Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie jest to regułą, ale bardzo często się to dzieje. Przy większych prędkościach raczej nie mam tych objawów.
    Przepustnicy nie wymieniałem tylko czyściłem.
    Civic VIII 1.8 Executive

    Comment


    • zrobiłem dzisiaj aktualizację softu i naukę biegu jałowego w ASO. Po pierwszej jeździe czuć różnicę, obroty są stabilne i jeśli spadają to nie poniżej okolic 700rpm. W tym tygodniu mam dużo jeżdżenia więc sprawdzę jak zachowuje się w dłuższym okresie czasu.

      Comment


      • Nie pamiętasz przypadkiem którą miałeś wersję i na jaką ci ją zamienili?

        Comment


        • Inaczej... są tu osoby któe maja taką honię z lat2006-2008 i nie mają takich problemów? albo osoby które z nimi się uporały?

          Comment


          • Mam 1.8 z 2006 i nie zauważyłem żadnych problemów z obrotami. Nie czyściłem przepustnicy, nie updatowałem softu. Kupiłem ją w 2011 od salonu Hondy, mam faktury z poprzednich napraw - nie wydaje mi się żeby cokolwiek było robione.

            Comment


            • Czyli w żdanym wypadku nie można powiedzieć: ten typ tak ma...

              Comment


              • Niestety nie wiem jaka wersja była i na jaką zmienili, poza tym że na najnowszą. Auto jest z 2006 i do 2012 wszystko robione było w ASO więc prawdopodobnie i soft był odświeżany. Ustawili bieg jałowy, może to kwestia tego. Niestety nadal mam problem z "warkotem" przy ok 1000 rpm, tak jakby ciężko wchodził w te obroty...

                Comment


                • zauważyłem pewną prawidłowość u siebie odnośnie spadania obrotów i ich stabilności po wysprzęglaniu mianowicie dużo płynniej odbywają się te rzeczy przy włączonej klimatyzacji, spadki obrotów wtedy występują niezwykle rzadko, prawie w ogóle. Czy ktoś wie jaka może być zależność ??

                  Comment


                  • Zamieszczone przez strader Zobacz posta
                    dużo płynniej odbywają się te rzeczy przy włączonej klimatyzacji, spadki obrotów wtedy występują niezwykle rzadko, prawie w ogóle. Czy ktoś wie jaka może być zależność ??
                    Nie mogę powiedzieć że wiem, ale to może wynikać z obciążenia silnika napędem sprężarki klimatyzacji. Dawka paliwa jest niewątpliwie podawana większa niż dla "nieobciążonego silnika".
                    Redukując czy wrzucajac na luz bez klimy silnik dąży do obrotów "czysteg biegu jałowego" zaś z klimą jest jednak obciążony. Taka zależność "na logikę".

                    Comment


                    • Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                      Nie mogę powiedzieć że wiem, ale to może wynikać z obciążenia silnika napędem sprężarki klimatyzacji. Dawka paliwa jest niewątpliwie podawana większa niż dla "nieobciążonego silnika".
                      Redukując czy wrzucajac na luz bez klimy silnik dąży do obrotów "czysteg biegu jałowego" zaś z klimą jest jednak obciążony. Taka zależność "na logikę".
                      Zgadzam się z wypowiedzią syriuszteam bo tylko tak można dana sytuacje wytłumaczyć
                      MOJA CZARNULA - http://www.civicforum.pl/showthread....455#post240455

                      Comment


                      • Cześć!

                        Pytam, bo z i-shiftem też mam taki problem, że jak to i-shift: szarpie, zwłaszcza przy cofaniu długo się "namyśla" itp. rzeczy, aż trafiłem na to forum (alleluja) i problem rozwikłał GT-3000
                        W ASO w Radomiu gdzie przy kupnie sprawdzałem swojego civika powiedzieli, że ta skrzynia tak ma, zaktualizowali tylko oprogramowanie i-shifta i nic to nie dało. Zatem nie wiedzieli, że to kwestia przepustnicy i kalibracji jałowego.

                        Dla mnie GT-3000 jest osobistym bohaterem, bo nie dość, że dokładnie to opisał, to jeszcze ma i-shifta i w innym dziale opisał jak czyścił przepustnicę. Stąd kolejne pytanie: czy ASO oferuje usługi czyszczenia przepustnicy i kalibracji biegu jałowego?

                        Kilkanaście postów wyżej jest napisane, że ktoś w ASO regulował bieg jałowy, ale czy oni to wiedzą, czy zależy to od ASO? Czy ASo w ogóle czyści przepustnice?

                        Chciałbym to zrobić (wyczyścić przepustnicę i wyregulować jałowy), a sam po prostu nie umiem i nie mam HIMa i HDS i wolę nie grzebać w rzeczach na których się nie znam.
                        Czy ewentualnie któryś z forumowiczów może mi pomóc w tej kwestii? Oczywiście odpłatnie. Jestem z Siedlec, ale mogę podjechać powiedzmy do 200 km, więc wchodzi w grę i Warszawa, wschodnie Mazowsze i te rejony.

                        Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi!

                        Comment


                        • W innym temacie; TUTAJ, opisywałem jak powinna wyglądać procedura przed czyszczenie przepustnicy, jeszcze raz cytat:

                          Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
                          Na podstawie informacji zawartych w "Instrukcji serwisowej" i pliku "Pomocy" programu "HDS" (Honda Diagnostic System), po wykonaniu sprawdzenia obrotów biegu jałowego (opis w serwisówce), za pomocą "HDS'a" należy skontrolować współczynnik zablokowania "DBW".
                          Parametr ten:
                          "wskazuje współczynnik niedrożności spowodowanej osadem węgla w przepustnicy elektronicznej "DBW" wyliczony przez moduł "ECU".
                          Jeżeli współczynnik ten sugeruje zabrudzenie przepustnicy (parametr ten wskazuje prawie 100%), można w programie "HDS" dodatkowo określić, czy należy oczyścić obudowę przepustnicy, następującymi sposobami;
                          - Skontrolować nagromadzenie nagaru za pomocą "Testu obudowy przepustnicy"
                          - Sprawdzić w "Systemie PGM-FI" "KONTROLĘ NAUCZANIA TP" za pomocą "Testu ETCS"


                          Kontrola nagromadzenia nagaru za pomocą "Testu obudowy przepustnicy" polega na odczytaniu kąta położenia "Czujnika REL TP", który na biegu jałowym (przy nagrzanym silniku) powinien wynosić 3 stopnie.

                          Zgodnie z zapisem w pliku "Pomocy" programu "HDS":
                          "należy pamiętać, aby po czyszczeniu obudowy przepustnicy zresetować wartości nauczania "TP" (czujnika położenia przepustnicy) i dopiero potem przystąpić do procedury "uczenia modułu "ECM" obrotów biegu jałowego".
                          Pytałem o to w ASO, ale powiedzieli, że sprawdzanie "DBW" jest tylko orientacyjne i nie daje pełnego obrazu.
                          Znam osoby, które twierdzą, że czyszczą przepustnice bez demontażu i potem nie robią nauki jałowego - sam tego nie testowałem.
                          Wygląda to mniej więcej tak, że czyści się przepustnicę przy włączonym silniku.
                          Wciska się i blokuje pedał gazu, co powoduje przekręcenie się "motylka" zaworu przepustnicy do pozycji poziomej - całkowicie otwartej i wtedy czyści się jej środek odpowiednim środkiem do czyszczenia.
                          W ASO oczywiście wyczyszczą ci przepustnicę i ustawią jałowe - przynajmniej tam gdzie byłem - ale o cenę nie pytałem - nigdy nie zaszkodzi samemu zadzwonić.

                          Comment


                          • Dzięki!
                            Pozostaje mi tylko liczyć na to, że ASO zastosuje się do wskazówek HDS dogłębnie. Czekam na wycenę i postaram się opisać jak się jeździ po całej "imprezie".

                            Comment


                            • mam pytanie,
                              czy tym kablem zrobię adaptację przepustynicy https://allegro.pl/hds-usb-kabel-ser...24638324.html?
                              czy raczej potrzebuję tego https://allegro.pl/him-hds-honda-ser...825718885.html
                              honda civiv 1,8 2007 rok

                              chodzi mi o obsługę CAN
                              ewentualnie którym ruszę auto teścia honda crv 2010?

                              Comment


                              • U siebie mam ten tańszy i dało radę. Czy do CRV będzie pasował to nie wiem, ale skoro program HDS się odpala to jest duże prawdopodobieństwo że tak.
                                Ten kabelek można 3x taniej kupić na ebayu z przesyłką z Chin. Jest ryzyko że nie dojdzie i może z gwarancją ale ja zaryzykowałem i nie żałuję.
                                Ten kabelek to też nie żaden cud, ale o tym było już wcześniej kilka tematów.

                                Comment

                                Working...
                                X