Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przepustnica ustawiona
    Byłem w ASO i udało się.
    Wyglądało to następująco:
    Komputer pokazał niedokończoną procedurę nauki biegu jałowego. Wykonali ją ale nadal problem był z obrotami. Następnie wykonali reset "jakiś czujników" na przepustnicy (nie chcieli powiedzieć jakich). Dopiero w tym momencie przepustnica zaczęła działać prawidłowo.

    Także w moim przypadku pomogła wizyta w ASO
    Civic VIII 1.8 Executive

    Comment


    • Zamieszczone przez Hayabusa Zobacz posta
      Przepustnica ustawiona
      Byłem w ASO i udało się.
      Wyglądało to następująco:
      Komputer pokazał niedokończoną procedurę nauki biegu jałowego. Wykonali ją ale nadal problem był z obrotami. Następnie wykonali reset "jakiś czujników" na przepustnicy (nie chcieli powiedzieć jakich). Dopiero w tym momencie przepustnica zaczęła działać prawidłowo.

      Także w moim przypadku pomogła wizyta w ASO
      Ile kosztowała Cię taka przyjemność w ASO?

      Comment


      • Kosztowało mnie to 221 zł
        Civic VIII 1.8 Executive

        Comment


        • Po długich kombinacjach uruchomiłem chiński kabel MVCI z HD-sem - z pomocą Rybacbr

          Niestety nie mogę dojść ładu z tzw. uczeniem przepustnicy.
          Zresetowałm ECU
          Zresetowałem czujnik TP

          Jednak nie może a właściwie nie chce przepustnica podjąć próbę nauczania.......komunikat Not Applicable (nie dotyczy itp)
          PRZEPUSTNICA.bmp

          Natomiast przy teście ETCS test przepustnicy ,przebiega normalnie ale na końcu jest komunikat, żeby wyłączyć stacyjkę i tyle.
          Wcześniej jak robiłem test na innym wadliwym programie HDS to tylko była informacja, że przepustnica otwarcie ma w normie.

          Teraz nie wiem czy coś nie tak z przepustnica albo z programem- jakieś sugestie?
          Last edited by GT-3000; 05-06-2014, 11:00.
          CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
          LPG Stag 300 Premium +Hana

          Comment


          • Ciekawe, nie wiem co z tym zrobić ale chodzi mi po głowie 2 rzeczy.
            Która to wersja programu?
            U mnie na sterownikach 1.4.8 zadziałał program w wer. 2.024.005. Przy instalacji wybrałem modele na Europę i program dał mi nawet wybór języka polskiego.
            Może tu jest właśnie problem, że HDS nie jest przestawiony na europejskie samochody.
            Nie mam teraz programu przy sobie, ale może po uruchomieniu jest opcja zmiany krajów.

            A może tak po prostu spróbuj uczyć go jałowego na siłę i opis sam się zmieni?

            A jak kąty położenia przepustnicy. Pokazuje coś? - to by pokazywało czy jest łączność HDSa z przepustnicą.

            Spróbuj jeszcze odpiąć aku na min. 15 minut. To mogło by zasugerować komputerowi, że właśnie wyczyściłeś przepustnicę i być może wtedy HDS pokaże że jałowe są do adaptacji.
            Last edited by TRAFO; 05-06-2014, 14:51.

            Comment


            • Ja uruchomiłem HDS 2.018.013 ale tylko na USA podczas instalacji-bo na Europe, po instalacji nie łączy się HDS z interfejsem.
              Przepustnice odczytuje -pokazywało mi otwarcie 2,2-1,8 % ,obroty pokazywało na ok 720-735 ,gdy włączały się wentylatory chłodnicy to były wahnięcia tych parametrów.

              Może masz racje z tym programem,jak możesz to podaj mi na PW link skąd go zaciągnąć by nie miał wirusów.
              CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
              LPG Stag 300 Premium +Hana

              Comment


              • Witam po krótkiej przerwie.

                Dzisiaj zdecydowałem się na ryzykowny ruch i postanowiłem wyczyścić przepustnice po raz drugi skoro HDS sobie tego życzył. Zrobiłem to w książkowy sposób.
                Podlaczylem HDS i przeprowadziłem testy przepustnicy co dało wynik, ze zawór działa prawidłowo i następnie wyzerowałem TP. HDS stwierdził, ze trzeba wyczyścić przepustnice wiec wyłączyłem zapłon i odłączyłem kabel interfejsu.
                Odłączyłem aku i wyczyściłem przepustnice tyle ze trochę dokładniej niż poprzednim razem. Robiłem to na zimnym silniku.
                Poskładałem do kupy i podłączyłem klemę akumulatora. Cala operacja trwała nie dłużej niż 25 min. Po włączeniu zapłonu i podłączeniu HDSa bez odpalania silnika przepustnica była ustawiona na około 6% i nauczanie biegu jałowego "Zakończone", czyli odpięcie aku na taki czas nie powoduje zerowania ECM.
                Wyzerowałem ECM za pomocą HDSa i dopiero po tej czynności pokazało nauczanie biegu jal. "Niezakończone" Na ekranie kompa po tej czynności wyświetliła mi się informacja ze mogą być problemy z biegiem jałowym i żeby nauczyć biegu jalowego ponownie należy pozostawić włączony silnik na min 10 min na biegu jałowym i gorącym silniku (czyli mała rozbieżność z serwisowka)
                Następnie odpaliłem silnik i trzymałem obroty ok 3500/min. Zauważyłem interesująca rzecz iż wraz z upływem czasu i wzrostem temp. silnika wartość "DOCELOWE USTAW.PRZEPUSTN. NA OBR,JAL." zaczęła powoli spadać z 3.4% az do 1.1% i tak pozostało. Po pierwszym uruchomieniu wentylatorów chłodnicy temp ok 102 st. puściłem pedał gazu i wtedy HDS pokazał "Nauczanie" obroty 660/min +/- 10 otwarcie przep. 1.1% Nauczanie trwało prawie 7 min. i kiedy pokazało "Zakończone" wyłączyłem silnik.
                Uruchomiłem ponownie i obroty 660-670 przepustnica 1.2%, po dodaniu i odjęciu gazu obroty przytrzymują się na chwile przy 1000 obr ale nie zawsze i opadają do 660 przepustnica 1.2%. Do teraz a za dużo nie jeździłem, nie zauważyłem nurkowania poniżej 660. Nie sprawdzałem po tym czy HDS nadal chce ja czyścic ale jeśli nawet to już raczej czystsza nie będzie. Mam nadziej ze mój opis choć trochę pomoże w rozwiązaniu zagadki przepustnicy.

                Co do problemow kolegi GT-3000 to tez mysle ze moze to byc wina wersji USA ale w ustawieniach po odpaleniu HDS możesz zmienic na Europe.
                Last edited by rybacbr; 05-06-2014, 19:32.
                Serwisowka 8 gen

                Comment


                • witam, również borykam się z tym problemem od kilku miesięcy dodam może, że u mnie wizyta w ASO i uczenie obrotów biegu jałowego przez HDS nic nie dało, ale oni nie robili tego w sposób opisywany przez rybacbr. Tutaj pytanie do rybacbr, czy po tych wszystkich zabiegach sprawa jest rozwiązana ?

                  Dla wytrwałych jeszcze wątek odnośnie hondy accord z silnikiem 2.0 155 km i tym samym problemem. https://www.accordklubpolska.pl/inde...y-i-iac/page-7 .... Na 7 stronie forumowicz taryfa piszę że udało mu się rozwiązać zagadkę także może ktoś kto ma większą wiedze techniczną niech się jakoś do tego odniesie.

                  Comment


                  • Wymień komputer. mnie tez nic nie pomagało.

                    Comment


                    • Po dłuższych problemach z chińskim interfejsem zakupiłem HIMa ,niestety był wadliwi więc został wymieniony,ale dzięki temu ,że to solidna firma w Polsce dostałem nowego po 2 dniach i na reszcie normalnie mogłem zalogować się do Hondy

                      Wykasowałem TP
                      Wyzerowałem ECM
                      Uruchomiłem silnik,obroty na 3500 aż osiągnął 102st C.
                      Puściłem pedał gazu i rozpoczęło się nauczanie biegu jałowego -ok 7 min obroty spadły na 660-670 ,przepustnica 0,8% i nauka biegu jałowego ZAKOŃCZONA

                      Wszystko trwało max 15min i przebiegło tak samo bezproblemowo jak koledze Rybacbr.

                      Myślę ,że wymiana komputera ECU to już ostateczność-chyba tylko wtedy jak ktoś grzebał przy kablach na podpiętym akumulatorze,w innym wypadku czyli w 99,99% to prosta procedura nauki biegu jałowego pomaga i jest niezbędna po czyszczeniu przepustnicy.

                      Wrażenia z jazdy:
                      Obroty już nie falują a do tego auto nie gaśnie jak spadają na bieg jałowy,jazda płynna i bez nerwów.

                      Dodatkowo przeprowadziłem sobie regulacje statyczną skrzyni I-SHIFT : to program kalibracji zmiany biegów, regulacja skoku sprzęgła i regulacja punktu styku sprzęgła w 3 osobnych zakresach.
                      Teraz to jazda jest piękna,tak rewelacyjnie skrzynia steruje sprzęgłem ,płynnie ,wręcz miękko i aksamitnie ,że aż mnie dziwi że to zautomatyzowany manual... wrażenia z jazdy jak prawdziwym automatem z hydrokinetycznym sprzęgłem----absolutnie zero szarpnięć nawet przy hamowaniu biegami...porostu rewelacja !
                      Jak ktoś ma problemy z I-SHIFTEm -że mu niby szarpie to znak że trzeba mu zrobić nową regulację,a na pewno przedłuży to żywotność sprzęgła,skrzyni itp.
                      Przypomnę, że moja Civic ma 243 tyś km i skrzynia działa świetnie .
                      CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                      LPG Stag 300 Premium +Hana

                      Comment


                      • GT-3000 ile czasu minęło od adaptacji za pomocą HIMa ?

                        Comment


                        • GT-3000 do ilu teraz minimalnie spadają Ci obroty przy wysprzęgleniu i wolnej jeździe np do krzyżowki?

                          Comment


                          • ,,Dodatkowo przeprowadziłem sobie regulacje statyczną skrzyni I-SHIFT,,
                            wgrywałeś też nowe oprogramowanie skrzyni?

                            Comment


                            • odp 1. Od adaptacji minęło 3 dni.

                              odp 2. Przy wysprzęglaniu obroty spadają na ok 600 czasem 570 po czy wracają na 660.

                              odp 3. Nie wgrywałem oprogramowania do skrzyni ponieważ takiego nie mam. Nie widzę potrzeby skoro I-SHIFT pracuje wręcz rewelacyjnie.
                              A miałem okazje porównać z civikiem jednym z 80 tys przebiegu a drugi z 140 tyś przebiegu i miały one tendencję do szarpnięć np podczas cofania.
                              Po regulacji skrzyni u mnie czegoś takiego nie ma a ponad to wyjątkowo płynnie i wręcz niewyczuwalnie zmienia biegi jak by komputer perfekcyjnie synchronizował moment zmiany biegów przy precyzyjnym sterowaniu sprzęgła. Różnica jest naprawdę spora.
                              CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                              LPG Stag 300 Premium +Hana

                              Comment


                              • Mnie spadają czasem do 500 i lekko zadrży, co byś polecił na to?? mechanik z hondy powiedział mi że to normalne...

                                Comment

                                Working...
                                X