Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Zamieszczone przez Skupa79 Zobacz posta
    Przepustnice czyściłem gdzieś miesiąc temu bez wykręcania ale w któryś dzień mam zamiar ja wykręcić i przeczyścić tak jak się należy tj tak jak było opisane na forum
    Jeszcze jedno, masz skrzynie manual czy I-Shift bo jak pewnie wiesz kolega z I-Shiftem ma lub miał problem z skalibrowaniem biegu jałowego, jeśli manual to można wtedy wypróbować mojego sposobu.
    Serwisowka 8 gen

    Comment


    • #92
      Zamieszczone przez rybacbr Zobacz posta
      Jeszcze jedno, masz skrzynie manual czy I-Shift bo jak pewnie wiesz kolega z I-Shiftem ma lub miał problem z skalibrowaniem biegu jałowego, jeśli manual to można wtedy wypróbować mojego sposobu.
      Mam manual i po wyczyszczeniu zrobię właśnie tak jak opisałeś choć z tego co czytałem to u Ciebie okazało się że bieg jałowy i tak nie był poprawnie skalibrowany dopiero udało sie z tym kablem co zakupiłeś jak dobrze zrozumialem
      MOJA CZARNULA - http://www.civicforum.pl/showthread....455#post240455

      Comment


      • #93
        Kabel do tego nie byl potrzebny. Dzieki niemu wiedzialem tylko jak długo i czy w ogóle uczy sie tego biegu jałowego. Wcześniej myślałem ze jest spoko bo obroty przestały mi tak falowac po tym moim przyduszeniu a przedtem nie chciały spasc poniżej 720.
        Last edited by rybacbr; 15-04-2014, 21:19.
        Serwisowka 8 gen

        Comment


        • #94
          To własnie miałem na myśli jeśli chodzi o kabel że dzięki niemu wyszło że bieg jałowy jednak nie jest skalibrowany.
          Jak zrobie ponowne czyszczenie to napisze co i jak
          MOJA CZARNULA - http://www.civicforum.pl/showthread....455#post240455

          Comment


          • #95
            Zamieszczone przez rybacbr Zobacz posta
            Witam ponownie.
            Właśnie przyszedł mi kabel HDS zainstalowałem program, sprawdzam i jednak obroty nie były skalibrowane. Ponownie przeprowadziłem procedurę uczenia tak jak serwisowka każe z ta małą pomocą ze miałem podgląd na to czy się uczy czy nie. Uczenie potrwało trochę dłużej niż serwisowka mówi bo 6 min. 40 sek. do pojawienia się komunikatu "Zakończone". Obroty podczas uczenia 680/min +/-10, przepustnica 1,6 stopnia otwarcia +/-0,2. Przepustnica po włączeniu zapłonu bez odpalania silnika ustawia się na 2.2 stopnia. Po skalibrowaniu nie odczułem jakiejś znaczącej zmiany w jeździe może poza tym, ze podczas odejmowania gazu nie hamuje tak mocno silnikiem jak poprzednio i silnik nie reaguje tak gwałtownie na delikatne dotykanie gazu (nie szarpie tak silnikiem w pierwszym momencie dodawania gazu).
            Cieszę się ,że doszedłeś ładu z tym biegiem jałowym.Mam pytanie czy HDS umożliwia korektę tzn,zmianę nastawienia przepustnicy,jej kąta otwarcia i podanie nastawów obrotów b.jałowego? Bo u mnie wychodzi na to ,że otwarcie przepustnicy jest na poziomie 12-13% !
            ECU nie jest w stanie sam się ustawić,nie wiem jaki wpływ na ustawienie ma sam podgląd parametrów,czy po prostu podłączenie HDS wymusza mu kalibracje?
            CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
            LPG Stag 300 Premium +Hana

            Comment


            • #96
              Zamieszczone przez GT-3000 Zobacz posta
              Mam pytanie czy HDS umożliwia korektę tzn,zmianę nastawienia przepustnicy,jej kąta otwarcia i podanie nastawów obrotów b.jałowego?

              ...nie wiem jaki wpływ na ustawienie ma sam podgląd parametrów,czy po prostu podłączenie HDS wymusza mu kalibracje?
              Kablem nie zmienisz ustawienia kata przepustnicy a jeśli chodzi o drugie pytanie, to HDS ten który ja mam, nie ma takiej opcji jak nauka biegu. U mnie nauka rozpoczęła się w momencie puszczenia gazu (trzymałem na wyższych obrotach do momentu włączenia wentylatorów i jak się już wyłączyły to puściłem nogę z gazu i na ekranie kompa pojawił się komunikat LEARN po 6min 40 sek pokazało komunikat COMPLETED i lampka obok z czerwonej zmieniła sie na zielona)


              20140414_160947.jpg
              Serwisowka 8 gen

              Comment


              • #97
                Odświeżę trochę temat bo jakoś nie daje mi spokoju. Wczoraj podłączyłem HDSa i postanowiłem sprawdzić co to jest TEST ETCS (TAC) i okazało się ze służy on do testowania przepustnicy.
                Zdjęcia z przeprowadzanego testu w kolejnosci:

                20140509_180641.jpg20140509_180844.jpg20140509_180847.jpg20140509_180947.jpg
                Nic nadzwyczajnego, potwierdzenie ze wszystko działa spoko i przepustnica otwiera się pod takim katem jaki sygnał wychodzi z ECU, żadnej regulacji czy możliwości zmiany czegokolwiek.

                Natomiast zaciekawiła mnie druga pozycja, na zdjęciu poniżej i przyznam ze opis jest dla mnie troszkę zagmatwany, choć wydaje mi sie ze chodzi w tym o sprawdzenie czy kat otwarcia przepustnicy (TP-Throttle position???) po wykonaniu nauczania biegu jałowego mieści sie w odpowiednich normach. Jeśli nie to należy wyczyścić przepustnice.

                20140509_180752.jpg

                po chwili oczekiwania i ku mojemu zaskoczeniu wyskoczyło mi coś takiego

                20140509_181053.jpg
                Przecież przepustnice miałem czyszczona i nauka biegu jałowego zakończona sukcesem wiec czemu każe mi znowu ja czyścic i o jakich problemach mowa? Okazuje się także ze można coś wykasować z ustawień (Wartość Nauczania TP Została Wykasowana) Po tym teście nie musiałem na nowo uczyć biegu jałowego.
                Nie wiem czy dobrze rozumuje ale chyba pomyliliśmy kolejność czynności jeśli chodzi o czyszczenie przepustnicy (według HDSa oczywiście)
                Najpierw podłączenie do kompa i sprawdzenie pozycji przepustnicy, później jeśli jest odchyłka od normy HDS kasuje "wartość nauczania TP" następnie samo czyszczenie i na koniec nauka biegu jałowego. Moze nie trzymanie sie kolejności powoduje takie wariowanie przepustnicy po czyszczeniu?
                Serwisowka 8 gen

                Comment


                • #98
                  I teraz jesteśmy bliżej rozwiązania zagadki.
                  Jeżeli przepustnica jest tylko trochę brudna to po czyszczeniu ECU jest w stanie sam doregulować bieg jałowy.
                  Jeżeli jest bardzo brudna (tak było u mnie - 240 kkm) to najpierw trzeba wyzerować TP i dopiero wyczyścić,potem nauka biegu jałowego.
                  Zapis w ECU odnośnie współczynnika TP- jeżeli nie zostanie wykasowany to za nic komputer nie przeprowadzi nauki biegu jałowego-bo parametry przepustnicy są poza jego wąskim kanałem kalibracji.

                  Dokładnie mam ten problem.Ale jestem na kupnie HIM HDS-a bo kolega z uniwersalnym systemem diagnostycznym nie ma możliwości na dzień dzisiejszy zrobić mi specjalnych funkcji o których pisze kolega rybacbr .
                  Last edited by GT-3000; 10-05-2014, 21:39.
                  CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                  LPG Stag 300 Premium +Hana

                  Comment


                  • #99
                    Poszedłem za ciosem i też kupiłem sobie ten kabelek co Rybacbr
                    Nawet udało mi się go jakoś odpalić i jak dobrze pójdzie to w tym tygodniu postaram się sprawdzić, czy u mnie HDS też będzie mi kazał czyścić przepustnicę.
                    Chyba że mechanik już to zrobił jak zostawiłem auto do nauki.
                    Czyli jak dobrze zrozumiałem, gdyby mi też wyskoczyło, że "Wartość nauczania TP" można wykasować, to śmiało to mogę zrobić i nic się nie stanie?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
                      Czyli jak dobrze zrozumiałem, gdyby mi też wyskoczyło, że "Wartość nauczania TP" można wykasować, to śmiało to mogę zrobić i nic się nie stanie?
                      Śmiało możesz to zrobić. Jakiego HDSa używasz (wersja) i jakie sterowniki do kabla?
                      Serwisowka 8 gen

                      Comment


                      • Na płytce z kablem dostałem sterowniki w wer. 1.4.3 i HDS 2.018.013 i to ładnie poszło.
                        Ściągnąłem jeszcze stery 1.4.6 i 1.4.8.
                        Na 1.4.3 i 1.4.6 sprawdzałem różne programy ale odpaliłem tylko HDS 2.018.013.
                        Na 1.4.8 nie miałem czasu zrobić testów, ale na pewno działają z HDS 2.018.013
                        Wszystko testowałem na Win XP SP3.
                        Masz może jakiś doświadczenia z nowszym HDSem? Chętnie skorzystam

                        Ja sterowniki ściągnąłem akurat z tego CHOMIKA, ale być może gdzieś są jeszcze inne nowsze wersje. Jakby ktoś coś wiedział to proszę o info...

                        Comment


                        • Udało mi się na sterownikach 1.4.8 odpalić program w wer. 2.024.005 PL.
                          Jak znajdę więcej czasu to w piątek spróbuje ruszyć wer. 3.XXX
                          Last edited by TRAFO; 14-05-2014, 08:51.

                          Comment


                          • Sorki ze dopiero teraz odpisuje ale dopadła mnie choroba Szukałem nowszych sterowników do kabla lecz nie znalazłem. Podobno ten kabel tez pasuje do Volvo i tam są nowsze sterowniki w wersji 2.X.X ale nie współpracują z HDS. Próbowałem stery 1.4.8 z programem 2.027.xxx ale tez juz był problem tak samo jak z 3.XXX. Natomiast Ecu Rewrite możesz zainstalować z nowszej wersji do starszej.
                            Serwisowka 8 gen

                            Comment


                            • Wkleję moja wypowiedz którą umieściłem do równoległego tematu odnośnie wariowania obrotów bo myślę ze dotyczy tez tego tematu:
                              Zamieszczone przez rybacbr
                              Dzisiaj znalazłem na angielskim forum informacje, ze podobny problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy i instalacji LPG został rozwiązany przez dolanie płynu chłodniczego. Trochę to dziwne jak dla mnie ale sprawdzić można i nic to nie kosztuje, dolać do max i zobaczyć co się będzie działo bo podczas wymiany lub czyszczenia przepustnicy jednak coś płynu ucieka.
                              Link do źródła w języku angielskim
                              https://www.civinfo.com/forum/engine...ttle-body.html
                              Serwisowka 8 gen

                              Comment


                              • No nie wiem...
                                Po czyszczeniu dolałem płynu i próbowałem go uczyć obrotów, ale nic z tego nie wyszło. Dopiero w serwisie sobie poradzili ale też o płynie nie było mowy.
                                Oczywiście mogę się mylić, ale wg. mnie to przypadek. Raczej szedł bym w stronę tego co pisałeś wcześniej o kasowaniu TP itd...
                                Co oczywiście nie znaczy że nie warto spróbować...

                                Comment

                                Working...
                                X