Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Tym programem mozna wgrywac gotowe mapy ale jak ktoś ma wolne 2 tyś. to do zabawy z ECU lepszy jest program Hondata FlashPro. Masz nieograniczony dostep praktycznie do wszystkiego i możesz bezpiecznie zmieniać poszczegolne parametry. Szkoda tylko ze taki drogi ale po zakupie pewnie bym tylko siedział z lapkiem w samochodzie
    Serwisowka 8 gen

    Comment


    • #77
      Dzisiaj próbowałem regulować przepustnice tą śrubką ,która jest dostępna na zewnątrz obudowy przepustnicy.
      Zacząłem od 1 obrotu, (wykręcałem), później 2 obroty, 3-4 obroty,następnie wkręcanie.
      Co ciekawe praktycznie nie wpływa to na pracę biegu jałowego-różnice nie przekraczają 30-40 obr/min. i trudno jednoznacznie wskazać czy było to powodem regulacji czy odchyłki wynikające z pracy gorącego silnika.
      Regulacja była przy temperaturze ok 90-97st na silniku podczas jego pracy.
      Max obroty to 820 a minimalne to 770,oczywiście obroty się trochę wahają podczas pracy.

      Nawet przy maksymalnym wykręceniu tej śrubki silnik ma obroty ok 800/min ,pomimo tego ,że klapa przepustnicy jest na zero-praktycznie mikro szczelina na obwodzie.
      Nasuwa się wniosek ,że czyszczenie przepustnicy nie ma nic do problemów z kalibracją biegu jałowego.
      Myślę ,że albo rozpięcie przepustnicy powoduje ,że wymagana jest kalibracja biegu jałowego,ewentualnie coś w środku się przestawia.
      Na to wygląda ,że HDS jest niezbędny do prawidłowej kalibracji.

      Dzwoniłem do znajomego ze szkoły średniej ,który zajmuje się elektroniką w autach.
      Na pytanie co zrobić z przepustnicą po czyszczeniu powiedział ,że to częsty problem-po czyszczeniu nie może z kalibrować biegu jałowego.
      Powiedział ,że są dwa sposoby:
      1- zostawić auto na biegu jałowym nawet na 30min lub 1 h -ECU będzie zmieniać ustawienia ,regulować obroty ,aż złapie nastawy
      2.-podpiąć interfejs i wrzucić mu nastawy-co umożliwia szybką kalibracje

      Pytałem o tę śrubkę regulacyjną -powiedział ,że nie ma to większego znaczenia,ona wyznacza minimalne otwarcie przepustnicy -a ECU i tak bieg jałowy sobie ustawi do tej szczeliny na przepustnicy.
      Zrobiłem próbę i 30 min na gorącym silniku robiłem kalibrację,faktycznie obserwując obroty na elm327 - komputer przeprowadza regulację,delikatnie podwyższając i obniżając obroty w zakresie 800-860 -obroty zmieniają się powoli.
      Jednak nie udało się pomyślnie skalibrować,albo mi zabrakło cierpliwości albo tylko HDS pomoże.

      Kolega jet na delegacji i dopiero za 2 tygodnie mi podepnie pod komputer civica.
      Gdybym miał HDSa było by po sprawie. Na razie walczę z LM327 na blut. aby podpiąć pod win 8,niestety bez efektów?Na forach w tym temacie nie ma rozwiązania,a coraz więcej nowych użytkowników tego wynalazku ma ten sam problem.
      Last edited by GT-3000; 01-04-2014, 19:18.
      CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
      LPG Stag 300 Premium +Hana

      Comment


      • #78
        ,,walczę z LM327 na blut. aby podpiąć pod win 8"
        spróbuj na vmware z xp

        Comment


        • #79
          Zamieszczone przez GT-3000 Zobacz posta
          Zrobiłem próbę i 30 min na gorącym silniku robiłem kalibrację,faktycznie obserwując obroty na elm327 - komputer przeprowadza regulację,delikatnie podwyższając i obniżając obroty w zakresie 800-860 -obroty zmieniają się powoli.
          Jakiego programu używasz do sprawdzania parametrów silnika i czy podłączasz go do kompa czy tel.? Czy pokazuje ci on procent otwarcia przepustnicy, u mnie w Torque Pro pozycja nazywa się "RTHROTTLE"? U mnie jak pisałem wcześniej przed kalibracja, przepustnica ustawiała się na 2% z 720 obr/min i dopiero jak spadła (po przyduszeniu biegiem) do 1.2% obroty były na poziomie 660/min. Teraz po skalibrowaniu mam 1.6% otwarcia i obroty 670/min.
          Serwisowka 8 gen

          Comment


          • #80
            Na razie korzystam z smartfona z Torque ale w wersji podstawowej ,ta PRO ,która mi podał rybacbr w linku nie chce mi się zainstalować.
            Więc poza obrotami i temp.silnika nic nie odczytałem ważnego.Mam fajne programy pod wind.8 ale jak pisałem -nie ma mądrych na konfigurację LM327 BT z win 8.(Problem jest dziwny,system wykrywa OBDII na BT -wciskamy paruj-pojawia się ,że połączony-a po 20s-brak połączenia-nigdy nie pyta o hasło do parowania,przeprowadzałem kilkanaście prób instalacji i do tego kilka na innym komputerze z win8-dokaldnie to samo,porty com się ładnie instalują w menager,ale brak połączenia)
            CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
            LPG Stag 300 Premium +Hana

            Comment


            • #81
              Zamieszczone przez GT-3000 Zobacz posta
              Na razie korzystam z smartfona z Torque ale w wersji podstawowej ,ta PRO ,która mi podał rybacbr w linku nie chce mi się zainstalować.
              Poszukaj innej wersji na necie, może być jakaś starsza, wtedy byśmy wiedzieli w jakiej pozycji jest twoja przepustnica. Może to banalne ale czy odznaczyłeś w tel. opcje by moc instalować aplikacje z poza sklepu google? A swoja droga ciekawe ile by kosztowało w ASO podpięcie do HDSa i skalibrowanie biegu?
              Serwisowka 8 gen

              Comment


              • #82
                Znalazłem w sieci niby pewny sposób na czyszczenie przepustnic elektronicznych:

                1 Odkręcić wszystkie elementy doprowadzające powietrze do przepustnicy tak, żeby uzyskać swobodny dostęp do "motylka" zaworu,
                2 Przepustnicy nie odkręcać ani nie wypinać z niej żadnych przewodów,
                3 Przekręcamy kluczyk w stacyjce do pozycji II - NIE URUCHAMIAĆ SILNIKA,
                3 Wcisnąć i zablokować pedał gazu w pozycji wciśniętej (max do dechy), co spowoduje przekręcenie się "motylka" zaworu przepustnicy do pozycji poziomej - całkowicie otwartej,
                4 Wyczyścić środek przepustnicy odpowiednim środkiem do czyszczenia lub np. benzyną ekstrakcyjną.
                Uwaga: Po pewnym czasie zawór przepustnicy sam się zamknie.

                Trochę mam uraz i nie szybko to sprawdzę ale czy ktoś kto ma rozkręcony dolot mógłby sprawdzić czy faktycznie zawór się otwiera po wciśnięciu gazu i ile to trwa zanim się nie zamknie?

                Comment


                • #83
                  Przy przeglądaniu serwisówki, w temacie odcinana dopływu paliwa znalazłem taki wpis:
                  "Podczas hamowania silnikiem przy całkowicie zamkniętej przepustnicy i obrotach silnika przekraczających 820 obr./min. prąd do wtryskiwaczy zostaje odcięty w celu zmniejszenia zużycia paliwa..."
                  Wygląda więc na to, że przy hamowaniu to opadanie obrotów do 500 to nie jest wina przepustnicy, tylko odcinana wtryskiwaczy i bezwładności całego układu przy próbie ich ponownego włączenia do wyhamowania obrotów na poziomie jałowym - stąd też po wzbogaceniu mieszanki jest ten krótki skok z 500 powyżej jałowych.
                  Na mój gust, wniosek z tego taki, że w tym przypadku czyszczenie przepustnicy raczej nic nie da bo komputer i tak będzie robił swoje.
                  Pojawia się więc znowu temat wgrania nowego softu który może ale wcale nie musi poprawić sytuację opadania obrotów i ew. ułatwi naukę obrotów biegu jałowego.
                  Niestety jak na razie nie mam możliwość żeby to sprawdzić na swoim aucie...

                  Comment


                  • #84
                    Witam ponownie.
                    Właśnie przyszedł mi kabel HDS zainstalowałem program, sprawdzam i jednak obroty nie były skalibrowane. Ponownie przeprowadziłem procedurę uczenia tak jak serwisowka każe z ta małą pomocą ze miałem podgląd na to czy się uczy czy nie. Uczenie potrwało trochę dłużej niż serwisowka mówi bo 6 min. 40 sek. do pojawienia się komunikatu "Zakończone". Obroty podczas uczenia 680/min +/-10, przepustnica 1,6 stopnia otwarcia +/-0,2. Przepustnica po włączeniu zapłonu bez odpalania silnika ustawia się na 2.2 stopnia. Po skalibrowaniu nie odczułem jakiejś znaczącej zmiany w jeździe może poza tym, ze podczas odejmowania gazu nie hamuje tak mocno silnikiem jak poprzednio i silnik nie reaguje tak gwałtownie na delikatne dotykanie gazu (nie szarpie tak silnikiem w pierwszym momencie dodawania gazu).
                    Last edited by rybacbr; 15-04-2014, 15:48.
                    Serwisowka 8 gen

                    Comment


                    • #85
                      Zamieszczone przez rybacbr Zobacz posta
                      Witam ponownie.
                      Właśnie przyszedł mi kabel HDS zainstalowałem program, sprawdzam i jednak obroty nie były skalibrowane. Ponownie przeprowadziłem procedurę uczenia tak jak serwisowka każe z ta małą pomocą ze miałem podgląd na to czy się uczy czy nie. Uczenie potrwało trochę dłużej niż serwisowka mówi bo 6 min. 40 sek. do pojawienia się komunikatu "Zakończone". Obroty podczas uczenia 680/min +/-10, przepustnica 1,6 stopnia otwarcia +/-0,2. Przepustnica po włączeniu zapłonu bez odpalania silnika ustawia się na 2.2 stopnia. Po skalibrowaniu nie odczułem jakiejś znaczącej zmiany w jeździe może poza tym, ze podczas odejmowania gazu nie hamuje tak mocno silnikiem jak poprzednio i silnik nie reaguje tak gwałtownie na delikatne dotykanie gazu (nie szarpie tak silnikiem w pierwszym momencie dodawania gazu).
                      I co teraz obroty staja w miejscu podczas hamowania po tej kalibracji poprawnej czy nadal spadają i podbijają w górę zanim się unormują?
                      MOJA CZARNULA - http://www.civicforum.pl/showthread....455#post240455

                      Comment


                      • #86
                        Zamieszczone przez rybacbr Zobacz posta
                        Witam ponownie.
                        Właśnie przyszedł mi kabel HDS zainstalowałem program, sprawdzam i jednak obroty nie były skalibrowane. Ponownie przeprowadziłem procedurę uczenia tak jak serwisowka każe z ta małą pomocą ze miałem podgląd na to czy się uczy czy nie. Uczenie potrwało trochę dłużej niż serwisowka mówi bo 6 min. 40 sek. do pojawienia się komunikatu "Zakończone".
                        Musiałeś tak jak wcześniej "dusić" obroty czy zrobiłeś jak w serwisówce?
                        Jak wg. serwisówki, to może taka właśnie jest skuteczna metoda na uczenie obrotów, żeby najpierw zrobić wstępną naukę przyduszając silnik, a potem jak "zmiekknie" to zapuścić go jeszcze raz już w normalnym trybie...

                        Zamieszczone przez rybacbr Zobacz posta
                        No właśnie chyba sobie zakupie kabelek do HDSa jest tańszy niż ten co znalazłem wcześniej bo sam program już ściągnąłem tylko ze to od Chińczyka wiec przesyłka trochę potrwa (ok. miesiąc).
                        Ten kabelek kupiłeś co pisałeś tu wyżej? Chodzi ci 100% oprogramowania razem z immo i jest możliwość np podmianki map?

                        PS.
                        Zapomniałem się zapytać, z którą wersją softu chodzi ci ten kabelek?
                        Last edited by TRAFO; 15-04-2014, 17:25.

                        Comment


                        • #87
                          Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
                          Musiałeś tak jak wcześniej "dusić" obroty czy zrobiłeś jak w serwisówce?
                          Jak wg. serwisówki, to może taka właśnie jest skuteczna metoda na uczenie obrotów, żeby najpierw zrobić wstępną naukę przyduszając silnik, a potem jak "zmiekknie" to zapuścić go jeszcze raz już w normalnym trybie...
                          Przyduszałem go tylko raz po czyszczeniu i od tamtej pory obroty zawsze były poniżej 700 na biegu jałowym, wiec tym razem nie musiałem tego robić ale tez mnie to bardzo ciekawi czy w innych przypadkach ma to zastosowanie.

                          Co do kabla to dokładnie ten kupiłem. Płytka która przyszła razem z kablem była bezużyteczna bo mój komp jej nie może odczytać ale to zapewne wina kompa bo już kwalifikuje się do wymiany wiec ściągnąłem kilka programów i do tego sterowniki do kabla z neta. Po kilku próbach udało mi się wszystko zgrać i podłączyć do auta. Musiałem użyć starszego programu HDS bez możliwości podmianek map a jeśli chodzi o immo to muszę to sprawdzić. Największy problem jest ze sterownikami bo te co mi się udało znaleźć są troszkę już stare i z nowszymi programami HDS nie chcą działać. Udało mi się za to ściągnąć inny program Hondy którym możesz sprawdzić wersje oprogramowania ECU i updatowac w razie potrzeby ale u mnie pokazało ze ECU jest aktualne.

                          Zamieszczone przez Skupa79
                          I co teraz obroty staja w miejscu podczas hamowania po tej kalibracji poprawnej czy nadal spadają i podbijają w górę zanim się unormują?
                          Nie miałem wcześniej z tym problemu ale czasami obroty nurkują ale tylko gdzieś do 600 obr/min

                          Zamieszczone przez TRAFO
                          PS.
                          Zapomniałem się zapytać, z którą wersją softu chodzi ci ten kabelek?
                          HDS 2.018.013 +MVCI 1.4.6 (sterowniki do kabla)
                          Last edited by rybacbr; 15-04-2014, 20:54.
                          Serwisowka 8 gen

                          Comment


                          • #88
                            Zamieszczone przez rybacbr Zobacz posta
                            Przyduszałem go tylko raz po czyszczeniu i od tamtej pory obroty zawsze były poniżej 700 na biegu jałowym, wiec tym razem nie musiałem tego robić ale tez mnie to bardzo ciekawi czy w innych przypadkach ma to zastosowanie.

                            Co do kabla to dokładnie ten kupiłem. Płytka która przyszła razem z kablem była bezużyteczna bo mój komp jej nie może odczytać ale to zapewne wina kompa bo już kwalifikuje się do wymiany wiec ściągnąłem kilka programów i do tego sterowniki do kabla z neta. Po kilku próbach udało mi się wszystko zgrać i podłączyć do auta. Musiałem użyć starszego programu HDS bez możliwości podmianek map a jeśli chodzi o immo to muszę to sprawdzić. Największy problem jest ze sterownikami bo te co mi się udało znaleźć są troszkę już stare i z nowszymi programami HDS nie chcą działać. Udało mi się za to ściągnąć inny program Hondy którym możesz sprawdzić wersje oprogramowania ECU i updatowac w razie potrzeby ale u mnie pokazało ze ECU jest aktualne.


                            Nie miałem wcześniej z tym problemu ale czasami obroty nurkują ale tylko gdzieś do 600 obr/min
                            Zapytałem bo u mnie jest taki właśnie problem z obrotami podczas hamowania i wciśnięciu sprzęgła spadają do 500 następnie podskakują ponad 1000 i później powoli opadają do odpowiednich.
                            Najlepsze jest to że na benzynie było ok tylko na lpg tak się działo a po wyczyszczeniu przepustnicy dzieje się tak teraz na pb i lpg i ogarnąć tego nie mogę a zrozumieć już tym bardziej
                            MOJA CZARNULA - http://www.civicforum.pl/showthread....455#post240455

                            Comment


                            • #89
                              Zamieszczone przez Skupa79 Zobacz posta
                              Najlepsze jest to że na benzynie było ok tylko na lpg tak się działo a po wyczyszczeniu przepustnicy dzieje się tak teraz na pb i lpg i ogarnąć tego nie mogę a zrozumieć już tym bardziej
                              A kiedy czyściłeś przepustnice i i ile masz obrotów na biegu jałowym, jak już się uspokoją. Wygląda na to ze bieg jałowy jest nieskalibrowany.
                              Serwisowka 8 gen

                              Comment


                              • #90
                                Zamieszczone przez rybacbr Zobacz posta
                                A kiedy czyściłeś przepustnice i i ile masz obrotów na biegu jałowym, jak już się uspokoją. Wygląda na to ze bieg jałowy jest nieskalibrowany.
                                Przepustnice czyściłem gdzieś miesiąc temu bez wykręcania ale w któryś dzień mam zamiar ja wykręcić i przeczyścić tak jak się należy tj tak jak było opisane na forum
                                MOJA CZARNULA - http://www.civicforum.pl/showthread....455#post240455

                                Comment

                                Working...
                                X