Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez GT-3000 Zobacz posta
    już po tych informacjach widać że mam za wysokie obroty- ok 780ob/min bez obciążenia i ok 900-950obr/min przy obciążeniu
    I tu jest pies pogrzebany.


    Panowie bieg jałowy skalibrowany!!!!
    Do sprawdzania obrotów i otwarcia przepustnicy użyłem zwykłego ELM ale pewnie tez da reade "na oko"
    Jedna uwaga, żeby skalibrować bieg jałowy obroty muszą być poniżej 700/min. bez obciążenia i temp. silnika powyżej 90 stopni.
    Pomyślałem sobie jak tu zbić obroty poniżej 700/min skoro ciagle sa 720/min i przyszedł mi do głowy najprostszy pomysł. Wrzuciłem jedynkę i troszkę puściłem sprzęgło tak by mocniej spadły obroty tak do około 650/min i przytrzymałem tak ok 30 sek. o dziwo otwarcie przepustnicy spadło do 1,2% z 2%. Myślałem ze po wyłączeniu z biegu obroty znów wrócą powyżej 700/min a tu niespodzianka. Zostały na poziomie 660 +/- 10 przepustnica 1.2% wiec zostawiłem tak na około 6 min. wszystkie odbiorniki prądu powyłączane, klima itp. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu obroty 660-670/min wiec rura na miasto zobaczyć jak sie zachowuje podczas jazdy. Gdy wciśnie się sprzęgło podczas jazdy obroty spadają do około 900/min a po chwili do 800/min dopiero gdy się całkowicie zatrzymamy obroty sa na poziomie 670/min. Wiec chyba mój problem kalibracja biegu jałowego rozwiązany. Sprawdźcie u siebie czy tez zadziała i dajcie znać.
    Last edited by rybacbr; 25-03-2014, 22:00.
    Serwisowka 8 gen

    Comment


    • #47
      Użyłeś ELMa 327 ? aby sprawdzić obroty silnika i wskazanie przepustnicy? z jakiego programu z korzystałeś by pokazało % otwarcia przepustnicy?

      Jeśli chodzi o reset ECU na pewno rozpięcie akumulatora go resetuje? Czy może jednak nie.
      Last edited by GT-3000; 25-03-2014, 22:01.
      CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
      LPG Stag 300 Premium +Hana

      Comment


      • #48
        Tak, użyłem ELM327. Przepustnice pokaże ci program na andka Torque Pro (nie wiem jak wersja darmowa). Reset ECU poprzez odpięcie klemy robiłem wcześniej lecz potem odpiąłem (na uruchomionym silniku) zawór EVAP i jeszcze MAF i podpialem spowrotem, następnie błędy skasowałem programem, który podałem wcześniej. A reszta to to co napisałem w poście wcześniejszym.
        Last edited by rybacbr; 25-03-2014, 23:27.
        Serwisowka 8 gen

        Comment


        • #49
          czy kalibracje robiłeś na odpiętym czujniku EVAP?

          zastanawiam się jak zdusić silnik do 650obr jak mam I-SHIFTA a tam sprzęgło jest elektrycznie sterowane...pewnie mi automatycznie wysprzęgli jak będzie obciążone.

          Ciekawi mnie czy ten LM327 ,który ma komunikację can ,mógł by się z komunikować z HIM czyli programem do hondy ,który łączy się z HDS-em interfejsem.
          Last edited by GT-3000; 25-03-2014, 22:22.
          CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
          LPG Stag 300 Premium +Hana

          Comment


          • #50
            Nie. Wszystko podpiąłem z powrotem i wyczyściłem błędy. Te 3000 obr/min tez jest zbędne jeśli silnik ma temp. powyżej 90 stopni. A co do zbicia obrotów to nie wiem bo mam zwykłego manuala ale gdy jest na biegu i masz wciśnięty hamulec to może wtedy? Chociaż nie wiem tak naprawdę jak to działa bo mialem kilka automatów ale nie manual/automat.
            Serwisowka 8 gen

            Comment


            • #51
              Zamieszczone przez Dyzmen Zobacz posta
              Czytając temat nasuwa mi się jeszcze jedna podpowiedź odnośnie wariujących wolnych obrotów .Przeczesując sieć w w/w wymienionej sprawie natknąłem się na opinie ,że należy odpowietrzyć układ chłodzenia .Kolega TRAFO pisał żeby uważać na płyn chłodniczy i szybko zaślepić wężyki dochodzące do przepustnicy.
              Może właśnie tu leży problem ?
              Kolejna opinia to ,że uczenia biegu jałowego należy dokonać z odpiętym silnikiem krokowym a po adaptacji skasować błąd usterki krokowca tylko w to jakoś nie mogę uwierzyć
              Trochę nie chce mi się w to wierzyć, ale nie jestem fachowcem to może się nie znam. Rurki doprowadzają płyn po to, żeby nagrzać przepustnicę, żeby się nie obladzała - tak piszą w serwisówce. Co do krokowca, to takiego w tych przepustnicach nie ma, więc podtrzymuję twoją niewiarę .

              Mnie po głowie chodziły jeszcze 3 rzeczy: EVAP, EGR i lambdy.
              EVAP i EGR dostrzykują spaliny i opary które teoretycznie mogą zaburzyć "spokój" wolnym obrotom, ale odpięcie od nich wtyczek wywołuje błędy, więc nie wiem czy kalibracja by przeszła.
              Co do EVAP, to raczej byłbym za tym, żeby ściągnąć wężyk z przepustnicy i zaślepić właśnie ten wpust do niej.
              Co do EGRu to ECU widzi kąt jego otwarcia i chyba wie ile powinno przepłynąć przez niego spalin. Skoro EGR jest brudny, to nie ma tyle spalin ile powinno być i na podstawie lambdy otwiera i domyka przepustnicę. Tutaj opcją było by właśnie czyszczenie EGRu.
              Co do samych lambd, to może i one są brudne i zafałszowują pomiary, co przekłada się na niestabilność pracy przepustnicy i problemy z jej adaptacją.
              Teoria taka
              W każdym razie ciesze cieszę się że masz po problemie, ciekawe tylko czy sprawdzi się to w innych przypadkach i zostanie regułą.
              Moje perypetie z mechanikiem opiszę za niedługo...

              PS.
              Zamieszczone przez rybacbr Zobacz posta
              Panowie bieg jałowy skalibrowany!!!!
              Do sprawdzania obrotów i otwarcia przepustnicy użyłem zwykłego ELM ale pewnie tez da reade "na oko"
              Szkoda że nie masz HDSa, bo ciekawy jestem, co on by pokazał po kalibracji, czy też od strony softu poszło bez problemu.
              Last edited by TRAFO; 26-03-2014, 09:35.

              Comment


              • #52
                Niestety u mnie nie da się obniżyć obrotów przy kalibracji poniżej 700 obr. ....próbowałem odpiąć EVAP,próbowałem ruszać w trybie A z zaciągniętym ręcznym hamulcem,obroty trochę spadły ale za mało,odpiąłem sterowanie jednej cewki zapłonowej, silnik pomimo nierównej pracy utrzymywał ok 750 obr/min.
                Musi być inne rozwiązanie -pomijając HDS- jeszcze go nie znalazłem.
                CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                LPG Stag 300 Premium +Hana

                Comment


                • #53
                  Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
                  Szkoda że nie masz HDSa, bo ciekawy jestem, co on by pokazał po kalibracji, czy też od strony softu poszło bez problemu.
                  No właśnie chyba sobie zakupie kabelek do HDSa jest tańszy niż ten co znalazłem wcześniej bo sam program już ściągnąłem tylko ze to od Chińczyka wiec przesyłka trochę potrwa (ok. miesiąc). Wydaje mi się ze bieg jałowy został prawidłowo skalibrowany ponieważ silnik zachowuje się całkiem inaczej niż zaraz po czyszczeniu przepustnicy. Wykonałem wcześniej z 10 prób na rożne sposoby i ciągle silnik zachowywał się tak samo czyli obroty za wysokie i ciągle je podbijało do 1200/min. Dopiero gdy udało mi się zbić te obroty i pozostawić na ok 6min. silnik pracuje jak należy ale bez podpięcia HDSa 100% pewności nie mam.

                  Zamieszczone przez GT-300
                  Musi być inne rozwiązanie -pomijając HDS- jeszcze go nie znalazłem.
                  Szkoda ze nic z tego nie wyszło ale może znajdziemy jakieś rozwiązanie choć łatwo nie będzie bo chyba jako jedyny z I-SHIFTem czyściłeś przepustnice. Wcześniej próbowałem odpinać MAF i tez obroty nie spadały a nawet były wyższe.
                  Last edited by rybacbr; 26-03-2014, 10:54.
                  Serwisowka 8 gen

                  Comment


                  • #54
                    LM327 nie ruszy programem HIM?
                    Spróbuj ustawić port na com1 i uruchom program hondy...może się połączy.
                    Ile ten HDS najtaniej wyjdzie? na allegro to ok 600zł niestety
                    CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                    LPG Stag 300 Premium +Hana

                    Comment


                    • #55
                      Tak tylko ze mój ELM327 komunikuje się przez bluetooth a ja w kompie nie posiadam wiec nie jestem w stanie tego sprawdzić. Kabelek już zamówiłem £17 wiec nie więcej jak 100 zl., teraz pozostało trochę poczekać.
                      Serwisowka 8 gen

                      Comment


                      • #56
                        Zamieszczone przez rybacbr Zobacz posta
                        Tak tylko ze mój ELM327 komunikuje się przez bluetooth a ja w kompie nie posiadam wiec nie jestem w stanie tego sprawdzić. Kabelek już zamówiłem £17 wiec nie więcej jak 100 zl., teraz pozostało trochę poczekać.
                        a możesz mi na PW podesłać link do programu na HDS ,spróbuje się połączyć z LM327

                        17 funtów...! a gdzie masz w tej cenie HDSa?
                        Last edited by GT-3000; 26-03-2014, 11:41.
                        CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                        LPG Stag 300 Premium +Hana

                        Comment


                        • #57
                          Link wysłany. To jest sam kabel do komunikacji miedzy auto-program linka do niego masz kilka postów wyżej o nazwie "kabelek do HDSa" a sam program HDS jest do ściągnięcia z netu.
                          Serwisowka 8 gen

                          Comment


                          • #58
                            Zamieszczone przez rybacbr Zobacz posta
                            Link wysłany. To jest sam kabel do komunikacji miedzy auto-program linka do niego masz kilka postów wyżej o nazwie "kabelek do HDSa" a sam program HDS jest do ściągnięcia z netu.
                            Dziękuje za link. Ten kabel co w linku powyżej to na allegro kosztuje 260zł, ale to chyba uproszczona wersja prawdziwego HDS-a ,który u tego samego sprzedawcy kosztuje już 600zł ! w tym droższym ,sprzedający opisuje funkcje programowania i adaptacji a przy tym tańszy nic nie podaje.Oby się nie okazało ,że będzie to samo co oferuje zwykły LM327-odczyt i kasowanie błędów.
                            CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                            LPG Stag 300 Premium +Hana

                            Comment


                            • #59
                              Jeśli już połączysz się z programem HDS a w opisie jest informacja ze współpracuje z tym programem to później nie będzie raczej żadnego problemu. A na powodzenie operacji wskazuje lista wspomaganych protokołów z opisu kabla:
                              K-Line ISO 9141
                              KWP 2000 ISO 14230-4
                              CAN 2.0B ISO 11898
                              CAN ISO 15765-4
                              Last edited by rybacbr; 26-03-2014, 12:24.
                              Serwisowka 8 gen

                              Comment


                              • #60
                                LM 327 BT:
                                - SAE J1850 PWM (41.6 kbaud)
                                - SAE J1850 VPW (10.4 kbaud)
                                - ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud)
                                - ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
                                - ISO 14230-4 KWP (fast init, 10.4 kbaud)
                                - ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
                                - ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbaud)
                                - ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
                                - ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbau)

                                niektóre standardy się pokrywają -brakuje tylko lub aż CAN 2.0B ISO 11898
                                CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                                LPG Stag 300 Premium +Hana

                                Comment

                                Working...
                                X