Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
    Dość mocno to widać, jak wyskoczy się zaraz nad 3500 i wciśnie sprzęgło. Zanim wbije się bieg to obroty podskakują, silnik wyje a żona krzyczy
    Od razu po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła obroty się stabilizują.
    Proponuje zacząć od podstawowych rzeczy: 1.regulacja zaworów , 2.czyszczenie przepustnicy 3.sprawdzenie świec i filtra powietrza.
    Ogólnie te silniki R18A2 się nie psują bo są mocno dopracowane a problemy się pojawiają jak przestają być serwisowane zgodnie z tym co mówi serwisówka.

    Napisz jak "konserwacja z regulacją" poprawi prace silnika.

    Ja zauważyłem ,że po czyszczeniu przepustnicy jak by lepiej się zbierał na wysokich obrotach- ogólnie lepiej przyspiesza.Musze zrobić pomiar na 100tke ze stoperem to potwierdzę spostrzeżenia dowodami.
    CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
    LPG Stag 300 Premium +Hana

    Comment


    • #32
      Z tymi podskokami to jest tak samo odkąd kupiłem auto, czyli już ze 4 lata.
      - luzy wyregulowałem jakiś miesiąc temu,
      - filtr powietrza nie starszy jak 3 tygodnie (Knecht LX2123),
      - świece stare (przebieg 107tys.), sprawdzane przy okazji regulacji zaworów; wg. opisu z serwisówki to są dobre (kształt i odległość elektrod)
      Raczej nic z tych rzeczy, gdyby były to świece to od czasu do czasu było by widać że silnik coś pracuje nie teges.
      Na mój rozum zostaje albo problem z układem dolotowym albo sterownik silnika.
      Zobaczymy co wyjdzie po czyszczeniu przepustnicy. W przyszłym tygodniu montuje LPG to zobaczę jeszcze czy będzie różnica między obydwoma paliwami.

      Comment


      • #33
        Hmm może lepiej najpierw rozwiązać te problemy a dopiero potem montować gaz i grzebać, bo potem nie będzie wiadomo co od czego jak coś będzie nie tak
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #34
          No więc idąc tropem "GT-3000", wyczyściłem przepustnicę i też jestem zadowolony
          Przepustnica była mocno zasyfiona a do tego pod samym kółkiem zaworu zrobił się mały karb z nagaru (na oko ok 0,3mm ).
          Po przeczyszczeniu wszystkie problemy z obrotami zniknęły i auto jeździ jak nowe.
          Został jeszcze temat podbijania obrotów przy zmianie biegów pow. 3500, ale to nie jest takie dokuczliwe, więc odłożę na inny czas.
          Tak wyglądała moja przepustnica przed czyszczeniem:

          przepustnica_przod.jpg przepustnica_tyl.jpg brud3.jpg

          Comment


          • #35
            TRAFO - napisz jeszcze jaki przebieg ma fura. Pozostanie ślad dla innych przy jakim powinno sie przepustnicę przeczyścić...
            Last edited by Glosima; 17-03-2014, 11:07.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • #36
              Ja sobie na bank przeczyszczę, bo nie robiłem tego od zakupu 3 lata temu.
              Poza tym, poprzedni właściciel na 100% też tego nie robił, więc też oczekuję dużo lepszych rezultatów.
              Mam przejechane 144tys.
              Filtr też wymieniłem kilka dni temu na K&N i już poczułem różnicę!

              P.S.
              Napiszcie też, co mówi serwisówka na temat czyszczenia przepustnicy...
              Last edited by Pawisio; 17-03-2014, 11:02.
              sigpic
              UFO, 1.8 Sport
              Chcesz instrukcję serwisową? Mam ją tu

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                TRAFO - napisz jeszcze jaki przebieg ma fura. Pozostanie ślad dla innych przy jakim powinno sie przepustnicę przeczyścić...
                Wg. życzenia: przebieg 107tys. i było to pierwsze czyszczenie od nowości czyli od 2006 roku. Problemy zauważyłem dopiero koło 105tys.
                Zakładam że dobrze by było przyjąć taki przebieg 100tys. km na czyszczenie przepustnicy, EGR (co jak znajdę czas zrobię pewnie za tydzień albo dwa) i regulację zaworów - u mnie były już lekko rozstrojone.

                Zamieszczone przez Pawisio Zobacz posta
                Napiszcie też, co mówi serwisówka na temat czyszczenia przepustnicy...
                Ja tam nic nie znalazłem. Jest tylko opis jak się do niej dobrać i jak czyścić.

                PS.
                Na temat czyszczenia przepustnicy zrobiłem manula, więc jak ktoś jest zainteresowany szczegółami to zapraszam TUTAJ.
                Last edited by TRAFO; 17-03-2014, 20:04.

                Comment


                • #38
                  No to się nacieszyłem
                  Niestety okazuje się że po kilku dniach eksploatacji mam problemy ze stabilnością obrotów. Jałowe są nie na 750 tylko na ok. 800 a do tego dochodzi ich podbijanie.
                  Dokładnie wygląda to tak, że jak jadę i wcisnę sprzęgło to obroty spadają do ok 800 a potem podskakują do 1300-1500 i znowu spadają do 800, po czym tam już zostają.
                  Z tego co się orientowałem jest to problem z adaptacją przepustnicy po jej przeczyszczeniu. Próbowałem ją kilka razy adaptować i niestety ale nic z tego
                  Chyba bez HDSa się nie obejdzie.
                  Sam nie jestem w stanie sobie z tym poradzić i umówiłem się już na serwis. Jak będzie po problemie to dam znać co to dokładnie było.

                  Comment


                  • #39
                    Może skoro jedziesz z tym na serwis (ASO?) poza adaptacją warto przynajmniej zapytać się od razu o update softu w tej kwestii?
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • #40
                      Nie, nie będzie to ASO tylko mocno polecany (na forach i wśród znajomych) mechanik od hond.
                      Mam też zamiar pogadać z nim o tym sofcie, może zna też rozwiązanie na podciąganie obrotów przy zmianie biegów powyżej 3500.
                      Do tego mam kilka pytań które chodzą mi po głowie a nie są wprost rozwiązane na forum, więc wierzę że wyjdę od niego dużo mądrzejszy

                      Comment


                      • #41
                        Po poście TRAFO sprawdziłem u siebie jak się zachowuje na neutralu podczas jazdy -to mam podobnie -obroty spadają do 800 potem podbija do 1500 i spada na 800,ale czasem zdarzy się, że spadnie na 800 i nie podbija,nie wiem jeszcze czemu tak jest.
                        Czy może bieg jałowy nie skalibrowany prawidłowo?
                        CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                        LPG Stag 300 Premium +Hana

                        Comment


                        • #42
                          Chociaż nie miałem problemu z obrotami to pomyślałem, ze i tak wyczyszczę sobie przepustnice bo mój przebieg to 110 tys. wiec nie zaszkodzi. Rzeczywiście przepustnica była zawalona ale kiedy poskładałem do kupy to dopiero się zaczął problem z obrotami Robiłem tak jak napisane w serwisowce z uczeniem obrotów lecz coś ta moja Hania oporna i chyba nie przyswaja tej wiedzy. Próbowałem na rożne sposoby (ciepły, zimny, trochę dłużej niż 5 min.,odpinałem aku. na jakiś czas) i nic. Na postoju gdy nic nie dotykam, obroty mam ok 720 czyli niby spoko lecz nawet gdy tylko musnę gaz i puszcze, obroty spadają tylko do 1300 i bardzo ale to bardzo wolno dochodzą do tych 720, przypominam, ze pojazd stoi. Podczas jazdy zachowuje się troszkę inaczej bo gdy wcisnę sprzęgło, obroty nagle nurkują do ok 800 potem podbijają do 1300 i tak już zostaje trochę falując +/- 100.
                          Pojechałem wczoraj do serwisu (Anglia) by ustawili mi obroty po czyszczeniu przepustnicy a ci wielkie oczy o czym ja do nich rozmawiam Kazali zostawić furę i będą mnie kasować za roboczogodzinę wiec się szybko zawinąłem i czekam TRAFO na twoje podpowiedzi.
                          W ostateczności gdy będzie wymagane podłączenie do kompa to kupie HDS od Chinczyka i sam sobie to zresetuje bo pewnie wyjdzie taniej a i sprzęt zostanie na przyszłość. Czekam z zakupem na to co TRAFO powie po wizycie u mechaniora.
                          Pozdrowienia
                          Serwisowka 8 gen

                          Comment


                          • #43
                            Czytając temat nasuwa mi się jeszcze jedna podpowiedź odnośnie wariujących wolnych obrotów .Przeczesując sieć w w/w wymienionej sprawie natknąłem się na opinie ,że należy odpowietrzyć układ chłodzenia .Kolega TRAFO pisał żeby uważać na płyn chłodniczy i szybko zaślepić wężyki dochodzące do przepustnicy.
                            Może właśnie tu leży problem ?
                            Kolejna opinia to ,że uczenia biegu jałowego należy dokonać z odpiętym silnikiem krokowym a po adaptacji skasować błąd usterki krokowca tylko w to jakoś nie mogę uwierzyć

                            Comment


                            • #44
                              Wolne obroty skalibrowane! Zaraz napisze jak.
                              Serwisowka 8 gen

                              Comment


                              • #45
                                Informacje o obrotach biegu jałowego z serwisówki:

                                UWAGA:
                                •Przed sprawdzeniem obrotów jałowych, sprawdzić:
                                ◦Lampka informująca o usterce (MIL) nie zaświeciła się i nie wystąpiły żadne kody DTC.

                                ◦Wyprzedzenie zapłonu

                                ◦Świece zapłonowe

                                ◦Filtr powietrza

                                ◦Układ PCV

                                ◦Reflektor wyłączony
                                1. Rozłączyć złączkę zaworu oczyszczania zbiornika EVAP oparów paliwa.

                                2. Podłączyć moduł HDS do złącza DLC (A) umieszczonego pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.

                                3. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 3.000 obr./min (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe.

                                4. Sprawdzić obroty biegu jałowego w warunkach bez obciążenia: reflektory, dmuchawa, wentylator chłodnicy, klimatyzacja muszą być wyłączone.

                                Obroty biegu jałowego powinny wynosić: 650±50 obr./min (min-1)

                                5. Przez 1 minutę pozostawić silnik na biegu jałowym przy dużym obciążeniu elektrycznym (włączyć układ klimatyzacji, nastawić temperaturę na maksymalne chłodzenie, dmuchawę na wysokie obroty i włączyć światła drogowe).

                                Obroty biegu jałowego powinny wynosić: 750±50 obr./min (min-1)


                                UWAGA: Jeśli obroty biegu jałowego odbiegają od wymaganych, przeprowadzić procedurę uczenia obrotów biegu jałowego modułu ECM. Gdy obroty jałowe są nieprawidłowe, przejść do tabeli usuwania usterek na podstawie objawów.
                                6. Ponownie podłączyć złączkę zaworu oczyszczania zbiornika EVAP.

                                -już po tych informacjach widać że mam za wysokie obroty- ok 780ob/min bez obciążenia i ok 900-950obr/min przy obciążeniu


                                Przeprowadzić procedurę uczenia modułu ECM obrotów biegu jałowego
                                Należy przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego tak, by ECM mógł się nauczyć charakterystyki obrotów jałowych silnika.

                                Procedura uczenia obrotów biegu jałowego powinna być przeprowadzana za każdym razem, gdy:
                                •Wymienić moduł ECM.
                                •Wyzerować moduł ECM.
                                •Zaktualizować oprogramowanie modułu ECM.
                                Wymienić lub wyczyścić obudowę przepustnicy.
                                UWAGA: Skasowanie DTC za pomocą testera HDS nie wymaga przeprowadzenia procedury uczenia obrotów biegu jałowego.
                                Procedura

                                1. Upewnić się, że wszystkie urządzenia elektryczne (klimatyzacja, audio, światła itp.) są wyłączone.

                                2. Wyzerować ECM za pomocą HDS.

                                3. Włączyć zapłon (II) i odczekać 2 sekund.

                                4. Uruchomić silnik. Uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 3.000 obr./min (min-1) bez obciążenia (w położeniu na luzie) do momentu włączenia wentylatora chłodnicy lub do momentu, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika osiągnie wartość 90 °C.

                                5. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 5 minut przy pełnym zamknięciu przepustnicy.
                                UWAGA: Jeśli uruchomi się wentylator chłodnicy, nie należy wliczać czasu jego działania do podanych 5 minut.

                                6. Za pomocą testera HDS sprawdzić w menu LISTA DANYCH, czy UCZENIE BIEGU JAŁOWEGO zostało zakończone.

                                -niby procedura prosta to dlaczego mi się nie udało ?
                                Last edited by GT-3000; 25-03-2014, 21:37.
                                CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                                LPG Stag 300 Premium +Hana

                                Comment

                                Working...
                                X