Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.8 140 KM - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
    Ciekawe, bo podobne wartości osiągam moim Civikiem o pojemności 1.8. I po co ten cały downsizing?
    A no pewnie z tegoż powodu, abyś nie musiał kręcić silnika jak w 1.8 do uzyskania momentu jaki jest pożądany aby czuć fun z jazdy...To tak z punktu widzenia "atutów" jakie producenci widzą dla użytkownika, zmniejszając pojemność i dodając turbinkę...

    Comment


    • Fakt, w silniku turbodoładowanym jest większy moment obrotowy dostępny od niższych obrotów. Ale z tego co pamiętam, cały downsizing ma się przyczyniać do zmniejszenia zużycia paliwa. Na papierze pewnie wszystko jest ok, ale spalanie faktyczne mocno odbiega od deklarowanego. I wychodzimy na to samo, co w hondowskim 1.8. Tylko że trwałość trzycylindrowców o mocy 200 KM trochę mniejsza
      Mój czarny 8gen

      Comment


      • Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
        Tylko że trwałość trzycylindrowców o mocy 200 KM trochę mniejsza
        Tak samo jak trwałość czterocylindrowców jest mniejsza od sześciocylindrowców, natomiast szesciocylindrowce sa mniej trwałe od ośmiocylindrowców, te z kolei....itd
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • Witam
          Czytam i czytam i tak mnie naszło swoje 5 gr wsadzić.Nie za bardzo dbam o honde tzn. wizerunkowo wiele do życzenia ale pod względem mechanicznym staram sie zrobic jej by miała jak najlepiej tzn.terminowe wymiany płynów filtrów itd.Odnośnie spalania to od nowości leje benzyne 98 by tez jej smakowało( tylko błagam nie podejmujmy dyskusji czy to dobrze czy żle taka mam po prostu fobie i kaprys) Taka ciekawostka--zaliczyłem dwie trasy do Chorwacji--pierwsza z nich była szybka,tam gdzie było mozna z licznika nie schodziło 160--170 chwilami jeszcze szybciej, drugi raz był wolniejszy określł bym to na srednią 130 i o dziwo czego sam nie potrafie wytłumaczyć srednia spalania wyszła podobna 7,8---7,7---dziwne ale prawdziwe.
          Ale do sedna-- tak naprawde to za bardzo mnie nie interesuje ile pali,niech sobie pije ile chce a ja sie ciesze kiedy potrzebuje a nawet kiedy nie potrzebuje----redukcja i w palnik i ten ryk a ona woła jak mi dobrze i jeszcze,jeszcze---sorry troche mnie poniosło ale to aksamit dla ucha i za ta Hanie kocham to jest kwintesencja HONDY
          Przed Hanią miałem opla vecrte C 2,2 benzyna 155 koni i nie było nawet połowy tej frajdy z jazdy---przeskoczyłem totalnie na japońska technologie( auto żony to swift 92konie i tez rakieta) jakoś wierze że ten naród ma wpojone ze jak cos robić to robić doskonałość
          A jak już tak mnie ponosi to śni mi się po nocach to:



          i dla ścisłości nie chodzi o wyścigi ani o motor--pozdrawiam i życze podniecających redukcji

          Comment


          • Nie chce zakładać nowego wątku ale jak myślicie czy swap z 1.4 dsi na 1.8 vtec to duzo babraniny czy podejdzie plug & play?

            Comment


            • Zdecydowanie nieopłacalna sprawa i za dużo babraniny. Zmień auto - taniej, prościej, pewniej. Jak chcesz osiągów to od razu mierz w Type R bo 1.8 też za chwilę może się okazać ze za mało...
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Panowie, to nie HydePark tylko dział techniczny, trzymajmy się tematu - przypomnę Silnik 1.8 140 KM - jaki jest?
                Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                Comment


                • Hmm, z mojego doświadczenia wszystko zależy jak ciężka ma się nogę. Dla mnie jest on zbyt mulowaty i pali stanowczo za dużo. W touranie na dojazdach do pracy ok10km po mieście, trzeba liczyć jakieś 10l/100km. Np analogiczna octavia z silnikiem 1.4 140km na tej samej trasie paliła poniżej 8. Jeżeli chodzi o dynamikę to prawie jej nie ma w porównaniu do octavi. Ponieważ civic ma wolnossaka trzeba go mocno kręcić żeby jechał. Bez 5k obrotów nie podchodz ^^.
                  Odrazu przepraszam za porównania ale z mojego punktu widzenia dają one perspektywę.
                  Moja radosna twórczość

                  Comment


                  • 1,8 manual czy automat? Znalazłem ładne 1,8 w dobrej cenie w automacie i nie wiem czy brać czy szukać dalej? Jest taki straszny jak go malują?

                    Comment


                    • Ja dopiero teraz się zorientowałem że to temat o VIII generacji. Różnice raczej straszne nie powinny być. W IX ten automat jest w miarę ok. Brakuje trochę 6 biegu w trasie, łopatki działają sprawnie,skrzynia czasem nie może się zdecydować który bieg wrzucić ale nie jest to za częste. Kick down działa sprawnie. Do wyprzedzania trzeba się trochę przygotować żeby wejść na obroty. Jeżeli wolisz spokojna jazdę i od czasu do czasu wdepnac to automat jest wygodny jak diabli. Gdyby type r'a robili z DSG to bym się nawet nie zastanawiał ^^
                      Moja radosna twórczość

                      Comment


                      • Zamieszczone przez s7474 Zobacz posta
                        Brakuje trochę 6 biegu w trasie^^
                        Z tego co koledzy tu pisali to w 5 biegowym automacie IX gen 1.8 ma 2,8 k obrotów przy 140 km/h (to chyba nawet mniej niż CTR FK2?), podczas gdy manual 6 b 1.8 ma 3,5 k. To po pierwsze.

                        Po drugie, mówimy o 8 genie z którego rocznika? Do 2009 r. to była zautomatyzowana 6-biegowa skrzynia, po liftingu w 2009 r. 5-biegowy klasyczny automat. Generalnie dużo lepsze opinie zbiera ten drugi z racji trwałości i płynności działania.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                          Z tego co koledzy tu pisali to w 5 biegowym automacie IX gen 1.8 ma 2,8 k obrotów przy 140 km/h (to chyba nawet mniej niż CTR FK2?), podczas gdy manual 6 b 1.8 ma 3,5 k. To po pierwsze.

                          Po drugie, mówimy o 8 genie z którego rocznika? Do 2009 r. to była zautomatyzowana 6-biegowa skrzynia, po liftingu w 2009 r. 5-biegowy klasyczny automat. Generalnie dużo lepsze opinie zbiera ten drugi z racji trwałości i płynności działania.
                          Co do obrotów w Type R to nawet niezwróciłem uwagi :/

                          Jeżeli chodzi o automat 5 biegowy to porównywałem go do rozwiązań innych marek (Skoda / Seat) posiadających więcej biegów, aniżeli do skrzyni manualnej ponieważ z takową nie miałem okazji obcować (poza type r'em). Dodatkowo wypowiadałem się, a przynajmniej taki miałem zamiar, na temat moich odczuć z jazdy, a nie porównania do manuala :P
                          Moja radosna twórczość

                          Comment


                          • Ok, tylko jesli chodzi o autostradowe predkosci i obroty to 1.4 TSI DSG ma bardzo zblizone poziomy do automatu Civica +/-200 obr jesli nie mniej Po prostu 7 biegow w DSG jest duzo ciasniej 'upchane'. Wiec akurat pod wzgledem komfortu akustycznego czy obciazenia silnika Civic w automacie jest zapewne lepszym wyborem od manuala i porownywalnym do DSG w skodzie czy seacie, jesli ktos czesto robi duze trasy autostradami. Ciezko tam oczekiwac jeszcze wyzszego biegu. Prawdziwą przewagę DSG ma w szybkości działania i jeśli to miałeś na myśli to się zgadzamy.

                            Piszę o 1.4 TSI 125/150 km bo takimi jezdzilem przed zakupem civca jako porównywalnymi do 1.8 hondy. Jesli porównujesz do mocniejszch 1.8 TSI lub 2.0 TSI to konczę dyskusję, gdyż nie miałem styczności.
                            Last edited by libidinously; 08-03-2016, 00:20.

                            Comment


                            • Szybkość działania DSG to zupełnie inna liga ^^ A porównuje z silnikiem 1.4. Ogólnie Civic wydaje się lepiej wygłuszony niż Leon czy octavia, przy czym silnik VAG'owy jakby był cichszy w tych samych przedziałach prędkości. Aż muszę zerknąć na testy autocentrum i porównanie głośności w kabinie.
                              Moja radosna twórczość

                              Comment


                              • Ja po długich namowach Joe miałem okazje pojezdzic w koncu 1.8 142km 9gen z automatem i komfort akustyczny zdecydowanie na plus wersji z automatem.
                                Przy licznikowych 140 jest ok 2,8k rpm i silnik jest wzglednie cichy. Nie ma wycia typowego dla 1.8 ze skrzynia manualną.
                                Tak wiec zdecydowanie automat jesli ktos jezdzi dużo po autostradach, bo to ma sens.
                                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                                Comment

                                Working...
                                X