Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.8 140 KM - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Alix, nie jestem obyty z 8 gen niestety, ale dzięki za sprostowanie . Cieszę się, że w IX poprawili

    Comment


    • Jaki jest zalecany interwał pomiędzy wymianami rozrządu w silniku 1.8? Zaleca się go co ileś kilometrów lub lat? Pytam, bo kupiłem 5-cio letniego Civika z przebiegiem 35.500 km, teraz mam już prawie 38.000 km. Rozrząd nigdy nie był ruszany. Według ASO cały silnik jest w bardzo dobrym stanie.
      Mój czarny 8gen

      Comment


      • Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
        Jaki jest zalecany interwał pomiędzy wymianami rozrządu w silniku 1.8
        ale skąd ten pomysł? ..czyżbyś był "starej daty" ? ?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          ale skąd ten pomysł? ..czyżbyś był "starej daty" ? ?
          Nie rozumiem aluzji :P Wiem, że silnik jest na łańcuchu, ale wolę się zapytać dla pewności. Wcześniej jeździłem tylko dieslami, więc pewnie stąd mam takie przyzwyczajenia dotyczące rozrządu
          Mój czarny 8gen

          Comment


          • nie ma czegoś takiego jak interwał wymiany rozrządu w tym silniku. Masz o tym jakąś wzmiankę w tabeli interwałów? (ja też jestem starej daty ).
            Chyba że pytanie miało brzmieć: ile taki łańcuch potrafi wytrzymać?
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              nie ma czegoś takiego jak interwał wymiany rozrządu w tym silniku. Masz o tym jakąś wzmiankę w tabeli interwałów? (ja też jestem starej daty ).
              Ok, dzięki. Dobrze wiedzieć, że nie ma czegoś takiego w tym wypadku.

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Chyba że pytanie miało brzmieć: ile taki łańcuch potrafi wytrzymać?
              A jak brzmiałaby odpowiedź na tak postawione pytanie?
              Mój czarny 8gen

              Comment


              • Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
                jak brzmiałaby odpowiedź na tak postawione pytanie?
                no i tu nie ma reguły "standardu" jak osławione wieśwagenowskie TSI https://www.auto-swiat.pl/eksploatac...-1-4-tsi/xykdv
                Wszystko uzależnione jest od użytkownika, jego stylu i umiejętności psucia. Jazda z niskimi prędkościami rozpędzanie szczególnie na wysokich biegach może mieć wpływ na trwałość rozrządu, po prostu się może rozciągnąć co przy dużych przebiegach może objawiać się nierówną pracą silnika i podobnymi.
                Porównałbym to do jazdy na rowerze gdzie przerzutkę tylną ustawiasz na najmniejszą jak do szybkiej jazdy i ciśniesz w pedała - rozpędzasz się. Pytanie po co tak robić? jaki jest tego cel ? czy chodzi Ci o to by łańcuch był napięty do granic jego możliwości? z pewnością nie. Wiec warto tak trafiać z biegami by ekonomizer jak najrzadziej sugerował nam ikonkę i-shift down, czyli zmień bieg na niższy, jak tak się pojawia często to znaczy że jesteś na dobrej drodze do rozciągania łańcucha.
                Generalnie łańcuch nie jest dożywotni, zakłada się jego żywotność "dożywotnią" chodzi o to że się nie zerwie ale nie oznacza że nie można go zdeformować - można. Dlatego to nie jest regułą, jeden pojeździ 600tys drugi 120tys i już będą "dziwne" zachowania silnika, wtedy np. na Wizycie w ASO po podłączeniu przez Komputer bo ten rozrząd ma duży wpływ na pracę innych układów elektroniki i będzie widać że lata jak łańcuch od składaka Wigry tyle że tego się już nie naciąga a wymienia. Łańcuch oczywiście ma prowadnice i napinacze które powinny kompensować jego powolne rozciąganie ale przewidziano to na bardzo długo na tyle długo że powinien wystarczyć do końca życia silnika pod warunkiem jego właściwego zgodnego z instrukcją wykorzystywania.
                W dieslu to zdarza się częściej inny moment Nm tam panuje i szybciej da się zmęczyć łańcuch mimo że jest wytrzymalszy.
                Więc ile..? nie ma konkretnej odpowiedzi. W każdym razie z moich obserwacji kobiety bardziej potrafią jeździć tak jak się nie powinno jeździć, dlatego kupowanie auta od kobiety to tak naprawdę loteria, ja jak kupuje od kobiety to najpierw każe się przewieźć i wtedy wiem czy w ogóle chce to auto.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez Bumber Zobacz posta
                  A jak brzmiałaby odpowiedź na tak postawione pytanie?
                  Robson jak sprzedawał Civica miał niecałe 260 tys km. Z rozrządem/łańcuchem nic sie nie działo. Wszystko prawidłowo.
                  Z większym przebiegiem osobiście nie znam 1.8.
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • dodam tu tylko jako dodatkowy aspekt - olej. Nasze sławne tematy dot. "jako olej do 1,8". Pozornie co ma wspólnego olej z rozrządem ??? ..ano ma ... w 1,8 rozrząd pracuje w oleju.
                    Zatem jakość oleju ma kolosalny wpływ na trwałość elementów metalowych nie tylko jako medium - smarowidło, ale równie dużą jak moim zdaniem nie większą - chłodzenie.
                    Olej nie tylko smaruje, ale dbając o jego poziom w silniku zapewniamy także chłodzenie. Jeśli ktoś się zajmuje metalami to wie że nie woda ani płyn chłodzący nie zapewniają takiego chłodzenia silnikowi jak olej.
                    W metalurgii głównie olej wykorzystuje się do chłodzenia elementów metalowych.
                    Zatem odwieczny problem na forum, czy lepszy olej rzadki taki co spływa natychmiast kanałami nie trzyma się na elementach metalowych jak łańcuch rozrządu bo tylko zapewnia smarowanie i oszczędza środowisko?
                    Czy taki który ma gęstość większą wolniej (nie wiele wolniej niż woda) spływa kanałami ale na tyle go dużo zostaje na elementach metalowych jak łańcuch rozrządu że zapewnia większe smarowanie i chłodzenie zarazem - czyli chroni silnik i jego ruchome elementy w wysokich temperaturach czyli zapewnia (teoretycznie) lepsze warunki pracy silnika - kosztem.. ok środowiska.
                    Teraz pytanie te same co zawsze?
                    czy użytkownikowi zależy na środowisku oszczędzając 15gram paliwa na 100Km co daje w roku 2,5L benzyny?
                    Czy woli mieć łańcuch "dożywotni" bo był przez powiedzmy 200tys km właściwie smarowany i chłodzony?
                    Na trwałość łańcucha rozrządu jestem przekonany że wpływ ma lepkość oleju silnikowego. Ja osobiście wolałbym kiedyś trafić na kogoś kto mi sprzeda auto w którym lata lano 5W-40 niż 0W-20, ale jak pisałem nie raz ...to jest moje zdanie.

                    (potraktujcie to jako uzupełnienie wpisu #157 proszę o olejach pisać wyłącznie w odpowiednich postach). Tutaj tylko "1,8 jaki jest?"
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • I tak większość silników na gwarancji dostaje 0W20, więc taka trochę loteria z używanym autem co tam było. Po gwarancji człowiek zaleje 10W60, a później wróci do 5W30 czy nawet skrajnie 0W20, a kolejny właściciel jeszcze inaczej zrobi i trzeci właściciel dowie się tylko o ostatnim i tak naprawdę gwarancyjnym oleju..

                      Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • No to niestety zwykle prawda. Aczkolwiek zdarza się inaczej Ode mnie MarcelWro dostał całą dokumentację z fakturami no i ma temat na Forum także dobrze wie, co i jak często było lane
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          Aczkolwiek zdarza się inaczej
                          Wyjatek potwierdzajacy regułę
                          Zresztą i tak najlepiej sie sprzedają samochody z pelną historią serwisową w ASO. Takie auta praktycznie schodzą od ręki.
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • ...więc zatoczyliśmy koło. Jaki więc jest ten 1,8 ? ...wychodzi na to że taki, jaki jego właściciel , a rozrząd jaki? taki jak styl jazdy właściciela .
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                              Zresztą i tak najlepiej sie sprzedają samochody z pelną historią serwisową w ASO. Takie auta praktycznie schodzą od ręki.
                              Nie, na takie auta sie czeka i to czasami sporo czasu, co do silnika 1.8 to do codziennego użytkowania jest naprawdę super, dynamika wystarczająca a do jazdy po mieście nawet za duża, spalanie akceptowalne, mi po mieście pali tyle samo albo 0,5-1l więcej niż poprzednie 1.33/86KM w Corolli i 1,6/120Km w Corolli kombi. 1.4 turbo/120KM w Alfie Giulietta pali tyle samo. W trasie powyżej 140km/h jeżdżę rzadko i nie przeszkadza mi to że auto jest wtedy trochę głośniejsze(jeśli jest), silnik mi i poprzedniemu właścicielowi nie brał oleju i mam nadzieję że tak zostanie.

                              Comment


                              • Ok, czyli zgodnie z informacjami z poprzednich postów nie mam się co przejmować rozrządem. Sprawdzili mi silnik w ASO, nie dostałem żadnych ostrzeżeń. Więc będę jeździł dalej Na razie prawie 40.000 km nalatane. Silnik na dotarciu

                                Tak a propos odpowiedzi na pytanie "jaki jest" Ostatnio czytałem test nowego Renault Megane z silnik 1.2 Tce (czy jakoś tak). W każdym razie małolitrażowy silnik z turbiną i całym eko-osprzętem. Spalanie w teście (na dane producenta nawet nie patrzę)? W mieście ponad 8l/100 km, w trasie przy spokojniej jeździe jakieś 6l/100km. Ciekawe, bo podobne wartości osiągam moim Civikiem o pojemności 1.8. I po co ten cały downsizing?
                                Mój czarny 8gen

                                Comment

                                Working...
                                X