Witam szykuje mi sie wymiana uszczelniaczy zaworowych i pytanko : jaki jest moment dokręcenia klawiatury zaworów r18a2.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Regulacja luzu zaworowego głowicy cylindra 1,8
Collapse
X
-
Moment to:14 ft lb czyli na nasze 19 nm ale pewnie większość używa momentu z łokcia i zdrowego rozsądku w zakręcaniu tej śrubki.4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
Panowie, auto ma 146 tys. przebiegu, jeżdżę nim od przebiegu 140 tys. Wcześniej jeździło po Niemczech, ale w tych nimieckich papierach nie mogę doszukać się info kiedy ostatni raz robiono regulację. Od miesiąca, na rozgrzanym silniku słychać cykanie. Czy to już czas na regulację?
Comment
-
Zamieszczone przez dragster Zobacz postaPanowie, auto ma 146 tys. przebiegu, jeżdżę nim od przebiegu 140 tys. Wcześniej jeździło po Niemczech, ale w tych nimieckich papierach nie mogę doszukać się info kiedy ostatni raz robiono regulację. Od miesiąca, na rozgrzanym silniku słychać cykanie. Czy to już czas na regulację?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Przygotowuję się to tej regulacji, pierwszy raz, więc na podstawie wcześniej przytoczonego filmu na YT, niżej zestaw potrzebnych rzeczy:
1. Oryginalna uszczelka pokrywy głowicy Honda (12341-RNA-A01), czy obecnie jest sensowny zamiennik?
2. Uszczelniacz wysokotemperaturowy. Czy może być silikon wysokotemperaturowy? Czarny czy czerwony? I czy nakładać go tylko na końcu w dwóch miejscach, od strony koła zębatego, czy delikatnie powlec nim całą uszczelkę?
3. Klucz dynamometryczny mniej więcej od 5 do 25 Nm. To muszę kupić, czy może ktoś coś polecić sensownego, bo widzę, że ciężko zejść pon. 200 zł.
4. Szczelinomierz.
5. Klucze nasadowe 10 mm i 19 mm i przedłużki do nich.
6. Śrubokręt.
7. Klucz oczkowy 10 mm
9. Rękawice.
10. Szmata do czyszczenia.
Jeśli Panowie macie uwagi, będę wdzięczny.
Comment
-
Zamieszczone przez dragster Zobacz postaPrzygotowuję się to tej regulacji, pierwszy raz, więc na podstawie wcześniej przytoczonego filmu na YT, niżej zestaw potrzebnych rzeczy:
1. Oryginalna uszczelka pokrywy głowicy Honda (12341-RNA-A01), czy obecnie jest sensowny zamiennik?
2. Uszczelniacz wysokotemperaturowy. Czy może być silikon wysokotemperaturowy? Czarny czy czerwony? I czy nakładać go tylko na końcu w dwóch miejscach, od strony koła zębatego, czy delikatnie powlec nim całą uszczelkę?
3. Klucz dynamometryczny mniej więcej od 5 do 25 Nm. To muszę kupić, czy może ktoś coś polecić sensownego, bo widzę, że ciężko zejść pon. 200 zł.
4. Szczelinomierz.
5. Klucze nasadowe 10 mm i 19 mm i przedłużki do nich.
6. Śrubokręt.
7. Klucz oczkowy 10 mm
9. Rękawice.
10. Szmata do czyszczenia.
Jeśli Panowie macie uwagi, będę wdzięczny.
Używam silikon czerwony i nie ma problemu.
Silikon tylko w tych dwóch punktach-niewielka ilość.
Reszta ok.
Kup sobie szczelinomierz dobrej firmy.
Klucz dynamometryczny niestety kosztuje, chyba że chcesz złom.
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Jak ściągniesz pokrywę zobaczysz że na krawędziach metalowych jest piasek - zacznij od oczyszczenia powoli krawędzi wycierając od wewnątrz w kierunku na zewnątrz. Bez tego oczyszczenia możesz narzucać tego piasku do środka podczas wkładania szczelinomierza.
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Podczas regulacji, ustawiając tłok każdego cylindra w GMP, należy kręcić kołem do którego wkłada się, poprzez otwór z nadkolu, klucz nasadowy 19.
Czy stojąc z boku auta, przed prawym (zdjętym) przednim kołem, należy kręcić w prawo - zgodnie z kier. ruchu wskazówek zegara, czy w lewo - przeciwnie do wskazówek zegara?
Comment
-
Zamieszczone przez dragster Zobacz postaPodczas regulacji, ustawiając tłok każdego cylindra w GMP, należy kręcić kołem do którego wkłada się, poprzez otwór z nadkolu, klucz nasadowy 19.
Czy stojąc z boku auta, przed prawym (zdjętym) przednim kołem, należy kręcić w prawo - zgodnie z kier. ruchu wskazówek zegara, czy w lewo - przeciwnie do wskazówek zegara?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
Czy stojąc z boku auta, przed prawym (zdjętym) przednim kołem, należy kręcić w prawo - zgodnie z kier. ruchu wskazówek zegara, czy w lewo - przeciwnie do wskazówek zegara?
Swoją drogą ja nie ruszam nadkola. Wbijam dwójkę i przesuwam samochód delikatnie do przodu.
Comment
-
Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz postaBył już ktoś odważny co samodzielnie zrobił regulację w 1.4?
Comment
-
Dzisiaj zmieniłem świece. I od razu spojrzałem. Generalnie trzeba zdjąć kolektor ssący. Żeby go zdjąć trzeba rozebrać dolot, zdjąć przepustnicę. To akurat chwila roboty. Następnie trzeba zabrać się za kolektor. No i tego jeszcze nie robiłem. Widzę pięć śrub na dole ale te między kanałami to nie wiem jak odkręcić. Dojście słabe. A na górze coś go trzyma?
Po zdjęciu kolektora już chyba wszystko będzie jasne.
Zamieszczone przez m26 Zobacz postaCała masa tu takich
Comment
Comment