Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego głowicy cylindra 1,8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Witam szykuje mi sie wymiana uszczelniaczy zaworowych i pytanko : jaki jest moment dokręcenia klawiatury zaworów r18a2.

    Comment


    • Moment to:14 ft lb czyli na nasze 19 nm ale pewnie większość używa momentu z łokcia i zdrowego rozsądku w zakręcaniu tej śrubki.
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • Panowie, auto ma 146 tys. przebiegu, jeżdżę nim od przebiegu 140 tys. Wcześniej jeździło po Niemczech, ale w tych nimieckich papierach nie mogę doszukać się info kiedy ostatni raz robiono regulację. Od miesiąca, na rozgrzanym silniku słychać cykanie. Czy to już czas na regulację?
        http://www.dadrl.org.uk
        http://www.lightmare.org

        Comment


        • Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
          Panowie, auto ma 146 tys. przebiegu, jeżdżę nim od przebiegu 140 tys. Wcześniej jeździło po Niemczech, ale w tych nimieckich papierach nie mogę doszukać się info kiedy ostatni raz robiono regulację. Od miesiąca, na rozgrzanym silniku słychać cykanie. Czy to już czas na regulację?
          Po 100k regulacja luzów.

          Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • Przygotowuję się to tej regulacji, pierwszy raz, więc na podstawie wcześniej przytoczonego filmu na YT, niżej zestaw potrzebnych rzeczy:
            1. Oryginalna uszczelka pokrywy głowicy Honda (12341-RNA-A01), czy obecnie jest sensowny zamiennik?
            2. Uszczelniacz wysokotemperaturowy. Czy może być silikon wysokotemperaturowy? Czarny czy czerwony? I czy nakładać go tylko na końcu w dwóch miejscach, od strony koła zębatego, czy delikatnie powlec nim całą uszczelkę?
            3. Klucz dynamometryczny mniej więcej od 5 do 25 Nm. To muszę kupić, czy może ktoś coś polecić sensownego, bo widzę, że ciężko zejść pon. 200 zł.
            4. Szczelinomierz.
            5. Klucze nasadowe 10 mm i 19 mm i przedłużki do nich.
            6. Śrubokręt.
            7. Klucz oczkowy 10 mm
            9. Rękawice.
            10. Szmata do czyszczenia.

            Jeśli Panowie macie uwagi, będę wdzięczny.
            http://www.dadrl.org.uk
            http://www.lightmare.org

            Comment


            • Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
              Przygotowuję się to tej regulacji, pierwszy raz, więc na podstawie wcześniej przytoczonego filmu na YT, niżej zestaw potrzebnych rzeczy:
              1. Oryginalna uszczelka pokrywy głowicy Honda (12341-RNA-A01), czy obecnie jest sensowny zamiennik?
              2. Uszczelniacz wysokotemperaturowy. Czy może być silikon wysokotemperaturowy? Czarny czy czerwony? I czy nakładać go tylko na końcu w dwóch miejscach, od strony koła zębatego, czy delikatnie powlec nim całą uszczelkę?
              3. Klucz dynamometryczny mniej więcej od 5 do 25 Nm. To muszę kupić, czy może ktoś coś polecić sensownego, bo widzę, że ciężko zejść pon. 200 zł.
              4. Szczelinomierz.
              5. Klucze nasadowe 10 mm i 19 mm i przedłużki do nich.
              6. Śrubokręt.
              7. Klucz oczkowy 10 mm
              9. Rękawice.
              10. Szmata do czyszczenia.

              Jeśli Panowie macie uwagi, będę wdzięczny.
              Uszczelka oryginalna- nie ma sensu zamiennik- niewiele tańsze.
              Używam silikon czerwony i nie ma problemu.
              Silikon tylko w tych dwóch punktach-niewielka ilość.
              Reszta ok.
              Kup sobie szczelinomierz dobrej firmy.
              Klucz dynamometryczny niestety kosztuje, chyba że chcesz złom.

              Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • Jak ściągniesz pokrywę zobaczysz że na krawędziach metalowych jest piasek - zacznij od oczyszczenia powoli krawędzi wycierając od wewnątrz w kierunku na zewnątrz. Bez tego oczyszczenia możesz narzucać tego piasku do środka podczas wkładania szczelinomierza.

                Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Podczas regulacji, ustawiając tłok każdego cylindra w GMP, należy kręcić kołem do którego wkłada się, poprzez otwór z nadkolu, klucz nasadowy 19.

                  Czy stojąc z boku auta, przed prawym (zdjętym) przednim kołem, należy kręcić w prawo - zgodnie z kier. ruchu wskazówek zegara, czy w lewo - przeciwnie do wskazówek zegara?
                  http://www.dadrl.org.uk
                  http://www.lightmare.org

                  Comment


                  • Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
                    Podczas regulacji, ustawiając tłok każdego cylindra w GMP, należy kręcić kołem do którego wkłada się, poprzez otwór z nadkolu, klucz nasadowy 19.

                    Czy stojąc z boku auta, przed prawym (zdjętym) przednim kołem, należy kręcić w prawo - zgodnie z kier. ruchu wskazówek zegara, czy w lewo - przeciwnie do wskazówek zegara?
                    Ja kręcę całym kołem na 4 biegu zgodnie z ruchem zegara

                    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Zamieszczone przez dragster Zobacz posta

                      Czy stojąc z boku auta, przed prawym (zdjętym) przednim kołem, należy kręcić w prawo - zgodnie z kier. ruchu wskazówek zegara, czy w lewo - przeciwnie do wskazówek zegara?
                      Kręcisz w prawo i zaczynasz od nr 1 UP.
                      Swoją drogą ja nie ruszam nadkola. Wbijam dwójkę i przesuwam samochód delikatnie do przodu.

                      Comment


                      • Był już ktoś odważny co samodzielnie zrobił regulację w 1.4?
                        Mam już 40tyś od poprzedniej (LPG) i nie wiem czy samemu się zabierać czy dać komuś 200zł zarobić...

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz posta
                          Był już ktoś odważny co samodzielnie zrobił regulację w 1.4?
                          Cała masa tu takich

                          Comment


                          • To niech opowie jak tą górę rozebrać

                            Comment


                            • Dzisiaj zmieniłem świece. I od razu spojrzałem. Generalnie trzeba zdjąć kolektor ssący. Żeby go zdjąć trzeba rozebrać dolot, zdjąć przepustnicę. To akurat chwila roboty. Następnie trzeba zabrać się za kolektor. No i tego jeszcze nie robiłem. Widzę pięć śrub na dole ale te między kanałami to nie wiem jak odkręcić. Dojście słabe. A na górze coś go trzyma?
                              Po zdjęciu kolektora już chyba wszystko będzie jasne.

                              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                              Cała masa tu takich
                              Chyba się mnie wstydzą...
                              Last edited by rambo7; 04-08-2020, 07:25. Powód: pisząc wpis po sobie zastosuj tryb EDYCJA.

                              Comment


                              • Ja chętnie bym pomógł ,ale nie pamiętam co i jak jak tam jest po kolei.
                                Aż dziw że nikt się nie odzywa,musisz być chyba bardziej nachalny.
                                "Trąb " a będzie Ci dane

                                Comment

                                Working...
                                X