Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opony i Felgi do Civic 8gen - Kompendium

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=43329 zobacz na mój wpis #51
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Temat przeczytany i bardzo ciekawy. Więc zostaje przy standardowym rozmiarze tylko kwestia firmy opon czy uniroyal jest tak samo dobra opona na lato jak i zimę?? Czy może wielosezonowe z górnej półki ??

      Comment


      • 225/45R17 to już niskoprofilowe opony, do takowych akurat nie do końca bym polecał całoroczne. Ale jeżeli spokojnie jeździsz i nie mieszkasz w górach albo przy drogach o niskim priorytecie odśnieżania to można by w sumie rozważyć... Co do zimowych Uniroyali to osobiście nie mam aż takiego doświadczenia, jest to raczej średnia półka koncernu Continental więc powinno być OK. Ale z tej półki chyba lepsze, szczególnie jakby w podobnej cenie były to Nokian WR D3 lub D4 albo jeśli jeździsz głównie po twardym i lubisz bardziej sportową jazdę to proponuję "asfaltowe" A3. Generalnie topowe zimowe to Continental TS850/860, Michelin Pilot Alpin 4/5, Goodyear UltraGrip9 oraz Dunlop WinterSport4D; oczywiście, kosztują nieco więcej od Uniroyali czy Nokianów. Powiedziałbym, że są warte tej dopłaty, jedynie zależy jaki kto ma budżet, wiadomo Natomiast dla własnego bezpieczeństwa należy kupować zimowe bez nadmiernego zaniżania indeksu prędkości (bo nośność nigdy nie będzie przy Civic'u problemem) - proponuję co najmniej V przy tym rozmiarze (szczególnie istotne przy dość miękkich Uniroyalach czy Conti i na wąskiej fabrycznej feldze 7,0 - ale nie tylko). Jak jest wybór, należy wybierać opony z rantem ochronnym na felgi - wartość dodana w zimie
        Last edited by Alix; 18-09-2016, 19:59.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Dodalbym do zestawu dobrych opon Yokohamy W.drive V905 - przynajmniej wg tego testu wypadaja dobrze


          znalazlem nawet 17ki w dobrej cenie ale maja 91H. Obecne zimowki mam 94V. Moze w benzynie nie byloby problemu ale diesel ma ciezki przod i chyba 91 bedzie za malo.

          Comment


          • W benzynie też jest problem, nie jeździ to fajnie na niektórych oponach z H. Pamietajmy, że wyjściowe zalecane jest Y, czyli już zejście do V to aż 2 indeksy prędkości/twardości w dół...
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              W benzynie też jest problem, nie jeździ to fajnie na niektórych oponach z H. Pamietajmy, że wyjściowe zalecane jest Y, czyli już zejście do V to aż 2 indeksy prędkości/twardości w dół...
              94V sprzedalo ASO Hondy poprzedniemu wlascicielowi.
              Ja na zime nie mam OEM tylko 8" wiec opona sie inaczej ulozy na feldze.
              Natomiast zastanawiam sie jak liczyc to obciazenie.

              Np zawieszenie do UFO pokazuje obciazenie przedniej osi na poziomie 940kg dla benzyn, 980 dla FN2 i 1085 dla sadzomiota. Indeks nosnosci 91 to 615kg, 94 to 670kg. Jak dobrze rozumiem, to 2x indeks opon powinien pokrywac obciazenie osi. Czyli nawet dla 91 jest to zapewnione (oczywiscie dla ukladu statycznego).
              Znalazlem w necie naklejke dla FN2 i tam zalecany indeks nosnosci to 88 dla 18 i 19 (ale już 91 dla 16") - czyli 560kg czyli z ok 15% zapasem liczac 560x2 vs 980.


              TypeRFN218inTyrePressureSticker.jpg

              Przy takim samym zapasie (15%) dla 2.2 wyszloby 623kg/opone. Musze zerknac na naklejke na słupku jaki indeks jest zalecany do sadzomiota.

              Comment


              • Wg instrukcji opony do 1.8 i 2.2 maja takie same parametry tzn 225/45 R17 91Y

                No i teraz zasadnicze pytanie czy 91H bedzie ok wiem, ze fabrycznie to Y ma uzasadnienie m.in. waska felga a nie osiaganymi predkosciami

                Wiec mam rozkminke. Zalozylem sobie wstepnie ze 1600 za komplet powinno byc OK, ale chyba bedzie ciezko.
                W tym budzecie widze
                Nokian WR D3
                Nokian WR A3
                Yoko V905
                Fulda Kristal HP2

                + oczywiscie Kormoran, Dębica, Dayton i cała masa Chinoli i nalewek (ale zakladam wybor sposrod tych wyzej)
                Last edited by filipfm; 21-09-2016, 21:10.

                Comment


                • No niestety łatwo nie będzie za taką kasę... ja rozglądam się za indeksem V.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez MarcelWro Zobacz posta
                    No niestety łatwo nie będzie za taką kasę... ja rozglądam się za indeksem V.
                    No pewnie byloby lepiej. Ale po cichu bije sie z myslami nad powiekszeniem budzetu. Bo nie wynika on z jakis twardych ograniczen tylko pewnego zalozenia, ze 400 za 17ke to nie powinno za malo. I dla letnich wybor jest znacznie wiekszy w tym budzecie. Zimowki sa wyraznie drozsze. No i w koncu opon nie kupuje sie co rok
                    Last edited by filipfm; 21-09-2016, 21:21.

                    Comment


                    • Zimowe z indeksem V to najtaniej chyba wyjdzie Nokiany WR A3 ewentualnie już całkiem budżetowe Sava Eskimo HP2

                      Comment


                      • Wśród powyższych wybór jest tylko jeden - Nokian. Jak wiecej po asfalcie i rzadko w góry = A3. Jak trochę jazdy po śniegu po pewno będzie = D3/4. Na feldze 8,0 można by zaryzykować H... ale pytanie na ile to dobra decyzja, bo Vki wolniej schodzą wiec jak się parę lat zamierza pojeździć to może być nie tylko optymalne, ale i opłacalne.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Ja chyba postawiłbym na Yokohamę.
                          www.4kolkaszczescia.pl

                          Comment


                          • No Yokohama polawila sie w kregu zainteresowan po tym https://www.adac.de/infotestrat/test...cePageId=31821

                            Comment


                            • Sam się nad nią zastanawia czy nie dać na zimę zamiast Ug9
                              www.4kolkaszczescia.pl

                              Comment


                              • Tylko że z indeksem V kosztuje ta Yokohama ponad 5 stów a w takim przypadku to wolę Conti albo Micheliny

                                Comment

                                Working...
                                X