Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimowe opony, zimówki do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez martin Zobacz posta
    Wiadomo na 17" będzie lepiej, ale jeśli z "w czołówce" zmienia się w "przeciętnie" to wynika też pewnie z innego modelu opony.
    Nie, bo oba auta to byly fabryczne testowki na tym samym modelu OE Michelin.

    Zamieszczone przez martin Zobacz posta
    Filmik fajny, tylko porównywać z indeksem S do V?
    Filmik jest pogladowy i roznica jest duza aby lepiej zobrazowac jak duze to sa roznice i na czym polegaja. Ale idac tropem powyzszym to auto dynamicznie zestrojone optymalnie pod 225/45R17Y zdejmujesz na opone 2 wymiary wezsza, o 2 oczka wyższym profilu, 3 kroki performance/speed index w dol no i bieznik zimowy jest zawsze miekszy - dobrze ze chociaz trafilo na "asfaltowa" zimowke jak Blizzak... to nie mniej handicapu? Pewnie, ze bedzie jezdzic, pewnie w spokojnej jezdzie 90% ludzi nie widzi roznic, ubezpieczyciel sie nie doczepi raczej ale... Kupiles Honde zeby jezdzila jak Honda czy jak Dacia?

    Co innego w 17stkach, gdzie przynajmniej zachowujesz szerokosc i niskoprofilowosc, z reszta niewiele jest tam zimowek z indeksem wyzszym niz V, do tego 94 XL zamist 91 moze nie w kazdych warunkach, bo to jednak co innego i kosztem komfortu, ale zwykle poprawia nieco prowadzenie bo chociaz troche usztywnia opone. Ale w 16stkach gdzie dla mnie to auto juz na letnich nie rozwija pelni skrzydel, zimowki bym zdecydowanie bral V, nie zanizal indeksu, a wieksza nosnosc/sztywnosc w postaci 94 XL zamiast 91 raczej bym w tym wymiarze bral za plus bo i tak balon jest duzy i komfort jest.
    Last edited by Alix; 10-10-2021, 10:37.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Zamieszczone przez Pete Zobacz posta
      Ubezpieczyciel może wykorzystać każdą okazję żeby nie wypłacić odszkodowania lub wypłacić mniej.
      W tym wypadku będzie mieć silne podstawy, bo ta kwestia jest uregulowana prawnie.

      Przy letnich (logika wskazywałaby, że przy calosezonowych również) oponach ma być indeks nie mniejszy niż określony w homologacji.
      Przy zimówkach przepisy pozwalają zejść niżej ale dolną granicą jest indeks Q (do 160km/h) - absurdalne trochę ale cóż...
      Czyli przepisy pozwalają zejść na zimówkach z indeksem w dół? Skoro przepisy pozwalają to chyba ubezpieczyciel też.


      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

      Comment


      • Ustępstw z indeksem prędkości "w dół" nie dopuszcza się w przypadku opon letnich.

        Zimówki - jak już pisałem. Dodatkowo jeśli indeks prędkości jest niższy niż producent auta przewidział w miejscu widocznym dla kierowcy powinno umieścić się informację o dopuszczalnej prędkości. Taaa...

        Indeks prędkości opony to niezwykle ważne kryterium, które należy brać pod uwagę podczas zakupy. Wejdź i dowiedz się więcej!


        Dowiedz się więcej o indeksach prędkości i nośności. Zobacz jakie indeksy powinny mieć opony zimowe.


        Trzeba też pamiętać, że dopuszczalne zejście z indeksem dotyczy tylko indeksu prędkości.
        Indeks nośności musi być co najmniej równy temu przewidzianemu przez producenta pojazdu.

        Tyle kwestie prawne. A czy warto zamiast V dawać np. T to tutaj na forum są solidne wypracowania

        Comment


        • Ta informacja jest wymagana tylko wówczas, gdy indeks prędkości opony zimowej jest niższy niż prędkość MAKSYMALNa auta. W Hani 1.8 nawet H nie wymaga nalepki.

          Natomiast waŻny jest też indeks nośności, przy czym w Hani wielkość 91 jest grubo powyżej sensownego zapasu. Na fabrycznych 91 do niedawna jeździło E-klasse.


          Natomiast co do głośności, bo to ja wywołałem ostatnie wpisy:

          Otóż moje Hankook Ventus S1 evo3 są tak głośnie, że aż się chce rzygać. W dodatku po ŁĄCZNIE około 10 miesiącach kapeluszniczego jeżdżenia przednie opony są starte do ok. 3mm, tymczasem tylne nadal mają uczciwe 8mm. Badziew, badziew i jeszcze raz badziew. Za parę dni zostawiam je u oponiarza i nie obchodzi mnie, co z nimi zrobią.
          Last edited by tomaszszymacha; 11-10-2021, 14:45.

          Comment


          • Zamieszczone przez tomaszszymacha Zobacz posta
            Ta informacja jest wymagana tylko wówczas, gdy indeks prędkości opony zimowej jest niższy niż prędkość MAKSYMALNa auta. W Hani 1.8 nawet H nie wymaga nalepki.
            W teorii nalepkę z dopuszczalną prędkością dla danej opony umieszcza warsztat montujący ogumienie (plus nr dyrektywy 92/23/EWG i indeks prędkości). I warsztat skąd ma wziąć informację o prędkości max. pojazdu? Instrukcji obsługi? Z internetu? Z opinii właściciela? A może mechanik przed założeniem zimówek powinien sam sprawdzić ile to-to "poleci"? To jest jakieś wyjście...
            ALE: Mechanik może też po prostu otworzyć drzwi i z naklejki na progu odczytać indeks prędkości opony referencyjnej. Tylko że to byłoby za proste, co?

            Natomiast waŻny jest też indeks nośności, przy czym w Hani wielkość 91 jest grubo powyżej sensownego zapasu. Na fabrycznych 91 do niedawna jeździło E-klasse.
            Tyle że to jest bez żadnego znaczenia bo producent przewidział określony rozmiar opon - 205/55R16 czy 225/45R17. Praktycznie nie kupisz współczesnych opon w tych rozmiarach z indeksem niższym niż 91.
            Last edited by Pete; 11-10-2021, 16:16.

            Comment


            • Witam. Czy może ktoś z was polecić jakieś dobre 17” zimówki ?

              Comment


              • Tak Dębica Frigo

                Comment


                • Zamieszczone przez Dariuszwysoki73 Zobacz posta
                  Witam. Czy może ktoś z was polecić jakieś dobre 17” zimówki ?
                  witam Równo rok temu kupiłem Civic Sport i dostałem m.in. zimowe opony gratis na 17 cal. alufelgach. Zostałem zapewniony że to super opony w dodatku bardzo drogie ( Pirelli , szer. 225) Od razu je założyli i tak wyjechałem z salonu. Niestety na tych oponach się ślizgam jak nigdy dotychczas a przejeździłem już nie jedną zimę w innych samochodach i nic takiego sie nie działo. Jazda na tych oponach jest wręcz niebezpieczna i potrafię utknąć nawet na łagodnej górce. O co chodzi????!!! Ja wiem że


                  Stronę wcześniej najnowsze testy.
                  Bardziej wiarygodne dla mnie niż ADAC czy DEKRA.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Dariuszwysoki73 Zobacz posta
                    Witam. Czy może ktoś z was polecić jakieś dobre 17” zimówki ?
                    Ale budzet w jaka polke cenowa mierzysz, jezdzisz glownie po odsniezanych drogach czy zyjesz w gorach?

                    Debica Frigo to tak w pierwszej 50tce wyborow do polecania...
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Budżet to tak 2 tyś. z jakimś nagięciem.Nie góry ale jest kilka solidnych wzniesień które trzeba podjechać zanim wstaną drogowcy i odśnieżą.

                      Comment


                      • Ok czyli mozna spokojnie wybierac premium, uniwersalna na tyle zeby przesiadka z letnich byla praktycznie nieodczuwalna (zalezy jakie masz letnie), ale tez dobra w sniegu:

                        Moim pierwszym wyborem bylyby:

                        Continental WinterContact TS 870 225/45 R17 94V XL FR - od 551,00 zł


                        Albo

                        Michelin Pilot Alpin 6 Xl 225/45R17 94V - od 554,00 zł


                        Lepiej byc nie moze Topowe laczki

                        Jak taniej to niezłe (aczkolwiek mniej uniwersalne, gorsze na asfalcie i starsze modelowo) alternatywy:

                        Goodyear UG 8 Performance 225/45R17 94 V XL FR - od 422,72 zł


                        Albo ta byle nie z rosyjskiej fabryki:

                        Nokian WR D4 225/45R17 94V XL - od 407,00 zł
                        Last edited by Alix; 12-10-2021, 09:11.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          Ok czyli mozna spokojnie wybierac premium, uniwersalna na tyle zeby przesiadka z letnich byla praktycznie nieodczuwalna (zalezy jakie masz letnie), ale tez dobra w sniegu:
                          Albo ta byle nie z rosyjskiej fabryki:

                          Nokian WR D4 225/45R17 94V XL - od 407,00 zł
                          https://www.ceneo.pl/85179485/
                          Ale jak to poznać?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Skiper Zobacz posta
                            Ale jak to poznać?
                            O ile się nie mylę to na oponie jest miejsce produkcji

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Rafello Zobacz posta
                              O ile się nie mylę to na oponie jest miejsce produkcji
                              Tylko, że kupując przez internet, nie ma możliwości fizycznie obejrzenia opony... żeby móc zidentyfikować miejsce produkcji
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Tylko, że kupując przez internet, nie ma możliwości fizycznie obejrzenia opony... żeby móc zidentyfikować miejsce produkcji
                                A nie na możliwość , napisać i się zapytać ?

                                Ja ostatnio miałem nokiany na oku i zapytałem o miejsce produkcji. Okazało się , że rosja to podziękowałem

                                Comment

                                Working...
                                X