Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimowe opony, zimówki do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Indeks i rozmiar dobry. Opony wiadomo, budzetowe, trudno powiedziec ktora lepsza - chyba postawilbym na Klebera ... grunt ze nowe i dobrze dobrane, za te pieniadze swietna oferta!
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Ja bym kupił te https://allegro.pl/oferta/4x-opony-z...91t-9571216857

      Comment


      • Fajnie tylko czemu znowu D4 a nie A4? Kolega pyta o opony sniegowe bo zyje w gorkach czy jak? Poza tym dwa indeksy w dol ponizej zalecanego. Skojarzenie miekkiego sniegowego bieznika z mocno zanizonym indeksem to bedzie ponton nie samochod, zakup takich laczkow to uposledzanie wlasciwosci jezdnych auta.

        Niemniej jednak jesli Nokiany z dobrymi indwksami i z pewnego zrodla (sklepopon firmowy akurat jest OK, ale generalnie aukcje z Allegro trudno za takowe uznac) mialyby kosztowac podobnie to jednak solidna srednia polka a nie budzetowki wiec na pewno lepiej niz Kleber czy Nexen. No ale jak napisalem wyzej pewnie dlatego sa tak tanie jak sa...
        Last edited by Alix; 03-10-2021, 18:48.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Nie demonizujmy aż tak tego indeksu prędkości, T do 190 nie musi być od razu znacznie gorszy. 8 lat przejeździłem na Michelin Alpin 4 205/55 r 15 91T. Opona się zestarzała zanim zdążyłem ją zużyć - bieżnik pewnie >= 5.5mm. Prowadzenie w porównaniu do fabrycznych Conti Premium Contact 2 z indeksem V - brak uwag. Zdażyło się klika razy jechać przy ostrych opadach śniegu, zdarzyła się też kilka razy szklanka na średnicówce - opony zdały egzamin bez problemu. W takich warunkach zapewniały wręcz imponującą przyczepność.

          Oczywiście nie żebym polecał oszczędzanie kilku zł na indeksie prędkości, bo sam kupuje zawsze możliwie najlepsze opony - tu także zamawiałem najbardziej zbliżone do fabrycznych, czyli typowo wypadł indeks H w zimówkach. Nastąpiła jednak pomyłka i jak przyjechałam na wymianę do wulkanizatora to czekały 91T, a nie 91H. Nie chciałem robić już korowodu i wziąłem co przyszło.

          Jak widać na moim przykładzie, nie zawsze niższy indeks skreśla oponę, choć pewnie zależy to od konkretnego modelu. Czy z indeksem H Alpin 4 byłby jeszcze lepszy? Nie sądzę, ale nowe zimówki kupiłem już 91H.

          Comment


          • To zalezy od modelu i to bardzo. Akurat PA4 sa jednymi z najlepszych zimowek performance o bardzo sztywnej sciance bocznej w stosunku do np. Goodyear czy Conti wiec dlatego Ci sie "upieklo". Ja mam wrecz przeciwne doswiadczenia z zanizonym indeksem. Czesto jezdze roznymi autami zastepczymi o jezdze bardzo dynamicznie wiec to czuje. Zwykle jak czuje fuckup z oponami to weryfikacja zdradza wlasnie nieprawidlowy indeks lub rozmiar, rzadko koedy jest to az tak zla opona nawet jak jest z nizszej polki - bo to zwykle nowe auta wiec i opony sa rzeskie. Niestety, dla wiekszosci ludzi to taki "cichy morderca" bo na co dzien maja przekonanie jak Ty "jakos jezdzi i nie czuje wielkich roznic". Przekonuja sie o tym dopiero, jak musza awaryjnie hamowac albo nagle ominac przeszkode, ze auto nie zachowuje sie zupelnie jak powinno. Takze tak, jest co demonizowac i nie bez podstawy homologacja opon zawiera nie tylko rozmiar ale i indeks wpisany, jesli auto mam miec nieuposledzone wlasciwosci jezdne w kazdej, albo wrecz szczegolnie w podbramkowej sytuacji.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Awaryjnie hamowałem, nie raz, było OK. Może faktycznie na miękkim GY byłoby to już bardzo zauważalne? Inna sprawa - masz auta jakby nie patrzeć pod względem mocy/zawieszenia z innej półki, które pozwalają na nieporównywalnie więcej i tutaj pewnie szybciej to wychdzi niż w cywilnym R18 z oponami R16
              Generalnie ja nie jeżdzę "bardzo dynamicznie", zwłaszcza w zimie. Dla porównania - przykładowy test, w którym występują opony z różnymi indeksami.
              https://www.autoexpress.co.uk/access...rands-reviewed
              W wynikach większe różnice są raczej z rzeźby/mieszanki niż indeksu, a nowsze modele z 91H wypadają lepiej niż starsze 94V.
              Wiadomo testy testami, a najlepiej różnice zobrazowałby dla tej samej opony z różnymi indeksami, np. T VS H czy
              H VS V no i dla różnych rozmiarów. Takiego jednak nie znalazłem ;/
              Last edited by martin; 04-10-2021, 02:42.

              Comment


              • Nie ma takich testow, bo wszyscy producenci i testujacy zakladaja, ze nikt nie byl by tak glupi zeby swiadomie zanizac indeks To ze w testach zdarzaja sie opony z roznymi indeksami nie znaczy, ze taki jest wybor tylko ze z takimi je sie produkuje, ale praktycznie nigdy nie jest to roznica wiecej niz 1 stopien, co z reszta zwykle jest dopuszczalne, szczegolnie w autach jak piszesz - balony 16stki i silniczek 1.8... Ale 2 poziomy lub wiecej w dol to juz blad. Tak, im potezniejsze auto tym dobry indeks wazniejszy i jego efekty szybciej odczuwamy. Ale czasem tez dostawalem Civika 1.8 na zastepczego wlasnie na zimowych 16stkach z T i od bujania na autostradzie po doginanie" zakretow az po podcinanie dupy przez ESP/VSA na rondzie - takie auto jest po prostu uposledzone jezdnie dla mnie. Juz samo zejscie na 16stki odbiera mu czesc precyzji jazdy, ale kolejne rzeczy jak mocno zanizony indeks i mocno sniegowy bieznik i opona z gorszej polki zwiekszaja ten problem ekspotencjalnie przez nakladanie sie tych wszystkich kwestii na siebie. Tak czy owak poza rozmiarem/profilem opony indeks najbardziej ją dla mnie... zmienia w jezdzie. Dlatego nie lubie jezdzic "uposledzonymi" autami z zanizonymi o wiecej niz 1 indeksami opon. To taki cichy morderca jak cukrzyca... wiekszosc nic nie czuje wszystko spoczko nie dbam o siebie az do powiklan jak juz cos walnie
                Last edited by Alix; 04-10-2021, 08:06.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • I w drugą stronę: przy byle jakiej oponie nawet indeks >= zalecany nie pomoże... a efekt może być nawet gorszy niż cukrzyca

                  Comment


                  • No wiadomo, zakladam ze ktos kupi przyzwoita opone a nie jezdzi na jakims 10+ letnim szrocie, poslednim chinczyku czy nalewce - to juz jest podstawa zdrowego rozsadku. Najlepiej jak jest rzeska i ze sredniej polki co najmniej
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Kupiłem do Hani w końcu Nokiany WR Snowproof 205/50/R17 93V XL. Bo są ciche (69dB) i dobre. Skoro mam do nich oryginalne felgi 7x17, które po pomiarach okazały się mieć szerokość 6,85", to 205 będą doskonałe, a zimą dadzą lepszy efekt niż naciągnięte 225. W porównaniu z 225/45/R17 jest niecałe 1.5 mm większy promień, więc to jest zamiennik idealny. Razem z montażem (i workami) ugadałem się na 525 zł od opony.

                      Na lato też już sobie wybrałem opony. Michelin Primacy 4 225/45 R17 94W XL (68dB). Moje obecne Hankooki Ventus1 evo3 to badziew 72dB, choć założone wiosną 2019 jeszcze prawie nie zużyte, ale w diabły głośne.
                      Last edited by tomaszszymacha; 04-10-2021, 13:45.

                      Comment


                      • Wiesz, jezeli glosnosc jest glownym kryterium doboru opon oraz wiesz lepiej niz producent, ktory zestrajal auto ze 205/50 bedzie na pewno lepsze niz 225/45 jak On na tych felgach przewidzial to moze napisz od razu do Hondy o zmiane homologacji i o bledzie inzynierskim doboru opon do felgi Juz pomijajac wątpliwa wiare w wartosci na etykietkach oraz wybor XL na lato jako tej cichszej bardziej komfortowej...

                        Jak ja "kocham" takie logiki...

                        facepalm.jpg
                        Last edited by Alix; 04-10-2021, 14:27.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Czepiasz się. Homologowane są 205/55R16 i cała gama 225. Dlatego 205/50R17 93V też będą odpowiednie jako zimówki. Jako letnie 225/45ZR15 94Y bardzo mi odpowiadają i tego nie zamierzam zmieniać. Szczególnie, że do obu kompletów mam felgi oryginalne Hondy i te do zimówek (7J17) mają dokładnie 6,85", więc do 205 nawet lepiej się nadają niż do 225.

                          Comment


                          • Nie czepiam się, ale prostuję pewne informacje, dla dobra innych użytkowników Forum, aby nie podejmowali decyzji na bazie z kapelusza wziętych informacji. Ponownie, to tylko Twoja logika.

                            W dodatku coś się mieszasz w zeznaniach

                            Zamieszczone przez tomaszszymacha Zobacz posta
                            Michelin Primacy 4 225/45 R17 94W XL (68dB)
                            Zamieszczone przez tomaszszymacha Zobacz posta
                            Jako letnie 225/45ZR15 94Y bardzo mi odpowiadają i tego nie zamierzam zmieniać.
                            W standardzie masz 91Y bez XL. I to jest optymalny wybór do tego auta. Wg nie tylko mnie, ale i Hondy. Podobnie, skoro zimowe pocą się na asfalcie żeby nadążyć za letnimi, to pewnie, lepiej założyć węższe, żeby miały jeszcze mniejsze szanse, mimo, że można założyć 225 zgodne z homologacją i prawdopodobnie ta opona będzie tańsza i w większym wyborze bo 205/50R17 to wynalazek i model nietypowy, nawet jak Ty uważasz wbrew producentowi auta i 95% jego użytkowników, że 205 będą nie wiedzieć czemu lepsze. Z resztą, mit że węższe na zimę jest dawno nieaktualny: https://www.civicforum.pl/showthread...n-vs-pora-roku

                            Ty tak serio z tym doborem opon po dB?

                            Zamieszczone przez tomaszszymacha Zobacz posta
                            Bo są ciche (69dB) i dobre.
                            Zamieszczone przez tomaszszymacha Zobacz posta
                            Hankooki Ventus1 evo3 to badziew 72dB, choć założone wiosną 2019 jeszcze prawie nie zużyte, ale w diabły głośne.
                            Wygłusz sobie auto, zamiast podejmować najdziwaczniejsze z możliwych kryteriów doboru opon. Głośne = badziew? Przecież to jakieś wynaturzenie myślenia. Opony mają być bezpieczne i dobrze trzymać i po tym należy je wybierać, a nie po tym, czy są ciche. Od ciszy jest wygłuszenie.
                            Last edited by Alix; 04-10-2021, 22:18.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Zwyczajny użytkownik ma inne kryteria wyboru niż agresywny.
                              Wybieram opony cichsze i mogę potwierdzić - tak jest spokój (w biednej marce!)
                              uznajmy że to żart "nie wypada zakładać cichych opon, lepiej wyciszyć auto"...
                              Są o wiele poważniejsze problemy z ludźmi:
                              Jak to jest możliwe że użytkownik czyta fora, gromadzi wiedzę, kupuje premium opony, zdziera je w 2-3 sezony...
                              ...podczas gdy użytkownik bieda opon śmiga sobie spokojnie dziesiąty roczek - to jest prawdziwa zagadka

                              Comment


                              • Nie zrozumielismy sie. Chodzi o to, ze glosnosc moze byc jednym z kryteriow, ale nie ze cicha opona to dobra a glosna to badziew. Rozumiem branie pod uwage glosnosci przy zakupie, ale takze dla tych spokojnie jezdzacych opona ma wciaz byc przede wszystkim bezpieczna, a przy tym mozliwie cicha. Z wygluszeniem natomiast chodzi o to, ze eliminuje ono jeszcze mase innych dzwiekow, nie tylko te pochodzace z opon, wiec jest w ostatecznym rozrachunku lepszym rozwiazaniem niz wymuszony zakup opon z tej perspektywy, ktory zmniejsza tylko ich odglosy.

                                Porownanie ile sezonow sie jezdzi na oponie ma maly sens z tej perspektywy co napisales, bo dynamika jazdy to jedno i moze troche zmienia, ale przede wszystkim zalezy to od przebiegow. Jak ktos robi 50tys km na rok, to opony beda i na jeden sezon. Jak ktos jest niedzielnym kierowca i jezdzi 3-5tys km rocznie to opony i na 10 lat starcza i sie je wyrzuca ze starosci. Skojarzenie jest raczej inne. Ci, co duzo jezdza bardziej doceniaja lepsze opony, bo wiecej czasu spedzaja w tym samochodzie oraz statystycznie maja wieksze szanse, ze lepsza opona pozwoli im bezpieczniej dojechac do celu. Poza tym dynamika jazdy zwykle naturalnie wzrasta z doswiadczeniem, bo czujemy sie wtedy coraz pewniej za kolkiem. A wraz z jej wzrostem stajemy sie bardziej wymagajacy wobec opon... itd.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X