Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Zimowe opony, zimówki do VIIIgen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Jest temu dedykowany temat:
Zapraszam do dyskusji na temat doboru rozmiaru opony do warunków panujących w różnych porach roku. Głównie chodzi o zmianę lato-zima. Według mnie to: Ogólnie rzecz biorąc to dobrze jest na zimę zakładać węższe opony. Węższa opona to większy nacisk na mniejszą powierzchnię (w sensie nacisk ten sam, ale na mniejszą powierzchnię daje większą siłę), więc auto lepiej się "wgryza" w śnieg i przez to daje lepszą przyczepność. Jak jest ciepło to się zakłada szersze opony, bo większa powierzchnia
Opony powinny byc... odpowiednie. Takie, pod jakie zestroil auto i jego systemy producent. I zima i latem. Im wiecej mitow i "chlopskiego rozumu" (typu nie wezme zalecanych pelnowymiarowych szerokoscia opon czy wysokich indeksow bo tak bylo dobrze... 20 lat temu) wlaczamy i teoretyzujemy, tym bardziej uposledzimy samochod.
Przedobrzanie z wymiarami tez nie jest dobre jak wyzej zalinkowano bo potem czesc tjuningowanych aut porusza sie jak mulowate wozy drabiniaste...............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
@Pete
Nie chodzi tutaj o pływanie tylko o ciąganie w koleinach na szerszej gumie, czasem bardzo mocne.
Insignia 2,0 160 ps, 380Nm, automat , opony 245 45 R18 V Firestone, auto szarpało kierą w każdej koleinie , studzience ,dziurze , nieraz aż kciuk bolał .
Kupiłem wielosezonowe 245 45 R18 V XL Wredesein Quartac 5.
Nagle znikną problem szarpania na jakiejkolwiek drodze, dziurze , studzience czy czymkolwiek .
Latem do Chorwacji +40⁰C, zimą A4 przy -22⁰C do Zakopanego , przełęczą na Słowację doTatralandi . Wiele razy goniłem ponad 200 w zakrętach jak po szynach .
Więc jeśli myślisz , że szeroka opona o niskim profilu ma ciągać, czy szarpać kierą to jest to błąd .
Wszystko zależy od konstrukcji samej opony .
Nie tak dawno oglądałem film na YT Motolab, gdzie tłumaczy , że są 2 rodzaje opon , ierwsz3 to Eco i barki opony są takie łukowe, bok też , a drugie to rodzaj performance i bark opony prawie na kąt prosty i bok opony prawie płaski , taki pionowy .
Myślę że te pierwsze Eco są podatne na zjawisko ciągania.
Te drugie performance mają twarzy bok dający pewność prowadzenia i zero bujania w zakrętach.
Oczywiście jeśli zastosujesz felgi o innym ET , czy założysz Dystanse , to zmiana środka piasty w stosunku do środka felgi może w zakrętach dać uczucie ciągania kierą przy dodaniu gazu .
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zatem powiadasz, że na przykładzie własnym i podpierając się filmem z YT wydedukowałeś, iż Twoje poprzednie Firestone'y (nie podałeś modelu) były oponami eco, a obecne Vredesteiny są oponami typu performance, tak?
No i co ja mam Ci napisać? Cenię i szanuję firmę Vredestein bo miałem/mam jej produkty i chwalę je sobie ale...damn man...Pod performance to z tej firmy mogły podpadać Sessanty albo Vorti a nie całosezonówka. Oni nawet jak robią oponę UHP to i tak wychodzi im bardziej takie grand turismo.
Dałeś miękką, opartą na oponie zimowej gumę, która ładnie poddaje się koleinom. W stosunku do twardej/sztywnej gumy letniej już odczuje się poprawę. Zresztą już o tym wspominałem.
Zauważ też, że pisałem jedynie o przypadku wrażliwości na koleiny, a nie o komforcie, przyczepności, precyzji kierowania itd.
Taka to sytuacja.
Comment
-
Zamieszczone przez Lcfr Zobacz postaA ten przypadek jest na tej samej feldze? Bo szerokość zalecana dla 225 i 205 jest inna więc na przykładowej feldze 7J będzie się inaczej zachowywać. Jakbyś chciał być w punkt to 225 to 7,5J a 205 to nawet 6,5 albo 7.
Comment
-
Zamieszczone przez Pete Zobacz postaZatem powiadasz, że na przykładzie własnym i podpierając się filmem z YT wydedukowałeś, iż Twoje poprzednie Firestone'y (nie podałeś modelu) były oponami eco, a obecne Vredesteiny są oponami typu performance, tak?
Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz postaWięc jeśli myślisz , że szeroka opona o niskim profilu ma ciągać, czy szarpać kierą to jest to błąd .
Wszystko zależy od konstrukcji samej opony .
Nie tak dawno oglądałem film na YT Motolab, gdzie tłumaczy , że są 2 rodzaje opon , ierwsz3 to Eco i barki opony są takie łukowe, bok też , a drugie to rodzaj performance i bark opony prawie na kąt prosty i bok opony prawie płaski , taki pionowy .
Myślę że te pierwsze Eco są podatne na zjawisko ciągania.
Te drugie performance mają twarzy bok dający pewność prowadzenia i zero bujania w zakrętach.
Oczywiście jeśli zastosujesz felgi o innym ET , czy założysz Dystanse , to zmiana środka piasty w stosunku do środka felgi może w zakrętach dać uczucie ciągania kierą przy dodaniu gazu .
Zamieszczone przez Pete Zobacz postaPod performance to z tej firmy mogły podpadać Sessanty albo Vorti a nie całosezonówka. Oni nawet jak robią oponę UHP to i tak wychodzi im bardziej takie grand turismo.Tak dla porównania.
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaSzersza opona na niższym profilu pływa bardziej niż węższa na wyższym? Ależ, to fizyce przeczy!............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
@Alix
Wiecie.... Może by zejść z nieba na ziemię ... Hallo tu ziemia.... Większość ludzi na tym forum i tej ziemi nie jeździ LR ,a tym bardziej Lamborghini i rozmowa jest o 'cywilnym' ogumieniu , dostępnym w markecie .
Hę?
Bo trochę odjerzdżacie z tematem .
To forum Civic aut osobowych kanapowców i jeśli Kowalski czyta to , to myśli o oponach do Civic, a wy wyjeżdżacie mu z lambo .
@Pepe
napisał , że szersza opona ma wpływ na ciąganie w koleinach .
No to mu dałem odpowiedź , że nie .
A tu próbujecie odkręcić kota ogonem że racja jest wasza .
A nie jest to żadna wyrocznia tylko przykład i nie z neta , a z Realu wyciągnięty wniosek .
Przy okazji filmik z testu wielosezonówek:
Michelin CC + vs CC2
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu TapatalkaLast edited by Bodex1; 15-10-2021, 06:14.
Comment
-
Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta@Alix
Wiecie.... Może by zejść z nieba na ziemię ... Hallo tu ziemia.... Większość ludzi na tym forum i tej ziemi nie jeździ LR ,a tym bardziej Lamborghini i rozmowa jest o 'cywilnym' ogumieniu , dostępnym w markecie .
Hę?
Bo trochę odjerzdżacie z tematem .
Profile, wzmocnienia czy nie daj boże indeksy to już magia - każdy patrzy na markę i rozmiar.
Mięłam wcześniej pisać, że Alix (bez urazy) rozmienia temat mocno na drobne. Dla mnie to akurat przydatne i ja sobie wzbogacę wiedzę ale jej pewnie w pełni nie wykorzystam. Natomiast znakomita cześć zmotoryzowanych nawet gdyby tą wiedzę opanowała to i tak by nic nie dało bo (znowu generalizując) niezależnie jaka by oponę nie założyli i tak pierwszy śnieg spowoduje u nich atak paniki.Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012
Comment
-
Z jednej strony rozmieniam fakt, ale zwykle w odpowiedzi na inne rozmienianie na drobne. Zauwaz, ze wyjsciowo/docelowo wiekszosc moich porad opiera sie na "nie kombinuj jak kon pod gore, nie doktoryzuj sie z tematu, tylko kup opony jakie zaleca producent auta". To najprostsze i najbezpieczniejsze. Ale jednak jak widzicie wiekszosc ludzi kombinuje, nie zawsze zdroworozsadkowo... i stad tez troche takie dyskusje. Sam lubie gadac o oponach, przyznaje, a jednak doktorat pisalem z innego tematuLast edited by Alix; 15-10-2021, 07:46.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Lcfr Zobacz postaAlix (bez urazy) rozmienia temat mocno na drobne.
W dziedzinie opon Alix robi bardzo dobrą robotę, ja wielokrotnie skorzystałem, teraz zwracam uwagę na ważne szczegóły które wcześniej pomijałem.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaW dziedzinie opon Alix robi bardzo dobrą robotę, ja wielokrotnie skorzystałem, teraz zwracam uwagę na ważne szczegóły które wcześniej pomijałem.Niemniej wątek i wypowiedzi Alixa bardzo pomocne - to nie ulega wątpliwości
Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012
Comment
-
Założyłem Nokiany WR Snowproof 205/50 r17 93V. Różnica wzgledem 225 - minimalnie lżej chodzi kierownica (która i tak za lekko chodzi jak na auto o sportowych ambicjach). W letnich Hankookach przy 80 było je słychać, przy 120 już hałas wkurzał. Tu, póki co, przy 110 opon nie słychać, więc więcej mi nic nie trzeba, nie trzeba! Bieżnik kierunkowy przypomina idealnie GoodYear Eagle UltraGrip GW-3 (też tworzy centralne żebro). Natomiast Hankooki obejrzałem dokładnie i to naprawdę szajs. Najprawdziwszy.Last edited by tomaszszymacha; 25-10-2021, 23:48.
Comment
-
Podsumowujac, skoro lzej chodzi kierownica i opony nie sa za glosne to znaczy, ze sa super i lepszych nie ma, sprawdza sie w kazdych warunkach najlepiej. A Hankooki to szajs bo je obejrzales. Rozumiem brzydki kolor mialy? Czy na oko oceniles sklad chemiczny bieznika?
Jak czytam takie nieadekwatnie pseudoautorytarne wypowiedzi to skojarzenie poziomu eksperctwa mam jedno:
SmartSelect_20211021-192140_Samsung Internet.jpg............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Nie wiem.. ale ja mam wrażenie, że ten temat trochę przypomina, dyskusję na temat olei... chodź tutaj jest jeszcze gorzej.. bo tam są jeszcze KCH gdzie można coś tam próbować sobie wnioskować... a tutaj jeśli nie sprawdzisz, nie pojeździsz na danej oponie, w danym aucie, to co możesz na temat tej opony powiedzieć ??? Chyba tylko na podstawie przeczytanych gazetek (testerów).. albo etykiety i oznaczeń które są na oponie... bo jak inaczej ?Last edited by Grzechu; 25-10-2021, 14:46.
Comment
-
@Alix
Ludzka natura, Każda sroka swój ogon chwali .
Gdyby wybrał hankoki i się przejechał , nie mając porównania do nokianow to by tak nie mówił.
Zmniejszenie szerokości opony przy dzisiejszej technologi opon jest błędem . Przyjdzie ostro hamować i braknie 2 metry ....?
Nie wspomnę o działaniu systemów ABS, ASR, które są zaprogramowane i zoptymalizowane pod tę szerokość fabryczną.
Mniejsza szerokość miała sens 20 lat temu .
Hankoki osiągają dobre wyniki 3-4 miejsce w testach od paru lat .
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Comment
Comment