Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimowe opony, zimówki do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Obiecuję że fotki po montażu pakietu pierwsze wylądują w nowo założonym temacie na tym forum. Do kompletu brakuje mi tylko spoilera na klapę, ale to może poczekać.
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • Trzymam Cię za słowo!!! Już nie mogę się doczekać Jakbyś miał siłę i chęć podzielić się jak Nokiany sprawiają się przy takiej większej parze to też byłbym ciekawy
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Mam prośbę do kolegów którzy zamienili seryjne Michelin (225/45/r17) letnie na inne. W tej chwili przeskoczylem z tych seryjnych a były aż z 2006 R na zimowe Continental 205/55/r16. na zimę mam tez 2 komplet felg aluminiowych.
        po zamianie z letnich na zimowe komfort jazdy zwiększył sie 3 krotnie. Wiem, ze ogromny wpływ na to ma profil opony ale chciałem zapytać czy sama opona o profilu 45 tem moze miec aż tak duży wpływ na komfort. To już drugie auto gdzie trafiam na opony Michelin pilot Primacy. Z mojego doświadczenia zauważyłem ze sa nędzne. twarde, głośne itp.
        Czy ktos moze powiedzieć ze zamiana Michelin 17tki na inne klasy premium bedzie wpływała pozytywnie na komfort czy raczej lepiej na lato zostać na felgach 16' i po prostu podziękować felgom 17'?

        Comment


        • Jesli nastawiasz sie na komfort to tylko 16 cali.
          Micheliny primacy to chyba jedne z najgorszych opon ale zmiana na dobre Continentale 17 u mnie nie poprawila komfortu tak jak przejscie na 16.
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • Zmiana na inne opony niż seryjne Micheliny nawet przy tym samym profilu będzie na plus.
            Też mam je jeszcze na tylnej osi (kończą za parę dni żywota) i co roku po zmianie na zimówki jeździło się ciszej i bardziej komfortowo.
            Wynika to między innymi z twardej ścianki bocznej bo te opony mają wysoki współczynnik prędkości (chyba do 300km/h) oraz dużej wagi.W ogóle one były do kitu...
            Jeśli chcesz by był komfort porównywalny z 16" nie chcąc przechodzić na mniejszy rozmiar, to kup 17" z klasy co najmniej średniej i wstaw sprężyny EibachProKit obniżające auto o 25mm. Oprócz obniżenia wpłyną one odczuwalnie na poprawę komfortu zawieszenia.
            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

            Comment


            • Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
              Oprócz obniżenia wpłyną one odczuwalnie na poprawę komfortu zawieszenia.
              Jak również na wygląd i prowadzenie.

              Comment


              • Brak komfortu w dużej mierze jest winą Miszajslinów, a dopiero potem rozmiaru. Po zmianie na Goodyeary, ogromna zmiana na plus u mnie (ten sam rozmiar 225/45/R17). Joe poleca też Uniroyale jako bardzo komfortowe. Pamiętaj też, że jest komfortowy zamiennik rozmiaru opon w postaci 205/50R17. Rzeczywiście o dziwo in plus zmieniają też sprężyny Eibacha, szczególnie jak masz 3D które jest twardsze niż 5D.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • A jest kit eibacha , ktory nie obniza przeswitu a polepsza komfort ?
                  Bo 2,5 cm nizej oznacza dla mnie brak dojazdu do pracy
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                    Brak komfortu w dużej mierze jest winą Miszajslinów, a dopiero potem rozmiaru. Po zmianie na Goodyeary, ogromna zmiana na plus u mnie (ten sam rozmiar 225/45/R17). Joe poleca też Uniroyale jako bardzo komfortowe. Pamiętaj też, że jest komfortowy zamiennik rozmiaru opon w postaci 205/50R17. Rzeczywiście o dziwo in plus zmieniają też sprężyny Eibacha, szczególnie jak masz 3D które jest twardsze niż 5D.
                    obniżenie nie wchodzi w grę z uwagi na drogi jakimi jeżdzę i wjazd po parkingu podziemnego w pracy. już teraz szoruję przodem jak nie zwolnie do 3km/h

                    zaintrygowało mnie natomiast przejście na profil 50 ale czy średnica koła nie bedzie wtedy większa? czy to w dopuszczalnej marginesie? obecnie na 16 jest bajka. jeszcze bardziej lubię to auto.

                    Comment


                    • 205/50/R17 jest bezpośrednim zamiennikiem 225/45/R17 i można go zawsze z powodzeniem zastosować - różnica średnic zewnętrznych to pomijalne 2mm. Jeżeli nie chcesz zmieniać felg ani ruszać zawieszenia (a szczególnie go obniżać, bo nie obniżających sprężyn aftermarketowych praktycznie nie ma w ofercie) - to jest najprostszy i najtańszy ruch, a przy tym sensowny kompromis. Masz szansę na podwójny uzysk z większego profilu + miększej opony, różnica będzie spora. Praktycznie każda będzie miększa od tych seryjnych Miszajslinów, powinieneś się szczególnie skupić na oponach z segmentu Touring / Premium Touring, np. ta opona jest oceniana jako Comfort na 96% https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/G...erformance.htm ; omijając z reguły twardsze modele Performance typu Bridgestone Potenza. Oczywiście, 16'' zawsze mają szansę być jeszcze bardziej komfortowe - raz, że profil jest jeszcze większy, a dwa masa nieresorowalna koła zwykle mniejsza niż 17'' - szczególnie jak mowa o ciężkich seryjnych alusach - przekłada się to na nieco lepsze wybieranie nierówności. Niestety, nie ma nic za darmo, bo jak napisał Joe, dzieje się to kosztem prowadzenia (zakręty, hamowanie, stabilność przy dużych prędkościach) no i oczywiście wyglądu. Ale jak jesteś spokojnie jeżdżącym pragmatykiem nastawionym na komfort i na zimowych 16'' jeździ Ci się lepiej to... (choć tu chce się napisać: Civic 8gen hatchback to auto do trochę innej grupy docelowej - stąd komfort nie był priorytetem )

                      P.S. Temat jest oponach zimowych, lecimy w OT.
                      Last edited by Alix; 17-11-2013, 19:55.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Zdzielił za wskazówki. temat " jakie opony" wróci jak bumerang na wiosnę. domyślam sie ze komfort nie był priorytetem projektujac to auto. jednak trochę sie rozczarowalem. około pół roku wcześniej szukałem Civic 7 gen. tam z tylu był wahacze zamiast belki. 8 gen nie wiem z jakich przyczyn ma Belkę. oszczędności? pomijając komfort właściwości jezdne były znacznie lepsze. z drugiej strony branie zakrętów na 17tce z opona 225 to czysta przyjemność. mozna csobie wyobrazic jaka to różnica gdy przesiadłam sie ze Scenic -a.

                        Comment


                        • Belka czy wielowahacz to praktycznie żadna różnica dla komfortu, co do właściwości jezdnych to może prędzej, ale tylko w ekstremalnych sytuacjach a i to nie zawsze - bo na tej samej belce Type R 8gen robi z wielowahaczowego Golfa GTi wiatrak na krętym torze. Oczywiście, że zmiana głównie z oszczędności, ale za to masz gratis z 50 litrów większy bagażnik. Wielowahaczowy jest sedan, który za to jest bardziej miękko zestrojony, zwykle na 16'' i bynajmniej nie jeździ lepiej od "belkowego" hatchbacka, wypróbowane w realu kilkakrotnie (oczywiście nie mówię tu o wersjach Type R tylko o "cywilach"). Z resztą , w ten sam deseń można by płakać, że 7gen nie ma wielowahacza z przodu jak wcześniejsze generacje, tylko ciężkie i gorsze na torze McPhersony - a jednak dzięki temu kabina zyskała kilkadziesiąt centymentrów, a Honda tańszą produkcję... i jakoś wciąż 7gen tak źle nie jeździ. Także to trochę mantra z tymi zawieszeniami, główne znaczenie ma zestrojenie, a różnicę między nimi to może na czasówce na torze się znajdą... Na co dzień więcej niż na tym zawiasie masz szansę zyskać na zakrętach zostając na niskoprofilowych 225.

                          Ponownie kończąc OT (temat bynajmniej nie o zawieszeniach!) i wracając do opon, to albo rybki, albo akwarium Kolego. Albo jesteś zadowolony z przyczepności dawanej przez 225/45/R17 (wtedy kup sobie po prostu kulturalniejsze gumy i będzie OK) albo chcesz mieć przede wszystkim komfort i zakładasz 16'' (choć i tak już pewnie wiesz, że nie będzie to "płynąć" jak Scenic) - utratą właściwości jezdnych się nie przejmując. Albo może właśnie 205/50/R17 może być dobrym kompromisem. Sam musisz zdecydować. Ja ze swojej strony tak na lato jak i na zimę zostaję na 225/45/R17 i następne moje zimówki też takie będą, bo jeździłem tydzień zastępczym ufokiem na 16'' i już wiem, że to nie dla mnie
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Opony zimowe

                            Witam chcę kupić opony zimowe tanie bo i poco lepsze na te 4 miesiące zimy które z tych dwóch będą lepsze? a nie ukrywam że więcej niż 200zł nie chce dać za oponę chyba że macie inne typy tanich opon?

                            https://allegro.pl/show_item.php?ite...cf77d00be2ff62

                            https://allegro.pl/show_item.php?ite...6d91f2d6ed1ca0
                            http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                            Comment


                            • 225/60/R16 to chyba nie ten rozmiar... A letnich przypadkiem nie masz też do wymiany? Bo zamiast tych chińczyków skoro zimę traktujesz minimalistycznie o niebo lepszą propozycją mogą być IMO markowe całoroczne - w cenie dwóch kompletów najtańszych opon możesz jeździć jednymi z wyższej półki i jeszcze nie płacić za przekładkę. Jestem raczej pewien, że markowa całoroczna będzie lepszą zimową od tych tutaj jak i lepszą letnią od podobnych im chińczyków na lato. Tymczasem co do tanich opon polecam przejrzeć temat: https://www.civicforum.pl/showthread...-mile-widziane
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • rozmiar jak najbardziej bo przód jest niski i spokojnie wysokość 60 pasuje w nadkole nieważne że producent do letnich pisze 55 całoroczne? jak coś jest do wszystkiego to do niczego miałem takie w tigrze jak ją kupiłem i zmieniłem na barum brawius 2 pięknie się kręciły
                                druga sprawa kupiłem nowe śliczne aluski 17 na które założę oponki letnie... barumki i moje aluski będą jeździć tylko w lecie w zimie aluminium utlenia się od soli nie skrzywdzę tak alusków a zostają mi stalowe felgi które użyję na zimę z zimowymi którymiś z tych więc nie będę płacił za przekładki...

                                aha spokojnie zmieściłbym rozmiar 70 mało tego hondzia była by wyższa i w razie czego nie zawiesi się tak szybko na silniku na śniegu a mieszkam w pieknym podkarpackim terenie i uwielbiam zimę i 2 metry śniegu przed garażem
                                Last edited by Alix; 16-06-2014, 23:24. Powód: Używamy edycji a nie piszemy post jeden za drugim..
                                http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                                Comment

                                Working...
                                X