Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimowe opony, zimówki do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Obawiam się że z 15'' w 2.2ctdi może był kłopot, gdyż tam zazwyczaj są te duże tarcze kotwiczne wokół hamulców i większość felg 15'' po prostu nie wchodzi. Z resztą, 15'' na 195 do auta ważącego z kierowcą 1,5 tony to dla mnie łyżwa.

    W tym przypadku rozważyłbym minimum 16''. Ja tam w 17'' nie widzę nic zdrożnego, a wręcz przeciwnie, polecam je, o czym możesz przeczytać m.in. na poprzedniej stronie tego wątku. To, że się sprawdzają znakomicie można zobaczyć w przypadku wątpliwości np. w moim temacie: https://www.civicforum.pl/showthread...842#post204842 Podsumowując, jedyną prawdziwą wadą 17'' jest tu ich cena.

    Co do felg, to mam niezbyt pochlebne zdanie o stalówkach: https://www.civicforum.pl/showthread...562#post197562 - dla mnie w stosunku do alu same wady. Choć fakt, że da się na ich nabyciu przyoszczędzić w stosunku do aluminium; generalnie dyskusję o tym masz w w/w linku, poczytaj, przemyśl Tam maż też linki do przykładowych stalówek. Rozmiar który podałeś jest OK, poza większym otworem centrującym, który będzie wymagał redukcji pierścieniem, ale to zazwyczaj firma sprzedająca felgi dobiera sama, koszt groszowy.

    Co do opon które wymieniłeś, To ja osobiście dopłaciłbym różnicę do Nokianów WR w stosunku do Dębicy. Dębica bynajmniej złą oponą nie jest (bieżnik pochodzi z topowych Goodyear Ultragrip poprzednich generacji), choć jest jednak trochę mniej uniwersalna na różnych nawierzchniach, szczególnie na mokrym - co jak na Forum poszukasz, było wielokrotnie omawiane. Na pewno obie te opony mają znakomity stosunek cena/możliwości, wyżej szedłbym już tylko w Premium (Continental TS850, Goodyear Ultragrip 8, Dunlop WinterSport 4D).
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Bierz 16, profil opony 55 pozwala na komfortową jazdę w zimie, a auto będzie się dużo lepiej prezentować niż na 15". Zastanów się też nad alufelgami, różnica w cenie nie jest aż taka duża, a wizualna ogromna
      Honda Civic IX HB 1.8, Ford Focus MK4 ST

      Comment


      • Dzięki za pomoc faktycznie 16stki będą najlepszym wyborem ale jednak chyba się zdecyduję na stalówki nowe https://allegro.pl/felgi-stalowe-16-...707329140.html nic normalnego z felg aluminiowych w podobne cenie nie znalazłem (swoją drogą auto na czarnych stalówka osobiście mi się podoba). Jeżeli chodzi o opony zdecydowałem się na https://www.sklepopon.com/nokian-wr-...6891#1_26891_0

        Całość powinna wyjść cenowo: stalówki 620 zł + opony 1280 zł = 1900 zł

        Comment


        • Myślę, że to dobry wybór! Faktycznie te stalówki, które podałeś wychodzą o połowę taniej od względnie tanich alufelg.
          Honda Civic IX HB 1.8, Ford Focus MK4 ST

          Comment


          • Też myślę, że wybrałeś dobrze, bo skoro rzeczywiście te stalówki są o połowę tańsze to jednak jakaś tam zauważalna oszczędność jest. Bo kupowanie stalówek prawie za cenę alu jak niektórzy robią ma dla mnie mały sens
            Co do wyglądu to jesteś chyba wyjątkiem, że podoba Ci się auto na stalówkach, ale o gustach się w końcu nie dyskutuje Za to jeżeli się nie chce / nie może wydać za dużo zawsze lepiej nowe, pewne stalówki niż pierwsze lepsze alu w bliżej nieokreślonym stanie z Allegro - bezpieczeństwo przede wszystkim.
            Last edited by Alix; 14-11-2013, 16:20.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Pytanie tylko, czy dużym problemem jest wartość ET przy 16 gdzie powinna wynosić 50 a w/w stalówki mają ET 55.

              Comment


              • Żaden problem. Seryjne w 8gen 17'' są centymetr szersze przy ET55, czyli jak Twoje są ET55 to masz jeszcze zapas
                Last edited by Alix; 14-11-2013, 21:08.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • Jeśli mowa o cenie to nowe 16" można kupić za nieco ponad 1000zł bo DragWheels ma wyprzedaż np. takie
                  Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                  Comment


                  • Doczytałem się na temat Nokian WR że występują w dwóch wersjach D3 i A3 różnica w bieżniku jeden w stylu V a drugi asymetryczny:

                    https://www.ceneo.pl/13521319 (Nokian Wr A3 205/55R16 91H)

                    co sądzicie o różnicy w bieżnikach który z doświadczenie będzie lepiej się sprawował?


                    https://www.ceneo.pl/13479754 (Nokian Wr D3 205/55R16 91H)

                    Comment


                    • Subiektywnie wybrał bym ten drugi bieżnik. Sądząc po budowie powinien lepiej odprowadzać "mokre" niż ten pierwszy.

                      Comment


                      • D3 będzie minimalnie lepszy na śniegu, A3 powinien być za to istotnie bardziej uniwersalny i lepszy na mokrym i suchym. Taka sama różnica jak pomiędzy Conti 830 a 830 Performance i Goodyear Ultragrip 8 a Ultragrip 8 Performance, tylko Nokian tak tego nie nazywa. Te wersje mają też twardsze lamele = dłużej żyją Słowem, ja bym brał zdecydowanie A3.

                        Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
                        Jeśli mowa o cenie to nowe 16" można kupić za nieco ponad 1000zł bo DragWheels ma wyprzedaż np. takie
                        Wow! No to super oferta Idealny kandydat na zimowe koła Jak ktoś chce 16 a nie 17 oczywiście
                        Last edited by Alix; 15-11-2013, 10:57.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • NOKIAN WR A3 215/50/17 właśnie są w drodze. 1860zł to chyba była dobra cena (przesyłka free) więc się zdecydowałem.
                          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                          Comment


                          • Cena bardzo dobra, szczególnie jak na ten mniej typowy rozmiar Butler na Twoje prawie 500Nm ciągu i BBK to zdecydowanie A3 lepszy wybór niż D3 tylko czemu 215/50? Chcesz go o te parę mm podnieść na zimę żeby nie wisiał za nisko ze względu na Eibachy czy jak?
                            Last edited by Alix; 15-11-2013, 11:03.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Uznałem że to będzie kompromis pomiędzy 225/45/17 a 205/50/17
                              Lekkie podniesienie także wpłynęło na tą decyzję, tym bardziej że wkrótce zakładam komplet listw od Type-R + GP (przód + tył)
                              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                              Comment


                              • Musisz koniecznie zaprezentować swoje Cudo po tym !!! No cóż, GP prześwit na przechyłach nieco okraja, można i tak sobie dodać Ja pierwszą zimę na obniżeniu, kolejną na standardowych 225/45/R17 mam nadzieję że GP pozostanie nienaruszony, w końcu prześwit bez dramatów Za rok moja kolej na zimówki pewnie wypadnie, ewentualnie zobaczymy Tylko na moje skromne niutony większych kół bym nie chciał dokładać
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X