Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimowe opony, zimówki do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zazwyczaj dziś, kupując online i płacąc jakimś procesorem płatności, dostajesz info o przekazaniu wpłaty, nadawca z kolei co wysłał, jakim kurierem, z jakim numerem listu przewozowego, możesz to śledzić. Nie dostałeś takich informacji?

    Wpisz sobie w naszą wyszukiwarkę frazę o tym portalu, jest kilka opinii

    Comment


    • Ja akurat opony kupuję zawsze za zaliczeniem. Wtedy robią napinke żeby szybko wysłać zanim ktoś się rozmyśli i muszą wziąć pod uwagę wpisy typu "opon starszych niż rok i nie z jednej serii produkcyjnej nie odbieram od kuriera"

      A jak już zapłacisz to... w "tłumie" mój brat czekał 2 tygodnie i w dupie mieli wpisy, no co, nie odbierzesz jak już zapłaciłeś i się naczekales a opona ma regulaminowe sklepowe 2 lata?
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Mam zamiar kupić opony zimowe. Interesują mnie oponki nokian wr d4 i wr a3. Która lepsza na miasto? Miasto Szczecin czyli śniegu i zimy jak kot napłakał.
        I kwestia rozmiaru, 225/45 R17 94 V XL czy 205/50 R17 93 V XL. Danymi z etykiety d4 lepsza. Czy komfort jazdy się cokolwiek poprawi?
        Last edited by Oskar1971; 05-10-2016, 09:48.

        Comment


        • 225/45R17 94V bierz. 205 w zasadzie nie ma tu zalet poza może nieco mniejszym oporem ruchu. Olej dane z etykiety, niestety mają zwykle niewiele wspólnego z rzeczywistością, szczególnie w zimówkach. Na głównie twardą nawierzchnię bierz A3. Natomiast D4 gorzej jeżdżą na twardym, ale przypuszczam mogłyby być nieco bardziej komfortowe, bo to ogólnie miększa opona. Komfort jazdy może być troszkę lepszy niż na letnich bo jednak indeks niższy oraz zimówki są generalnie z innej mieszanki.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • zamówiłem opony goodyear ultragrip 9 205/55/16 przyszły mi z indeksem T , a zamawiałem z indeksem H czy odsyłać je czy zostawiać ? Jaka jest różnica skoro bym nie przekraczał danej prędkości . Czy ubezpieczyciel może się doczepić że opony mają inna homologację niż jest zalecana ?

            Comment


            • Indeks "H" jest do 210km/h, "T" tylko do 190km/h.
              Ja bym odesłał, tu jest fajny artykuł https://www.opony.com.pl/opony-porad...-lepszy/?id=17
              "...Najczęstszym problemem z którym borykają się sprzedawcy jest chęć zakupu opon o niższym indeksie prędkości niż przewidział to konstruktor pojazdu. Osoby takie tłumaczą, iż nigdy nie jeżdżą z maksymalną prędkością na którą pozwala indeks prędkości opony. Należy pamiętać, iż nie chodzi tylko o maksymalną prędkości podróżowania. Opona jest dobierana do auta również ze względu na jego masę oraz moment obrotowy oraz moment hamujący pojazdu. Jeżeli na pojeździe znajdą się za słabe opony nie będą się one prawidłowo odkształcać i w konsekwencji niewłaściwej pracy ulegną przyspieszonemu zużyciu lub nawet zniszczeniu. Opony, które posiadają za niski indeks prędkości mogą szybciej "poząbkować". Taki typ zużycia bieżnika sprawia, iż stają się głośniejsze.
              W przypadku kiedy dochodzi do wypadku i okazuje się, że opony posiadają niewłaściwy indeks prędkości, może się okazać iż ubezpieczyciel nie wypłaci nam z tego tytułu żadnych pieniędzy.
              Użytkownik opon o za niskim indeksie prędkości traci w pewnym sensie gwarancję. Może oczywiście je reklamować ale w przypadku stwierdzenia nieprawidłowego doboru opon do pojazdu reklamacja taka najczęściej zostaje odrzucona."
              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

              Comment


              • Przypominam, że homologacyjnie do 205/55R16 Honda zaleca indeks V. Jak napisano powyżej, nie ma to nic wspólnego z jazdą 240km/h... Nie będąc faszystami, jeden indeks w dół to jest zwykle OK i nie powinno drastycznie zmieniać właściwości jezdnych opony. Ale dwa (T), gdzie nie ma istotnej różnicy w dostępności i ceny to już niezdrowe.

                Chyba czas "przykleić" jakiś temat o indeksach w działach bo widzę, że ogromna ilość ludzi traktuje je nieprawidłowo "na chlopski rozum" narażając siebie i innych przez źle rozumiane oszczędności, a niestety tak serwisy oponiarskie jak i ASO mało się tym przejmują...
                Last edited by Alix; 05-10-2016, 12:14.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • to odsyłam dzięki za radę

                  Comment


                  • witam chłopaki zamówiłem opony z polskiego hurtu opon czekam ponad 2 tyg nie doszły i brak kontaktu... Kasa wysłana co robić? Czekać? Na str niby pisze ze do 3 tyg a z tyg na tydzień piszą mi że w transporcie i jakieś lewe wymówki, poczekam chyba do 3 tyg i idę na policję....

                    Comment


                    • czasami warto dopłacić kilka pln i dostać na drugi dzień...
                      poczekaj aż minie czas dostępny na dostawę i wtedy działaj...

                      Comment


                      • Witam, podłącze się pod wątek, niedawno zakupiłem alufelgi 16' 20161005_134620.jpg. ET50, 6.5J
                        Rozglądam się za zimówkami. Troszkę tu wątków poczytałem. Skłaniam się do Nokianów WR A4 205/55 z indeksem nośności 91 i prędkości H. Wszystko powinno być wporządku tak? Dodam, że na codzień jeżdżę po Krakowie i nie sądze żeby typowo śniegowe D4 były lepsze a tym bardziej droższe Micheliny czy Continentale. Takie Nokiany do wzięcia są za 1200 nowe z tego roku produkcji. Co myślicie?

                        Comment


                        • Zakładasz setup identyczny (parametrami) z tym co fabryka dała. Będzie ok. Zapoznaj się z kompendium wiedzy
                          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                          Comment


                          • ja dałem 100 zł więcej za D4

                            Comment


                            • Jeśli chodzi o szpilki muszę kupić nowe czy z letnich 18' jest szansa, że podejdą?

                              Comment


                              • Ze szpilkami to może być problem wyłącznie jeśli zechce Ci się zastosować dystanse (przelotowe) pod felgi. W każdym innym wypadku (o ile rozstaw jest prawidłowy) szpilek nie trzeba wymieniać zmieniając felgi na inne.
                                Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                                Comment

                                Working...
                                X