Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Letnie opony 17'' do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Również kupiłem Dębice Presto UHP 2 225/45/17 - czekam na przesyłkę. Zobaczymy jak się będą sprawować

    Comment


    • Zamieszczone przez Kysiek6 Zobacz posta
      Zobaczymy jak się będą sprawować
      Opinie na forach miały bardzo dobre. Moje już lezą miesiąc w garażu i nie mam kiedy wymienić ;]

      Comment


      • Dębica spisuje się bdb,na szybko pokonywanych wirażach,na głowę bije Uniroyala,zobaczymy co będzie na deszczu

        Comment


        • Właśnie zamontowałem nowiutkie Toyo Proxes CF2 mam nadzieje że będą się dobrze sprawować.

          Comment


          • Na wiosnę kupiłem nowiutkie DUNLOP SP sport max rt2, zrobiłem już na nich jakiś 1tys km i jestem z nich bardzo zadowolony. Normalnie przepaść między starymi fabrycznymi Michelinami, te są super ciche i świetnie trzymają w każdych warunkach. W końcu mogę posłuchać dźwięku silnika podczas jazdy bo wcześniej to tylko chuczenie opon. Z czystym sumieniem mogę polecić te opony.

            Comment


            • Przez wszystkie lata użytkowania VIII korzystałem z GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric (I,II) i śmiało mogę polecić ten model.
              Mam nadzieję ze III będzie równie dobra co poprzednie

              Comment


              • Zamieszczone przez Mqzi Zobacz posta
                Ja właśnie zakupiłem komplet Nokianów ZLINE 225/45 R17 94 Y XL - tego jeszcze nikt tutaj nie polecał więc przetestuję i zobaczymy "czym to pachnie". Recenzje ma solidne (ale to chyba jak większość ), mam tylko nadzieję że nie będą żałował Zimówki zawsze były naprawdę super, liczę że letnie podobnie
                Jak się sprawują?

                Comment


                • Zamieszczone przez boski_1 Zobacz posta
                  Przez wszystkie lata użytkowania VIII korzystałem z GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric (I,II) i śmiało mogę polecić ten model.
                  Mam nadzieję ze III będzie równie dobra co poprzednie
                  Jechalem na III i jest jednak lepsza niż poprzednie. Ta sama kultura i osiągi, większa precyzja dzięki sztywniejszej ściance bocznej. Jak na oponę segmentu UHP/MP świetna do codziennej dynamicznej jazdy od szybkiego cywila do hot hatcha włącznie. Do doładowanych mocno aut są opony o lepszej trakcji na suchym (np. Michelin Pilot Sport 4S które mam obecnie są w tym odczuwalnie lepsze), ale mają taki jej zapas, że żaden Civic nie-R tej różnicy nie zauważy.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • Nie mam porównania do wcześniejszych modeli.
                    Ale lll spisuje się super. Można polecić tę oponę.
                    Warto dołożyć trochę kasy i mieć bordzo dobry łącznik z nawierzchnią.

                    Comment


                    • Zastanawiam się na kupnem opon letnich. Nie potrzebuję jakich mega drogich. Brałem pod uwagę Dębice Presto uhp 2, bo komplet nowych kosztuje teraz niecały 1000pln. Znalazłem też Yokohamy Bluearth używane przez miesiąc, bo koleś kupił Lexusa z fabryki na takich oponach, ale stwierdził, że wymieni sobie koła na 18 cali. Uznałem że to może być okazja, bo Yokohamy kosztują prawie 2 razy więcej, niż Dębice. Jakież moje zdziwienie było, gdy okazało się, że Yokohamy mają opory toczenia E, przyczepność na mokrym C i hałas 72dB, a Dębice odpowiednio C, A i hałas 66dB. Wyglada, że Dębice są o niebo lepsze od dwukrotnie droższych Yokoham. Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć, czy jest sens kupić opony 2 razy droższe o gorszych parametrach? Bo ja zgłupiałem. Ten świat chyba oszalał [emoji23]

                      Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Szlanstwo to jest homologacji naklejkowej. Ktora ma sie nijak do realnych wlasciwosci opon. Wiekszosc swietnych opon UHP ma np. C i E jak moje Micheliny ale w zyciu nie zamienilbym ich na beznadziejne "double A" pseudoekoopony. Opona ma miec tarcie i byc zrobiona nie tylko zeby idealnie hamowac w syntetycznym tescie na mokrym. Podobnie jest z glosnoscia ktora jest loteria w stosunku do plakietek bo zalezy m.in. od geometrii podwozia danego samochodu. Takze ... Naklejka jest absolutnie ostatnia rzecza, na ktora nalezy zwracac uwage przy zakupie opon. Przy zimowych wrecz nalezy unikac opon "double A" gdyz sa to zwykle bardzo slabe zimowki - twarde, bezoporowe i zgrane na mokre wiec z reguly beznadziejne na sniegu i w co gorszych warunkach. Generalnie naklejki to "kula w płot" i nie nalezy sie nimi przejmowac tylko kupowac dobre, sprawdzone, markowe opony.

                        O ile jestem przeciwny kupowaniu uzywanych zimowek, ktore dosc szybko traca swoje wlasciwosci tak z bieznikiem jak inz wiekiem, o tyle roczne letnie o niewielkim przebiegu to dobra alternatywa i jezeli masz tak ograniczony budzet chyba rozwazyl bym Yokohamy.

                        Pamietaj natomiast, ze lepsze opony sa 2x drozsze nie bez powodu. To czuc na aucie, gdyz opony to jeden z kluczowych elementow przekazania napedu. Byl test remontu starego Golfa gdzie wymieniali albo zawieszenie albo hamulce albo opony i okazalo sie, ze jakosc opon ma wieksze znaczenie niz stan zawieszenia czy nawet kondycja hamulcow w awaryjnych sytuacjach. Dlatego oszczednosc na oponach to zla oszczednosc. Lepiej zalac tanszy olej, gdzie indziej zastosowac zamienniki, ale opony miec pewne i markowe. W Polsce niestety jest generalnie odwrotnie.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Jeździ ktoś z użytkowników sedana na 17 z oponami zalecanymi przez producenta tj. 215/45 87 V i mógłby się wypowiedzieć odnośnie odczuć, jak się jeździ? Przeleciałem cały temat i nic na ten temat nie znalazłem.

                          Comment


                          • Witam forumowiczów.
                            Niby zima ale należało by zawczasu pomyśleć o nowych letnich oponkach.
                            Samochodzik : Honda CIVIC VIII 1,8 benz potrzebne opony 225/45/17 91Y
                            Preferencje : BEZPIECZEŃSTWO ; styl jazdy raczej spokojny lecz pośmigać po zakrętach też lubię ; dobrze jakby było możliwie jak najciszej, komfort wiadomo możliwie najwyższy ale nie kosztem bezpieczeństwa.
                            Po przeanalizowaniu forum moje typy to :
                            1) Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 91Y FP [E;A i 68 dB] (285 zł) lub Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 94Y XL [C;A;68 dB] (302zl) ogulnie najbardziej polecane na forum jaka lepsza 91 czy 94 XL czym się bedą różnić ?
                            2)Continental PremiumContact 6 91Y [C:A i 71dB] (344 zł) najwięcej testów zwycięża
                            3) Uniroyal Rainsport 3 91Y [C;A; 71dB] (270 zł) najtańsza ale polecana

                            Dodam że ceny mocno orientacyjne najniższe na popularnym portalu i za rocznik opony 2018. [ czy warto brać 2018 czy czekać na produkcje 2019 ?]
                            Biedę wdzięczny za każdą opinie i podpowiedź.
                            Pozdrawiam

                            Comment


                            • Faktycznie Uniroyal'e RainSporty 3 wytrzymują jeden, dwa sezony?

                              Comment


                              • Zależy ile jeździsz. To opony deszczowe wiec szybciej się zużywają - szacuje się ze wytrzymują ok 20-25 tys


                                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X