Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Letnie opony 17'' do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
    Są takie twarde by nie uginały się w zakrętach na wąskiej 7" feldze. Stąd indeks prędkości 300km/h - Y Moja rada to kupno miększych opon (generalnie te z mniejszym indeksem, ale raczej nie mniej niż 210km/h - H), ale wówczas nie polecam brać zbyt często ostrych zakrętów, chyba że zmienicie felgi na szersze 7,5" lub 8".
    Dlatego akurat ja polecam 205/50 bo wtedy można bezstresowo schodzić z indeksem do H/V jak jest w 16''. Nawet jak ktoś na co dzień jeździ spokojnie, to są sytuacje, kiedy trzeba coś nagle ominąć albo ostro zahamować - wtedy taka "przełamująca się" opona raczej nie będzie do końca przewidywalna czy bezpieczna. Co do bezpieczeństwa...

    Zamieszczone przez michalos Zobacz posta
    - Goodride SA-07 ?
    - Gr. Continental SStarSport2 POINT-S
    - Tigar GR. MICHELIN
    ...to kupno dowolnej z tych opon... ja bym się w życiu nie zdecydował. Kup coś chociaż "normalniejszego" jak ta Fulda, Uni, Kumho czy ten Barum.

    Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
    No jeździłem na tych Michelinach Pilot Primacy... Wyjątkowo nieudana opona, praktycznie bez zalet. Nawet ich nie zjeździłem i wymieniłem po 3 latach. Tym niemniej sam komfort po zmianie na F1 Ass niewiele się zmienił (o ile w ogóle).
    Tu akurat jesteś wyjątkiem, bo z wypowiedzi na Forum to nie tylko ja jestem zupełnie przeciwnego zdania. Dla mnie przepaść w komforcie po Miszajslinach. Oczywiście są to wciąż opony klasy Max Performance więc nie są z definicji skoncentrowane na komforcie i pewnie jest dużo bardziej komfortowych, ale tak czy owak.
    Last edited by Alix; 01-08-2015, 15:59.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Może dlatego, że jeżdżę na trochę zwiększonym ciśnieniu?

      W każdym razie uważam, że to nie opona służy do "komfortu". Dobieranie opon pod ten wymóg to czystej wody nieporozumienie, od tego jest układ zawieszenia.

      Comment


      • Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
        W każdym razie uważam, że to nie opona służy do "komfortu". Dobieranie opon pod ten wymóg to czystej wody nieporozumienie, od tego jest układ zawieszenia.
        Ciekawa opinia. To co, jutro wszyscy montujemy 19-ki na profilu 35?

        Comment


        • Temat jest o 17" kach... Kto jak kto, ale Administrator powinien to zauważyć!

          Comment


          • A Ty jako user powinieneś sobie przypomnieć Regulamin a w szczególności punkt 13.
            Temat jest o 17-kach gdzie sugerujesz że profil opony nie ma wpływu na komfort, potem piszesz że opona również nie wpływa na komfort i jest to kwestia tylko i wyłącznie zawieszenia. Piszesz też że miałeś takie i takie opony i było to samo ale nadmieniasz że jeździsz ze zwiększonym ciśnieniem. Jak na mój gust bzdury inaczej wymiana 17-ki na np. 19-kę lub 15-kę by nic nie zmieniała w przypadku komfortu. A jest przecież zupełnie odwrotnie.

            Comment


            • Ja twierdzę, że "komfort" opon o tym samym rozmiarze, profilu i ciśnieniu będzie zbliżony. O wiele łatwiej i z oczekiwanym skutkiem można zaingerować w zawieszenie zmieniając np. amortyzatory czy sprężyny niż poszukując wyimaginowanej tzw "komfortowej" opony. Żaden producent opon nie podaje takiego parametru jak "komfortowość" opony (bo w ogóle co to jest?). I nawet nie jest to sprawdzane w niezależnych testach opon. Teksty, że ktoś napisze na forum, że jakaś opona jest bardziej komfortowa niż inna można między bajki włożyć, bo mówimy o subiektywnych odczuciach, a nie o czymś co można zmierzyć.

              Comment


              • Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
                Ja twierdzę, że "komfort" opon o tym samym rozmiarze, profilu i ciśnieniu będzie zbliżony. O wiele łatwiej i z oczekiwanym skutkiem można zaingerować w zawieszenie zmieniając np. amortyzatory czy sprężyny niż poszukując wyimaginowanej tzw "komfortowej" opony. Żaden producent opon nie podaje takiego parametru jak "komfortowość" opony (bo w ogóle co to jest?). I nawet nie jest to sprawdzane w niezależnych testach opon. Teksty, że ktoś napisze na forum, że jakaś opona jest bardziej komfortowa niż inna można między bajki włożyć, bo mówimy o subiektywnych odczuciach, a nie o czymś co można zmierzyć.
                Ty chyba nie wiesz o czym piszesz Są opony miękkie co sprawia że są bardziej "komfortowe", oraz twarde które mniej wybierają nierówności przez co są mniej "komfortowe" A bajki to widzę że Ty piszesz, bo to sama bzdura Widzę że na niewielu rodzajach opon jeździłeś i z tond chyba takie fanaberie piszesz
                Wcześniej jeździłem na Yokohamach i jak zmieniłem na Uniroyal to ogromny przeskok jeśli chodzi o twardość gumy
                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                sigpic

                Comment


                • Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
                  GOODYEAR Eagle F1 - hmm skłaniał bym się na te... 1480zl rok produkcji 2015
                  gdzie Ty w takiej cenie te opny widziałeś? ja w maju za ten typ opon dałem z dostawą i montażem dałem 1250zł... opony są z marca tego roku... ktoś chce Cię zrobić na 2 stówki...

                  Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
                  F1 Assymetric to najlepsza opona z wymienionych. ..... GoodYear przynajmniej zapewnia świetne trzymanie (bezpieczeństwo) praktycznie w każdych warunkach.
                  święta prawda... jeszcze jestem w "motylkach" jak jadę na tych gumach...

                  Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
                  No jeździłem na tych Michelinach Pilot Primacy... Wyjątkowo nieudana opona, praktycznie bez zalet. Nawet ich nie zjeździłem i wymieniłem po 3 latach. Tym niemniej sam komfort po zmianie na F1 Ass niewiele się zmienił (o ile w ogóle). Różnice czuję za to jak założę zimówki, ale to R16 205/55.
                  a tu prawda połowicznie... prawda o michelinach... beznadzieja..ile cholera człowiek żył w niewiedzy i "sknerzył"..ech.. a co do komfortu... moze w stosunku do innych oponek GY F1 V1 są mniej komfortowe..ale co do tych michelę to dosłownie inny samochód... co do prowadzenia i komfortu (rozumianego szeroko - ciszej, pewniej, lepiej tłumi, lepiej się "czuje drogę" bez mikro wstrząsów). Poza tym nie ma co porónywać opny o innym profilu...

                  A nawiązując do fuld..też rozważałem tę opcję... ale dośiwadczenie z nimi moje jest takie.. pierwsze 100 - 150 km w ogóle nie było słychać odgosów toczenia, miekko, miło... sympatycznie... a potem z każdym tysiączkiem coraz gorzej. robiły się coraz twardsze, głośniejsze i cholery zaczęły się slizgać jak dało się więcej gazu...ruszanie z piskiem oo to było coś... może zmienili mieszankę i teraz sa lepsze? nie wiem i nie bee więcej sprawdzał... obiecałem kolegom że sprawdzę uni ;-)

                  i wracajac do GY...tak mnie zauroczyły że zimowe też będę GY... chyba, może coś jeszcze doczytam na forum... bo te pirelli hm... ostatniej zimy wyjechac z parkingu pod wyciągiem w górach miałem problem.. no cóż, ale 6 sezonów..robi jednak swoj mimo że praktycznie bieżnik wskazuje na użytkowanie przez kolejne 6 ;-)..ale ucząc się na własnych błędach - dośc sknerzenia na bezpieczństwo i własny komfort...
                  Last edited by sawekw; 01-08-2015, 22:46.

                  Comment


                  • Ty chyba nie wiesz o czym piszesz Są opony miękkie co sprawia że są bardziej "komfortowe",
                    Chyba się nie rozumiemy. Oczywiście nie jest tak, że wszystkie opony są identyczne! Napisałem wyraźnie że będą "zbliżone" pod względem twardości, co oznacza że nie ma takiej opony która uczyni samochód o twardym zawieszeniu pojazdem stricte komfortowym. Dla mnie różnice odczucia twardości/miękkości pomiędzy oponami o tym samym rozmiarze są pomijalne, bo np. podobny efekt 'komfortu' można uzyskać na tej samej oponie obniżając ciśnienie o jakąś drobną wartość rzędu 0,2 atm.

                    Comment


                    • To wytlumacz jeszcze, dlaczego w prawie wszystkich testach opon w tym samym rozmiarze, mimo ze jest to parametr subiektywny, wymieniany jest komfort. W oponach jednych chwalony, w innych nie, a nawet sa jego rankingi. Takze raczej nie jest to takie pomijalne. Tak opony (nawet w tym samym rozmiarze) i zawieszenie maja znaczenie - a im mniejszy profil opony - tym wieksze znaczenie dla komfortu ma jej miekkosc (i oczywiscie tez tym lepszego zawieszenia potrzeba, aby tlumic wieksze przekazywanie nierownosci). U mnie poprawa komfortu po wymianie sprzezyn byla mniej wiecej taka sama jak po wymianie opon z Michelinow na GY. A zlozenie tych dwoch - dopiero wyjatkowo korzystne. I to nie jest moje pierwsze auto, w ktorym modyfikowalem i ogumienie i zawieszenie...
                      Last edited by Alix; 02-08-2015, 08:42.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        po wymianie sprzezyn byla mniej wiecej taka sama jak po wymianie opon z Michelinow na GY
                        jakie spręzynki założyłeś? jak autko po wymianie zachowuje się na łukach? szukać, jest to gdzieś opisane?

                        Comment


                        • Zamieszczone przez sawekw Zobacz posta
                          gdzie Ty w takiej cenie te opny widziałeś? ja w maju za ten typ opon dałem z dostawą i montażem dałem 1250zł... opony są z marca tego roku... ktoś chce Cię zrobić na 2 stówki...
                          Zobacz z kiedy był wpis, w momencie jak go pisałem to była najniższa cena jaką znalazłem.
                          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                          Comment


                          • Zamieszczone przez sawekw Zobacz posta
                            jakie spręzynki założyłeś? jak autko po wymianie zachowuje się na łukach? szukać, jest to gdzieś opisane?
                            Nie bądź leń, Alix ma wszystko opisane w swoim temacie, wystarczy go uważnie poczytać, to naprawdę ciekawa i dobrze napisana lektura.
                            Last edited by MarcelWro; 02-08-2015, 11:57.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez MarcelWro Zobacz posta
                              Nie bądź leń, Alix ma wszystko opisane w swoim temacie
                              ok, ok.. właśnie pytałem...już znalazłem... zaraz leń... forum jest tak obszerne, a "przekopać" się przez każdy temat...niestety nie siedzę nonstop w necie.

                              wiem. to nie żaden zarzut. forum jest idealne. dzięki za "kierunek". link linkiem... a weź to wszystko co tam jest przeczytaj ;-)
                              Last edited by sawekw; 02-08-2015, 18:08.

                              Comment


                              • Hmm... po to mam chociażby linka do swojego tematu w sygnaturze... My też nie siedzimy nonstop w necie, mamy pracę, rodziny... staramy się układać Forum rozsądnie, ale nie obsłużymy wyszukiwania za wszystkich.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X