Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Letnie opony 17'' do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • U mnie opony z reguly wytrzymuja max 2 sezony. Robie rocznie ok. 50-60 tys km w zaleznosci od roku.
    Jesli chodzi o trwalosc to nie ma roznic. Choc chyba Micheliny Energy Saver na ktorych aktualnie jezdze sa najtrwalsze.

    Auta jezdza raczej nieobciazone tzn. kierowca plus ok. 50-70 kg sprzetu. 70% trasy.

    Ps. Michelin Primacy to chyba najgorsza opona na jakiej jezdziłem.
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • Powaznie te Michelin Premacy to taki syf? Ktore konkretnie? HP, 3? Co jak co ale po takiej firmie nie spodziewalbym sie takiego niewypalu.

      Comment


      • Ps. Michelin Primacy to chyba najgorsza opona na jakiej jezdziłem.
        Dokładnie. Micheliny Pilot Primacy były na pierwszym montażu i przychodziły z nowym autem. Ja ich nawet nie zjeździłem do końca (rocznie robię ok 8-10 tyś) i możliwie szybko z ulgą wymieniłem (gdzieś po 3 latach). Trudno ocenić czy to niewypał, po prostu opona optymalizowana pod względem obniżonego zużycia paliwa (niskie opory toczenia). Przyczepnością i prowadzeniem nikt się wyraźnie nie przejmował. O ile na suchym jeszcze od biedy dawała radę, to na mokrym tragedia.

        Ja wolę zdecydowanie opony optymalizowane na przyczepność, nawet jeśli zużywają się szybciej.

        Comment


        • Ja nie wiem na co Michelin Primacy, przynajmniej ta starsza montowana na 8gen w salonach byla zoptymalizowana, bo bynajmniej nie na ekologii (klasa oporow bodajze E jak pamietam). W tej oponie poza znaczkien niby czolowego producenta nie ma nic - ani przyczepnosci, ani oszczednosci, ani komfortu, ani dobrego prowadzenia, ani ciszy, ani nawet - trwalosci (zwykle skroconej wyraznie przez wyzabkowanie). Czyli dokladnie - generalnie niewypal, ktory mam wrazenie byl tak kiepsko ze tylko dobra cena na pierwszy montaz mogli go masowo sprzedawac. Czy mialem gorsza opone? Chyba nie, bo nawet poerwsza Debica Passio byla chociaz komfortowa w swoim czasie... Ja tez wymienialem na duzo przed czasem je. HP byly wcale nie lepsze jak je probowalem na GT86 na probnej. Primacy 3 nawet nie mialbym ochoty probowac... W GT86 spelniala swoja role w jeden jedyny sposob - pozwalala auto wprowadzac i dzieki dobrej progresji (jedyna pozytywna cecha?) latwo kontrolowac w jezdzie bokiem - dziwna troche wlasciwosc na opone touringowa...?
          Last edited by Alix; 29-06-2015, 08:26.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
            U mnie opony z reguly wytrzymuja max 2 sezony. Robie rocznie ok. 50-60 tys km w zaleznosci od roku.
            Jesli chodzi o trwalosc to nie ma roznic. Choc chyba Micheliny Energy Saver na ktorych aktualnie jezdze sa najtrwalsze.

            Auta jezdza raczej nieobciazone tzn. kierowca plus ok. 50-70 kg sprzetu. 70% trasy.

            Ps. Michelin Primacy to chyba najgorsza opona na jakiej jezdziłem.

            Siemka. Kolego miałeś może do czynienia z Bridgestone Potenza czyli konkretnie takimi jak te tutaj

            Spotkałem się z wieloma pozytywnymi opiniami na ich temat.

            Comment


            • Zamieszczone przez piter30 Zobacz posta
              Siemka. Kolego miałeś może do czynienia z Bridgestone Potenza czyli konkretnie takimi jak te tutaj

              Spotkałem się z wieloma pozytywnymi opiniami na ich temat.
              Ja miałem do czynienia z RE050A,zjeździłem trzy komplety w Passacie,generalnie dobra opona,trzyma świetnie,zarówno "mokra jak i na sucho",ale zużywa się dramatycznie szybko(30tys szmelc-normalna eksploatacja) i ma tendencje do ząbkowania.Patrząc na plakietki to RE070 jest bez szans z Uni i GY,zwróć uwagę również,że jest nieprawidłowa pod względem obciążenia i prędkości.

              Comment


              • Potenz nie miałem.
                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                Comment


                • Zamieszczone przez azrael Zobacz posta
                  Patrząc na plakietki to RE070 jest bez szans z Uni i GY
                  Ale kupców Potenza/Adrenalin raczej mało interesują plakietki Jak kupowałem Toyo R1R do żelazka to mnie G opory ani E na deszczu jakoś nie zniechęciło, wręcz mam to gdzieś Szacowana długość ich eksploatacji to 5-10 tys. normalnej jazdy, więcej się raczej nie da... co tez mi nie przeszkadza - choć do codziennego auta w związku z tym bylby to drogi biznes. 20-30tys. to bardzo dobry przebieg na oponę UHP/MP jak Potenza, GY czy Dunlop! Wracając do Potenza, RE070 jest ponoć nieco lepsza na mokro od 050 ale ma ponoć mniejsza progresje. Obie opony są porównywalne i produkowane już masę lat, bo maja swoje walory. To nie są bynajmniej długodystansowce czy ekoopony. Opona żeby trzymać musi stawiać opór i musi się zużywać, nie ma bata. Jak chcecie robić długie dystanse to inny segment, słowem opona touringowa https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-T...Touring-Tyres/

                  Zamieszczone przez azrael Zobacz posta
                  zwróć uwagę również,że jest nieprawidłowa pod względem obciążenia i prędkości.
                  Nie widzę problemów...?



                  Są Potenza RE050A1, RE050A2, S001, Adrenalin R002... tylko 070 nie kupisz, bo one w przeciwieństwie do w/w nie wytrzymały próby rynku, co pokazuje co są warte - jak widać starszy model serii 050 był bardziej udany

                  Nie zmieni to faktu, że możliwości tych opon IMO przerastają możliwości dynamiczne "cywilnego" Civica 1.4 czy 1.8, więc szkoda się z nimi męczyć (niski komfort, opory toczenia, etc.) - nie bez powodu były one przez Hondę zakładane tylko do radykalnych modeli jak linia Type R czy S2000. Dla nas żuczków-cywilniaczków jak już segment UHP/MP lepszym kompromisem są moim zdaniem GY F1A2 / Dunlop Sport RT / Conti SportContact5 (ta trójca przewija się od lat w różnej prasie, opiniach, etc.), ewentualnie ich alternatywy w postaci Uniroyala. Znowu, o ile tylko ktoś jeździ dynamicznie, bo jak nie, lepiej zostać przy takiej oponie T (Turanza ER300, Nokian Line, Conti PremiumContact itp.) czy nawet sensownej EKO (Michelin Energy Saver, Dunlop SP Sport, GY EfficientGrip) - te ostatnie nie są już tak siermiężne w prowadzeniu jak to kiedyś bywało Dwie ostatnie grupy zrobią większe przebiegi, są tańsze...
                  Last edited by Alix; 01-07-2015, 08:09.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • Ja jam Falkeny te tańsze za ok.300 i są bardzo dobre. Zgadzam się, ze 050 to przesada do 1.8. Bo się szybko zuzywaja, a możliwości sie nie wykorzysta.

                    Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                      Nie widzę problemów...?
                      To zobacz link jaki wkleił,90W raczej nie jest prawidłowe.

                      Comment


                      • No to wkleil zly link, ja podalem dobry ze nie ma problemu ze znalezieniem opon odpowiednich (czytaj z odpowiednim indeksem Y)...
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Panowie - niedawno kupiłem dla Żony Civica 1,8 Vtec z 2009r. Muszę jednak w najbliższym czasie wymienić opony. W tej chwili są w standardzie na felgach 17 Hondy 225/45/r17 Micheliny - troszkę dla niej za sztywno no i do tego jakoś dziwnie się na nich jeździ. Czy można delikatnie poprawić komfort jazdy ? Zmieniając np na: 205/50/R17 ?
                          Nadmienie że nie muszą być to wyszukane markowe opony... - pytanie, co możecie powiedzieć o :
                          - Goodride SA-07 ?
                          - Gr. Continental SStarSport2 POINT-S
                          - Tigar GR. MICHELIN

                          Sorki że pytam - ale szpecem w tej dziedzinie nie jestem

                          Dzięki za każdą opinię !
                          - BARUM 3HM

                          Chyba że coś możecie polecić - chodzi mi też o w miarę przedział cenowy...

                          Comment


                          • Nie zmieniaj rozmiaru, sztywność którą nie akceptujecie powodują beznadziejne Micheliny. 205/50 nic nie da bo wysokość profilu zostanie taka sama.
                            Są takie twarde by nie uginały się w zakrętach na wąskiej 7" feldze. Stąd indeks prędkości 300km/h - Y
                            Moja rada to kupno miększych opon (generalnie te z mniejszym indeksem, ale raczej nie mniej niż 210km/h - H), ale wówczas nie polecam brać zbyt często ostrych zakrętów, chyba że zmienicie felgi na szersze 7,5" lub 8".
                            Last edited by Butler; 31-07-2015, 22:56.
                            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                            Comment


                            • Dzięki za podpowiedź - raczej nie będzie tu agresywnej jazdy - Żona z Dzieckiem w foteliku

                              Comment


                              • Zamieszczone przez michalos Zobacz posta
                                Panowie - niedawno kupiłem dla Żony Civica 1,8 Vtec z 2009r. Muszę jednak w najbliższym czasie wymienić opony. W tej chwili są w standardzie na felgach 17 Hondy 225/45/r17 Micheliny - troszkę dla niej za sztywno no i do tego jakoś dziwnie się na nich jeździ. Czy można delikatnie poprawić komfort jazdy ? Zmieniając np na: 205/50/R17 ?
                                Nadmienie że nie muszą być to wyszukane markowe opony... - pytanie, co możecie powiedzieć o :
                                - Goodride SA-07 ?
                                - Gr. Continental SStarSport2 POINT-S
                                - Tigar GR. MICHELIN

                                Sorki że pytam - ale szpecem w tej dziedzinie nie jestem

                                Dzięki za każdą opinię !
                                - BARUM 3HM

                                Chyba że coś możecie polecić - chodzi mi też o w miarę przedział cenowy...
                                Co prawda nie w hondzie ale komfort tyczy się każdego auta...
                                Mam między innymi Passata na sportowym(fabrycznym)zawieszeniu i na oponach 225/45-17 -jest mocno twardy,podobnie jak ufo.
                                Zmieniałem opony i też miałem podobny dylemat.Ostatnio jeździł na goodyear f1,opona z górnej półki...ale było raczej mało komfortowo.Kopiłem Fuldę Sportcontrol(306zł na oponeo)...i powiem tak-inny światOponka świetnie wybiera drobne nierówności,jest bardzo cicha,mam wrażenie jakbym jeździł innym samochodem.
                                Nie zrobiłem na niej za dużo km-ów ale jeśli chodzi o komfort to można ją z czystym sumieniem polecić.
                                Pozdrawiam
                                Rafał
                                Passat Variant 1.9 tdi 131km Tiptronik-2005r
                                Honda Civic 1.4,90km 3D+STAG-1997r
                                Honda Civic 2.2 i-cdti-2009r
                                Audi A4 B6 1.6i 2004r+Stag Qbox+Barracuda
                                Suzuki Bandit GSF-1250 SA

                                Comment

                                Working...
                                X