Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Letnie opony 17'' do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Co prawda są one najniżej w mojej czołówce... Ale co masz na myśli "strach z powodu ostatnich doniesień" bo nic nie wiem?
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #17
      To były tzw. opony wzorcowe (czyli najlepsze) wg. ADAC: https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomo...y_zarzut_.html
      Last edited by Glosima; 17-03-2014, 14:36.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • #18
        Poczytaj jeszcze o FULDA SPORT CONTROL mają bardzo dobre opinie , poza tym są relatywnie niedrogie. I wg AŚ - wzorcowe.
        EX Civic FN1
        EX Civic ED7
        EX Civic EP2
        EX Civic FD7 FL
        EX Civic FN2
        EX Civic FG1
        EX Civic FD7
        EX Civic EM2
        EX Accord CL3
        EX Accord CG8
        EX Civic MB6
        EX Civic MB4
        EX Civic MB2

        Comment


        • #19
          Tych opon które proponujesz nie znam. Natomiast mogę Ci polecić opony które użytkuję .
          Są to;
          1. Nokian zline ( ja użytkuję prywatnie model wcześniejszy ale ten powinien również być udany - w samochodach służbowych również mamy opony letnie i zimowe z nokiana i jest dobrze).
          2. Bridgestone Potenza użytkuję prywatnie w drugim aucie.
          Jak dobrze poszukasz to nokiany znajdziesz poniżej 1700zł/komplet. Więc zostanie trochę kasy na przekładkę. Bridgestony trochę są droższe.

          Comment


          • #20
            Co do nokianów to o ile zimówki może ok, to w przypadku letnich nie mam dobrego zdania. W służbowej Octavii założone mam właśnie Nokiany bodajże H, znajomy ma model V i ogólnie średnio jesteśmy zadowoleni. Opony strasznie głośne co przy przelotach >140 jest mocno wkurzające. Szybkie pokonywanie łuków też bez szału, oczywiście duży wpływ ma na to rozmiar opony, bo jest to ledwie 15" ale na fabrycznych gumach było lepiej.

            Tak wiem, zLine to ich najwyższy model, więc pewnie zachowanie będzie zupełnie inne.


            Co do opon, ja po długiej analizie testów, opinii etc zdecydowałem się w zeszłym tygodniu na Dunlopy SportMaxx RT (225/45/17). Zakres wyboru był podobny jak u Ciebie z tym, że pod uwagę brałem jeszcze Uniroyale Rainsport 3. Jakkolwiek najlepsze opinie zbierały właśnie Dunlopy i Goodyeary, do tego przy moim rozmiarze etykieta była C/A i hałas poniżej <70dB, a ze Dunlop wg etykiety był najcichszą oponą wybór padł na niego. Jak się sprawdzi w użytkowaniu i ile wytrzyma km przebiegu okaże się pewnie na jesień.

            Comment


            • #21
              I myślę, że bardzo mądrze się zdecydowałeś kefirek, bo to IMO razem z Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 najbardziej pasująca charakterem opona do naszych aut. Patrząc na to, że IXgen to raczej tylko duży facelift (przynajmniej hatchback), aktualne są wypowiedzi stąd https://www.civicforum.pl/showthread...-opony-na-lato A moje zdanie w tej kwestii dokładnie tu: https://www.civicforum.pl/showthread...628#post214628

              Na letnich Nokianach nie jeździłem więc nie mam zdania, ale jak kolega napisał wyżej to raczej firma specjalizująca się w zimówkach i oponach specjalnych, letnie nigdy asami nie były... Natomiast Fulda SportControl może i ma dobre opinie - ale to raczej opona budżetowa, średnie miejsce w rankingach to mniej więcej 9-10... także raczej ma się tak sobie do czołówki premium typu Goodyear, Dunlop czy Continental - choć jej zaletą na pewno jest fakt, że w tym rozmiarze można na niej niebanalne kilkaset złotych przyoszczędzić
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #22
                Kupiłem Dunlopy. Zadecydował niski poziom głośności przy równie dobrych własnościach trakcyjnych.
                Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                Comment


                • #23
                  Bardzo dobry wybór
                  Też takie kupiłem na lato do Fiesty - w piątek zakładam.
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • #24
                    ja mam w swoim dieselku na 17 micheliny są na prawdę dobre , nie polecam takich opon jak :
                    EP tyres Accelera phi , marangoni Verso , pace PC 10 , Sunitrac focus 9000 według mnie do polecenia mogą być:
                    michelin promacy 3 98W , Pirelli Cinturato P 7 Ecoimpact 98W , Goodyear efficientGrip performance 94W Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 . Sa to opony 225/50 R 17 i naklejką czasami nie warto się sugerować , bo etykieta może i trochę pomaga ale nie sugeruje dokładnego zachowania opony na drodze mokrej / suchej i nie mówią też o tym jak odprowadzają wodę z pod opon . Więc etykiety opierają sie tylko na tym co zadeklaruje producent.

                    Comment


                    • #25
                      A teraz wytłumacz, co miałeś tym postem na myśli, bo dla mnie to mało sensowny wpis, pokazujący (nie pierwszy raz), że wyrażasz się jako "ekspert" o oponach nie mając zielonego pojęcia, wymieniasz tylko jak leci co ostatnio gdzieś przeczytałeś - niestety, bez zrozumienia... Chociażby ten słowotok:

                      Zamieszczone przez paprociak Zobacz posta
                      Goodyear Eagle F1 Assymetric 2. Sa to opony 225/50 R 17 i naklejką czasami nie warto się sugerować
                      Kolejny raz, tym razem konkretnie, Cię podsumuję. Co ma model do rozmiaru ? To Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 są tylko 225/50/R17 ? Jakbyś nie widział, na nasze auta pasują 225/45/R17, a ten model opony w rozmiarze podanym przez Ciebie wcale NIE występuje. Naklejkę UE w letnich, w przeciwieństwie do zimowych właśnie WARTO brać pod uwagę, bo opory toczenia i przyczepność na mokrym mają pewne przełożenie na istotne właściwości opony (nawet jeśli nie mówią nic o aquaplanningu), a ich głośność to też dla wielu osób istotny parametr. Z kolei Micheliny, które polecasz (Primacy jak rozumiem), zdecydowana większość ich użytkowników (był to OEM na Civicach, więc większość ich niestety "skosztowała") uważa za jedne z najgorszych opon, jakie mieli - braki w komforcie, nędzna przyczepność, ząbkowanie itp. Polecasz tak samo Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 (segment UHP / Max Performance) jak Goodyear EfficientGrip Performance (segment Touring) jak i Ecoipact (segment ECO), a przecież to opony o zupełnie innym przeznaczeniu. Pierwsza, żeby poszaleć, druga do spokojnej jazdy, a trzecia... no do jakiegoś Priusa czy Bluemotion...
                      Last edited by Alix; 26-03-2014, 11:07.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #26
                        Ja się cały czas zastanawiam nad czterema propozycjami:

                        Fulda Sportcontrol 225/45R17 91Y - 330 zł/1szt
                        Hankook Ventus S1 Evo 2 K-117 225/45R17 91 W - 330 zł/1szt
                        Goodyear Eagle F1 Asymmetric2 225/45R17 91Y - 385 zł/1szt
                        Dunlop Sp Sport Maxx Rt 225/45R17 91Y - 380 zł/1szt

                        i nadal nie wiem co wybrać do swojego 2.2 cdti

                        Comment


                        • #27
                          W sumie wymieniłeś same fajne opony do dynamicznej jazdy, dwie pierwsze to średnia półka, dwie kolejne to premium. Ja osobiście mogę tradycyjnie już polecić numer 3, ale 4. zdecydowanie by była wśród faworytów Dwie pierwsze to raczej tańsza alternatywa niż konkurencja dla w/w.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #28
                            Jak dla mnie Fuldy odpadają.

                            Comment


                            • #29
                              Mam fuldy sportcontrol z tym, że 205/40/17 dla mnie bardzo dobra opona ze względu na cichość jaką nie ma nawet dunlop, bridgestone czy pirelli. A jak wiemy wygłuszenie w hondach to klapa ( nie wiem jak w accordach ) ale mam 3 civica w domu i każdy nie grzeszy wygłuszeniem. Brat smiga na bridgestonach 215/40/18 i juz sa znacznie glosniejsze od moich mimo, ze sa 2x droższe.
                              Last edited by DieselzOr; 06-04-2014, 20:20.

                              Comment


                              • #30
                                Hmm na pewno do wzięcia pod uwagę, ale to zależy od priorytetów... IMO jak ktoś kupuje opony do dynamicznej jazdy (segment UHP/MP), jak te wyżej wymienione przez adisb, to chyba zwykle czołowym kryterium wyboru niekoniecznie jest sama głośność opony ale raczej przyczepność, droga hamowania, frajda z jazdy i takie tam pierdoły W każdym razie ja kupując Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, nie zwracałem za bardzo uwagi na głośność czy to oficjalnie podawaną (69dB to chyba nieźle?), czy to w opiniach. W moim 25-letnim Civicu pojęcie wygłuszenie jest dość ograniczone w stosunku do współczesnych aut, jednak tam też nigdy nie przeszło mi przez myśl, żeby popatrzeć czy np. Toyo R1R są głośne (właśnie sprawdzałem, niby aż 73dB)... tylko kupiłem je dlatego, że się znakomicie lepią Zgadzam się, że ogólnie japończyki, w tym Civic do 8gen włącznie (9gen jest już na trochę innym poziomie) są nędznie wygłuszone. Ale cóż; po pierwsze seryjne Micheliny/Bridgestone do najcichszych nie należą - więc gorzej już raczej nie będzie, po drugie są głośniejsze rzeczy w tym aucie (silnik), po trzecie jak dla kogoś jest to kluczowe można to nadrobić (wygłuszyć samemu, co wyciszy nie tylko odgłos toczenia opon ale i wszystko inne), a po czwarte... no bolesna prawda - to tylko zwykły kompakt a nie Maybach i cicho "jak makiem zasiał" po prostu nie będzie
                                Last edited by Alix; 06-04-2014, 22:01.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X