Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Letnie opony 17'' do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Witaj... Tu masz wątek o oponach.
    www.civicforum.pl/showthread.php/21504-Jakie-letnie-opony-225-45-17
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #47
      Dzięki Butler, wątki połączone.

      seboizm, oczywiście polecam poczytać ten wątek jak zauważył przedmowca, ale zanim Ci doradzimy, napisz czego oczekujesz od opon i jakie masz priorytety (cichość, prowadzenia, komfort, cena itp.).
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #48
        Witam dzięki za info. Oczekuję komfortu w sensie cichej opony w miarę rozsądnej cenie. Zastanawiam się czy na ten sezon letni nie zrobić coś z tymi oponami które mam teraz i są głośne jakieś bieżnikowanie czy coś w tym rodzaju?

        Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #49
          Bieżnikowanie to raczej średni pomysł i IMO sensowne jest przy drogich oponach do ciężarówek gdzie rzeczywiście lepiej mieć jakikolwiek bieżnik niż żaden, bo nowe bywają baaaardzo drogie. Zacznijmy od tego, że skoro masz jak myślę Michelin Primacy to są to jedne z najmniej komfortowych i najgłośniejszych opon, a jako kilkuletnie używane - problem się podwaja. Tym bardziej, że ten model "lubi" wyząbkować, co daje dodatkowe efekty m. in. dźwiękowe Po prostu prawdopodobnie mają już "dość" i być może czas na nowe, nawet jak wydaje się, że bieżnik jeszcze jest... Po Michelinie większość opon będzie skokiem w komforcie, sporo też w głośności. Jak masz w priorytecie komfort i ciszę, powinieneś szukać w segmencie Touring, np. za dość komfortowe uchodzą miękkie Goodyear EfficientGrip (w 17'' zwą się zwykle Performance, ale to z grubsza ta sama opona), z tańszych za przyjemne w obyciu uchodzą np. Kumho Ecsta (np. KU19). Nie napisałeś rozmiaru, ale jeżeli masz jak w temacie 17'' to dodatkowo na pewno cichsze i bardziej komfortowe będą zamienniki w rozmiarze 205/50R17 w miejsce seryjnych 225/45R17. Przy 17'' pomaga też zakup opon o indeksie prędkości niższym niż seryjny Y (do 300km/h), ale jeżeli masz seryjne felgi lub inne o szerokości 7,0 to nie należy schodzić za bardzo (np. o jeden stopień - W, czyli do 270km/h) w przypadku 225/45R17, podczas gdy przy 205/50R17 nie będzie problemu i można brać z jeszcze niższym indeksem, np. H (do 210km/h). Tyle ogólnie, ja jako optymalną oponę 17'' do komfortowej i oszczędnej jazdy na seryjnych felgach wybrałbym dziś Goodyear EfficientGrip Performance 205/50R17 93V (akurat tego modelu nie brałbym H, bo jest głośniejsza i ma większe opory toczenia niż przy V). Jak jednak masz 16'', indeksu ani rozmiaru opony nie polecałbym zmieniać, tylko wybrać coś kulturalniejszego niż te Micheliny...
          Last edited by Alix; 12-04-2014, 13:40.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #50
            u mnie w końcu zawitały 4 nowe sztuki Goodyear Eagle F1 Asymmetric2 225/45R17 91Y MFS (z rantem ochronnym na felgę) po 2 tygodniach użytkowania mogę powiedzieć, że opona jest bardzo miękka świetnie amortyzuje wszelakie niegodności na drogach, zakręty połyka jak po szynach mimo to mam wrażenie, że jednak jest trochę za miękka co może się przełożyć na szybkie zużycie bieżnika.

            Comment


            • #51
              Dobre opony zwykle mają miękki bieżnik - dzięki temu dobrze się lepią i są bardziej komfortowe... Coś za coś. Co do zużycia, to się zobaczy Ja na razie niecałe 10 tys na nich zrobiłem, jakiegoś wyraźnego śladu zużycia nie widać, więc nie powinno być tragedii. Z resztą, moje zimówki Conti też wydają się miękkie w dotyku a jeszcze 6-ty sezon pojadą Co do miękkości, to mimo że zwykle jeżdżę sam, lubię z nimi przód mieć podpompowany odrobinkę wyżej, tak jak Honda zaleca dla auta załadowanego - robią się jeszcze bardziej precyzyjne na zakrętach i przewidywalne, nie szkodzi im to z tego co widzę w żaden sposób - bez śladów nierównomiernego zużycia.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #52
                Czy wymiana seryjnych opon 225/45/17 na 205/50/17 spowoduje że auto nie będzie tak zamulone czy dopiero efekt da zmiana na 16?

                Comment


                • #53
                  Większy efekt jest naturalnie przy zmianie na 16'', gdyż wtedy dochodzi istotnie mniejsza waga felgi. Przy zmianie na 205/50/17 trudno nawet powiedzieć, czy będzie jednoznacznie odczuwalny. Co do braku momentu w benzynie jak się domyślam to pozostaje tylko pokochać i kręcić wysoko, bo przekładka nawet na 15'' bolidu z tego auta nie zrobi, za to jak dla mnie frajda z jazdy umyka wraz z profilem. Chociaż komfort oczywiście przeciwnie - jak kto lubi.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #54
                    Tak jak Alix pisze, wymiana opon i felg cudow nie zrobi. Roznice w osiagach beda niewyczuwalne.
                    Za to komfort jazdy po zmianie z 17 na 16 cali czuje kazdy szegolnie jak sie badziewne, fabryczne Micheliny przy okazji wyrzuci.
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • #55
                      Wcześniej w innym aucie na lato miałem 225/40 R18 a zimą 205/55 R16 i różnica była duża stąd moje pytanie.

                      Comment


                      • #56
                        No przy takich skrajnościach o dwa rozmiary to nic dziwnego, że różnica była... Teraz wyobraź sobie ćwierć tej różnicy i przemyśl, czy warto...
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • #57
                          Te kwestie były już w sumie omawiane, ale warto powtórzyć.
                          Przejście z 225/45/17 na 205/50/17 będzie generalnie nieodczuwalne jeśli chodzi o zrywność.
                          Jeśli chcecie trochę dodać wigoru Hondzie, to:
                          1. Lekkie felgi. Fabryczna 17" waży około 12kg. Ja mam np. taką która waży poniżej 6kg, ale generalnie jak będzie 7-8kg to już będzie to odczuwalne w prowadzeniu.
                          Na czterech felgach to już po 4-5kg na kole, a trzeba też pamiętać że to tzw. masa nieresorowana która ma dużo większy wpływ na całość niż szukanie zbędnych kilogramów w nadwoziu.
                          2. Opony i niższych oporach toczenia. Micheliny która dawała Honda do Civiców to jakaś porażka. Ciężkie, oporne, głośne... Zmiana na inny model opony niektórych zaskakuje jak bardzo jest to odczuwalne.
                          3. Inne wielkości opon. To już nie dla każdego... Ale można np. dać oponę 225/40/17. Profil będzie niższy, ale średnica koła się zmniejszy i auto będzie zrywniejsze. Straci się jednak trochę na prędkości max
                          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                          Comment


                          • #58
                            Podobają mi się te ori 17 więc szkoda że to głównie wina ich wagi. Ogólnie mało znalazłem modeli ori felg z VIII gen.

                            Comment


                            • #59
                              A co sądzicie o BARUM BRAVURIS 3HM?? Szukam opon w rozmiarze 225/45/17 do 2.2 i-cdti. Ewentualnie co innego polecacie z przedziału 1000 - 1300 zł??

                              Comment


                              • #60
                                Chciałem kupić opony letnie,mam dwa typy do wyboru ,które waszym zdaniem będą lepsze:

                                Wyszukiwarka najlepszych cen: miliony produktów, tysiące sklepów, setki opinii dziennie, jedno miejsce – Skąpiec.pl – wejdź i oszczędzaj!

                                Comment

                                Working...
                                X