Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Letnie opony 17'' do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Nie twierdzę wcale, że Skoda jest zła, chciałem tylko powiedzieć, że pelni rolę modelu budżetowego w koncernie... chociaż akurat o Superbie raczej trudno to powiedzieć. Bardziej chodziło mi o różnicę między Fabia a Audi A1
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #92
      Z 17 polecam Micheliny energy savery.
      Do aut z moca do 150-160 kucy sprawdzaja się bardzo dobrze.
      Od kilku lat moje ulubione cywilne opony. Niskie spalanie w gratisie.

      Jak ktoś ma wiecej kasy to Pirelli pzero.

      Comment


      • #93
        Witam,

        Ja kupiłem Dunlop Sport Maxx RT, założone w sobotę także trudno cokolowiek powiedzieć (wcześniej miałem fabryczne Michelin). Na allegro korzystając z aplikacji mobilnej jest chyba teraz kupon 100zł mniej jak się kupuje opony.

        Mają chyba jeszcze Goodyear F1.

        Pzdr.

        Comment


        • #94
          Możesz napisać więcej - jak zgarnąc ten kupon 100zł?

          Czy może mi ktoś wyjaśnić która opona jest lepsza? Ta która posiada zużycie paliwa E i przyczepność B czy opona A/C? Nie znam się na tym i jak dla mnie A/C, ale zastanawia mnie dlaczego ten sam model opony oznaczony jako E/B jest droższy?

          Mam na myśli te opony:

          DUNLOP SP SPORT MAXX RT 225/45R17 91 Y E/B
          DUNLOP SP SPORT MAXX RT 225/45R17 91 Y C/A

          (w tym serwisie cena jest akurat zbliżona, ale w reszcie E/B jest droższa - czy to znaczy też, ze i lepsza?)

          Krótko - która opona jest lepsza A/C czy E/B?
          Last edited by jepek; 17-03-2015, 22:45.

          Comment


          • #95
            opony.jpgDostałem maila z allegro, załączam prtscr. Może nie wysyłają wszystkim, ja już jakiś czas temu korzystałem z aplikacji allegro na tablecie, więc może dlatego mi przysłali taki kupon.

            Pozdrawiam,
            Łukasz

            Comment


            • #96
              jepek teoretycznie lepsza jest A/C ale coś jeszcze te opony powinno różnić bo z czego wynika różnica przyczepności i oporu w teoretycznie tej samej oponie??? Zerknij dobrze na wszystkie elementy, na pewno obie są w tym samym rozmiarze i 91Y ?
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #97
                @luca: dzięki, miałem wyłączony newsletter, a również już robiłem zakupy przez aplikację mobilną. Włączyłem newsletter - może przyjdzie.

                @Alix: no właśnie nie mogę znaleźć żadnych różnic poza tym, że jedna to E/B a druga A/C. Tak czy siak zrezygnowałem z tego modelu, bo podobno bardzo szybko się zużywa. Szukam czegoś innego

                Comment


                • #98
                  jepek: tutaj masz test ADAC https://www.adac.de/infotestrat/test...cePageId=31821
                  dla tego rozmiaru. (Verschleiss=zużycie)
                  Pirelli Cinturato P7 wychodzą najlepiej jeśli chodzi o zużycie. Z siedmiu pierwszych tylko Semperit ciut lepiej wychodzi od Dunlop wychodzi, reszta tak samo albo gorzej. Co do informacji na oponie to gdzieś czytałem, że to jakaś lipa jest (czyt. wymysł Brukseli).

                  Comment


                  • #99
                    Koniec końców zamówiłem Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 2. Jeżdzę dosyć agresywnie, ale też bez przesady - myśle,*ze na moje potrzeby wystarczą. Dzięki wielkie za pomoc! Test ciekawy, ale jak to do testów - podchodzę z pewnym dystansem.

                    Jeśli ktoś szuka opon i rozważa zakup na allegro to można oszczędzić 100zł tak jak wspomniał kolega @luca. Wystarczy włączyć newsletter na @ i zapoznać się z https://kupony.allegro.pl/actions/ak..._600_opony.pdf
                    Zawsze to stówka w kieszeni ;-)
                    Last edited by jepek; 18-03-2015, 22:43.

                    Comment


                    • Witam serdecznie, to mój pierwszy post więc:
                      Posiadam civic z 2008 5d 1.8 od października 2014. Czarny wersja executive navi.
                      też przymierzam się do kupna opon i wybrałem właśnie te Dunlop Sport Maxx RT czekam aż mi przyjdą ;D. Mam zamiar kupić jeszcze jakięs felgi 17 może ktoś coś widział ktoś coś wie ???

                      mod: Witaj. Regulamin tego forum określa gdzie piszemy pierwszy post. To dział Powitań. A Co do Felg - tak ktoś widział i ktoś wie - co konkretnie... trudno powiedzieć co masz na myśli...Ale znajdziesz na forum obszerne tematy - korzystamy z wyszukiwarki.
                      Last edited by markow71; 19-03-2015, 20:01.

                      Comment


                      • witam,
                        może nie będę odkrywczy 9pewnie gdzieśto już było pisane)... koledzy mam pytanie taka oto oponka Fulda SportControl 225/45 R17 91 Y V1 czy ktoś się z nią spotkał? ma jakies większe doświadczenia?
                        ile to waży?
                        Porównuję sobie te oponkę z Pirelli P7 Cinturato 225/45 R17 91 Y AO... fulda jest znacznie cichsza 4 dB (to dużo, szczególnie w UFO) i chyba ciut bardziej "komfortowa",ale za to ma większy opór toczenia. Pirelli hm..w sumie tylko ten opór toczenia=spalanie. Dla mnie ważne - ciszej i bardziej komfortowo, ale bez przesady. Moje info. sa oparte tylko na tym co przeczytałem w serwisach i stąd pytanie - może ktoś się na tym się toczył?... a i cena ma znaczenie - różnica prawie 150zł na korzyść fuldy... jak jest różnica w spalaniu między klasą C i E? np. na 10tys km?

                        do kolegi powyżej...będę chciał oddaćw dobre ręce felgi 17' org. z przed liftu do UFO... tylko nie wybrałem jeszcze następcy..i nie mogę okreśłić czasu...coś znacznie lżejszego muszę wybrać,bo zamierzam dodać kg na wyciszenie autka (wiem, kg tu to nie to samo co kg tam, ale coś zrobić trzeba). temat felg bardzo pomocny, dzieki za jakies info.


                        ..no i sobie poczytałem...prezesie ;-) co wybrać? twierdzisz kilka postów wcześniej,ze fulda i premium to jak volks i skoda.. ok. cena to drugorzędność..hałas i komfort to rzecz najważniejsza przy zachowaniu właściwości jezdnych.. wszystko co polecacie hałsuje niemiłosiernie, a po pewnym czasie...wręcz huczy (i nie chodzi tu o odgłos silnika, brak wyciszenia hani).. nie wiem juz co wybrać czy fuldy co 3 lata, czy coś droższego i ...tez wyrzucać po 3 latach bo guma traci swoje właściwości - twardnieje..ech ;-) dylemat..kiedyś było prościej zakłdało się to co było akurat w polmozbycie hi,hi
                        Last edited by sawekw; 24-05-2015, 13:12.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez sawekw Zobacz posta
                          jak jest różnica w spalaniu między klasą C i E? np. na 10tys km?
                          Różnica w spalaniu jest chyba głównie w teorii, a i tam opiewa na ułamki litra. W praktyce nie zauważyłem żadnej. Wręcz na niby znacznie "mniej opornych" Goodyear'ach spalam więcej, gdyż pozwalają mi / zachęcają do dużo dynamiczniejszej jazdy niż wcześniej, bo mają bez porównania lepsze właściwości jezdne i wybieranie nierówności w stosunku do beznadziejnych Michelinów, których miejsce zajęły.

                          Zamieszczone przez sawekw Zobacz posta
                          ..no i sobie poczytałem...prezesie ;-) co wybrać? twierdzisz kilka postów wcześniej,ze fulda i premium to jak volks i skoda.. ok. cena to drugorzędność.. hałas i komfort to rzecz najważniejsza przy zachowaniu właściwości jezdnych.. wszystko co polecacie hałsuje niemiłosiernie
                          Zauważ, że w powyższych wpisach mało kogo interesowało ile co ma decybeli - a bardziej jak jeździ. Stąd takie, a nie inne polecenia. Ja też mam takie, a nie inne priorytety - przy wyborze opon nie patrzę praktycznie w ogóle na decybele, stąd nawet nie wiedziałbym, co Ci polecić - skoro najmniej decybeli ma Fulda to ją kup, ale w kwestii komfortu to raczej nie byłby mój wybór. Skoro Ci za głośno, wygłusz chociażby drzwi w pierwszym lepszym zakładzie audio i po sprawie. Da Ci to dużo więcej niż opony z "cichszą" plakietką EU.

                          Zamieszczone przez sawekw Zobacz posta
                          nie wiem juz co wybrać czy fuldy co 3 lata, czy coś droższego i ...tez wyrzucać po 3 latach bo guma traci swoje właściwości
                          Z mojego doświadczenia tańsze produkty mają bardziej nasilone Planowe Postarzanie Produktu. Ale 3 lata to już raczej przesada, nawet na budżetówki. Moje zimówki Conti mają 6 lat i dopiero w tym roku stwierdziłem, że to raczej ich ostatni sezon, w dodatku przebieg zrobił się słuszny. W przypadku letnich ich twardnienie jest jeszcze mniejszym problemem; co prawda spadają właściwości na mokrym i trzeba bardziej uważać, ale na suchym nie jest tak źle. Pamiętaj, że część prasy dotycząca jak najczęstszej wymiany opon jest "sponsorowana" przez producentów i warto zachować pewne zdroworozsądkowe podejście.

                          Zamieszczone przez sawekw Zobacz posta
                          kiedyś było prościej zakłdało się to co było akurat w polmozbycie
                          Wiesz, diagonale dętkowe retro są jeszcze gdzieś do klasyków dostępne, możesz spróbować kupić... Cenię klasyki, ale na tym co się kiedyś jeździło nigdy nie chciałbym już jeździć. Na szczęście świat idzie do przodu i cokolwiek byś nie kupił, będzie o niebo lepsze niż tamto było. "Osiołkowi w żłoby dano" - tylko się cieszyć, że masz taki wybór. I że możesz sobie dobrać po czym Ci się podoba, ot, choćby po decybelach na etykiecie (nie mylić z głośnością w eksploatacji, bo z tym bywa nie zawsze tak jak w egzemplarzu homologacyjnym, szczególnie w miarę zużywania się opony).
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Miałem 3 komplety Fuldy, więcej nie kupię, twarde i średnie opony.

                            Comment


                            • Wiecie, ostatnio jeździłem focusem ST ( 2,5 Turbo ) niestety nie moim, nie rodziny, nie z firmy, niekradzionym itp - ogólnie nie dało się nim przycisnąć ALE po wyjściu z auta aż zerknąłem na opony na jakich jechałem. Zaskoczyła mnie pewność z jaką samochód "składał się" do zakrętu i jednocześnie nie mrugał TCR jak trochę mocniej wciśnięty był gaz. To były nowe Toyo Proxes T1R.
                              toyo-215-40r17-proxes-t1r-87w.jpg
                              Oczywiście wiem, że ciężko odróżnić właściwości jezdne opony od balansu samochodu, jego telemetrii, jakości zawieszenia, ALE zachowywał się podobnie jak moje UFO na Asymmetric f1 gsd3 w których się zakochałem już jakiś czas temu. Obecnie wymieniłem przód na Michelin Primacy i była to ( debilnie ) zła decyzja... Auto prowadzi się zupełnie inaczej, wspomaganie pracuje ciężej, na mokrej nawierzchni potrafi mielić kołami przy 60 kph. Odkuję się trochę z $ i założę raczej komplet T1R, zwłaszcza, że jestem wśród grona osób, które uważają, że opona z bieżnikiem kierunkowym zawsze pod względem właściwości jezdnych pobija oponę standardową. Nie twierdzę oczywiście, że mam rację. Za T1r przemawia też cena, znacznie niższa niż topowe nowe Assymetric 2 o których już wcześniej pisałem, że dla mnie są tylko cieniem gsd3, jak również kolejną ofiarą dobrego produktu w walce z normami ekologicznymi, obniżaniem kosztów produkcyjnych i tym samym beneficjentem znaczku made in China ( czy jak to coraz częściej wygląda- made in PRC )

                              Comment


                              • dzięki, o i oto mi chodziło... tylko Joe zstanawia mnie fakt ".. miałem 3 komplety" to długo trwało do podjęcia decyzji ;-))), pewein rodzaj przywiązania?
                                Ja osobiście jeżdziłem na fuldach,michelinach, nawet dębicy - inny samochód, inny rodzaj opony... fuldy były ciche przez 1,5tys. potem takie sobie i tak najlepsze z całej tej trójki. Autko było ze słabym silniczkiem, toczydło do podmiejskich dojazdów.. podejście było typowo budżetowe - ma się toczyć, bez emocji.

                                Alix pisałem żartobliwie o tym polmozbycie... lepiej niech te czasy nie wrócą... w tym sęk że producenci i tych lepszych i tych tańszych robią takaby się to wszystko szybko zużyło i nie ważne czy kupisz za 100 czy za 600 i tak ma się to skończyć kiedy ma się skończyć, owszem jakość w droższych jest lepsza bo jest kierowana do innego rodzaju klienta, może bardziej wymagajacego i z większa kasą... czy kupisz TV za 10tys czy za 3tys prawdopodobieństwo wymiany jest prawie takie same.. niestety,mija gwarancja i 50% sprzętu pada (właśnie padł mi tablet - 11 dni temu skończyła się gwarancja... drugi działa. oba takie same renomowanej firmy, kupione jednocześnie).
                                Każda opona ma warstwę hm.. ja to tak nazywam tzw. "ciszy" 1-2 może 3mm potem się ona ściera i opona jest jaka jest...dlatego też wspomniałem o tych 3 latach (inny może mieć np. rok i zedrze tę warstwę). Autko sobie własnie wygłuszam, ale jak to się mówi tu 1 dB tam 2dB. etykiecie własnie nie wierzę, a juz tym bardziej opinią w sklepach, gdzie są one "produkowane" hurtowo - dlatego pytam tu. Jadąc szaleć nie szaleję (bo i nie ma w tym kraju za bardzo gdzie), a pytam, bo skoro różnica jest (a jest) może nie wielka, a cena dochodzi do 155zł różnicy.. (to 1 - 1,5 nowej felgi przy zakupie 4 opon oczywiście)..? Z doświadczenia - mam zimówki pirelli snow sport - w zimie szału nie ma, ale dają radę. Jeździłem na dunlopach (już ich nie produkują i nie pamiętam za bardzo co to było za cudo, ale chyba im ten model nie wyszedł) to można mieć wątpliwości czy warto dawać 20-30% więcej kasy? to jest tak, człowiek chce i komfortu i ciszy (w rozumienie komfortu wchodzi cisza, szczególnie jak się jedzie 8-10 godzin.), ale też się chce od czasu do czasu pojechać dynamicznie... i dojechać do celu.
                                - Joe te fuldy są lepsze niż te cholerne micheliny??? Nie upieram się przy żadnej, coś na pewno zdecyduję.. dzięki za odpowiedzi.

                                Comment

                                Working...
                                X