Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dmuchawa wentylator nawiewu w VIIIgen - usterki w działaniu

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Witam Panowie,

    mam do Was pytanie, a mianowicie:

    1. dziś podczas deszczu wsiadam do samochodu (delikatnie zmoknięty), odpalam, włączam klimatyzacje z nawiewem na szybę przednią i jadę. Po kilku minutach przednia szyba zaparowana całkowicie, tak, że nie mogę dalej jechać bo nie widzę dosłownie nic! Po ok. 2 minutach szyba odparowuje całkowicie i mogę dalej jechać, ale po kolejnych ok. 2 minutach szyba cała zaparowana.
    Możecie mi powiedzieć, z czego to wynika? Źle obsługuję klimatyzację lub nawiew?

    2. podczas stania np. na czerwonym świetle przy włączonej klimatyzacji słyszę, że co kilkadziesiąt sekund pod maską uruchamia się coś (wentylator? klimatyzacja?) i po kilkunastu sekundach dźwięk ustaje. I tak w koło macieja. Czy tak ma być przy włączonej klimatyzacji ?

    Comment


    • #77
      A/C w twoim bolidzie - wentylatory pracują cały czas po wciśnięciu przycisku A/C ON, a sprężarka pracuje cyklicznie, tak jak twoja lodówka w domu, pracuje cyklicznie nie cały czas.
      Co i jak ustawiasz A/C nie piszesz więc trudno ocenić czy dobrze czy źle, ale generalnie gdy pracuje A/C szyby nie powinny parować.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        A/C w twoim bolidzie - wentylatory pracują cały czas po wciśnięciu przycisku A/C ON, a sprężarka pracuje cyklicznie, tak jak twoja lodówka w domu, pracuje cyklicznie nie cały czas.
        Co i jak ustawiasz A/C nie piszesz więc trudno ocenić czy dobrze czy źle, ale generalnie gdy pracuje A/C szyby nie powinny parować.
        Dziś przy zaparowywaniu szyb miałem ustawione:
        AC ON z nawiewem na przednią szybę, temp. 17-18 stopni z siła nawiewu 3-4 kreski, z odpływem powietrza na zewnątrz.

        I przy takim ustawieniu zaparowało szyby, by po chwili je odparowało i znów zaparowało i tak w kółko.

        Comment


        • #79
          Filtr kabinowy wymieniany ostatnio kiedy?

          Comment


          • #80
            Auto mam od blisko roku, ja odkąd go mam to nie wymienialem.
            Cala filozofia wymiany filtra jest pokazana na filmiku z pierwszych stron ? Sama wymiana bez żadnych kabelków itd.?

            Comment


            • #81
              Tak, bez żadnych kabelków.
              Filtr wymienia się dwa razy w roku (co najmniej). Pewnie jest zapaskudzony
              i masz wewnętrzną wymianę (nie wymianę) powietrza.

              Comment


              • #82
                Panowie odświeżam temat.

                Niestety wymiana filtra kabinowego nie pomogła. Nadal przy deszczu i dmuchawie na przednią szybę przy AC ON szybę zaparowuje. Macie pomysł na inną usterkę ?

                Comment


                • #83
                  no to znaczy że nie działa A/C w układzie nie masz czynnika lub z jakiegoś innego powodu nie działa A/C.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #84
                    a jeśli powiem, że przy upale klima działa? leci zimne powietrze przy AC ON i jest ok.

                    Ostatnio zastanawiałem się, czy gdzieś aby nie zbiera się woda i podczas deszczu daje się we znaki. lub też jakaś uszczelka przy przedniej szybie jest albo źle osadzona, albo uszkodzona. Przy jakichś muldach/dziurach czasem słychać taki delikatny trzask jakby szyba była nie do końca idealnie osadzona, tak jakby były jakieś luzy i "szeląta".

                    Comment


                    • #85
                      Panowie jest problem. Wymieniłem dziś kompletne sprzęgło kompresora. Klima chłodzi elegancko, załącza się i wyłącza cyklicznie, wszystko działa jak przed awaria, ale.... wracam zadowolony do domu i co parę minut włączam i wyłączam klimę przyciskiem A/C żeby przetestować czy jest wszystko OK (ogólnie autem jeździ żona, więc wątpię że zauważy jak coś będzie nie tak), a tu przy włączeniu ze środkowej kratki widzę jakby leciała para, albo dymek bez zapachu. Stanąłem zaraz, maska w górę ale nic się nie dzieje. Para leci dosłownie przez 3 sekundy po włączeniu sprężarki przyciskiem i później już nie. Na zewnątrz 24stopnie. Czy ktoś się z tym spotkał? Nie zauważyłem nigdy wcześniej pary z nawiewów. Może odkąd mam auto to sprzęgło mi się ślizgało i klima nie chlodzila na 100%, a teraz ma takiego powera że aż para leci? Tak się pocieszam.
                      W necie znalazłem takie teorie:
                      1. Dziurawy parownik, ulatnia się gaz.
                      2. Dziurawa nagrzewnica odparowuje płyn (chyba było by czuć jakiś zapach)
                      3. Przytkany odpływ i zbiera się woda i jakoś tam paruje.
                      4. Zdążyło się sporadycznie późnej ustało.
                      Czy ktoś się spotkał z takim zjawiskiem?

                      Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #86
                        Też coś takiego przerabiam. Para jest bez zapachu, a kropelki które się robią na środkowy nawiewie są bez smaku, sprawdzałem
                        Płynu chłodniczego nie ubywa a odpływ jest drożny bo na postoju cieknie z pod auta.
                        Nie mam pojęcia co to jest, ale przymierzam się żeby rozebrać wszystkiego co się da i posprawdzać.
                        Do czynnika ma dodany kontrast to pewnie będę organizował jakąś lampę i sprawdzał.
                        Zastanawiam się tylko czy np. po przerobieniu CZEGOŚ TAKIEGO da to radę, czy nie trzeba jakiejś mocniejszej sztuki.

                        Comment


                        • #87
                          ta lampa ma 36Wat ja nie wiem czy to ma sens aż taką lampę kupować którą się utwardza plomby? Ja bym kupił taką: https://www.mastermot.com/produkt/51...lupa-uv-6.html
                          1 Wat wystarczy. A najlepiej taka: https://allegro.pl/lampa-uv-tester-p...471713826.html
                          lub to
                          3 -4 Waty jest optymalnie https://jme.com.pl/glowna/355-latark...matyzacji.html
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #88
                            Naprawa dmuchawy nawiewu poniżej 100 zł z zastosowaniem silniczka z VII gen.

                            Niedawno dmuchawa nawiewu całkowicie nawaliła w moim Civicu, na początku jej szwankowania wystarczyło uderzenie w dmuchawę aby ruszyła, niestety z czasem całkowicie padła. Rozbierając silnik miałem nadzieję że wymiana szczotek wystarczy, niestety po rozebraniu silniczka okazało się że dwie sekcje komutatora całkiem się wytarły. W związku z wysoką ceną dmuchaw od Civica VIII gen, postanowiłem zaryzykować i kupiłem używaną dmuchawę od Civica VII gen za 80 zł. Wiadomo dmuchawa z VII gen. ma mniejszą plastikową turbinkę, ale nie ma się tym co przejmować, najistotniejsze jest to aby dmuchawa z starszej generacji miała gniazdo zasilające umiejscowione tak samo jak dmuchawa z VIII gen (z boku a nie od czoła - na zdjęciu zakupionego zamiennika z starszej generacji zaznaczyłem czerwoną strzałką gdzie przychodzi w nim wtyczka zasilająca). Po zakupieniu takiej dmuchawy wystarczy wyciągnąć z niej silniczek i umieścić go w obudowie od dmuchawy z naszej 8 generacji. Silniczki są identyczne i na zewnątrz i w środku, można stwierdzić nawet że dmuchawa jest słabym punktem UFO, ponieważ inżynierowie Hondy poszli na łatwiznę. Zamontowali taki sam silniczek w dmuchawie, która ma prawie dwa razy większą turbinkę (w załączeniu zdjęcia dla porównania jednej i drugiej turbiny. Na dodatek problem pogłębia to że dmuchawa cały czas działa bo w VIII gen. praktycznie zawsze jest załączony minimum pierwszy bieg nawiewu, ponieważ w przeciwnym razie całkowicie wygasa kontrola nad przepływem powietrza wewnątrz kabiny. Demontaż silniczka z dmuchawy jest banalny, sugeruję tylko najpierw odkręcić śrubkę od strony gniazda zasilającego aby wyciągnąć z obudowy silnik z turbinką (po odkręceniu śrubki wystarczy tylko włożyć dwa śrubokręty naprzeciwko siebie pomiędzy turbinkę a obudowę i podważać turbinkę a zacznie ona wychodzić wraz z silniczkiem z obudowy), a następnie odkręcić nakrętkę (10 lub 8) trzymającą turbinkę i ją ściągnąć z silniczka. Myślę że opisałem wszystko dobrze, również sens wymiany używanego silniczka z Civica starszej generacji. Gdyby ktoś miał pytania to proszę pisać, tylko moja odpowiedź może nie być natychmiastowa ponieważ mam wyłączone powiadomienia.
                            Załączone pliki
                            Last edited by jedrek_snajpi; 25-09-2018, 20:34.

                            Comment


                            • #89
                              Z mojej strony temat jest zamknięty, choć przyczyny pojawienia pary z nawiewów nie udało mi się znaleźć - filtr i wszystko wokół mam suche.
                              Przyczyną problemów ze sprawnością klimatyzacji okazał się nieszczelny skraplacz. Więcej TUTAJ.

                              Comment


                              • #90
                                Witam, ja w dalszym ciągu walczę z naprawą dmuchawy nawiewu w Honda Civic VIII 1.8 HB. Panowie może Wy mi podpowiecie gdzie dostanę nowy silnik lub całą dmuchawę? Odwiedziłem już chyba wszystkie już hurtownie i sklepy za szukaną dmuchawą i bez rezultatu. Zerowe stany na magazynach. W internecie również brak dostępności.
                                Numer OEM 79310SMGG41
                                Może macie jakiś inny typ silnika, który podpasuje w moją obudowę ???
                                47081455_2049876961724974_851636248941428736_n.jpg47264347_2007234529551651_4142262538404364288_n.jpg

                                Comment

                                Working...
                                X