Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dmuchawa wentylator nawiewu w VIIIgen - usterki w działaniu

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    witam
    mam identyczny problem czy poradziłeś sobie z tym i w jaki sposób
    pozdrawiam

    Comment


    • #92
      Zamieszczone przez ziko Zobacz posta
      Witam, ja w dalszym ciągu walczę z naprawą dmuchawy nawiewu w Honda Civic VIII 1.8 HB. Panowie może Wy mi podpowiecie gdzie dostanę nowy silnik lub całą dmuchawę? Odwiedziłem już chyba wszystkie już hurtownie i sklepy za szukaną dmuchawą i bez rezultatu. Zerowe stany na magazynach. W internecie również brak dostępności.
      Numer OEM 79310SMGG41
      Może macie jakiś inny typ silnika, który podpasuje w moją obudowę ???
      [ATTACH=CONFIG]44959[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]44960[/ATTACH]
      Cześć na obecną chwilę dmuchawe w zamienniku dostaniesz tylko w Inter Cars nr oe 79310SMGG41 zamienia się u nich na THERMOTEC o nr. DD4008TT, u mnie też siada wiec będzie właśnie wymieniana na tą co pisałem, zabieg będzie w piątek więc jak by co to dam znać czy pasowna była

      Comment


      • #93
        Witam serdecznie, (Civic VIII 2006' 1.4)
        Po pracy wsiadając do auta, uruchamiając zapłon, nawiew wewnątrz kabiny od razu zaczął pracować na maksymalnych obrotach. Na panelu sterowania siłą nawiewu, nie reaguje za zmianę, czy jest na minimum czy maksimum cały czas pracuje na pełnych obrotach. Regulacja kierunku (czy na nogi, na szybę czy twarz) działa prawidłowo lecz na każdej z tych opcji nawiew chodzi na maxa. Reaguje również na temperaturę, jeśli jest ustawione na 17, a jest cieplej - zaczyna chłodzić i na odwrót, jeśli jest 28 a jest chłodniej to zaczyna grzać. Nawiew pracuje na maksymalnych obrotach też wtedy jeśli wyłączam całkowicie nawiew (OFF). Na wyświetlaczu gasną kontrolki od sterowania nawiewem itp.

        Nie mam za bardzo pomysłu co z tym zrobić. Odłączyłem klemy od akumulatora na ok. godzinę lecz to nic nie dało. Od razu sterownik do wymiany? Czy może jakieś inne pomysły?

        Comment


        • #94
          Zamieszczone przez dam_mar Zobacz posta
          Witam serdecznie, (Civic VIII 2006' 1.4)
          Po pracy wsiadając do auta, uruchamiając zapłon, nawiew wewnątrz kabiny od razu zaczął pracować na maksymalnych obrotach. Na panelu sterowania siłą nawiewu, nie reaguje za zmianę, czy jest na minimum czy maksimum cały czas pracuje na pełnych obrotach. Regulacja kierunku (czy na nogi, na szybę czy twarz) działa prawidłowo lecz na każdej z tych opcji nawiew chodzi na maxa. Reaguje również na temperaturę, jeśli jest ustawione na 17, a jest cieplej - zaczyna chłodzić i na odwrót, jeśli jest 28 a jest chłodniej to zaczyna grzać. Nawiew pracuje na maksymalnych obrotach też wtedy jeśli wyłączam całkowicie nawiew (OFF). Na wyświetlaczu gasną kontrolki od sterowania nawiewem itp.

          Nie mam za bardzo pomysłu co z tym zrobić. Odłączyłem klemy od akumulatora na ok. godzinę lecz to nic nie dało. Od razu sterownik do wymiany? Czy może jakieś inne pomysły?
          Z opisywanego problemu wydaje mi się że przyczyną awarii może być potencjometr. Znajduje się pod schowkiem. Poszukaj na forum we wcześniejszych stronach koledzy opisywali Twój problem.

          Zamieszczone przez cinsp2 Zobacz posta
          Cześć na obecną chwilę dmuchawe w zamienniku dostaniesz tylko w Inter Cars nr oe 79310SMGG41 zamienia się u nich na THERMOTEC o nr. DD4008TT, u mnie też siada wiec będzie właśnie wymieniana na tą co pisałem, zabieg będzie w piątek więc jak by co to dam znać czy pasowna była
          Dzwoniłem do IC i posiadali zerowe stany magazynowe bez prognozy kiedy będą w posiadaniu zamiennika. W moim przypadku wymontowałem całą dmuchawę, zdemontowałem silniczek i dałem go do warsztatu celem sprawdzenia co jest przyczyną awarii. Okazało się, że padła sekcja komutatora. Wymienili mi go na nowy (cały komutator) skasowali 80zł i naprawione trochę zabawy jest ale dla chcącego i cierpliwego 3 godziny i robota połączona ze swoista Yogą bo takie figury będziesz przybierał.
          powodzenia
          Last edited by rambo7; 14-12-2018, 14:15.

          Comment


          • #95
            Zamieszczone przez ziko
            Dzwoniłem do IC i posiadali zerowe stany magazynowe bez prognozy kiedy będą w posiadaniu zamiennika. W moim przypadku wymontowałem całą dmuchawę, zdemontowałem silniczek i dałem go do warsztatu celem sprawdzenia co jest przyczyną awarii. Okazało się, że padła sekcja komutatora. Wymienili mi go na nowy (cały komutator) skasowali 80zł i naprawione trochę zabawy jest ale dla chcącego i cierpliwego 3 godziny i robota połączona ze swoista Yogą bo takie figury będziesz przybierał.
            powodzenia
            Nie wiem kiedy dzwoniłeś i pytałeś, ale ja ten wentylator zamawiałem w poniedziałek 10 grudnia i wiem, że mieli 9 na magazynach
            pozdrawiam

            Comment


            • #96
              Zamieszczone przez cinsp2 Zobacz posta
              Nie wiem kiedy dzwoniłeś i pytałeś, ale ja ten wentylator zamawiałem w poniedziałek 10 grudnia i wiem, że mieli 9 na magazynach
              pozdrawiam
              Dzwoniłem pod koniec listopada. Z reszta nieistotne- najważniejsze, że naprawione bez większych kosztów

              Comment


              • #97
                Zamieszczone przez ziko Zobacz posta
                Dzwoniłem pod koniec listopada. Z reszta nieistotne- najważniejsze, że naprawione bez większych kosztów

                Comment


                • #98
                  gdyby ktoś szukał silnika dmuchawy taniej niż 1320zł w ASO, to o wiele taniej są u Chińczyków. Jakość ta sama. Można też kupić sam silnik.


                  Na Aliexpress trzeba pisać jak nie mają akurat 79310-SMG-G41, a mają np. inne modele z innych wersji Hondy.

                  Ewentualnie na ebayu są te same, ale 4-5 razy drożej, tyle że przychodzą w ciągu 1-2 dni.

                  Comment


                  • #99
                    Zamieszczone przez zozulka Zobacz posta
                    gdyby ktoś szukał silnika dmuchawy taniej niż 1320zł w ASO, to o wiele taniej są u Chińczyków. Jakość ta sama. Można też kupić sam silnik.


                    Na Aliexpress trzeba pisać jak nie mają akurat 79310-SMG-G41, a mają np. inne modele z innych wersji Hondy.

                    Ewentualnie na ebayu są te same, ale 4-5 razy drożej, tyle że przychodzą w ciągu 1-2 dni.
                    Na ali nie mogę znaleźć pod tym symbolem 79310-SMG-G41 ?
                    Podrzuciła byś linki do aukcji z ali bądź ebay?
                    Życia nie mierzymy ilością oddechów, lecz tylko tymi, które zaparły dech w piersi...

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Biedrona Zobacz posta
                      Na ali nie mogę znaleźć pod tym symbolem 79310-SMG-G41 ?
                      Podrzuciła byś linki do aukcji z ali bądź ebay?
                      faktycznie na Ali wykupione - trzeba pisać do osób, które sprzedają dmuchawy o innych numerach do Hond, to wystawią.

                      Na Alibabie są


                      i na ebayu tez są - sprawdzony sprzedawca np. ten ponizej - przesyłka przychodzi z Łotwy (w aukcji jest Londyn) w ciągu dwóch dni od zamówienia
                      Last edited by zozulka; 25-12-2018, 19:21.

                      Comment


                      • dzisiaj wymieniałem u siebie dmuchawę.
                        Nową kupiłem na InterCars: https://e-katalog.intercars.com.pl/#...cr_dItems.html
                        Doszła w dwa dni robocze bez żadnych problemów. Wszystko działa jak trzeba. Cena to to tak jak w linku ~320zł

                        Comment


                        • Cześć
                          Prośba o pomoc. Rozebrałem wszystkie plastiki i doszedłem do wentylatora. Czy trzeba coś robić z pedałem gazu żeby wyciągnąć wszystkie graty?
                          Nie mogę nigdzie znaleźć instrukcji co dalej po demontażu plastików.
                          Czy do wyjęcia wentylatora wystarczy odkręcić te 4 śruby?
                          Zdjęcie zapożyczone z tego wątku.
                          20201220_192243.jpg
                          Będę wdzięczny chciałbym jak najszybciej to skończyć
                          Z góry wszystkim dziękuję.

                          Comment


                          • Temat ogarnięty. Dla potomnych:
                            1 ustawiamy temp na low
                            2 odłączamy i demontujemy czarny kontroler od temperatury - 3 śruby
                            3 demontujemy blaszkę na którym był zamontowany i odpinamy z niej kabel na spinkach - 3 śruby
                            4 odłączamy pedał gazu - wtyk na górze
                            5 odkręcamy potencjometr gazu 2 nakrętki
                            6 odkrecamy 4sruby od wentylatora które zaznaczyłem w poście wyżej
                            7 wentylator jest nasz

                            Comment


                            • Zamieszczone przez jedrek_snajpi Zobacz posta
                              Demontaż silniczka z dmuchawy jest banalny, sugeruję tylko najpierw odkręcić śrubkę od strony gniazda zasilającego aby wyciągnąć z obudowy silnik z turbinką (po odkręceniu śrubki wystarczy tylko włożyć dwa śrubokręty naprzeciwko siebie pomiędzy turbinkę a obudowę i podważać turbinkę a zacznie ona wychodzić wraz z silniczkiem z obudowy),
                              U mnie niestety silnik ani drgnie, jak zatopiony w plastiku:-)
                              Nie obeszło się bez gumowego młotka:-)
                              U mnie też styki komutatora powycierane ale chyba tragedii nie ma, choć dmuchawa ostatnio odmówiła posłuszeństwa.
                              Po wyjęciu i podłączenia długimi kabelkami zaczęła jednak działać. Szczotki zużyte tak ponad połowę...bo chyba nowe to 20m.

                              Ubytki.jpg


                              Tu widać gumowy młotek i silnik wkręcony w imadło maszynowe. Na ośkę silnika nakręciłem
                              jakąś nakrętkę ze sporą podkładką tak żeby było oparcie dla imadła. :-)
                              mlotek.jpg

                              Widać zużycie szczotki.
                              szczotka.jpg
                              Last edited by waran3; 06-02-2021, 16:27.

                              Comment


                              • Ja zdecydowałem się na regenerację.
                                Te nowe wentylatory pachną mi chińszczyzną...
                                Znalazłem firmę w Łodzi, która zajmuje się takimi rzeczami.
                                Koszt to 200zł z przesyłką, czyli tyle ile za nowy zamiennik.
                                Firma nazywa się MC MICHAŁ CUKIERSKI ( nie wiem czy można "takie" rzeczy tu wypisywać) ;-)
                                Świetny kontakt, błyskawiczna odsyłka zregenerowanego wentylatora.
                                Usługę załatwiłem przez Allegro ( znany portal aukcyjny). ;-)

                                Tu wizytówka firmy ( pewnie administrator wywali ) :-)
                                MC_Lodz_regeneracja.jpg

                                Mam przy okazji pytanie.
                                W okolicy wentylatora jest coś co steruje chyba nawiewem - przynajmniej tak mi się wydawało.
                                Doczytałem że to "czarny kontroler od temperatury".
                                Tu fotka:
                                Honda_nawiew.jpg

                                Cały ten dynks trzeba odkręcić żeby wyjąc dmuchawę.
                                Problem polega na tym, że potem to trzeba odpowiednio zamontować tak żeby
                                plastikowy trzpień odpowiednio wszedł w prowadnicę.
                                Po zamontowaniu zacząłem sprawdzać czy działa.
                                Myślałem że przełączanie trybów nawiewu spowoduje poruszanie się kółka zębatego ( strzałka na zdjęciu).
                                Niestety kółko ani drgnie, ale przełączanie nawiewu wydaje się działać prawidłowo.
                                I tu pytanie: kiedy to powinno się ruszać i do czego to jest?

                                Załączam jeszcze fotkę zamontowanej dmuchawy, bo wcale niełatwo znaleźć takie zdjęcie.
                                dmuchawa.jpg


                                Tu rozebrany silnik. Strzałką zaznaczyłem łapy, które trzeba odgiąć żeby zdjąć
                                kopułkę ze szczotkami silnika ( w czerownych kółkach).
                                To odginanie nie jest takie proste...przyda się coś długiego do uderzania i oczywiście młotek - nie gumowy. :-)
                                rozebrany_silnik.jpg


                                Tak zdejmowałem "łopaty" wiatraka. Trzeba odkręcić nakrętkę trzymającą łopaty.
                                turbina.jpg


                                Po zdjęciu łopat:
                                20210206_123110.jpg
                                Last edited by waran3; 10-02-2021, 19:31.

                                Comment

                                Working...
                                X