Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dmuchawa wentylator nawiewu w VIIIgen - usterki w działaniu

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nowa dmuchawa z nowym fabrycznie silnikiem nie działa? Piszesz dość enigmatycznie, nowa dmuchawa to majątek, faktycznie zakupiłeś całość nowe w sklepie?
    Jak masz starą wyjętą, to podłączyłeś ją na sztywno do akumulatora? jak pracuje? (nie ma znaczenia jak podłączysz są tam 2 piny więc silnik ruszy w lewo lub prawo, napisz jak działa stara podłączona od razu kablem do akumulatora? )
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Tak, fabrycznie nowa dmuchawa w zamienniku zamontowana i działa identycznie, jak stara - raz dmucha raz nie.
      Jak miałem rozebrane auto i podłączyłem nową dmuchawę, mając ją cały czas wyjętą to za pierwszym uruchomieniem zblokowała się ale potem za drugim i kolejnymi już było dobrze więc ją zamontowałem i poskręcałem auto. Działa jeden dzień za każdym razem się uruchamiając, następnego dnia rano już nie dmuchała, dzisiaj znowu zadziałała i tak w kółko ....
      Last edited by hiro77; 25-10-2022, 14:48.

      Comment


      • Czyli wszystko wskazuje na to że napięcie na silniku dmuchawy pojawia się w sposób nieregularny.
        Dmuchawy starej podłączając bezpośrednio do + / - akumulatora nie sprawdzałeś w jaki sposób działa. Warto było to zrobić.
        Powodów nie działającego wentylatora nawiewu kabiny może być kilka, bo wystarczy że coś nie łączy w sterowaniu klimatyzacją.
        Rozumiem że biegi prędkość wentylatora działa poprawnie (jak już zadziała) to stopniowanie od kreski 1 - 6 jak klikasz to reaguje na zmianę prędkości i siłę dmuchania? (jak reaguje na zmiany to rezystor wentylatora jest ok).
        Wygląda to tak, jak by jakiś główny kabel zasilający (drgający np. podczas jazdy) się luzował, nie stykał, jakby nie ma dobrego kontaktu).
        Wtyczkę i piny przy wentylatorze wypnij i sprawdź czy nie są skrzywione, zaśniedziałe, dla pewności spryskaj preparatem do połączeń elektrycznych.
        Czy masz wiedzę czy jakiekolwiek panele sterowania A/C były kiedykolwiek rozbierane? jak tak, to trzeba się przyjrzeć tym wtyczkom, wygląda na to że coś nie styka. Bo usterka jest nieregularna.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Problem rozwiązany, okazało się, że winny był rezystor. Pomogło poprawnie niektórych lutów, wyglądały jakby się przegrzały - informacja od serwisu. Wentylator wymieniłem niepotrzebnie

          Comment


          • Witam nie zakladalem nowego tematu wiec zwracam sie z moim problemem tutaj. Wiec w moim ufo przestala dzialac dmuchawa. Na wszyswietlaczy nie zaleznie od ust predkosci nic nie dmucha. Rzeczy ktore sprawdzilem:
            1. Zakupilem nowa dmuchawe i wymienilem, nic nie pomoglo, zarowno stara dmuchawa jak i nowa podlaczona na krotko chodzi z pelna predkoscia
            2. Zmienilem rezystor oporowy na nowy, rowniez nic
            3. Sprawdzilem bezpieczniki odp za dmuchawe i je podmienilem ( jeden 40 pod maska oraz 1 10 w kabinie
            4. Sprawdzilem miernikiem napiecie na kablu zasilajacym dmuchawe po wl zzaplonu jest ok 12v wiec ok, ale jak tylko podlacze dmuchawe napiecie spada do 0 ( zarowno przy nowej jak i starej )
            5. Po ok tygodniu postoju auta z odlaczonym aku i ponownym jego podlaczeniu wyskoczyly rozne bledy na wyswietlaczu i dmuchawa ruszyla na ok 2 min i tyle. Bledy same znikly a dmuchawa stanela.

            Comment


            • nie jest wykluczone że panel sterowania A/C ma jakiś defekt. ale zanim coś zdecydujesz prześledź dokładnie ten temat:
              Kompletny brak nawiewu...nic nie działa.

              oraz odwiedź stronę TRAFO - tam możesz sporo znaleźć informacji elektrycznych o tym kłopocie !
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Na wyswietlaczu wszystkie parametry dmuchawy sie wyswietlaja, jak mozna ewentualnie sam panel zdiagnozowac. Jak bys mogl podac linka do tematu trafo nie moge znalezc, z gory dzieki. W temacie ktory podrzuciles nie znalazlem odp na swoj problem, profilaktycznie sprawdzilem jeszcze wszystkie przekazniki, dzialaja. Zastanawia mnie tylko dlaczego napiecie na kablu znika po podlaczeniu dmuchawy i po ponownym odlaczeniu sie od razu pojawia, tak jakby dmuchawa jakies zwarcie robila. Przetestowalem na nowej jak i starej

                W jednym z tematow znalazlem info ktore moze byc pomocne, mianowicie w rezystorze dmuchawy znajduje sie bezpiecznik termiczny ( jakis rezystorek) ktory mogl ulec przepaleniu, chcislbym go do testu zewrzec na krotko jwsnak nie wiem ktory to, czy moze ktos podpowiedziec
                Last edited by rambo7; 10-01-2023, 11:08.

                Comment


                • piszesz że rezystor sprawdzałeś, ale sugerowałbym go wymienić, a przynajmniej podmienić na próbę.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Rezystor zamowilem nowy, nic nie pomoglo. Sprawdzilem w miedzy czasie napiecia na kablu od zasilania dmuchawa oraz 4 pinowa wtyczke od rezytora. Podlaczajac na osobnym kablu mase ( drugi koniec zetknalem do karoserii) do wtyczki dmuchawy, zaczyna dzialac z pelna predkoscia. To samo dzieje sie kiedy w 4 pinowej wtyczce od rezystora mostkuje 2 kable masowe, dmuchawa rusza. Rezystor jak pisalem jest nowy. Jedyne co przychodzi mi na mysl po pelnym sprawdzeniu dmuchawy, rezystora, bezpiecznikow oraz samych wtyczek to albo faktycznie sam panel klimatu jest walniety albo gdzies na kablu od panelu klimatu to rezystora robi sie zwarcie.

                    Czy wd Ciebie moze byc uszkodzony panel klimatu kiedy przyciski normalnie dzialaja, zmienia sie na wyswietlaczu predkosc dmuchawy, opcje nawiewu itd???

                    Witam Panow ponownie, a wiec panel klimatu wymieniony, problem dalej wystepuje. Ponadto pokazuje blad pa51 dtc b1241 a wiec zwiazany z nadmuchem
                    Last edited by rambo7; 23-01-2023, 08:23.

                    Comment


                    • no to przynajmniej coś, wpisujesz w wyszukiwarkę i czytamy:
                      Civic viii Hybrid- DTC 3 kody błędów B1241



                      Błąd PA 51 DTC B 1241

                      oraz
                      HDS - BODY ELECTRICAL brak połączenia

                      oraz

                      Check engine z brakiem błędów DTC B1177


                      w tych tematach jest mowa o B1241 ..nie każdy temat zakończył się informacją - co było przyczyną. ... może tym razem się uda.

                      Przeanalizuj i przetestuj działana z tego tematu:
                      Check engine błędy Pa51 B1227 - samodiagnoza modułów sterujących


                      tutaj od wpisu #10 kolega tez pisze o B1241 - poczytaj koniecznie wpis #35.
                      PA51 DTC 1235 w VIIIgen



                      Przeczytaj, sprawdź wszystko - przetestuj u siebie - to co napisane jest już w tych tematach, i ciągniemy dalej.
                      Last edited by rambo7; 23-01-2023, 08:42.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Czesc mam problem z dmuchawą, mianowicie podczas jazdy nawiew normalnie przestaje dmuchac całkowicie chociaż moc i kierunek jest ustawione i po jakimś czasie znowu się włacza i tak w koło czasami działa dobrze 2 dni a czasami nie działa tydzień. Gdy działa to mozna regulowac moc i kierunek i temperature z tym nie ma problemu. Wymienilem wentylator na nowy ale problem dalej występuje. Gdzie szukac przyczyny ??

                        Comment


                        • Zaczął bym szukać w tranzystorze, albo w obwodzie między sterownikem a tranzystorem.

                          Comment


                          • Dzień dobry,

                            Mam problem z dmuchawą w Hondzie Civic VIII 1.4. Przez tydzień dmuchawa czasami działała, czasami nie (najczęściej budziła się, gdy zwiększałem obroty dmuchawy).
                            Niestety, po tym czasie całkowicie przestała działać. Wymieniłem rezystor dmuchawy, ale to nie pomogło, dmuchawa nadal nie działa.
                            Podłączyłem pod czytnik i wyskoczyły poniższe kody błędów:
                            B1241 – DTC- Problem w obwodzie silnika dmuchawy.
                            B1235 – DTC- Problem w obwodzie silnika sterowanie mieszanką powietrza, łączniku, drzwiach lub silniku (kierowcy).
                            B1155 – Moduł sterujący wskaźnika utracił komunikację z jednostką sterującą przełącznika kombinowanego (komunikat dotyczący przełącznika reflektorów).
                            B1156 – Moduł sterujący wskaźnika utracił komunikację z jednostką sterującą przełącznika kombinowanego (komunikat przełącznika wycieraczek).
                            B1157 – DTC- Moduł sterujący miernika utracił komunikację z MICU (komunikat MICU).
                            B1159 – DTC- Moduł sterujący miernika utracił komunikację z MICU (komunikat DOORSW).
                            B1160 – DTC- Moduł sterujący miernika utracił komunikację z jednostką sterującą drzwi Multiplex (komunikat przełącznika zamka drzwi).
                            B1188 – DTC- Moduł sterujący miernika utracił komunikację z MICU (komunikat RM).
                            B1905 – DTC- Jednostka immobilizera utraciła komunikację z MICU (komunikat przełącznika zamka drzwi).
                            97_1 – DTC- Awaria napięcia akumulatora.
                            18_1 – DTC- Usterka czujnika prędkości prawego przedniego koła.
                            11-10 – DTC- Otwarty lub zwiększony opór w pierwszym inflatorze lewej przedniej poduszki powietrznej
                            54-10 – DTC- Usterka wewnętrzna jednostki poduszek powietrznych SRS
                            56-11 – DTC- Niezdefiniowane dane otrzymane z PCM (system PGM – FI)

                            Co może być przyczyną? Gdzie szukać usterki?
                            Dmuchawa do wymiany czy może coś innego jest przyczyną?

                            Comment


                            • przejrzyj istniejące tematy i pokazane rozwiązania. O dmuchawie jest na forum sporo wiedzy w 8 genie. Zakładam że masz rocznik jak w stopce 2007, dmuchawa chodziła całe życie. Twój silnik dmuchawy wygląda tak jak na foto. To działać nie będzie.
                              Zrób test, odepnij wtyczkę od dmuchawy weź jakiś kabel 2 żyłowy i kogoś do pomocy. Nie zrób zwarcia i podłącz dmuchawę bezpośrednio do akumulatora. (nie ma znaczenia jak, tam są tylko 2 piny więc silnik się zakręci albo w lewo albo w prawo, byle by chciał się zakręcić. Jak nie będzie reakcji. To szukasz tematów - wymiana silnika dmuchawy i bierzesz sie za robotę albo dajesz komuś do zrobienia.
                              Dmuchawa wentylator nawiewu w VIIIgen - usterki w działaniu

                              czytaj wszystko a szczególnie post nr. # 88 i # 104.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Dziękuję. A czy można gdzieś zdobyć schemat elektryczny układu dmuchawy?
                                Zastanawiam się czy można zrobić taką próbę wykorzystując wtyczkę wchodzącą do rezystora dmuchawy.

                                Comment

                                Working...
                                X