Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dmuchawa wentylator nawiewu w VIIIgen - usterki w działaniu

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez FlaczekTypeS Zobacz posta
    Czyli mówiąc pokrótce to z tych nawiewów dmucha w każdym trybie chyba ze je ręcznie zamknę.
    dokładnie tak jest, i tak ma być. Jak chcesz aby cała masa powietrza szła na szybę czołową to ręcznie musisz zamknąć skrajne kratki co dmuchają na boczne szyby kier i pasażera.
    To tryb głównie zimowy, czyli odparowywanie przedniej szyby i bocznych (by w lusterkach widzieć dobrze/ bezpieczeństwo) i suszenie dywanika.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      Miałem podobną usterkę. Dmuchawa działała dobrze, albo wcale. W serwisie sprawdzono i okazało się, że prąd nie dochodzi do silniczka. Winna była regulacja siły nawiewu. Elektryk poprawił luty. Na razie jest ok.

      Comment


      • #33
        Panowie pomocy Mam problem z dmuchawa, otóż po okolo 1,5-3h jazdy dmuchawa traci moc i powietrze nie trafia do kabiny lub bardzo słabo wydobywa się z kratek a później przestaje wiać wiać w ogóle i słychać tylko pracę wiatraka za radiem... analizując wątek doszedłem do wniosku że należy wymienić opornik dmuchawy, ale to nie stety nie pomogło.

        Zrobiłem nawet test. Kiedy dojechałem do domu podmienilem opornik na zimny (myśląc że to przegrzewanie tej części jest przyczyną) natomiast nic to nie zmieniło.. Z kratek nadal nie wydobywa się powietrze.

        Jestem na 100% pewny że jutro rano dmuchawa będzie działa dobrze aż do momentu kiedy coś w środku się rozgrzeje.

        Macie jakieś pomysły co może się przegrzewac? Dodam że udało mi się kiedyś schłodzić dmuchawe podczas jazdy że zaczęła działać.

        Macie jakieś pomysły?

        Comment


        • #34
          zrób tak aby przestało działać, otwórz schowek pasażera, wyjmij filtry klimy i wsadź łapę ... kręci się? wieje ? wiruje? będziesz pewny co się dzieje, moim zdaniem padł silnik, jak sie przegrzeje to po prostu się wyłącza.
          Opornik dmuchawy to wtedy gdy nie działa by na którejś prędkości, a tu działa w każdej prędkości, a w pewnym momencie nie działa w ogóle. No to nie opornik.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #35
            Czyli czeka mnie demontaż przedniej konsoli i wymiana tego elementu:

            Wiesz może czy ta część będzie pasować z angielskiej wersji?
            Wiesz może ile mniej więcej zajmie mi wymontowanie i założenie wszystkiego do kupy, zakładając że nie mam dwóch lewych rak?
            Last edited by markow71; 21-11-2017, 08:45.

            Comment


            • #36
              link nie wczytuje się, ale rozumiem że potwierdziłeś sobie namacalnym badaniem to co sugerowałem.

              edit:
              tak to co na foto.
              Last edited by rambo7; 21-11-2017, 08:50. Powód: edit.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                link nie wczytuje się
                Już się wczytuje

                Zamieszczone przez wolczan_wwa
                Wiesz może ile mniej więcej zajmie mi wymontowanie i założenie wszystkiego do kupy, zakładając że nie mam dwóch lewych rak?
                Ja zdemontowowałem to w VIII do szczotek silnika. Nie ma filozofii wielkiej. Fakt że to było w sedanie. Tam konsoli ruszać nie trzeba.
                Last edited by markow71; 21-11-2017, 08:48.

                Comment


                • #38
                  Mój problem z nawiewem polega na tym że wiatrak w ogóle się nie kręci nie zależnie od ustawionej temperatury czy prędkości nawiewu.
                  Kiedyś raz działało, raz nie , teraz czasami się załączy np. Przy bardzo ngwaltownym hamowaniu albo dużej dziurze. Probowalem podociskac wtyczki z nawiewu lecz noc to nie dalo. Co to może być ?

                  Comment


                  • #39
                    zalecenie to samo: schowek w dół, filtry wek, nadmuch na 3-4 kreski, wsadzasz dłonie w komorę wentylatora i próbuj jej pomóc się rozkręcić. Zorientujesz się czy nie reaguje, czy coś ją mechanicznie trzyma itd. jak nie będzie w ogóle reakcji no to to samo zadanie co robił kolega wyżej. ..a w ogóle to jak to robisz w taką słotę że nie przeszkadza Ci brak wentylatora wow !?
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #40
                      Moja praca zawodowa trochę mnie do tego przyzwyczaiła ale zaczyna to przeszkadzać.. jutro posprswdzam

                      Comment


                      • #41
                        Wyciaglem filtr kabinowy i nie ma w otworze po nim możliwości poruszania nawiewem ponieważ go tam nie ma, jest zdecydowanie wyżej umieszczony

                        Comment


                        • #42
                          nooo brawo, czyli poszukiwania nie były skomplikowane , i co? działa?
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #43
                            No nie bo nie ma dostępu do tego wentylatora w tamtej strony

                            Comment


                            • #44
                              tak, masz rację, przypomniało mi się że wentylator jest w konsoli środkowej, czyli musisz zdemontować całą spodnią część plastików - tę co leci od kierowcy aż do pasażera, tak by mieć dostęp od strony pedału gazu. Demontaż znajdziesz na stronach TRAFO. Czyli musisz zdemontować dolne plastiki konsoli wtedy będzie szansa dostać się do wentylatora.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #45
                                Zamiast to demontowac postanowiłem sprawdzić czy napięcie jest na wtyczce z wentylatora gdy odpalam nawiew i mu mojemu zdziwieniu na zapłonie jest cały czas 27v nie zależnie czybzalacze klime i ile kresek nawiewu ustawie. Na załączonym silniku jest około 30v a na wyłączonym zapłonie nie ma nic. Czy tak powinno być ?

                                Comment

                                Working...
                                X