JA czegoś tu nie rozumiem...
o czym tu mowa? Jak widać to na 99% jest diagnoza bo
Te papierki to dyskusyjne. Są urządzenia cos robia test na CO2 - szybko w miarę i pewnie
UPG daje 2 objawy - albo spaliny się przedostają do płynu (i wtedy testy na CO2) albo płyn sie przedostaje do oleju (i wtedy w oleju jest kakao)
jeżeli olej przedostaje się do płynu to sam to trzeba zdiagnozować dlaczego, prawdopodobnie moze to być UPG ale niekoniecznie (takiego przypadku sam nie robiłem wiec nie znam szczegółów). Aczkolwiek ja bym i tak obstawił UPG i zrobił test na CO2 bo jak z tym olejem będa spaliny będzie jasne....
to jest spoko pomysł jak silnik jest w dobrej kondycji.... a tu
wg mojego zdania silnik NIE jest w dobrej kondycji. Dobra kondycja to jest jak silnik na 10tys. km zużywa 1l oleju (czyli od max spadnie do min na bagnecie w D serii) bądź akceptowalna jak w tym czasookresie zrobi się dolewkę kolejnego 1l oleju. To wg mnie jest akceptowalne. Tutaj objawy sa - "dymek" jest włąsnie wtedy kiedy ma byc....Moc może byc a pierścienie już skończone - jedno 2gim nie musi mieć nic wspólnego - sam tak miałem.
Zła kondycja to jest 1l oleju na 1000km. I tu mamy bliską sytuację bo jak rozumiem na 3000km dolano 2.5l oleju czyli na jakieś 9000 tys. będzie 7.5l oleju a na 1000 tys. na pewno 8l (biorąc wstępne dane za prawdziwe). To nie jest dobry stan i reanimacja takiego silnika nie kończy się na uszczelce pod głowica a na wyjęciu tłoków i założeniu nowych pierścieni. Do tego planowanie głowicy, szczelność głowicy, uszczelniacze wtedy też wiec docieranie zaworów itd itd. To są mega koszty. Tym bardziej, że robiąc to nie składałbym tego na starym rozrządzie i starej pompie wody bo to bez sensu. Taniej wychodzi słupek bez osprzętu z pewnego źródła - najtaniej chcąc to szybko naprawić, kupić słupek pewny, przełożyć i zamknąć temat. Przekładka na D16V1 będzie na pewno droższa. Takie moje zdanie jeżeli dobrze wszystko jest zdiagnozowane i podane dane się zgadzają.
totalne lenistwo, zdjęcie pokrywy w D serii to 5 min roboty i jak nie jest się gamoniem to można złożyć to na stara uszczelkę (nawet lepiej niż na zamiennik) i nie będzie nawet sie pocić - trzeba tylko się przyłożyć - robiłem tak nie raz.
o czym tu mowa? Jak widać to na 99% jest diagnoza bo
Zamieszczone przez PrezeS_2714
Zobacz posta
Zamieszczone przez Bodex1
Zobacz posta
UPG daje 2 objawy - albo spaliny się przedostają do płynu (i wtedy testy na CO2) albo płyn sie przedostaje do oleju (i wtedy w oleju jest kakao)
jeżeli olej przedostaje się do płynu to sam to trzeba zdiagnozować dlaczego, prawdopodobnie moze to być UPG ale niekoniecznie (takiego przypadku sam nie robiłem wiec nie znam szczegółów). Aczkolwiek ja bym i tak obstawił UPG i zrobił test na CO2 bo jak z tym olejem będa spaliny będzie jasne....
Zamieszczone przez Grzechu
Zobacz posta
Zamieszczone przez PrezeS_2714
Zobacz posta
Zła kondycja to jest 1l oleju na 1000km. I tu mamy bliską sytuację bo jak rozumiem na 3000km dolano 2.5l oleju czyli na jakieś 9000 tys. będzie 7.5l oleju a na 1000 tys. na pewno 8l (biorąc wstępne dane za prawdziwe). To nie jest dobry stan i reanimacja takiego silnika nie kończy się na uszczelce pod głowica a na wyjęciu tłoków i założeniu nowych pierścieni. Do tego planowanie głowicy, szczelność głowicy, uszczelniacze wtedy też wiec docieranie zaworów itd itd. To są mega koszty. Tym bardziej, że robiąc to nie składałbym tego na starym rozrządzie i starej pompie wody bo to bez sensu. Taniej wychodzi słupek bez osprzętu z pewnego źródła - najtaniej chcąc to szybko naprawić, kupić słupek pewny, przełożyć i zamknąć temat. Przekładka na D16V1 będzie na pewno droższa. Takie moje zdanie jeżeli dobrze wszystko jest zdiagnozowane i podane dane się zgadzają.
Zamieszczone przez gkill
Zobacz posta
Comment