Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Uszkodzony silnik, co robić dalej? Wyliczenie kosztów, sens przekładki.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Uszkodzony silnik, co robić dalej? Wyliczenie kosztów, sens przekładki.

    Zastanawiam się co robić ze swoją Hondą, przy obecnym stanie motoru. D14Z6, wg. licznika 370k, uszkodzona uszczelka pod głowicą. (silnik się poci, olej przedostaje się do zbiorniczka wyrównawczego) i zbytnio nie wiem co z tym robić. Przegląd na koniec marca, sprzedaż auta nie wchodzi w grę. Zastanawiam się nad remontem/zmianą na D14Z6/D16V1 z tym że nie mam pojęcia jakie koszta mogą wyjść. Gdybym chciał zamienić go na D16 co muszę zmienić poza słupkiem, wiązką, kompem?

    Zdjęcia silnika:
    obraz_2023-02-03_161013140.png obraz_2023-02-03_161026839.png obraz_2023-02-03_161039518.png

    Wiem że najłatwiej byłoby ją sprzedać (szkoda złomować, zabezpieczona przed rudą) i kupić przedlifta z 1.6, ale chcę jednak zrobić ten wóz do końca nawet jeśli nie jest to jakoś super opłacalne bo nie mam zamiaru sprzedać go w ciągu najbliższych 3 lat.
    sigpic

  • #2
    Jeste pewny, że uszczelka pod głowica? Ja kiedyś też w tych miejscach miałem pełno oleju i nie była to wina w/w uszczelki. Kopci, ubywa płynu, płyń dostaje się do oleju?
    Uszczelka ma prawo paść, ale to raczej mało prawdopodobne i zdarza się częściej w niejaponskich silnikach.

    Comment


    • #3
      Tutaj masz tematy co do swapa na d16v1:

      Witam kupiłem autko z silnikiem d14z6 , chciałem kupić 1.6 vtec ale ciężko było znaleźć bezwypadkowe i udało się ale z silnikiem 1.4 który jest zdecydowanie za słaby,wcześniej miałem VI generacje d15z6 114km i różnica jest ogromna,słabszy silnik i cięższa buda i moje pytanie czy silnik 1.6 vtec d16v1 będę mógł przełożyć w miejsce d14z6 ?komputer trzeba wymienić,skrzynia pasuje do tego d16v1 a co z osprzętem ?muszę kupić silnik z osprzętem czy goły silnik ? będzie pasować osprzęt z d14z6 do

      No więc po problemach z jakością pracy silnika moje drogi pokierowały mnie do Czekera (pewnie ludzie z Wielkopolski kojarzą tego mechanika), silnik tracił obroty (650 rpm na jałowym) i ostatnio doszło kilkukrotne gaszenie się silnika podczas wyhamowywania. Było tego więcej jak check engine na zbyt wysoką mieszankę oraz spalanie stukowe, ale za dużo by było wymieniać wszystko. Po odstawieniu samochodu w ciągu 2h miałem już diagnozę "na słuch", a z kolei do wieczora padła decyzja - remont,


      Jak silnik był w dobrej kondycji, nie pobierał za dużo oleju, to może warto rozważyć wymianę upg. Zapoceniem silnika się nie przejmuj, to pewnie z dekla pokrywy zaworów

      Comment


      • #4
        A goły słupek d14 z pewnego źródła nie wyjdzie lepiej niż remont?
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
          Jesteś pewny, że uszczelka pod głowica?
          Takie coś powiedział mi mój mechanik, ja nie mam aż takiej wiedzy żeby stwierdzić czy na 100%.

          Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
          Kopci, ubywa płynu, płyń dostaje się do oleju
          Nie kopci (jedynie jak przy cofaniu dostanie do 2.5k) płynu nie ubywa, jedynie olej się przedostaje ale nie w drugą stronę.


          Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
          A goły słupek d14 z pewnego źródła nie wyjdzie lepiej niż remont?
          Wolę już kupić d16 i zwiększyć nieco dynamikę niż kupić kolejne d14.
          sigpic

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez PrezeS_2714 Zobacz posta

            Wolę już kupić d16 i zwiększyć nieco dynamikę niż kupić kolejne d14.
            W ten sposób myśląc to oczywiście. Ale raczej wyjdzie to drożej niż remont. Znowu remont może wyjść podobnie co pewny słupek.
            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

            Comment


            • #7
              Aa remont jest w ogóle potrzebny u Ciebie? Może masz samą upg do wymiany. Jak znajdziesz fajnego mechanika to Ci to zrobi bez wymiany rozrządu, i nie powinno wyjść drogo

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
                Aa remont jest w ogóle potrzebny u Ciebie?
                Nie wydaje mi się, zresztą głowica jest cała bez pęknięć.

                Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
                Może masz samą upg do wymiany.
                Wiesz jakbi wtedy byłby koszt?


                Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
                Jak znajdziesz fajnego mechanika to Ci to zrobi bez wymiany rozrządu,
                Z tym że jak już robić to raz a dobrze, całość skoro i tak będzie rozebrany.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Zależy gdzie mieszkasz, zależy jaki warsztat. Minimum 1000, 2500 max. Zależy co będzie robione jeszcze. Musisz podzwonic po warsztatach, popytać się co do ceny

                  Comment


                  • #10
                    Zanim zdjęta będzie czapka to upewnilbym się, czy na 100% jest uszkodzona uszczelka, udałbym się do innego warsztatu, lub sam sprawdził.

                    Comment


                    • #11
                      Zrzucaj głowicę i rób, jak silnik w dobrej kondycji, oleju nie brał za dużo, to nie ma co tutaj kombinować. Upg to koszt około 1-1,5tys.zł. Głowicę pewnie do planowania i sprawdzenie szczelności + ewentualnie wymiana uszczelniaczy.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #12
                        Dp sprawdzenia są papierki latmusowe , wkładasz w płyn do zbiorniczka i jeśli jest CO2 to ci sie zabarwi i porównaj w instrukcji z papierków. Takie cos winien miec mechanik , a jeski nie ma to omijac szerokim łukiem.

                        Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #13
                          Dużo już było takich wątków, w tych silnikach testy na CO2 rzadko coś wykazują, bo w większości przypadków wywala spaliny do układu chłodzenia dopiero pod większym obciążeniem. Chyba że uszczelka jest już naprawdę mocno padnięta, ale wtedy grzał by Ci się silnik z zapowietrzonego układu jakby wywalało Ci spaliny do układu na wolnych obrotach. Wyczyść dokładnie zbiornik wyrównawczy, pojeździj trochę, obciąż silnik, i zobacz wtedy jak sytuacja w układzie chłodzenia.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                            Zanim zdjęta będzie czapka to upewnilbym się, czy na 100% jest uszkodzona uszczelka, udałbym się do innego warsztatu, lub sam sprawdził.
                            Jak będzie cieplej to umyję dokładnie silnik i zobaczę skąd zacznie w pierwszej kolejności przepuszczać, wcześniej czytałem że może to być zaślepka wałka, ale chyba wyciek jest za duży aby wyszło że to przez niego. Przy zakupie zlałem temat bo to jedyny polift jaki stał w mojej okolicy, a kosztował 3k z hakiem, chociaż i tak może nie wyjdę aż tak źle bo na blacharza nie wydałem nic.

                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Zrzucaj głowicę i rób, jak silnik w dobrej kondycji, oleju nie brał za dużo, to nie ma co tutaj kombinować.
                            Od początku zrobiłem 3k km, dolałem 2.5l oleju, moc podaje prawidłowo, nie dławi go, dymek puści jedynie jak dostanie wyższe obroty przy cofaniu.
                            Last edited by PrezeS_2714; 03-02-2023, 22:10.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              12 lat temu swojego eu7 oddałem na wymianę rozrządu. Mechanik nie zdemontował pokrywy zaworów, tylko lekko ja podniósł by wszedł pasek, uszczelka z tyłu silnika spadła i lało olejem i też musiałem dolewać, nim się kapnąłem. Od tamtej pory zacząłem sam grzebać w swoich samochodach.

                              Comment

                              Working...
                              X