Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D14Z6- Generalny remont silnika i problem z doborem panewek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez Karollo94 Zobacz posta
    a tutaj panewki które miały "pasować", lecz szerokość się nie zgadzała i zdecydowałem je szlifować
    Jak mogłeś je szlifować? Wiem że fizycznie to możliwe, ale co z otworem olejowym? Przesunął się dobre o pół otworu. Jeździć i broń Boże pałować bo moment obróci. Ehh

    Comment


    • #77
      Zamieszczone przez JarkoCivic Zobacz posta
      Jak mogłeś je szlifować? Wiem że fizycznie to możliwe, ale co z otworem olejowym? Przesunął się dobre o pół otworu. Jeździć i broń Boże pałować bo moment obróci. Ehh

      Było by tak, gdybym szlifowal tylko z jednej strony.

      Tutaj link do panewek https://allegro.pl/oferta/panewki-ko...ource=facebook

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez Karollo94 Zobacz posta
        Było by tak, gdybym szlifowal tylko z jednej strony.

        Tutaj link do panewek https://allegro.pl/oferta/panewki-ko...ource=facebook
        Co Ty mi wkręcasz
        A zamki?
        Jak będziesz sprzedawał uprzeć kupującego o takim fakcie

        Comment


        • #79
          Zamieszczone przez JarkoCivic Zobacz posta
          Co Ty mi wkręcasz
          A zamki?
          Jak będziesz sprzedawał uprzeć kupującego o takim fakcie

          Tak doszlifowalem, że zamki również pasują idealnie. Za jakiś czas do nich zajrzę, ale jak już mówiłem, po pierwszej wymianie żadnych opilkow nie zaobserwowałem.

          Comment


          • #80
            Zamieszczone przez Karollo94 Zobacz posta
            Tak doszlifowalem, że zamki również pasują idealnie. Za jakiś czas do nich zajrzę, ale jak już mówiłem, po pierwszej wymianie żadnych opilkow nie zaobserwowałem.
            Noo tak doszlifowałeś że zmniejszyłeś ich powierzchnię blokującą. Gratuluje. Normalnie rzeźba jak dla mnie i bez pojęcia.

            Comment


            • #81
              Bo panewki w celu zwężenia należy oddać do zakładu specjalizującym się w remontach silników i oni tam to ogarną jak należy. Oczywiście nie polecam i odradzam, ale jeżeli nie ma innego wyjścia to też bym tak zrobił. Dla czego odradzam, panewki składają się z wielu różnych warstw a te najwyższej jakości panewki(acl racing, King racing) pokryte są dodatkowo specjalnym kompozytem. Obecnie w nowszych silnikach już tego kompozytu panewki OEM chyba nie posiadają, natomiast te na pierwszy montaż w d14z6 tak, oczywiście to nie jest wiedza potwierdzona.

              Comment


              • #82
                Kolega Karol nie zrozumiał co to znaczy zamek.
                To podpowiem że zamek w panewce to jest ten mały "dzyndzelek" odgięty. Jeśli zakupił panewki o szerokości 18,5mm a powinny być 15,5mm czyli zeszlifował po każdej stronie panewki po 1,5mm a co za tym idzie zmniejszył zamek z 3mm do 1,5mm.
                O wadach tej operacji i ewentualnych efektach już nie będę się rozpisywał.
                Karolu nadal przekonany jesteś że to świetny patent?
                Last edited by JarkoCivic; 14-01-2020, 20:23.

                Comment


                • #83
                  Sorki chłopaki przypadkowo za dużo zaznaczyłem wcześniej postów. Przywróciłem najistotniejsze z całej tej rozmowy. Nie odświeżło mi strony poprzednio.

                  Comment


                  • #84
                    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                    Bo panewki w celu zwężenia należy oddać do zakładu specjalizującym się w remontach silników i oni tam to ogarną jak należy. Oczywiście nie polecam i odradzam, ale jeżeli nie ma innego wyjścia to też bym tak zrobił. Dla czego odradzam, panewki składają się z wielu różnych warstw a te najwyższej jakości panewki(acl racing, King racing) pokryte są dodatkowo specjalnym kompozytem. Obecnie w nowszych silnikach już tego kompozytu panewki OEM chyba nie posiadają, natomiast te na pierwszy montaż w d14z6 tak, oczywiście to nie jest wiedza potwierdzona.
                    Zamieszczone przez JarkoCivic Zobacz posta
                    Jak mogłeś je szlifować? Wiem że fizycznie to możliwe, ale co z otworem olejowym? Przesunął się dobre o pół otworu. Jeździć i broń Boże pałować bo moment obróci. Ehh
                    Trzeba odpowiednio w panewce nawiercic. Najlepiej nowe panewki, korbowody, stopki wysłać do szlifierni, w której zajmują się remontami silników i tam powinni to ogarnąć jak należy.

                    Comment


                    • #85
                      Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                      Sorki chłopaki przypadkowo za dużo zaznaczyłem wcześniej postów. Przywróciłem najistotniejsze z całej tej rozmowy. Nie odświeżło mi strony poprzednio.
                      Rozumiem wszystko, jesteś moderatorem pilnujesz porządku, taka jest Twoja rola. Brawo Ty, ale wydaje mi się na przyszłość może czasem lepiej jest uprzedzić autorów w dyskusji o powrót do tematyki postu, bądź zastrzec zaprzestania dalszej dyskusji w danym kierunku. Paluch, wiem jak to jest. Też jestem moderatorem na jednym z forum i czasem jest ciężko wszystko ogarnąć a tym bardziej że dana dyskusja Nas nie interesuje. Więcej empatii ;-)

                      Comment


                      • #86
                        Posty istotne przywrócone. Wracamy do tematu z konkretnymi wpisami. Proszę już bez prywatnych rozmów poza tematem z kolegą @TakTyk jak we wcześniejszych wpisach.

                        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #87
                          Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                          Trzeba odpowiednio w panewce nawiercic. Najlepiej nowe panewki, korbowody, stopki wysłać do szlifierni, w której zajmują się remontami silników i tam powinni to ogarnąć jak należy.
                          Dokładnie
                          Choć sporo silników złożyłem, nie odważył bym się na tego typu zabieg, a tym bardziej nie narażał bym zdrowia i życia użytkowników wyremontowanego silnika.

                          Comment


                          • #88
                            Też miałem takie obawy jak piszesz, dla tego szukałem zamiennik panewek do d14z6 i się udało.

                            Comment


                            • #89
                              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                              Też miałem takie obawy jak piszesz, dla tego szukałem zamiennik panewek do d14z6 i się udało.
                              Cieszę się, że się udało ja po kilkumiesiecznych poszukiwaniach miałem dość i gdyby nie fakt, że kupiłem już części do generalki również nie podjął bym się takiej ingerencji w strukturę Panewki. Uwierzcie mi, że gdybym wiedział, że Panewki które miały pasować do d14z6 nie będą z nim kompatybilne to wolałbym kupić gotowy słupek i go tylko wstawić...

                              A co do jakości wykonanego przeze mnie szlifu, zdaje sobie sprawe, że na pewno nie są tak idealne jak powinny być alw kanał olejowy zgrywal się w każdej korbie a zamek był na ciasno. Wiem, że aby go wpasowac musiałem go trochę przypilowac bo panewka która kupiłem miała zamek większej średnicy. Poza tym sam zamek jak pewnie powinniście zdawać sobie sprawy nie ma dużego wpływu i nie chroni przed jej obroceniem. Głównym jej zadaniem jest aby panewka dobrze była ułożona w lożu. Jest wiele silników w ktoruch Panewki nie posiadają owego zęba i również się nie przekrecaja.

                              Comment


                              • #90
                                Tylko że panewki bez zamków mają inne rozmiary np ta na korbie jest grubsza od tej na podstawce, a czy trwałe hmm, taka ciekawostka, dlaczego laguna jest nazwana królową lawet szczególnie w dieslu? Bo tam właśnie panewki są bez zamków. W Hondzie panewki są takie same i uwierz zamek bardzo dużo daje. Jak wspomniałeś główną rolą jest pozycjonowanie panewki, ale też chroni i przed obróceniem. Wiadomo jak się przypali to nic nie pomoże, ani zamki, ani gabaryty
                                Last edited by JarkoCivic; 15-01-2020, 09:06.

                                Comment

                                Working...
                                X