Zamieszczone przez Karollo94
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
D14Z6- Generalny remont silnika i problem z doborem panewek
Collapse
X
-
Zamieszczone przez JarkoCivic Zobacz postaJak mogłeś je szlifować? Wiem że fizycznie to możliwe, ale co z otworem olejowym? Przesunął się dobre o pół otworu. Jeździć i broń Boże pałować bo moment obróci. Ehh
Było by tak, gdybym szlifowal tylko z jednej strony.
Tutaj link do panewek https://allegro.pl/oferta/panewki-ko...ource=facebook
Comment
-
Zamieszczone przez Karollo94 Zobacz postaByło by tak, gdybym szlifowal tylko z jednej strony.
Tutaj link do panewek https://allegro.pl/oferta/panewki-ko...ource=facebook
A zamki?
Jak będziesz sprzedawał uprzeć kupującego o takim fakcie
Comment
-
Zamieszczone przez JarkoCivic Zobacz postaCo Ty mi wkręcasz
A zamki?
Jak będziesz sprzedawał uprzeć kupującego o takim fakcie
Tak doszlifowalem, że zamki również pasują idealnie. Za jakiś czas do nich zajrzę, ale jak już mówiłem, po pierwszej wymianie żadnych opilkow nie zaobserwowałem.
Comment
-
Zamieszczone przez Karollo94 Zobacz postaTak doszlifowalem, że zamki również pasują idealnie. Za jakiś czas do nich zajrzę, ale jak już mówiłem, po pierwszej wymianie żadnych opilkow nie zaobserwowałem.
Comment
-
Bo panewki w celu zwężenia należy oddać do zakładu specjalizującym się w remontach silników i oni tam to ogarną jak należy. Oczywiście nie polecam i odradzam, ale jeżeli nie ma innego wyjścia to też bym tak zrobił. Dla czego odradzam, panewki składają się z wielu różnych warstw a te najwyższej jakości panewki(acl racing, King racing) pokryte są dodatkowo specjalnym kompozytem. Obecnie w nowszych silnikach już tego kompozytu panewki OEM chyba nie posiadają, natomiast te na pierwszy montaż w d14z6 tak, oczywiście to nie jest wiedza potwierdzona.
Comment
-
Kolega Karol nie zrozumiał co to znaczy zamek.
To podpowiem że zamek w panewce to jest ten mały "dzyndzelek" odgięty. Jeśli zakupił panewki o szerokości 18,5mm a powinny być 15,5mm czyli zeszlifował po każdej stronie panewki po 1,5mm a co za tym idzie zmniejszył zamek z 3mm do 1,5mm.
O wadach tej operacji i ewentualnych efektach już nie będę się rozpisywał.
Karolu nadal przekonany jesteś że to świetny patent?Last edited by JarkoCivic; 14-01-2020, 20:23.
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaBo panewki w celu zwężenia należy oddać do zakładu specjalizującym się w remontach silników i oni tam to ogarną jak należy. Oczywiście nie polecam i odradzam, ale jeżeli nie ma innego wyjścia to też bym tak zrobił. Dla czego odradzam, panewki składają się z wielu różnych warstw a te najwyższej jakości panewki(acl racing, King racing) pokryte są dodatkowo specjalnym kompozytem. Obecnie w nowszych silnikach już tego kompozytu panewki OEM chyba nie posiadają, natomiast te na pierwszy montaż w d14z6 tak, oczywiście to nie jest wiedza potwierdzona.Zamieszczone przez JarkoCivic Zobacz postaJak mogłeś je szlifować? Wiem że fizycznie to możliwe, ale co z otworem olejowym? Przesunął się dobre o pół otworu. Jeździć i broń Boże pałować bo moment obróci. Ehh
Comment
-
Zamieszczone przez Paluch Zobacz postaSorki chłopaki przypadkowo za dużo zaznaczyłem wcześniej postów. Przywróciłem najistotniejsze z całej tej rozmowy. Nie odświeżło mi strony poprzednio.
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaTrzeba odpowiednio w panewce nawiercic. Najlepiej nowe panewki, korbowody, stopki wysłać do szlifierni, w której zajmują się remontami silników i tam powinni to ogarnąć jak należy.
Choć sporo silników złożyłem, nie odważył bym się na tego typu zabieg, a tym bardziej nie narażał bym zdrowia i życia użytkowników wyremontowanego silnika.
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaTeż miałem takie obawy jak piszesz, dla tego szukałem zamiennik panewek do d14z6 i się udało.
A co do jakości wykonanego przeze mnie szlifu, zdaje sobie sprawe, że na pewno nie są tak idealne jak powinny być alw kanał olejowy zgrywal się w każdej korbie a zamek był na ciasno. Wiem, że aby go wpasowac musiałem go trochę przypilowac bo panewka która kupiłem miała zamek większej średnicy. Poza tym sam zamek jak pewnie powinniście zdawać sobie sprawy nie ma dużego wpływu i nie chroni przed jej obroceniem. Głównym jej zadaniem jest aby panewka dobrze była ułożona w lożu. Jest wiele silników w ktoruch Panewki nie posiadają owego zęba i również się nie przekrecaja.
Comment
-
Tylko że panewki bez zamków mają inne rozmiary np ta na korbie jest grubsza od tej na podstawce, a czy trwałe hmm, taka ciekawostka, dlaczego laguna jest nazwana królową lawet szczególnie w dieslu? Bo tam właśnie panewki są bez zamków. W Hondzie panewki są takie same i uwierz zamek bardzo dużo daje. Jak wspomniałeś główną rolą jest pozycjonowanie panewki, ale też chroni i przed obróceniem. Wiadomo jak się przypali to nic nie pomoże, ani zamki, ani gabarytyLast edited by JarkoCivic; 15-01-2020, 09:06.
Comment
Comment