Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D16V1 przepustnica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Jeśli chodzi o mnie, to przestawiłem silniczek krokowy, w sensie przykręciłem go z powrotem tak, aby śruby mocujące elektromagnes sterujący przysłoną były ustawione mniej więcej po środku długości otworów "fasolek". Wyjąłem po nocy bezpiecznik pod maską FI ECU 15A na minutę, odpaliłem i zostawiłem na jałowych aż do pierwszego włączenia i wyłączenia wentylatora. Od tamtej pory na zimnym nie gaśnie i ogólnie wszystko jest ok. Jedyne co, to jak ruszę po nocy, włączę światła nawiew i pojeżdżę to po zagrzaniu obroty spadają do 650 1/min, a potem jak zgaszę i znów odpalę i pojeżdżę, to na włączonych światłach i wentylacji mam 750 obr/min. Raz ustawia na 650 i trochę drży nadwozie, a raz na 750 i jest ok.

    Comment


    • #62
      Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
      Jeśli chodzi o mnie, to przestawiłem silniczek krokowy, w sensie przykręciłem go z powrotem tak, aby śruby mocujące elektromagnes sterujący przysłoną były ustawione mniej więcej po środku długości otworów "fasolek". Wyjąłem po nocy bezpiecznik pod maską FI ECU 15A na minutę, odpaliłem i zostawiłem na jałowych aż do pierwszego włączenia i wyłączenia wentylatora. Od tamtej pory na zimnym nie gaśnie i ogólnie wszystko jest ok. Jedyne co, to jak ruszę po nocy, włączę światła nawiew i pojeżdżę to po zagrzaniu obroty spadają do 650 1/min, a potem jak zgaszę i znów odpalę i pojeżdżę, to na włączonych światłach i wentylacji mam 750 obr/min. Raz ustawia na 650 i trochę drży nadwozie, a raz na 750 i jest ok.
      Wtrące się, z tego co wyczytałem to masz mieć ustawione obroty na 750 obr/min. na jałowym. Wyreguluj obroty na 750 +/- 50 rpm.

      Comment


      • #63
        Zamieszczone przez rdzenny Zobacz posta
        Świece denso k16tt przerwa 0.9.
        Zająłem filtr powietrza, i przepustnice pozakładałem cybanty / opaski na wszystkich wezach od gazu podciśnienia i na nawiertkach też. Umyłem przepustnice i napsikalem do krokowca carbcleanerem..od zimnego do 2krotnego włączenia wentylatora szedł bez falowania obrotów. Na jalowym stoi ładnie nie falują jeśli już to minimalnie 680-720rpm. Przejechałem się i znów przy dojechaniu do świateł lub po zatrzymaniu trzyma przez 3-4 sekundy tak 1200-1300 i schodzi do wolnych później wrzucę linki do filmów


        Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
        Zdjęcia z przed czyszczenia 10 rano
        Później juz po złożeniu 14 z groszami aż się rozgrzal

        Bez podpietego krokowego bardzo szbkie falowanie



        Na postoju dodaje gazu i opada na raty



        Ruszam i zatrzymuje się wrzucam luz nadal na raty wracają obroty




        W ruchu i po zatrzymaniu takie same objawy



        Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #64
          Nie masz jakiegoś lapka ? Chodzi o to że telefon nie nadaje się do tego,a już na pewno nie do analizy parametrów kiedy nie siedzisz w aucie.
          Każdy parametr wyswietlany osobno niczego nie wnosi,bo nie widać żadnej korelacji z resztą wskazań.
          Np moment 0.45 na ostatnim filmie,nie wiadomo co w tym momencie pokazuje map. Ty osoba będąca przy aucie masz taki wgląd a inni nie.
          Najbardziej pomocna jest taka forma
          parametry_silnik_GDI.jpg
          I jescze pytanie,czy robiłeś jak w poście 59? To jest ważne żeby przed grzebaniem mieć absolutną pewność że autoadaptacja jest nieskalana jakimkolwiek nalotem przez wprowadzenie zmian dawkowania obcymi modułami.
          Spróbuj dla pewności zaciskać po kolei przewody od podciśnień i zaślepić na chwilę zaworek PCV.

          Comment


          • #65
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Nie masz jakiegoś lapka ? Chodzi o to że telefon nie nadaje się do tego,a już na pewno nie do analizy parametrów kiedy nie siedzisz w aucie.
            Każdy parametr wyswietlany osobno niczego nie wnosi,bo nie widać żadnej korelacji z resztą wskazań.
            Np moment 0.45 na ostatnim filmie,nie wiadomo co w tym momencie pokazuje map. Ty osoba będąca przy aucie masz taki wgląd a inni nie.
            Najbardziej pomocna jest taka forma
            [ATTACH=CONFIG]38482[/ATTACH]
            I jescze pytanie,czy robiłeś jak w poście 59? To jest ważne żeby przed grzebaniem mieć absolutną pewność że autoadaptacja jest nieskalana jakimkolwiek nalotem przez wprowadzenie zmian dawkowania obcymi modułami.
            Spróbuj dla pewności zaciskać po kolei przewody od podciśnień i zaślepić na chwilę zaworek PCV.
            Nie mam kabla...i Bluetooth w laptopie...

            Zaworek PCV to ten od odpowietrzenia bloku? Wężyk od bloku strasznie plaski jak by cały czas podcisnienie.

            Zrobiłem tak: rano odpaliłem zagrzał się próbowałem psikac wszystkie krucce..nic nie zaobserwowalem. Zająłem klemy i zacząłem rozbierać..bez prądu stal ze 40minut
            ...A przed tym zrobiłem test z zatkaniem przepustnicy ręką zgasł od razu ale słychać było syczenie nie zlokalizowalem gdzie. Test przed cala robota tuz po zdjeciu filtra rano.
            Pozakładalem cybanty wypsikalem przepustnice słychać lekkie syczenie przy jej osi na wolnych obrotach. Zatykając otwór od krokowego tez prawie gaśnie po chwili - ciężko przytkac
            Poskładałem + aku + odpaliłem i poczekałem aż się 2xwentylator włączy
            Reszta na filmach oprócz stabilnej map na 34 i wolnych obrotów bez falowania nie ma poprawy...



            Powalcze w sobotę...

            Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #66
              Zamieszczone przez rdzenny Zobacz posta
              Zaworek PCV to ten od odpowietrzenia bloku?
              Tak.
              Wygląda to tak jakby regulator wolnych obrotow był ustawiony nie w takiej pozycji jak trzeba.Daje jeszcze radę skorygować,ale potrzebuje kilku krokółw więcej.
              Ciężko zrobić takie rozeznania na odległość i przeważnie się nie udają...

              Comment


              • #67
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Tak.
                Wygląda to tak jakby regulator wolnych obrotow był ustawiony nie w takiej pozycji jak trzeba.Daje jeszcze radę skorygować,ale potrzebuje kilku krokółw więcej.
                Ciężko zrobić takie rozeznania na odległość i przeważnie się nie udają...
                Zobaczę jeszcze rano jak po nocy temat będzie wyglądał..przeprowadze go od zimnego do wetylatora rano bez dotykania na postoju...czasem wyrzucał rano wypadanie zapłonów po przejechaniu kilkuset metrów zaczęło się po 2-3 tyg od założenia gazu ..może ma to jedno z drugim związek jak krokowy się przywiesi...chyba go rozbiore...zaczynam podejrzewać zawory też może nie ustawił ich dobrze kumpel najgorsze że nie zwróciłem na to uwagi wcześniej do puki checka nie zapalił autko żony i ona nim na co dzień śmiga ...nie mam pomysłu...spróbuję jakiś soft znaleźć co mi nagra wszystko podczas jazdy. Mam z obd doctora plik na ta chwilę tylko nie wiem czym go ugryźć

                Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • #68
                  Zamieszczone przez woody Zobacz posta
                  Wtrące się, z tego co wyczytałem to masz mieć ustawione obroty na 750 obr/min. na jałowym. Wyreguluj obroty na 750 +/- 50 rpm.
                  Na 90% w serwisówce widziałem, że ma być 650, a po włączeniu klimy 750. Co ciekawe, jak ma te 750, wyłączę światła i nawiew to spadają do 650 i z powrotem włączę światła to mi spadają do 600 i podnoszą się już do 650, a nie 750.

                  Ponadto, nie ma za bardzo opcji regulacji obrotów. Na pewno nie dźwigienką od przepustnicy, bo zmieni się TPS na jałowych.

                  Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
                  Last edited by kubsztyk; 01-11-2017, 21:33.

                  Comment


                  • #69
                    Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                    Na 90% w serwisówce widziałem, że ma być 650, a po włączeniu klimy 750. Co ciekawe, jak ma te 750, wyłączę światła i nawiew to spadają do 650 i z powrotem włączę światła to mi spadają do 600 i podnoszą się już do 650, a nie 750.

                    Ponadto, nie ma za bardzo opcji regulacji obrotów. Na pewno nie dźwigienką od przepustnicy, bo zmieni się TPS na jałowych.

                    Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
                    Też się nie będę upierał bo może nie tego manula przeglądałem jak chodzi o obroty. Na przepustnicy jest śruba od wolnych obrotów, przynajmniej być powinna. W manualu swojej Hanny będziesz miał opis regulacji obrotów.

                    Comment


                    • #70
                      Jedyną śrubę regulacyjną, jaką widziałem, to ta będąca zderzakiem dla dźwigni przepustnicy. Innych nie dostrzegłem.

                      Comment


                      • #71
                        Mnie się te auta już mieszają strasznie,ale w 7g tej iglicy juz chyba nie ma,o ile marek nie pomyliłem...

                        Comment


                        • #72
                          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                          Mnie się te auta już mieszają strasznie,ale w 7g tej iglicy juz chyba nie ma,o ile marek nie pomyliłem...
                          Jest regulacja na śrubę od strony grodzi tuż przy śrubie od cybantu zaciskajacego obudowę filtra taki ogranicznik położenia. Kontra maleńka nakrętka chyba to jest 4 reczka. U mnie nie ruszana swoją drogą jeszcze z żółtą farbą. Pytanie tylko po co skoro krokowy reguluje wolne obroty na podstawie położenia przepustnicy której czujnik tez jest regulowany (jego położenie względne).
                          Biję do moich objawów czy jest szansa że mu się to rozjechało bo np właśnie przepustnica jest nie domknięta i według mapy ma z położenia przepustnicy że zamknięta więc ustawia krokowy w jakaś zapamiętaną pozycję następnie okazuje się że mu obroty i lambda nie pasuje więc robi korektę..?
                          Dziwi mnie tylko że podczas jazdy robi to zdecydowanie dłużej niż na postoju...dojadę do świateł a on tak ze 3sek na 1300trzyma..

                          Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #73
                            Ta żółta farba mówi "nie dotykaj". Do poprawnej pracy jest potrzebna pewna ściśle określona ilość powietrza,która ustawiona jest fabrycznie na przepustnicy raz na zawsze .Ta wartość /położenie to dopiero punkt wyjściowy do regulacji TPS. Do doregulowania ilości powietrza służy dodatkowy kanalik i wkręt z iglicą (którego w 7g już nie ma),natomiast regulator wolnych obrotów służy jedynie do korygowania tej ilości w zależyności od obciążenia,zmian temperatury i innych potrzebale bieżących .Wszystko jest tak dobrane żeby regulator pracował w środkowym zakresie i tylko nieznacznie odchylał się w jedną bądź drugą stronę.Każda, nawet najdrobniejsza zmiana w ilości powietrza powoduje że reglator zmienia swój przewidziany obszar normalnego działania i choć doreguluje to jednak zaczyna się huśtawka.Cały układ ma pewną bezwładność, zależną od dozowania paliwa ,które to z kolei zależy od bezwładności sondy wyliczeń itd,zawór musi robić szersze ruchy,co z kolei powoduje jeszcze większe falowanie i sytuacja zaczyna przypominać stanie na jednej nodze
                            -stoisz stabilnie dopuki się raz za bardzo nie zachwiejez.Po puszczeniu gazu regulator ustawia się w zaplanowanej pozycji ,a dopiero potem jest regulacja,więc potrzeba czasu na przestawienie.,a im więcej tym dłużej.Dlatego ważne jest żeby ilość powietrza wpadającego była jak najbliżej prawidłowej już w chwili puszczenia gazu.
                            Co do podbitych obrotów kiedy auto się toczy,to jest to programowo zaplanowane , eliminuje szarpanie i poślizgi,auta tak mają .

                            Comment


                            • #74
                              U mnie teraz obroty po wyrzuceniu biegu spadają do 650 jak puszczę sprzęgło. Innym razem są lekko podbite póki się nie zatrzymam i potem spadają do 750. Ruszałem zderzak przepustnicy i mam TPS 9,4%. Powinienem wrócić do 9,8%?

                              Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • #75
                                Ufff
                                Ogarnięte...ale po kolei:
                                Zgodnie z sugestią przyjrzałem się PCV i przy podciśnieniu wąż był aż prawie płaski. Wyciągnąłem też sam zawór z bloku okazało się że klika zgodnie z manualem
                                (Sorki za jakość zrzut z kompa poprzez zdjęcie na laptopie nie mam wirtualnej maszyny zainstalowanej...pod xp tylko działa). Okazało się ten wąż w zależności od podciśnienia puszcza przez mikro pęknięcie.
                                Wymieniłem na paliwowy...śmiga
                                MAP spadło do 28-30 na wolnych obrotach
                                Te też są prawie książkowe: 660-680 bez odbiorników, 750-780 przy włączonych światłach. Zamknięta przepustnica: 9.4

                                Uwaga krokowy uczy się w pętli ciągłej nie musiałem wyciągać bezpiecznika czekać do wentylatora itd..minuta góra dwie i obroty się ustabilizowały i zaczął normalnie wracać

                                Musiałem następnie całą procedurę kalibracji gazu przeprowadzić - inne wartości podciśnienia powodowały że po przejechaniu 20km krokowy gonił do jakiejś dziwnej nastawy chociaż poprawki długoterminowe były ok. Później się stabilizowal ale po przejechaniu jakiegoś dystansu glupial na moment. Okazało się że gazownik też się nie popisał. Prawdopodobnie przez durnie odczytywanie podciśnienia miał problem na wolnych obrotach wyciągnął mnoznik i dodatkowo ustawił minimalne obroty na gazie 600 więc jak krokowy falowal bo miał różne podciśnienia przez nieszczelność to zabijał poniżej tych 600 czasami więc następowało przełączanie spowrotem na benzynę dlawilo więc podniósł do tych 1200-1300 czyli moment gdzie było u mnie pierwsze zatrzymanie obrotów i przełącza znów na lpg .... zmieniłem przełączanie do progów 100 i 1700 obrotów gubienie zaplonow znikło...
                                Dziękuję za wszystkie rady raz jeszcze



                                Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
                                Last edited by rdzenny; 12-11-2017, 22:13.

                                Comment

                                Working...
                                X