Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D15B3 mini me D16Y8 obroty wysokie i szarpie przy przyspieszaniu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
    źle dokręcona głowica
    Dokręcałem zgodnie z instrukcją przy nowej uszczelce + dodatkowe 4nm przy ostatnim dokręceniu ponieważ czytałem że przez tą cienka metalową uszczelkę wzrasta delikatnie kompresja i lepiej troszkę mocniej dokręcić.

    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
    Przed założeniem planowałeś albo sprawedzałeś czy jest prosta?
    Głowicy nie planowałem :/ pospieszyłem się z tym swapem ale sprawdzałem ją płaskownikiem i latarką z drugiej strony i światło nigdzie raczej nie przebijało a jak już gdzieś to tylko w lekko porysowanych miejscach.

    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
    Rozumiem że termostat dziala poprawnie,wskaźnik też.
    Wskaźnik i czujnik sprawne, termostat testowałem w garnku przy gotowaniu wody, zaczął się otwierać jak temperatura miała jakieś 80 stopni do pełnego otwarcia przy wrzątku.

    Comment


    • #47
      Olej z otworow odessałeś zanim wkręcileś śruby glowicy?

      Comment


      • #48
        Tak zrobiłem

        Comment


        • #49
          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
          o jest uszkodzona uszczelka,źle dokręcona głowica,albo krzywa głowica.
          Przed założeniem planowałeś albo sprawedzałeś czy jest prosta?
          Odchyłka od płaszczyzny książkowo to 0.02mm ,w praktyce 0.05 jeszcze daje radę.
          Rozumiem że termostat dziala poprawnie,wskaźnik też.
          A ja mam takie pytanie: Auto powiedzmy bierze olej(tylko przez pierścienie), z głowicą jest wszystko ok, demontuje ją tj wszystkie śruby odkręcam na raty(po powiedzmy 1/4 obrotu) po kolei zgodnie z instrukcją w odwrotnej kolejności do skręcania, tak by się nie pokrzywiła. Czy mogę wówczas takiej głowicy nie planować? Czy koniecznie trzeba zrobić pomiar płaszczyzny, czy po prostu splanować? To tak się na przyszłość pytam, bo jak robiłem civica to nie miałem problemów ze szczelnością głowicy a kolega z aso honda powiedział żebym splanował bo może się nowa uszczelka nie dopasować.

          Comment


          • #50
            Pomiar płaszczyzny to prosta czynność nie wymagajaca jakiegoś specjalnego sprzętu więc warto go zrobić,a przynajmniej wizualnie określić czy prześwity pod listwą nie są podejrzane.Przewaznie głowicę w d serii można zakladać wiele razy i nic się z nią nie stanie.
            Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
            kolega z aso honda powiedział żebym splanował bo może się nowa uszczelka nie dopasować.
            Cały widz polega na tym ze w przypadku blachy to głowica dopasowuje sie do uszczelki,więc jak jest krzywa to się nie dopasuje pod naporem tych kilku ton jakie dają śruby.

            Comment


            • #51
              Wymienię termostat jeszcze zanim zdejmę głowę.. zauważyłem że trochę długo się nagrzewa, wcześniej jadąc do pracy miałem pełną temperaturę dosłownie po wjeździe na autostradę, bez żadnego pałowania tylko jadąc delikatnie.. to jest jakieś 3-4km a teraz dopiero w trochę ponad połowę drogi muszę ujechać żeby temperatura wzrosła do normalnej.. to jest jakieś 15km może ciut więcej wydaję mi się że to zdecydowanie za dużo.
              Jak wymienię to dam znać czy jakaś poprawa.

              Comment


              • #52
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Pomiar płaszczyzny to prosta czynność nie wymagajaca jakiegoś specjalnego sprzętu więc warto go zrobić,a przynajmniej wizualnie określić czy prześwity pod listwą nie są podejrzane
                Tak właśnie zrobiłem używając dużej suwmiarki i nie stwierdziłem żadnych prześwitów w powierzchni głowicy, ale posłuchałem się kolegi i dałem do planowania. Więc niepotrzebnie planowałem głowicę?

                Comment


                • #53
                  Może i niepotrzebnie.A jak wygląda blok?
                  I jescze jedna sprawa: ile zostalo do znacznika po splanowaniu?

                  Comment


                  • #54
                    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    Może i niepotrzebnie.A jak wygląda blok?
                    I jescze jedna sprawa: ile zostalo do znacznika po splanowaniu?
                    Z blokiem też wszystko było ok. Do znacznika po splanowaniu nie wiem ile zostało ale pan w szlifierni mówił że zebrali 0,04mm.

                    Comment


                    • #55
                      Niepotrzebnie.Zbieranie 0.4mm to nic innego jak samo zabielenie powierzchni,bo gdyby była krzywa to na takiej wartości by sie nie skończyło.
                      Zawsze jest jeszcze delikatna odchyłka na stole pod szlifierką,samo zdjęcie i założenie na niego splanowanej przed chwilą głowicy to kolejne ze dwie setki gdyby ktoś chciał jedynie liznąć płaszczyznę.Glowica była płaska,chyba ze miała gdzieś rysę.

                      Comment


                      • #56
                        Wymieniłem termostat i odpowietrzyłem.. dalej wyrzuca wodę ze zbiorniczka.. ewidentnie uszczelka albo głowica.
                        Dziwne bo nie robi mi się majonez na korku ani nie wypycha mi dymu przez bagnet.
                        Zauważyłem jednak że przy około 5000 obr zaczyna trochę dymić na biało a tłumik jest wilgotny po przejażdżce.. no nic.. po wypłacie ściągnę głowicę i oddam do splanowania.. nowa uszczelka i powinno robić.

                        Comment


                        • #57
                          Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
                          Dziwne bo nie robi mi się majonez na korku ani nie wypycha mi dymu przez bagnet.
                          Ten silnik jest tak skonstruowany że woda nigdy nie idzie do oliwy,chyba ze pęknie tuleja,co jednak nie grozi jak nie dmuchasz conajmniej jednego bara.
                          Dymu przez bagnet też nie zobaczysz.

                          Comment

                          Working...
                          X