Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D15B3 mini me D16Y8 obroty wysokie i szarpie przy przyspieszaniu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D15B3 mini me D16Y8 obroty wysokie i szarpie przy przyspieszaniu

    Witam serdecznie, wczoraj zakończyłem mój mini me swap z głowicą od silnika D16Y8 i tak jak czytałem założyłem wszystko zgodnie z instrukcją i co ciekawe, auto odpaliło.
    Problem zauważyłem że obroty są dosyć wysokie przy zimnym silniku, to znaczy około 2100-2000 obrotów a jak już złapie temperaturę to utrzymują się około 1100-1200
    Najgorsze dopiero zaczyna się przy przyspieszaniu, ruszyć bardzo ciężko ponieważ jak jest pod lekkim obciążeniem to już obroty wariują od bardzo niskich do dosyć wysokich a jeżeli przekroczę 2000 obrotów silnik bardzo mocno szarpie i słychać metaliczny dźwięk, jak by zawory.
    Wydaje mi się że rozrząd jest dobrze ustawiony ponieważ kręciłem wałem kilkanaście razy i znaki się pokrywają.
    Zauważyłem też że jeżeli przytkam wężyk wychodzący z pokrywy zaworów to obroty się stabilizują do około 700-800 i silnik pracuje cichutko i równo, jak tylko odpuszczę palec to obroty rosną i czuć że wężyk zasysa dosyć głośno powietrze.
    Jakieś pomysły co mogę sprawdzić żeby temu zaradzić?
    Czy jest może ktoś z okolic Poznania co zajmuję się Hondami i był by w stanie na to zerknąć i ewentualnie wyregulować co trzeba.
    Pozdrawiam

  • #2
    Coś masz z powietrzem -uszczelka pod kolektorem,uszczelka pod przepustnicą,króryś kruciec niepodłączony,źle podpiety EVAP itd.Ew. linka od gazu naciagnieta za mocno.

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź, generalnie linkę do gazu specjalnie podpiąłem tak ino ino, reaguje na gaz ale zostawiłem luźną na razie żeby właśnie wyeliminować tą możliwość.
      Mam uszczelki wszystkie nowe, pod przepustnicą i pod oby dwoma kolektorami, dolotowym i wydechowym.
      Problem mam w sumie z takim zaworkiem jednym po prawej stronie kolektora, jest podpięty ale niestety nie mam pojęcia gdzie idzie wężyk z tego zaworka, nie wiem nawet jak się nazywa i ciężko mi go znaleźć.
      Ten zaworek wygląda tak.20190318_184617.jpg
      Załączone pliki

      Comment


      • #4
        Przepraszam za drugie zdjęcie z cyferkami, przez przypadek załączyłem a nie wiem jak usunąć.

        Comment


        • #5
          To jest EVAP.Rurki z d15 i y8 są niekompatybilne,bo jest inny system sterowania pochłaniaczem.
          Popatrz sobie w EPC


          Najlepiej jest w bańce od y8 zrobić kruciec i podłączyć tak jak było w d15
          Jeśli masz jakiekolwiek puste miejsce bez wężyków to musisz je zaślepić natychmiast,a które juz są podłączone zaciskaj na próbę żeby sprawdzic czy nie są powodem podbicia poboru.Szczególnie bym stawiał na zawór odmy.

          Masz LPG ,powinieneś o tym informować w profilu.

          Comment


          • #6
            Tak zrobię jutro z rana, dam znać czy wszystko jest OK, zastanawia mnie czy jest możliwe że założyłem rozrząd np. o 1 ząbek za daleko czy za blisko i jak to sprawdzić, niby jest napis UP na kółku rozrządu i te 2 kreski od środkowej strony, zauważyłem że ta kreska po lewej stronie (patrząc od wewnątrz od strony pokrywy zaworów) jest delikatnie wyżej niż ta kreska po prawej stronie, tylko z drugiej strony jeżeli rozrząd był by o ząbek przesunięty to chyba powinien pracować bardzo nie równo prawda?
            Zaktualizowałem profil co do LPG

            Comment


            • #7
              Kreska w d serii prawie zawsze jest przestawiona ,jednak jak złożysz źle to będzie tak bardzo przestawiona ża na pewno będziesz wiedział że jest źle.

              Comment


              • #8
                Prawa kreska musi być wyżej niż lewa.

                Comment


                • #9
                  Witam, dzisiaj zrobiłem rozrząd poprawnie, był dużo przestawiony i teraz jest o niebo lepiej lecz pozostaje dalej właśnie problem podwyższonych i falujących obrotów, sprawdzałem wszystkie wężyki po kolei i jedyne dwa które reagowały to był właśnie od odmy, nie wiedząc czemu, wężyk jest dosyć miękki (wydaje mi się że od oleju i ciągłego nagrzewania się i wychładzania) i zaciska się sam na sobie.. jeżeli go ścisnę palcami delikatnie i udrożnię żeby przepływ był dobry to obroty wzrastają do prawie 2500 na jałowym.
                  Mam jeszcze taki problem że nie posiadam czujnika temperatury dolotu.. myślicie że może być przez niego takie cyrki? generalnie wtyczka jest odpięta i myślałem założyć na niej zworkę ale boje się że kompa spale.
                  Dodatkowo auto co jakiś moment szarpie przy dodaniu gazu, popuszczę i dodam znowu to rozpędza się w miarę dobrze. To wydaje mi się że może być zużyty palec bądź kable ale poprawcie mnie jeśli się mylę.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
                    Dodatkowo auto co jakiś moment szarpie przy dodaniu gazu
                    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    Masz LPG ,powinieneś o tym informować w profilu
                    Nie chcesz Twoja sprawa ,ale wiedz że najprawdopodobniej info o gazie jest tutaj kluczowe i pewnie nie raz jeszcze będzie.
                    Swiece powinieneś mieć sklepane na 0.9mm albo kupione już z taką przerwą (dla NGK to jest bez końcówki "-11" w kodzie),bo zaraz pobiegniesz po cewkę albo aparat o ile juz nie trzeba.

                    Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
                    Mam jeszcze taki problem że nie posiadam czujnika temperatury dolotu.. myślicie że może być przez niego takie cyrki? generalnie wtyczka jest odpięta i myślałem założyć na niej zworkę ale boje się że kompa spale.
                    I co chcesz tym uzyskać? Teraz masz błąd IAT i dalej będziesz go miał.Komputer teraz dobiera wartość fikcyjną,zapewniającą uruchomienie i dojazd w każdych warunkach,czyli mega wzbogaca mieszankę i niszczy silnik zalewając go niepotrzebnie paliwem i wypłukując olej.Kompa nie spalisz bo obwód jest zabezpieczony przeciwzwarciowo.
                    Kolejna rzecz to nie rób ustawień jak jeździłeś na gazie,bo tylko popsujesz jeszcze bardziej.
                    "Pomarńczowa lampka" działa czy jest odcięta?

                    Comment


                    • #11
                      Masz LPG ,powinieneś o tym informować w profilu
                      Nie chcesz Twoja sprawa
                      Dodałem wpis w profilu dotyczący LPG, teraz instalacja jest zakręcona i nie podpięta ponieważ nie doszedł mi jeszcze ten mikser o którym wspomniałeś w którymś poście wcześniej.
                      Generalnie do puki mikser nie dojdzie to będę jeździć na benzynie.

                      "Pomarńczowa lampka" działa czy jest odcięta?
                      Która pomarańczowa? Check Engine w liczniku czy jest jeszcze gdzieś w komputerze ulokowana to sprawdzę. Check Engine nie ma ponieważ licznik w moim samochodzie nie ma fabrycznie tej lampki, jest miejsce na żarówkę ale ten kawałek plastiku w którym ma być przezroczysta ikonka jest po prostu cały czarny.
                      Jedyne wyjście to kupić ten czujnik temperatury prawda?

                      Jeszcze wracając do tej odmy, czy ten wężyk musi być podpięty do kolektora czy można założyć jakiś filterek na tym?

                      Comment


                      • #12
                        Chcesz powiedzieć że komputer został ten co był?
                        Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
                        czy ten wężyk musi być podpięty do kolektora czy można założyć jakiś filterek na tym?
                        Da Ci to tyle że po obciążeniu silnika będziesz wdychał spaliny i nic poza tym.
                        Odma ma być podpięta pod dolot i ma być drożna.Czy TPS ma fabryczne śrubki z oberwanymi łebkami?

                        Comment


                        • #13
                          Chcesz powiedzieć że komputer został ten co był?
                          Komputer to P28
                          Silnik to D15B3 na gaźniku więc generalnie dużo się pozmieniało.
                          A z odmą masz racje zostawie fabrycznie udrożnioną.
                          TPS ma fabryczne śrubki z oberwanymi łebkami tak jak piszesz

                          Comment


                          • #14
                            P28 ma wyjście na kontrolkę,poza tym jest kilka sposobów na pobieranie z niego bezpośrednich danych i wartości.
                            Jeśli śrubki są fabrycznie niedotykane to weź miernik i najlepiej przy komputerze zmierz napięcie na TPS-ie.Ma wynosić ok.4.5v ,jeśli jest inne to przemierz dokladnie same przewody żeby nie popełnić błędu a potem podkręć zderzak przepystnicy do odpowiedniej wartości a potem traktuj to położenie jak świetość i wartość wyjściową do innych regulacji.
                            Kolejna rzecz to otwory w gardzieli przepustnicy,w OBD1 są dwa-jeden do regulatora wolnych obrotów (IACV)a drugi do zaworu termicznego podwyższonych wolnych obrotów (FITV).
                            Ciebie interesuje ten drugi,musisz odpalić auto i zatkać go palcem,jeśli obroty spadną to znaczy ze trzeba przeprowadzić jego regulacje (jak to zrobic to powiem kiedy sprawdzisz najpierw resztę)
                            Mniemam że podłączyłeś jak trezeba podgrzewanie tego zaworu i po odpaleniu nabiera on temperatury razem z całą przepustnicą.

                            Komputer przerabiany czy niedłubany ?
                            Last edited by m26; 19-03-2019, 16:43.

                            Comment


                            • #15
                              Czy mogę to zrobić bez tego czujnika czy poczekać aż mi dojdzie i jak go zamontuje to wtedy spraedzać. Z tego co tam czytam to całkiem możliwe ze te obroty falują przez brak IAT.
                              Wczesniej też nadmieniłes żeby swiece zbić na 0.9mm.. czy to sie dotyczy jazdy na LPG czy benzynie.. generalnie jak bym zdecydował ze nie chce już w ogole używac instalacji LPG i ją zdemontował to też powinienem zrobić z tymi świecami czy koge zostawić seryjne. Świece NGK z końcówką -11 takie jak seryjnie podaje producent

                              Comment

                              Working...
                              X