Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D15B3 mini me D16Y8 obroty wysokie i szarpie przy przyspieszaniu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
    Wczesniej też nadmieniłes żeby swiece zbić na 0.9mm.. czy to sie dotyczy jazdy na LPG czy benzynie
    Ten silnik niedoprężony ani nie dmuchany radzi sobie z przerwą 0.9 wysmienicie,jednak potrzebna jest ona dla gazu.
    Mieszanka z gazem ma wiekszy opór niż z benzyna i ładunek zamiast stworzyć iskrę na świecy wyładowuje się inna najkrótszą drogą,czyli przez izolację kabli,obudowe cewki,palec,kopułkę itd. Jak raz przebije to uszkodzenie jest trwałe ,nie ma ciągłości izolacji ,jest za to mikrokanał z węglem na zawsze, który nawet przy benie potrafi spowodować upływ prądu "bokiem".Dodanie gazu to jest ten moment kiedy zostaje zassana największa ilość powietrza,bo ciśnienie za i przed przepustnicą ma największą różnicę ciśnień,a Ty nagle usuwasz przeszkodę w jego przepływie.Gęstość mieszanki jest przez ułamek sekundy taka duża że iskra nie może się przez nią przebić i z tego to szarpnięcie,potem ciśnienia się różnią mniej,auto zasysa również mniej i zaczyna jechać bo iskra dalej skacze po świecy.
    Sklep te świece na próbę i zobacz czy objaw ustanie lub będzie mniej odczuwalny(nawet drobna różnica musi zostać wychwycona bo to kluczowa informacja)


    Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
    Czy mogę to zrobić bez tego czujnika czy poczekać aż mi dojdzie i jak go zamontuje to wtedy spraedzać
    Nic nie stoi na przeszkodzie abyś zbadał prawidłowość nastawów nawet bez czujnika.

    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
    Komputer przerabiany czy niedłubany ?
    Pytanie dalej aktualne.
    Co do lampki to zamontuj sobie żarówkę w desce lub obojętnie gdzie (od biedy nawet przy samym komputerze),bo ona ma tam być.
    Poniżej masz układ przewodów i zaznaczone wejście w komputerze do którego trzeba to podpiąć.
    OBD1.jpg
    Lampka wysterowywana jest minusem z komputera ,natomiast plus ma być podpięty do niej na stałe po zapłonie.

    Comment


    • #17
      Dziękuje za obszerne informacje na temat tych świec. Zbiłem je do 0.9 i zaraz pójdę się przejechać i zobaczę czy jest lepiej chociaż trochę.
      Zauważyłem pęknięcie wzdłóż cewki od cylindra nr3. Owinąłem bardzo ciasno taśmą izolacyjną 3 warstwy.. wiem że teraz nawet jak będzie szarpać to wydaje mi się że raczej na pewno przez tą cewkę..
      Niestety moich starych z gaźnika nie mogę użyć bo slyszałem że nie pasują a przerabiać też bez sensu.. będę musiał czekać do wypłaty żeby po prostu kupić nowe.

      Komputer nie jest modyfikowany. Zrobie pomiar tego czujnika troszkę później ponieważ muszę iść do pracy i dam znać jakie napięcia.. rozumiem że to pin 11 w kostce D. Masę podprowadzić gdziekolwiek z karoserii czy jest osobny kabel w komputerze na to?

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
        rozumiem że to pin 11 w kostce D.
        Tak.

        Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
        Masę podprowadzić gdziekolwiek z karoserii czy jest osobny kabel w komputerze na to?
        Absolutnie nie byle gdzie bo będzie przekłamanie.D22 to jest masa dla czujników i wszystko co jest związane z komputerem traktować trzeba z tego poziomu (zasilanie również).
        To powod dla ktorego czyjniki maja pa dwa lub więcej pinów ,nie tak jak te dla zegarów.
        Zwróć uwagę ze komputer nawet masę ma swoją osobną i nie jest ona z budy czy aku ale bezpośrednio z silnika.

        Comment


        • #19
          Mierzyłem TPS i napięcie mam 0.49V... przemierzyłem kable i wszędzie jest przejście czyli styki są na pewno ok. Jak sprawdzałem napięcie to książkowo przy otwartej przepustnicy mam 4.5V
          Podpiąłem czujnik temperatury i dalej podobny symptom, co prawda nie jechałem ale na jałowym nawet po osiągnięciu temperatury obroty nie spadają, odpinając TPS podczas pracy silnika obroty wzrastają do ponad 2000.
          Zacząłem jednak się zastanawiać nad całym setup'em i ja mam pełną wiązkę kabinową OBD1 z Solki ale silnik i głowica z D16Y8 to jest OBD2, wtyki pasują ale nie trzeba czasami jakiejś modyfikacji zrobić? Gdzieś kiedyś czytałem o tym ale nie pamiętam czy to tyczyło się właśnie Mini-Me czy po prostu ktoś chciał komputer zmienić.
          Szperałem trochę po Polskich stronach i Amerykańskich/Angielski i ktoś napomknął że trzeba jakiś pin A20 na pin A17 przełożyć, niestety nic więcej o tym nie piszą.. Ma to znaczenie czy powinno chodzić tak czy siak?

          Wracając jeszcze do samego gardła przepustnicy to mam tam tylko jedną dziurkę od góry po lewej stronie tak jak by łączoną z TPS
          Last edited by zuri350z; 21-03-2019, 12:36.

          Comment


          • #20
            Spokojnie.
            Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
            Szperałem trochę po Polskich stronach i Amerykańskich/Angielski i ktoś napomknął że trzeba jakiś pin A20 na pin A17 przełożyć, niestety nic więcej o tym nie piszą
            Najpierw zrób co napisałem.
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            otwory w gardzieli przepustnicy,w OBD1 są dwa-jeden do regulatora wolnych obrotów (IACV)a drugi do zaworu termicznego podwyższonych wolnych obrotów (FITV).
            Ciebie interesuje ten drugi,musisz odpalić auto i zatkać go palcem,jeśli obroty spadną to znaczy ze trzeba przeprowadzić jego regulację
            Silnik ma być gorący.Pytanie o podłączenie grzania FITV dalej w mocy.
            Działaj metodycznie,niczego nie rób zanim nie posprawdzasz podstawowych rzeczy.
            Napięcie 0.49V może sugerować że ktoś podkręcił przepustnicę,ale na razie tego nie ruszaj.
            Last edited by m26; 21-03-2019, 14:20.

            Comment


            • #21
              Grzałka była podpięta ale tam był zamontowany jakiś trójnik i obwód był zamknięty. Jeden wąż był nagrzany ale z tego węża wychodzącego nie wydobywa się ani kropla wody, odpiąłem go i dmuchałem i normalnie powietrze wychodzi z drugiej strony czyli jest drożny. Zacząłem się zastanawiać też nad paroma sprawami.. między innymi dosyć dużym ssaniem powietrza jak odkręcam korek oleju a druga sprawa to dla czego woda nie tryskała jak odpiąłem ten wężyk przy głowicy tylko leciała tak po prostu chyba od tego że się zagotowała. Możliwe że nowa pompa wody zawiodła? Od strony rozrządu słychać takie jak by wycie rolki. Nie jest to alternator ani wspomaganie..

              Comment


              • #22
                Dobra, pompa działa uff.. odpiąłem wąż górny od chłodnicy i odpaliłem auto na sekundę to ciśnienie było, mam nadzieję że termostat jest przytkany bądź przestał działać. Jutro ogarnę i spróbuję podpiąć ten drugi wężyk wylotowy z grzałki tak żeby był obieg.
                To wycie z okolic rozrządu to rozrząd sam w sobie, delikatnie za mocno był napięty, popuściłem troszeczkę i jest już dobrze.
                Dam znać jutro czy udało mi się tą grzałkę dopiąć prawidłowo i jakie rezultaty z tego wynikną.
                Jest jakiś diagram gdzie wężyki mają być podpięte? Wydaje mi się że brakuje mi jednego krućca przy obudowie termostatu na jeden z cieńkich wężyków, w gaźniku jednak nie ma przepływu wody i może będę musiał dokupić jakiś trójnik żeby doprowadzić ten wężyk do obwodu.

                Comment


                • #23
                  Niczego nie musisz kupować żeby podpiąć wodę jak trzeba.
                  Tutaj znajdziesz wszystko czego potrzeba do podpięcia.
                  Regulator wolnych obrotów i FITv ma być podpięty w szereg a ujście ma mieć na rurze ssawnej pompy,drugą stronę nie sposób podpiąć źle.
                  Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
                  To wycie z okolic rozrządu to rozrząd sam w sobie, delikatnie za mocno był napięty, popuściłem troszeczkę i jest już dobrze.
                  Zadne delikatnie,ten pasek to już złom i jest ryzyko zerwania.Wyje ciszej ale na pewno wyje nadal bo zmieniła się nieodwracalnie podziałka zęba.
                  Zatkasz wreszcie ten kanał w przepustnicy?

                  Comment


                  • #24
                    A więc tak, zatkałem jeden jedyny otwór który mam w gardle przepustnicy zaraz przed łopatką i silnik od razu zmniejsza obroty, daje się wyczuć mocne zaciąganie powietrza przez tą dziurkę.

                    Moja przepustnica wygląda identycznie jak na tym zdjęciu z google.IMG_0982_10487bc8-eea3-4d56-947d-955360036a67_grande.jpg

                    Natomiast ten wężyk jest dalej odpięty i nie mam go gdzie wpiąć, sprawdzałem tą rurkę pod kolektorem i nie mam tam nigdzie żadnego krućca żeby nałożyć wąż który zaznaczyłem na zdjęciu.1b198018e4c109f2919bccd7b8b4d71d.jpg

                    Co do paska to już zamówiłem nowy jak mówisz że już lipa z niego, będzie o 12 dzisiaj.. tak samo zamówiłem za 5zł taki adapter którym mogę się wpiąć w obieg grubszego węża i jest wyjście na cieńki wężyk też będę to mieć o 12 tylko teraz nie wiem czy mam się wpinać w wąż od powrotu wody z nagrzewnicy w aucie czy jakiś inny.

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
                      Moja przepustnica wygląda identycznie jak na tym zdjęciu z google
                      Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
                      Komputer to P28
                      To w takim razie otworz ten komputer i zrób fotę,bo albo nie jest to p28 (lub inny obd1) albo masz nieprawidłową przepustnicę i wadliwie podłączony regulator wolnych obrotów.
                      Ta przepustnica to OBD2 bez zaworu termicznego,to pod spodem to nie grzałka tylko regulator wolnych obrotów którego w obd1 nie ma bo jest na kolektorze dolotowym od strony grodzi.Regulator w obd1 jest sterowany dwoma przewodami ,napięciem 12v o częstotliwości 100hz a sama regulacja następuje przez zmianę współczynnika wypełnienia impulsu.
                      W obd2 sposób regulacji jest całkowicie inny i opiera się o trzy przewody.
                      Masz więc już powód,teraz trzeba to naprawić.
                      Powinieneś mieć taką przepustkę w której temperatura zamyka drugi kanał za pomocą siłownika parafinowego jak w termostacie
                      przep.jpg
                      Potrzebujesz też regulatora wolnych obrotów ,który albo masz niepodłączony,albo nie masz wcale.
                      Zdjęcie 6


                      EDIT co do wejścia w rurę pompy to zapomnialem że to gaźnikowiec,więc nie ma.
                      Last edited by m26; 22-03-2019, 19:03.

                      Comment


                      • #26
                        Bardzo Cię przepraszam wprowadziłem cię w błąd, moja przepustnica jest o dziwo jeszcze inna niż na zdjęciu co znalazłem w internecie i na tym co podesłałeś. Przeglądałem i wydawało mi się że to to samo a moja wygląda tak.
                        kolektor1.jpgprzepustnica 2.jpgprzepustnica.jpg


                        Co do komputera to w środku wygląda tak..Komp1 (1).jpgKomp1 (2).jpg
                        Dzisiaj zamontowałem ten trójnik z wyjściem na wężyk na dolnym wężu od chłodnicy bo w sumie to jedyny który pasował mi pod średnice tego trójnika i teraz temperatura się pojawia na tym wężyku wydaje mi się że powinno być ok.
                        Kupiłem kable, kopułkę i palec i szarpanie ustało.

                        Prawdziwy problem mam teraz z wodą w aucie. Auto normalnie osiąga temperaturę, nie przegrzewa się i normalnie grzeje w kabinie ale ciągle mi pompuje płyn do zbiorniczka wyrównawczego.. zalałem chłodnice do pełna i odpaliłem ale żadnych bąbelków nie ma, dopiero po przejażdżce się to pojawia.
                        Nie wiem czy pytać o pomoc z tym problemem tutaj czy otworzyć nowy temat.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
                          dopiero po przejażdżce się to pojawia.
                          Masz w krućcu element 16?
                          e8ad1c85d4f75ca2e28a8de1911c5d1f-1025x525.jpg
                          Co się dzieje jak wypniesz wtyczkę od regulatora W.O?

                          Comment


                          • #28
                            Właśnie zamontowałem ten cały element nr10 z tym krućcem ze starej głowicy gaźnikowej bo w mojej tego nie ma. Czekam aż uszczelka przyschnie i spróbuję odpowietrzyć (musiałem pójść na kompromis i kupiłem Elring Dirko uszczelkę w tubce silikonową)
                            Regulator W.O to jest ten przy samym gardle przepustnicy? Ten z tą szarą wtyczką u mnie na zdjęciu? Jeśli chodzi o niego to auto nagle ma spadek obrotów około sekundy a potem wchodzi na około 2500 obrotów (tak na ucho) i tak się utrzymuje

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
                              Czekam aż uszczelka przyschnie i spróbuję odpowietrzyć
                              To nie jest żaden odpowietrznik.Napompuj przez to powietrze i sprawdź przy jakim cisnieniu otwiera się korek chłodnicy i wywala płyn w zbiornik.
                              Jeśli jest poniżej 1.1bara to wymień korek,jeśli jednak korek utrzymuje odpowiednie ciśnienie a ze zbiornika wywala wode to głowica jest do zerwania.
                              Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
                              Regulator W.O to jest ten przy samym gardle przepustnicy?
                              Nie.
                              reg.jpg

                              Comment


                              • #30
                                Jak odłączam wtyczkę od tego regulatora to obroty spadają troszeczkę, jakieś 100 może 200 mniej a jak podepnę z powrotem to silnik faluje i obroty oscylują między 1400-1700.
                                Co do korka, to delikatnie odkręciłem ten kruciec i wpiąłem się pompką ale już przy 0.3 bara ciśnienie się zmniejsza bo popuszcza korek w zbiorniczku wyrównawczym. czy mam zacisnąć wężyk od niego żeby sprawdzić tylko korek chłodnicy? Czy tak powinno się dziać.

                                Comment

                                Working...
                                X