Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szarpanie i zjeżdżanie na biegu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    też ruszam jak emeryt 1200 - 1400RPM , a w korku praktycznie bez gazu...nic nie szarpie skacze, ale dość łatwo przydusić auto jak już się przyzwyczaimy do takiego stylu jazdy/ruszania bez trybu ECON - włączenie trybu ECON dość często przy takim stylu powoduje kangura i zgaśniecie silnika

    Comment


    • #32
      Tak oto z objawu przechodzimy na technikę jazdy?
      Bezspornym jest, że opisany objaw nie jest czymś naturalnym. Już o szarpanie "podejrzewałem" tłumik drgań skrętnych, ale problem jeszcze dotyczył staczania się ze wzniesienia?
      Tego jednak nie określimy przez sieć, a ruszyć bez dodawania gazu i bez szarpania można nawet z silnikiem do 1l, na trzecim biegu. Kwestia płynności operowania sprawnym sprzęgłem. Proponuję poczekać na wynik działań Autora wątku?
      Pzdr.
      Last edited by syriuszteam; 17-10-2014, 00:46.

      Comment


      • #33
        W przyszłym tygodniu prawdopodobnie będę w jednym z Warszawskich ASO. Dam znać oczywiście co i jak.

        Comment


        • #34
          Nie wiem czy nie mam troche podobnych objawow ale je ignorowalem az do przeczytania tego wątku.
          1. Ze 2 razy zlapalem sie na tym ze na 1nce,Czy wstecznym , na zgaszonym silniku i bez recznego, auto uciekalo na lekkiej pochylosci. Prosze potestujcie jak jest u was

          2. Jade spokojńie jedynka, przyhamowuje przed delikatnym progiem zwalniajacym i wciskam sprzeglo. Za progiem 1 nka i na granicy kangura... Niby 2 ga os wtedy podjezdza pod prog, ale cos za latwo hanka ma tendencje do kangurowania.

          3. Coraz czesciej mam problem z wbiciem, haczeniem jedynki i czasami 2jki

          Aha mam 17" fele wiec to pewnie nie pomaga przy ruszaniu.
          Trzeba sie chyba przyjzec sprawie bliżej ale ja analfabeta techniczny z mechaniki jestem.

          Auto to 1.8 noPb ,bez start-stop. Przy start stop latwo zdusic przy ruszaniu i wieksze ryzyko kangura.

          Comment


          • #35
            poziomek - doskonale to opisujesz!

            Start- stop: mam identycznie. Ruszyć płynnie po odpaleniu silnika przez ten system - klękajcie narody.

            Biegi wchodzą u mnie spoko ale po progu zwalniającym mam identycznie.

            W przyszłym tygodniu jestem umówiony w jednym z ASO, trochę "po kontaktach". Mam nadzieje że dzięki temu mnie nie zleją.

            Comment


            • #36
              Dzisiaj zacząłem bacznie obserwować Hankę. Oczywiści wystąpił syndrom - jak przy jeździe do ASO z losową usterką - wszystko działa jak malina. Nie miałem sie do czego przyczepić dzisiaj.

              1. Sprawdzałem staczanie się. W sumie nie mam zastrzeżeń. Spadek w przód, wsteczny, zgasiłem silnik, stoczył się do przodu o pojedyncze cm więc zakładam wsje OK, na razie przynajmniej.

              2. Ruszanie - dzisiaj zupełnie bezproblemowe , brak kangurowania .... i bądź tu mądry,

              3. Tak teoretyzując:
              - w VIII gen, zwłaszcza na LPG, mają problemy z przepustnicą *brudna czy coś) ale nie wiem dokładnie czy polegają tylko n afalowaniu obrotów czy i na kangurze ???

              - paliwo, ja tankuję na Auchan, 5% bio-komponentów (oprócz Shell VPower to wszystkie mają stacje mają chyba dodatek 5% do noPb i ani deka mniej) etc.... ale nie sądzę aby było trefne.

              - mi się wydaje,że może brakuje momentu przy niskich obrotach w momencie puszczania sprzęgła. Może jakiś upgrade softu jest w ASO? Zobacze jak zmienie koła na 16: zimówki za 2tyg....

              Mam rok do końca gwarancji i przebieg 34000km , jestem 2gim właściciel (kupiłem ze stanem 4kkm, niby po spokojnym ludku ale gwarancji nie ma)
              Last edited by poziomek; 22-10-2014, 20:27.

              Comment


              • #37
                Dobra Panowie, proszę jutro przed południem trzymać kciuki za diagnozowanie

                Comment


                • #38
                  No jestem ciekaw, który z Naszych "domysłów" okaże się słuszny.

                  Comment


                  • #39
                    Dudek, jak tam diagnoza bom ciekaw straszliwie.
                    CIVIC IX 1,8/142KM

                    Comment


                    • #40
                      Panowie, ręce opadają. Tylko już nie wiem czy na moje paranoje, honde, czy serwisy. TTTM - taka jest diagnoza.

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                        TTTM - taka jest diagnoza.
                        TTTM moze mieć racje bytu tylko wtedy jeśli problem powtarza sie we wszystkich egzemplarzach.
                        A samą usterkę/zachowanie auta stwierdzili i wpisali w papiery ? (walcz o to bo to jedyny sposób aby ich zdopingowac do działania - inaczej zaraz po zakończeniu gwarancji Honda sie na Ciebie wypnie ! )
                        Nie zaproponowali w ASO żadnego rozwiązania ?
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • #42
                          U mnie natomiast występuje kilka lekkich szarpnięć, przy hamowaniu silnikiem, szczególnie odczuwalne jak przed puszczeniem gazu pedał jest lekko wciśnięty. Przy mocniej wciśniętym pedale gazu problemu nie ma, jak również problem w ogóle nie występuje przy zimnym silniku. Chociaż ostatni raz hanką jeździłem pół roku temu, może po długiej przerwie nie będę widział problemu.

                          Comment


                          • #43
                            Może z tym TTTM jest coś na rzeczy. U mnie występuje coś takiego przy zmianie biegu na wyższy. Ale że przez 9 lat jeździłem turbodieslem, winę zganiałem (nadal zganiam) na to że nie umiem jeszcze Hondą jeździć. Jeżdżąc delikatnie, sugerując się wskaźnikiem zmiany biegu, zmieniam je bardzo szybko na niskich obrotach. Wtedy najczęściej efektem jest zahłyśniecie, jakby od momentu wciśnięcia sprzęgła, zmiany biegu i odpuszczenia pedału - obroty spadły do zbyt niskiego na dany bieg poziomu. Jak pociągam wyżej do 2,5k - 3k jest raczej płynnie. No i teraz nie wiem, czy nadal nie umiem jeździć czy jednak coś jest nie tak.

                            Comment


                            • #44
                              Zrobilem prawie 150 tys km silnikiem 1.8 i nigdy nie miałem takich objawow jak wy.
                              Nawet kiedys przez 4-5 bakow jezdzilem caly czas tak jak mi te strzalki podpowiadaly zmiane biegow i nigdy szarpania, zahłystywania się nie było. A to juz naprawdę minimalne obroty, bo tak komputer jest w Hondach ustawiony.

                              Trochę mnie dziwi wasz komformizm, szczególnie ze jezdzicie autami na gwarancji !
                              Ze mną tak łatwo ASO Hondy przez prawie 7 lat nie miało
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                                Ze mną tak łatwo ASO Hondy przez prawie 7 lat nie miało
                                Pewnie świętowali jak się dowiedzieli że VW zakupiłeś .

                                Comment

                                Working...
                                X