Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szarpanie i zjeżdżanie na biegu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Na razie nic. Dziś jest pierwszy dzień od soboty w którym wsiadłem do Hondy. Jak było tak jest, podczas jazdy w sznurze aut można dostać cholery.
    Jak będę miał czas w przyszłym tygodniu to pojadę do innego ASO (Siedlce lub Warszawa) i ciekaw jestem czy oni też będą twierdzić że to normalne po przejażdżce "na parkingu Makro".
    Dzwoniłem do serwisu: sprzęgło 1800 + wymiana 750zł. Tyle że ja nie jestem pewien że to to.
    Jak nic się nie zmieni w podejściu ASO to będę kierował wszelkie uwagi na piśmie. Jak nie pomoże to do importera.
    Niesamowicie mnie wku... podejście serwisu... Miałem zamiar kupić CRV ale teraz nie ma takiej opcji.

    Comment


    • #17
      Witam, a robiłeś test o którym pisał syriuszteam ? przynajmniej ten jeden z wrzuceniem 4 czy 5 biegu ( najlepiej 5 ) i powolne ruszanie... tym sposobem sprawdzisz czy jest to wina sprzęgła..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #18
        Co do typowego ślizgania się sprzęgła - to bankowo nie to.

        Z tym testem w dwie osoby dzisiaj nie mam szans. Może jutro się uda.

        W każdym razie po dzisiejszym poranku jestem pewien że ze sprzęgłem tak czy inaczej jest coś nie tak. Pytanie czy to tylko to...

        Kolejna sprawa: jak jadę na jedynce powiedzmy 30km/h i wcisnę sprzęgło nie wrzucając na luz to słychać wyraźne szuranie do momentu aż samochód się zatrzyma. Tak ma być? Obstawiam że to wszystko jest powiązane...

        Comment


        • #19
          Te szuranie to dobry trop na układ przeniesienia napędu. Zdecydowanie ma tak nie być.

          Comment


          • #20
            A może masz zapowietrzone sprzęgło ? jak działają hamulce ? nie odczuwasz zmian w skoku pedału sprzęgła czy hamulca ?
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #21
              Hamulce są ok. Nie ma z nimi żadnych anomalii czy problemów.
              Nie wiem na czym polega zapowietrzenie sprzęgła?? Pedał teoretycznie pracuje normalnie. Ale... jak chcę ruszyć jak kierowca "eLki" , na "półsprzęgle" to samochód zaczyna skakać? Tak jakby sprzęgło nie mogło zdecydować złączyć czy rozłączyć napęd... to jest normalne czy nie?

              EDIT: czasem zaczynam żałować że nie mam żadnych podstaw mechaniki, może łatwiej by się rozmawiało w serwisach

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                jak chcę ruszyć jak kierowca "eLki" , na "półsprzęgle" to samochód zaczyna skakać? (...) to jest normalne czy nie?
                racze tak, piszę, raczej bo nie jest procyzyjnie napisane jak to robisz? ...domyślać się należy że jeśli dokładnie jak kierowca "elki" to taki jeździec rusza najczęściej tak:
                - bez gazu lub bardzo małą ilością gazu i popuszczenie sprzęgła powyżej pewnej granicy zaczyna robić "kangura,
                - bardzo dużo gazu popuszczenie za wolno sprzęgła i baaaardzo wolno rusza a w końcowej fazie puszcza gwałtownie nadrywając kręgi szyjne instruktora.

                Z opisu jaki zamieściłeś wynika że praktykujesz opcje nr 1.
                Proponuję dodaj minimalnie wiecej gazu, przytrzymaj sprzęgło jak tylko zacznie brać - wszystko będzie chodzić idealnie.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  rambo7, please...

                  Już doprecyzowuje:

                  Po pierwsze - nie praktykuje, to były wyjątkowe 3 próby żeby naświetlić problem.
                  Po drugie - mówię o sytuacji kiedy daje średnio sporo gazu, powiedzmy 2000 obr/min i nie zmniejszając obrotów ruszam na półsprzęgle. Powiedzmy tak jak pod dużą górkę. I w momencie jak sprzęgło łapie to samochód zaczyna się trząść.
                  Czyli właśnie tak jak piszesz - przytrzymuje sprzęgło jak zacznie brać, obroty są a samochód przyśpiszając, trzęsie się.

                  Myślę że te wszystkie objawy wskazują na sprzęgło. Pytanie czy to tylko to i jak otworzyć oczy ASO.

                  Dodam że jeżdżąc testówką i próbując wymusić podobne zachowania - nie ma na nie szans. Samochód zachowuje się tak jak powinien.

                  Comment


                  • #24
                    Z opisywanych objawów wynika, że zużyte są tłumi drgań skrętnych, czyli tarcza sprzęgła.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #25
                      ok tak odebrałem , IX gen to jest za młode auto by wystąpiły problemy ze sprzęgłem, czy poduchami amortyzującymi ruchy poprzeczne silnika. Odwiedzając ASo sprawdzą co jest w sensie np. Mistrz stacji sie przejedzie - bo raczej rozbierać nic nie bądą i za takie sprawdzenie nie powinieneś płacić. To bardziej konsultacja - czy to jest normalne.
                      Mimo wszystko uważam że ruszanie przy 2000 obr/min wygeneruje drgania poprzeczne silnika to są niskie obroty i chyba takich na co dzień sie nie stosuje? ..czy tak ruszasz spod świateł ? wydaje mi się że chyba wtedy jest więcej na obrotomierzu?
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Mimo wszystko uważam że ruszanie przy 2000 obr/min wygeneruje drgania poprzeczne silnika to są niskie obroty i chyba takich na co dzień sie nie stosuje? ..czy tak ruszasz spod świateł ? wydaje mi się że chyba wtedy jest więcej na obrotomierzu?
                        Ja czesto ruszam przy obrotach grubo poniżej 2 tys rpm. W korku ruszam bez gazu - na samym sprzęgle lub z minimalnym gazem.

                        Jedno jest pewne - dudek_t ma coś uszkodzone i moim zdaniem podchodzi to pod naprawe gwarancyjna bez zająknięcia.

                        I tak za długo z tym zwlekasz....jazda z takimi drganiami/szarpaniami wpływa negatywnie na cały układ napędowy - poduszki silnika, przeguby, łączenia i uszczelnienia silnik/skrzynia, mechanizmy w skrzyni i mase innych rzeczy.
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • #27
                          Nie mam pojęcia jak można ruszać z większą ilością gazu niż 2000obr/min Czemu to ma służyć? Do normalnego ruszania w sprawnym samochodzie nie potrzeba więcej jak 1000-1200obr/min. Po co wyć? Przecież to na nic się nie przekłada.

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                            Ja czesto ruszam przy obrotach grubo poniżej 2 tys rpm.
                            Ale Ty masz TDI i duży moment a Dudek wolnossaka Pb.

                            Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                            Czemu to ma służyć?
                            Np. dynamicznemu startowi.

                            Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                            Przecież to na nic się nie przekłada.
                            Przekłada się na dynamiczny start.

                            Co do PSJ (czyli w skrócie Pizdo.. Styl Jazdy) o jaki Cię tu Rambo posądza, w mojej ocenie tego co czytam jednak jest jakaś usterka a nie kwestia Twojego głaskania auta. Diagnosta z ASO siadając z ciężką nogą i ruszając z kopem grubo powyżej tych 2k obrotów mógłby tego po prostu nie zauważyć.

                            Comment


                            • #29
                              dudek_t jeśli jest jak pisałeś w testówce tego nie ma a u siebie to masz no to wizyta w aso Cię nie ominie. Daj znać co stwierdzili ?! Tu i tak Ci nic nie podpowiemy, możemy jedynie sugerować gorsze lepsze pomysły, skrzyni sam ściągał nie będziesz pod domem.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #30
                                [QUOTE=Joe;240457]Ale Ty masz TDI i duży moment a Dudek wolnossaka Pb.

                                Pisałem o Hance 1.8.
                                Jak w moim TDIku bym ostro ruszył grubo powyzej 2 tys rpm to chwile bym trakcji szukał na oponach 205
                                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                                Comment

                                Working...
                                X