Kompozyty na panewki są nadal zróżnicowane nie ma na sztywno jednego materiału .Stopy z cyną i ołowiem przewijały się od zawsze,ale od ok. 10 lat pojawiają się w seryjnych samochodach czarne powłoki .Sam nie jestem pewien teraz co to jest (pisaliśmy kiedyś o tym)Dowiedziałem się że jest kilka rodzai poza bazą polimerową,ale nikt nie podaje pełnego składu,trzeba by pogrzebać w sieci. .Generalnie to wszystko rozbija się o to żeby wał nie został zarysowany .Zeby to osiągnąć to trzeba uzyskać jak największą możliwą różnicę twardości ,przy czym to twarde nusi być gładkie,to drugie niekoniecznie.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez m26 Zobacz postaJa mam u siebie też czarne
W przyszłości jeżeli zajdzie taka potrzeba chciałbym właśnie te panewki, king racing czarne lub mahle clevite triple założyć.
Comment
-
@Grzechu, @Stach13 podał jeden ze sposobów zminimalizowania uszkodzeń kawitacyjnych (nie znam tych źródeł, ale są to ważne informacje), ja podaję kolejny sposób ochrony (nieprzelewanie silnika olejem). Oba mają zastosowanie niezależnie od wyboru oleju. Rozumiem, że poszukujemy najlepszego oleju (chociaż mamy trochę problem ze zdefiniowaniem w czym ma on być najlepszy), ale tak naprawdę najlepszą ochronę daje właściwa eksploatacja auta.
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaW przyszłości jeżeli zajdzie taka potrzeba chciałbym właśnie te panewki, king racing czarne lub mahle clevite triple założyć.Last edited by MiCyran; 03-01-2021, 22:40.
Comment
-
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaWedług jakiego klucza dobierałbyś panewki do swojego silnika (niekoniecznie Mahle)? Pytam, bo obawy przed brakiem możliwości dopasowania panewek aftermarketowych i kosztem zakupu OEM-owych przez chwilę spędzały mi sen z powiek.
Comment
-
Te panewki są robione przeważnie w jednym rozmiarze i to jest minus.Ja akurat trafiłem z wymiarami tak że są spasowane dobrze.Większość ludzi nie miała kilku kompletów gratów ale o dziwo nikt nie zgłaszał problemów i jakoś się to kręci.Ile na tym przejechałem ,chmm ...ciężko powiedzieć , padł mi wskaźnik to wymieniłem całość,potem nie patrzyłem,kiedyś znowu coś tam grzebałem i wyzerowałem wszystko a do pamietania takich rzeczy jak przebiegi to talentu nie mam.Ten silnik złożyłem chyba 8 czy 9 lat temu,przez pierwsze dwa zrobiłem po 60 tysięcy,potem tam przestałem zaglądać ,teraz coraz mniej , nie więcej jak 25,bardziej skupiam się na liczniku dziennym.Przebieg więc spory,wał ma już na bank z pół melona a dalej nic nie dzwoni .Uważam że warto było bo raczej takiego katowania na oemowych gratach by nie wytrzymał przez tyle lat.
Co do przelewania oleju to trzeba naprawdę dużo wlać żeby poziom sięgał nawet na zakrętach strefy operowania wału.Dodatkowo olej zanim trafi do pompy to musi najpierw spłynąć z płyty antypływowej,ma czas na pozbycie się piany.W końcu przecież to co wycieka z wału też chlapie po wszystkim z zawrotną prędkością .
EDIT nie ruszaj tego wału,jest ulepszony cieplnie i chemicznie,zniszczysz go.
Honda robi bardzo dobry wał,ale nie przewiduje podwymiarówze względu na utwardzenie samej powierzchni.Dziękij temu nie pękają .Last edited by m26; 03-01-2021, 23:29.
Comment
-
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaCzyli specjalnie nie przejmowałbyś się ścisłym dopasowaniem grubości panewek/luzu łożyska? Czy może brałbyś pod uwagę grubsze panewki i szlif czopów wału?
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaDla świętego spokoju użyłbym Paska pomiarowego luzu silnika Plastic Gauge.
EDIT: Jeżeli jest tak, jak pisze @m26, że nie trzeba przejmować się tak skrupulatnym doborem grubości panewek jak podaje instrukcja, a potem kilka razy bezproblemowo okrążyć Ziemię wzdłuż równika, to może miedzy innymi tutaj tkwi potencjał tych silników do stosowania lżejszych olejów?
Comment
-
Panowie, dyskutujecie właściwie o remoncie silnika - doborze panewek- związku z tym temat przeniosłem do najbliższego tej dyskusji. Odnośnie stosowanych olejów piszemy w tym temacie - powiązanie konstrukcji panewek ich luzu z doborem odpowiedniego oleju również, ale proszę już nie mieszać wątków.Last edited by Grzechu; 04-01-2021, 10:07.
Comment
-
Ok. racja.
Jak ktoś zacznie lać wynalazki albo wykręci z tego 200 kuca ,do tego będzie upalał to na dobre silnikowi luz nie wyjdzie.
To nie tak ze nie trzeba się tym przejmować bo trzeba,ale przy zdrowym wale,normalnej jeździe i odpowiednim oleju będzie jeździł wieki.
To są panewki ze sporym naddatkiem powierzchni,dobrze sobie poradzą nawet jak luz będzie większy. W końcu każdy z tych silników jeździ do czasu aż wał przetrze kompozyt dopiero zaczyna pukać,a to jest luz 20 razy wiekszy niż można uzyskać przy złym doborze.
Comment
-
Zamieszczone przez m26 Zobacz postaMożliwe .Takie np dostał silnik f9Q z Renault we wzmoznionej wersji.
Powłoka mega odporna na ścieranie , nadal miękka ale elastyczna.
Ja mam u siebie też czarne,ale nie wiem co zawierają bo dostępu do tej wiedzy nie ma.
Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.
Comment
-
co do panewek Honda od lat robi panewki w różnym pasowaniu oznaczone są kolorami, przytoczę cytat.
"(w milimetrach podana grubość panewki - na przykładzie panewki głównej do silników B serii z VTEC)
Niebieska 2.013-2.010 mm
Czarna 2.010-2.007 mm
Brązowa 2.007-2.004 mm
Zielona 2.004-2.001 mm
Żółta 2.001-1.998 mm
Różowa 1.998-1.995 mm
Czerwona 1.995-1.992 mm
I masz ochote kupujesz sobie niebieską, ciaśniejszą, albo czerwoną, luźniejszą.
Żadna firma poza Honda OEM tego nie potrafi, kupujesz zawsze "zielone", a w fabryce blok, wał korbowy i korbowody masz spasowany z konkretnymi panewkami.
Wkładając nominalne zamienniki (nominale) bez uprzedniego sprawdzenia luzu, bawicie się w ruletke. Albo się uda albo się nie uda"
Aftemarketowe ACL,KING robione są w wymiarowaniu OEM czarnej jak pamiętam.
Sam do F20B5 przez Jarka ściągałem OEM niebieskie ze stanów w EU nie były dostępne.Last edited by maciej_mariusz; 05-01-2021, 00:46.
Comment
Comment