Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez bravossi Zobacz posta
    Zluzuj majty, nie przyszłoby mi do głowy porównywanie uturbionego 1,5 do wolnossaka z ewidentną wadą
    A jak myślisz czym się różni check oil level w IX od X?
    Jak poprzedni właściciel nawet niech to będzie pracownik aso niby jak i skąd mógł wiedzieć w roku 2014 czy nawet 2015 kiedy sprzedawał, że ten silnik ma wadę pierścieni tłokowych, jak do tej pory większość aso nie wie i nie ma informacji które konkretnie egzemplarze mają wadę. Pierwszy wpis na forum o braniu oleju przez IX pochodzi z 2014 roku i przebieg około 30 tyś km niby to możliwe by właściciel stwierdził na podstawie wielu serwisowanych civiców że jest coś nie tak z silnikami.

    Comment


    • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
      @Rocky: czyli masz jeszcze gwarancje na auto skoro używka z salonu? Ile masz to auto, ile przejechałeś km, że twierdzisz że poboru nie ma?
      Co do jazdy autostradowej to potwierdzam - miałem taki przypadek. Auto niewiele brało oliwy a nagle na autostradzie w drodze na lotnisko gdzieś wessało 1l oleju i check oil. Więc radzę sprawdzać REGULARNIE stan oleju.
      Nie mam już. Kupiłem od gościa, który w tamtym czasie pracował w ASO Hondy ale prywatnie. Długa historia... Mam przejechane 66K i nawet grama nie pije. Ostatnio w wakacje zrobiłem nim trasę ok. 550 km przy jednym przystanku jadąc eską ~130 km/h i nic.

      Comment


      • W takim razie nie ma powodów do niepokoju. Ew. jak byś miał kiedyś dostęp do kamerki - wykręć świece i zobacz jakie masz tłoki - pewnie nie tylko ja jestem ciekaw czy aby nie sławetne R3A. Btw. jaka oliwa była zalewana, jaki interwał wymiany, jaki olej teraz zalewasz?

        Comment


        • Zamieszczone przez Rocky Zobacz posta
          Mam przejechane 66K i nawet grama nie pije
          Więc wsadź kamerkę do cylindrów dopóki nie pije oleju bo jak zacznie to szanse na odczytanie co jest napisane na tłokach maleją, ale w ostateczności zrób to przy wymianie świec zapłonowych.

          Comment


          • Dzięki chłopaki/panowie za podpowiedzi. Interwał zawsze przed 10 tys. km. Ostatnio pomyliłem się przez przypadek i zmieniłem oliwę przed 8K ale to chyba dobrze Natomiast olej od samego początku był to Shell Helix Ultra 5W40 Full Synthetic. Pierwszy właściciel lał też Shella AM-L ale 5W30 Full Synthetic. Teraz też będzie to 5W40 Shell.
            Jeszcze jedno, padł mi akumulator i nie wiem co wybrać. Doradzilibyście coś w miarę dobrego i do 400pln? Wiem wiem, że to nie jest ten wątek do pisania ale może ktoś z Was rzuci mi linka na prv? Myślałem o Yuasa YBX7027 12V 60AH 560A? Będzie pasował? Czy może ktoś z Was ma identyczny? Pisałem w temacie elektryki ale nikt nie odpisał linkiem. Admina proszę o wyrozumiałość i przepraszam za pisanie nie w temacie elektryka/elektronika.

            Comment


            • Ja kupiłem ostatnio Bannera o takich samych parametrach, cena chyba ok 450 z wymianą i zabraniem starego

              Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • Zamieszczone przez Rocky Zobacz posta
                Jeszcze jedno, padł mi akumulator i nie wiem co wybrać. Doradzilibyście coś w miarę dobrego i do 400pln? Wiem wiem, że to nie jest ten wątek do pisania
                Słusznie zauważyłeś, to nie ten wątek, o akumulatorach piszemy TUTAJ. Nie robimy bałaganu w tematach.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Słuchajcie, a może zróbmy zestawienie forumowiczów z R18Z4 z 2012 którzy podadzą jaki mają przebieg i czy ubywa im oleju?
                  Tak naprawdę tych teoretycznie wadliwych silników wyprodukowanych zostało tysiące sztuk, a słyszymy o kilku egzemplarzach w których ubywa dużo za dużo oleju. Myślę że w R1A też się zdarzają takie przypadki. Miałem VIII gen i tam widoczne były ubytki już od początku jak go kupiłem czyli od 140 000 km.
                  Fajnie gdyby ktoś opisał swój silnik co ma przebieg 200 lub więcej tys. km
                  Ja mam 127 000 przebiegu, silnik z numerem 1016420 i nie widzę ubywania oleju zupełnie. Salon Polska.
                  Pozdrawiam
                  Last edited by lukash01; 11-04-2020, 21:37.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez lukash01 Zobacz posta
                    Słuchajcie, a może zróbmy zestawienie forumowiczów z R18Z4 z 2012 którzy podadzą jaki mają przebieg i czy ubywa im oleju?
                    @lukash01, kiedy sprawa wadliwych tłoków na Forum dopiero raczkowała, próbowałem zrobić ankietę, aby zebrać te same informacje. Niestety, odzew był niewielki, pomimo faktu, że osób sygnalizujących problem na forum było dużo więcej. Możliwe, że teraz łatwiej będzie się przyznać, że ich silnik dotyka tytułowy problem, ale może być i tak, że pewna część Forumowiczów pozbyła się problemu... wraz z autem.
                    Mój Civic przed remontem spalał 1 l/1000 km bez względu na styl jazdy i nie chciałem wiedzieć, jak bardzo problem poboru oleju może jeszcze wzrosnąć. Po remoncie jest OK, a może nawet bardzo OK. Gdyby nie koronawirus, to pewnie właśnie po raz kolejny wymieniałbym olej (mija 10 tys. km, a łącznie niecałe 22 tys. od remontu). Niemniej, bagnet pokazuje właściwie to samo, co po zalaniu obecnego oleju, czyli jest jeszcze lepiej, niż przy poprzednich wymianach. Codziennie robię 2 x ok. 30-35 km, więc to raczej nie jest zasługa rozcieńczania oleju benzyną.
                    Last edited by MiCyran; 12-04-2020, 00:59.

                    Comment


                    • Panowie jak tam się mają Wasze R3A? Testujecie oleje? Wymieniacie tłoki?

                      Udało mi się dokonać precyzyjnego pomiaru poboru oleju w mojej 2012. Na 500km zeżarlo mi 350ml. Jazda na krótkich odcinkach, po rozgrzaniu nie raz do odcinki.
                      Czyli jak domniemam na 1000km weźmie 0,7l oleju. Nadal testuję na OEM 0W20. Oczekuje niecierpliwie na sierpień - wymiana oleju+filtr.
                      Last edited by hondamanone; 20-04-2020, 18:52.

                      Comment


                      • Nie to żebym był złośliwy. Absolutnie jestem daleki od tego, ale jak policzyć to na 10 000km wychodzi 7 litrów. W zasadzie należałoby tylko co jakiś czas wymienić filtr. Wymiana oleju wymuszona jest dolewkami...Taki wisielczy humor.

                        Comment


                        • Comment


                          • Panowie jak Wasze R3A? Temat zupełnie zdechł. Czyżby wszystkie po remoncie? Od siebie mogę tylko dopisać: ciągnę i dolewam nadal OEM 0W20. Póki co jedyny plus to to, że nie wywala mi błędu kata jak wcześniej. Na tym oleju zrobiłem 2600km, czekam do kolejnej wymiany (okolice sierpnia). Myślałem żeby zrobić wymianę wcześniej, ale przebieg znikomy a czasy trudne.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                              P
                              Póki co jedyny plus to to, że nie wywala mi błędu kata jak wcześniej. Na tym oleju zrobiłem 2600km, czekam do kolejnej wymiany (okolice sierpnia). Myślałem żeby zrobić wymianę wcześniej, ale przebieg znikomy a czasy trudne.
                              No mi właśnie zaczęło taki błąd wywalać. Spaliny teoretycznie czystsze, bo bez oleju, a tu taki wkurzający zonk. Zmiana oleju na taki rzadziutki to antidotum, powiadasz?



                              Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Zamieszczone przez emvipi Zobacz posta
                                Zmiana oleju na taki rzadziutki to antidotum, powiadasz?
                                Olej nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia. Ja mam 0w40, ale i tak na następną wymianę 5w40(mam lpg). Też mi wywalało błąd katalizatora, jak miałem bardzo wysoki poziom oleju w silniku tj. 5-8mm ponad max na bagnecie. Optymalnie w r-serii to 2-5 mm ponad max.

                                Comment

                                Working...
                                X