Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szanowni Koledzy,

    zapraszam do zapoznania się z dzisiejszym wydaniem MotoDziennika (od 2:28).

    Pozdrawiam,

    M.

    Comment


    • Czy ktoś z Kielc lub okolic posiada kamerkę? Też mam niesławny 2012 rocznik, chętnie sprawdzę jakie u mnie są tłoki. Niestety też mam problem z poborem oleju. Samochód kupiłem we wrześniu zeszłego roku także nie wiem jak było użytkowane, wiem tylko, że lany był olej Castrol 5w30 (serwisowany regularnie w ASO u Cichońskiego). Wątek odkryłem dzisiaj, postaram się zidentyfikować co u mnie siedzi, może dopiszę się do całej sprawy jeśli rzeczywiście mam te ferelne tłoki.

      Comment


      • marcel: ile Ci bierze? Jaki olej zalewasz?

        Comment


        • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
          marcel: ile Ci bierze? Jaki olej zalewasz?
          w ostatnim "sezonie" (czyli od wymiany do wymiany po mniej więcej roku użytkowania) dolałem ogólnie prawie 4 litry. Przejechałem ok. 8500 km. Castrol 5 W 30, taki zalali w ASO i taki też dokupiłem na dolewkę
          Last edited by marcel_ck; 31-10-2019, 12:25.

          Comment


          • Ciekawy jestem czy jest jakaś różnica pomiędzy autami z rynku krajowego a sprowadzanymi.Mój jest z Belgii, a na kamerkę czekam i zajrzę do tłoków.Kiedyś były 'akcje' że auta sprzedawane na wschodzie europy były drugiego sortu,oby tak nie było teraz.

            Comment


            • Według tego, co udało mi się ustalić, na pewno problem tłoków R3A został również zdiagnozowany w aucie z rynku brytyjskiego. Czekam na informację z Francji i Rumunii.

              Comment


              • nasze statystyki civicforum odnotowały zainteresowanie tematem z GB i Rumunii a i widać że Ty sam tam wprowadziłeś u nich niezłe zamieszanie , brawo!
                Kto nas odwiedzał w 2018 roku:
                Załączone pliki
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Kto nas odwiedzał w 2018 roku
                  2018 czy 2019??

                  Tak, czy siak brawo dla MiCyran za świetną robotę!

                  edit:
                  okres listopad 2018 - listopad 2019
                  r7
                  Last edited by rambo7; 05-11-2019, 08:42. Powód: r7

                  Comment


                  • No i Honda przyznała się że zamontowała tłoki R3A w 34850 egzemplaży z 2012 roku w celu zwiększenia osiągów i wydajności silnika i że w związku z tym może występować w niektórych autach podwyższone zużycie oleju, i że nie przeprowadzała żadnych kampanii naprawczych i że zmieniła te tłoki w ,,procesie unowocześniania modelu"
                    Last edited by piter77; 04-11-2019, 20:25.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                      No i Honda przyznała się że zamontowała tłoki R3A w 34850 egzemplaży z 2012 roku w celu zwiększenia osiągów i wydajności silnika...
                      Mój nos mi mówi, że to raczej chodziło o zmniejszenie tarcia, co wpływa na poziom emisji C02. Jak już dostali homologację, to przestali wariować i wrócili do sprawdzonej technologii. A że zmiana była „nieistotna” to nie musieli robić nowej certyfikacji i tak w papierach wszystko się zgadza, tylko niektórzy z nas cierpią :/

                      EDIT:
                      Odpowiedź Hondy moim zdaniem jest wystarczającym argumentem w przypadku dochodzenia rękojmi z tytułu niezgodności towaru z usługą. Czy ktoś z forumowiczów jest prawnikiem? Czy może potwierdzić moje przypuszczenia?
                      Last edited by Cojakco; 04-11-2019, 21:59.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                        Mój nos mi mówi, że to raczej chodziło o zmniejszenie tarcia, co wpływa na poziom emisji C02
                        Nie ma co wąchać to jest w 100% pewne. Wie to każdy kto trzymał w dłoni komplet pierścieni jak w starej hondzie i te z tłoków R3A, lub ten co zrobił co najmniej podstawową analizę. Największą wadą tych nieszczęsnych pierścieni jest 2 pierścień, który pełni tylko funkcję uszczelniającą, nie działa na niego ciśnienie sprężania, ma za małą sprężystość i przepuszcza najprawdopodobniej produkty spalania, co doprowadza do koksowania pierścieni olejowych, nr 1 też ma mniejszą sprężystość w porównaniu do tradycyjnych ale na niego działa ciśnienie sprężania dociskając go do gładzi cylindra a więc ma mniejsze znaczenie. W tradycyjnych pierścieniach nr 2 jest grubszy, posiada tzw nosek, ma większą sprężystość od pozostałych, naciska mocniej na gładź cylindra, pełni dodatkową funkcję zgarniającą, przepuszcza znacznie mniej produktów spalania.
                        Last edited by gkill; 04-11-2019, 22:18.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                          Odpowiedź Hondy moim zdaniem jest wystarczającym argumentem w przypadku dochodzenia rękojmi z tytułu niezgodności towaru z usługą. Czy ktoś z forumowiczów jest prawnikiem? Czy może potwierdzić moje przypuszczenia?
                          Czas na zgłoszenie niezgodności towaru z umową upływa po 2 latach od jej nabycia, także w naszym wypadku to nie zadziała.

                          Comment


                          • Ponoć można skorzystać z tej drogi, jeżeli się udowodni, że wada istniała w momencie zakupu. Tak gdzieś czytałem, ale to wymaga potwierdzenia kogoś biegłego w prawach konsumenta...

                            Comment


                            • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                              Nie ma co wąchać to jest w 100% pewne. Wie to każdy kto trzymał w dłoni komplet pierścieni jak w starej hondzie i te z tłoków R3A, lub ten co zrobił co najmniej podstawową analizę. Największą wadą tych nieszczęsnych pierścieni jest 2 pierścień, który pełni tylko funkcję uszczelniającą, nie działa na niego ciśnienie sprężania, ma za małą sprężystość i przepuszcza najprawdopodobniej produkty spalania, co doprowadza do koksowania pierścieni olejowych, nr 1 też ma mniejszą sprężystość w porównaniu do tradycyjnych ale na niego działa ciśnienie sprężania dociskając go do gładzi cylindra a więc ma mniejsze znaczenie. W tradycyjnych pierścieniach nr 2 jest grubszy, posiada tzw nosek, ma większą sprężystość od pozostałych, naciska mocniej na gładź cylindra, pełni dodatkową funkcję zgarniającą, przepuszcza znacznie mniej produktów spalania.
                              Teoria całkiem zgrabna, ale przypuszczam, że równie winny jest sam pierścień olejowy i wąskie kanaliki w tłoku, które uniemożliwiały swobodny odpływ nadmiaru oleju z gładzi, a ten przez "upośledzony" pierścień kompresyjno-zgarniający dostawał się do komory spalania. Te ilości nagaru, które mogliśmy zaobserwować na kilku fotografiach z Forum (które także kompletnie pozaklejały sprężynkę w pierścieniu olejowym) nie mogły się wziąć znikąd. Pytanie: gdzie przyczyna, a gdzie skutek?

                              Zamieszczone przez emvipi Zobacz posta
                              Czas na zgłoszenie niezgodności towaru z umową upływa po 2 latach od jej nabycia, także w naszym wypadku to nie zadziała.
                              Myślę, że gdyby do argumentacji dołączyć wpływ na środowisko, to sprawa miałaby jakąś szanse powodzenia. Na tym etapie nie warto się już ukrywać, a po prostu otwarcie przyznać, jeśli jesteśmy pechowcami z Civic-ami MR'12 biorącym olej - w ten sposób moglibyśmy poznać rzeczywistą skalę problemu. Honda twierdzi, że nadmierne zużycie oleju dotyczy "niektórych rzadkich przypadków", a jak jest naprawdę?
                              Czy w UE działa agencja, która swoimi kompetencjami jest zbliżona do amerykańskiej NHTSA?

                              Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Na razie Honda przyznała, że pierścienie R3A w późniejszym czasie zastąpiono R1A. Pomińmy na razie pytanie, jakie było uzasadnienie takich zmian, choć oczywiste jest, że już w 2013 musieli wiedzieć coś, o czym my, użytkownicy, dowiedzieliśmy się kilka lat później. Moje pytanie brzmi: ile jeszcze innych elementów silnika (może także w oprogramowaniu) zmieniono? Czy wstawienie tłoków R1A bez ingerencji w pozostałe elementy i podzespoły jest w pełni bezpieczne? Nie chodzi o to, ze się boje, ale kiedy przeprowadzałem remont, wiedza ASO, niezależnych warsztatów, dostawców części i moja własna była tak znikoma, że kto wie...
                              Last edited by MiCyran; 05-11-2019, 00:46.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                                Ponoć można skorzystać z tej drogi, jeżeli się udowodni, że wada istniała w momencie zakupu. Tak gdzieś czytałem, ale to wymaga potwierdzenia kogoś biegłego w prawach konsumenta...
                                Wada musi istnieć w momencie wydania towaru, tak to podstawa. Załóżmy, że to co się dzieje to wada. Ale na jej zgłoszenie jest 2 lata od momentu zakupu. Poza tym jak wiadomo, nie każdy kupował bezpośrednio od dealera Hondy, a uprawnienie ma, o ile dobrze pamiętam zapisy w kodeksie cywilnym, tylko pierwszy nabywca.

                                Odpowiedź Hondy jest dyplomatycznym powiedzeniem "nie mam pana płaszcza i co mi pan zrobi. Założyliśmy te tłoki w dobrej wierze, a że niektóre z tych konstrukcji mają problem.. upssss.. no cóż, nie wiemy i w sumie mamy w 4 literach, żeby się dowiedzieć dlaczego. " Na koszty się nie będą narażać.

                                Comment

                                Working...
                                X