Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dzięki Panowie że bierzecie się za tą sprawę!
    Ogarnę kamerkę i też sprawdzę tłoki u siebie.
    Jest gdzieś na forum instrukcja jak się obchodzić ze świecami? Mechanik że mnie żaden, ale chętnie się nauczę. Wolałbym jednak nie zepsuć

    Comment


    • Problem dotyczy również mojej hondy,kupionej w tamtym roku od dealera hondy, zużycie oleju na poziomie 0,4 l na 1000 km. Też sprawdzę czy mam te felerne tłoki

      ASO hondy oczywiście nie widzi problemu w takim spalaniu oleju , jedynie co zaproponowali to przejście na 10W60 czego oczywiście nie uczyniłem
      Last edited by Lukas; 20-09-2019, 12:05. Powód: Połączenie postów.

      Comment


      • Właśnie byłem w ASO w Krakowie (Krężel) i dostałem numer tych pierścieni: 06131-R1A-305. Niestety cena to 535 zł netto.

        Po wpisaniu VIN wyświetlają im się pierścienie i tłoki poszerzone, natomiast nie ma problemu z zamówieniem standardowych. Powiedziałem, że mam nietypowe tłoki R3A i okazało się, że znają sprawę i dostałem właśnie ten numer części. Zastanawiało mnie to "R1A" w nazwie, ale niestety nie mieli informacji, jakie są wymiary tych pierścieni. Natomiast widziałem zlecenie gwarancyjne z 05.2015 dla samochodu z 05.2012 (duże zużycie oleju) - wysłali wtedy pytanie do Honda Motors, jakie pierścienie mają tam montować. Dostali ten numer i właśnie na takie wymieniają od tej pory. Ten sam problem dotyczy Accordów 2012+.

        Tłoki R1A 385 netto, więc chyba taniej wyjdzie wymienić też tłoki.

        Comment


        • Zamieszczone przez mj008 Zobacz posta
          Właśnie byłem w ASO w Krakowie (Krężel) i dostałem numer tych pierścieni: 06131-R1A-305. Niestety cena to 535 zł netto.

          Po wpisaniu VIN wyświetlają im się pierścienie i tłoki poszerzone, natomiast nie ma problemu z zamówieniem standardowych. Powiedziałem, że mam nietypowe tłoki R3A i okazało się, że znają sprawę i dostałem właśnie ten numer części. Zastanawiało mnie to "R1A" w nazwie, ale niestety nie mieli informacji, jakie są wymiary tych pierścieni.
          Czyli potwierdza się to, co i mi powiedziano w ASO i o czym wspominałem wcześniej - można kupić nominały, ale wyłącznie komplet (tłoki z pierścieniami i, najprawdopodobniej, sworzniami; w marcu taki zestaw kosztował 525 PLN netto). Tłoków mi nie zaproponowali... Sprzedawców części zamiennych, z którymi rozmawiałem, najbardziej jednak zastanawiało, dlaczego pierścieni nie można kupić oddzielnie.

          sIMG_20190920_121039.jpg

          Zamieszczone przez mj008 Zobacz posta
          Natomiast widziałem zlecenie gwarancyjne z 05.2015 dla samochodu z 05.2012 (duże zużycie oleju) - wysłali wtedy pytanie do Honda Motors, jakie pierścienie mają tam montować. Dostali ten numer i właśnie na takie wymieniają od tej pory. Ten sam problem dotyczy Accordów 2012+.
          Skoro jednak o wszystkim wiedzą, to znaczy, że mamy odpuścić? Jak sądzicie?

          Zamieszczone przez mj008 Zobacz posta
          Tłoki R1A 385 netto, więc chyba taniej wyjdzie wymienić też tłoki.
          Najtaniej wyszłoby kupić w ASO same tłoki, a pierścienie zamówić np. na Allegro, no ale taka oszczędność to pewnie również jakieś ryzyko...
          Last edited by MiCyran; 20-09-2019, 12:16.

          Comment


          • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
            Czyli potwierdza się to, co i mi powiedziano w ASO i o czym wspominałem wcześniej - można kupić nominały, ale wyłącznie komplet (tłoki z pierścieniami i, najprawdopodobniej, sworzniami; w marcu taki zestaw kosztował 525 PLN netto). Tłoków mi nie zaproponowali... Sprzedawców części zamiennych, z którymi rozmawiałem, najbardziej jednak zastanawiało, dlaczego pierścieni nie można kupić oddzielnie.
            Wyraźnie mówili, że to kod samych pierścieni i nie wspominali, żeby cena obejmowała komplet. Zdaje się, że po prostu te pierścienie tyle kosztują: https://www.bike-parts-honda.com/hon...ts/06131R1A305.

            Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
            Najtaniej wyszłoby kupić w ASO same tłoki, a pierścienie zamówić np. na Allegro, no ale taka oszczędność to pewnie również jakieś ryzyko...
            Ryzyko w wymianie tłoków czy stosowaniu pierścieni z allegro? Myślałeś o sprowadzeniu tłoków z USA? Nie wyjdzie taniej?

            Comment


            • A mi człowiek z działu części zamiennych (ten, który przygotował powyższe zestawienie) powiedział, że to jest komplet - zresztą, patrząc na załączone wyżej zestawienie, byłoby nielogiczne, gdyby było inaczej. Nazywanie tego pierścieniami może być formą jakiegoś kamuflażu...

              Chodziło mi o to, że kupując komplet w ASO, masz pewność, że są to oryginały OEM, natomiast na temat podróbek pierścieni krąży w internecie wiele sprzecznych opinii. Może byłem naiwny, ale to był powód, dla którego dokonałem nieco droższego zakupu w Haparts.

              Zakup za Oceanem też rozważałem. Kiedyś nawet widziałem zamienniki tłoków 13010-R1A-A00, ale tylko raz i potem gdzieś zginęły. Jak wiesz, w końcu udało mi się znaleźć na naszym rynku tłoki używane w dobrym stanie. Koszt nieporównanie mniejszy, więc zaryzykowałem i na razie nie żałuję. Fakt, nie mam na nie żadnej gwarancji...

              EDIT: Znalazłem jeszcze coś takiego:

              Komplet: https://www.lingshondaparts.com/part...er=06131R1A305 - przyznaję, ze nie mogę mieć pewności, czy ten komplet obejmuje dwie poniższe pozycje, czy może jeszcze jakieś inne tłoki i pierścienie przygotowane specjalnie na podmianę tych wadliwych. W każdym razie wychodzi taniej, niż zakup obu części osobno - może to taka rekompensata dla "pechowych" posiadaczy 2012-ek.

              Tłoki R1A (nominalne): https://www.lingshondaparts.com/part...=13010-R1A-A00

              Pierścienie do R1A (nie oferowane do 2012-ek - przynajmniej przez nasze ASO): https://www.lingshondaparts.com/part...=13011-RNA-A01

              Clipboard01.jpg

              Pierścienie Rikena (13011-RNA-A02) i Teikoku (13011-RNA-A01) są w zasadzie identyczne. Podobno w Europie na pierwszy montaż częściej szły Teikoku.
              Last edited by MiCyran; 20-09-2019, 15:19.

              Comment


              • Koszt kompletu rzeczywiście mniejszy. Ale rozumiem liczymy x4 + koszt wymiany + koszty poboczne (uszczelka itp.)?
                Last edited by hondamanone; 20-09-2019, 13:49.

                Comment


                • No ale to i tak zawsze 2 630 PLN... 06131-R1A-305 to komplet na jeden cylinder.

                  Comment


                  • Właśnie na początku liczyłem 700zl i to coś za piękne było..Cóż, jadę dziś na tor przegonić Hondę i zobaczymy jak będzie ze stanem oleju.

                    Comment


                    • IMG_20190921_083753.jpgIMG_20190921_083804.jpg ja jestem po wymianie silnika a tłoki wyglądają tak

                      Comment


                      • Rocznik 2015? Dlaczego wymieniałeś silnik? Jaką oliwę stosowałeś w tym uszkodzonym?

                        Comment


                        • Shell helix ultra 0w30 wymiana średnio co 10000 km. Reszta w wątku u stukaniu r18z4

                          Comment


                          • Albercik odsprzedaj te tloki jakiemus forumowiczowi.

                            Comment


                            • @albercik1, i w miarę możliwości podziel się, co było przyczyną objawów, które zgłaszałeś w wątku https://www.civicforum.pl/showthread...ukanie-w-r18z4. Niech mnie ktoś poprawi, ale zużyte panewki chyba nie mogą odpowiadać za taki stan tłoków.

                              Comment


                              • Nie wiem co napisać, kiedyś rozbierałem dwudziestoparoletnie silniki D15,D13 i powiem szczerze ,że tłoki lepiej wyglądały jak te

                                Comment

                                Working...
                                X