Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Może to coś pomoże:

    Comment


    • Jest juz nowy Motodziennik z materialem na interesujacy nas temat:

      Niecierpliwi moga przewinac do 3:19

      Wysłane z mojego Z1 przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Witam serdecznie, czy bardziej doświadczeni użytkownicy mogliby napisać opinie na temat aby gniazda pierscieniowe w tłokach R3A dopasować do ogólnodostępnych pierścieni od tłoków R1A ? Ewentualnie czy przy zmianie R3A na R1A konieczne jest tulejowanie honowanie czy coś takiego.

        Comment


        • Zamieszczone przez Kamillo90210 Zobacz posta
          Witam serdecznie, czy bardziej doświadczeni użytkownicy mogliby napisać opinie na temat aby gniazda pierscieniowe w tłokach R3A dopasować do ogólnodostępnych pierścieni od tłoków R1A ? Ewentualnie czy przy zmianie R3A na R1A konieczne jest tulejowanie honowanie czy coś takiego.
          Ja swój R20A3 robiłem mając 193 tyś km i tuleje były w idealnym stanie więc podejrzewam że u Ciebie będzie podobnie. Rowki w tłokach da się przetoczyć pod standardowe pierścienie ale należałoby również rozwiercić nieco otwory w tłokach, lecz ja bym wymienił na R1A choćby używane. Honowanie zbyteczne, ale wszystko zależy od stanu gładzi cylindrów. Kiedyś wymieniałem pierścienie w d14z6 i tam już była owalizacja cylindrów, ślady honowania były widoczne, pierścienie się dopasowały, trwało to długo bo około 50 tyś km ostrego traktowania.

          Comment


          • Jeden z użytkowników brytyjskiego forum Civic-a skorzystał z naszych rad i zajrzał kamerką inspekcyjną wgłąb cylindra: https://www.civinfo.com/forum/engine...ml#post5478416. Także posiada tłoki R3A.

            Odpowiadając na post @Kamillo90210, przetaczanie tłoków (ściślej: rowków pierścieniowych) było powszechnie stosowane w silnikach TSI/TFSI grupy VW, ale lepsze rozwiązanie podał @gkill (zakup tłoków R1A; proponuje kontakt w tej sprawie z Haparts i podzielenie się na Forum otrzymaną ofertą). Co do honowania, to nawet serwisówka do R18A2 przy wymianie pierścieni zaleca ten zabieg tylko w sytuacji, gdy stan gładzi tego wymaga. Roztaczanie tulei to znacznie głębsza ingerencja, która w konsekwencji wymaga użycia nadwymiarowych tłoków i pierścieni, ale jestem prawie pewny, że w Twoim przypadku to nie będzie konieczne. Zarówno ja, jak i @gkill, gdybyśmy tylko mieli czym zastąpić stare pierścienie, to bez żadnej dodatkowej obróbki moglibyśmy wstawić stare tłoki.
            Last edited by MiCyran; 14-10-2019, 13:31.

            Comment


            • Zamieszczone przez Kamillo90210 Zobacz posta
              Ewentualnie czy przy zmianie R3A na R1A konieczne jest tulejowanie honowanie czy coś takiego.
              taki zabieg Adam Klimek zaleca tylko i wyłącznie gdy stwierdzono wyraźne uszkodzenia mechaniczne gładzi cylindrów.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Dla zainteresowanych fabrycznie nowe tłoki R1A z Haparts koszt ok 430-400 zł/szt. Jednak ciekawostką jest, że chłopaki z Haparts po analizie Vinu stwierdzili, że w moim silniku są nadwymiarowe tłoki właśnie R1A a występuje u mnie pobór oleju ok 1l na 4-5 tyś. I nie wiem teraz czy wymienić pierścienie, uszczelniacze zaworowe czy na razie odpuścić jakakolwiek ingerencję.

                Comment


                • Zamieszczone przez Kamillo90210 Zobacz posta
                  chłopaki z Haparts po analizie Vinu stwierdzili,
                  na tym polega cały problem. Cały w sensie globalny.
                  To że oni to stwierdzili na podstawie Vin'u nic nie znaczy. Honda też twierdzi że powinny być R1A. Pytanie (do Hondy) jak to się stało i kiedy i w jakiej partii samochodów że Vin mówi jedno a fakty co innego.
                  Cały ten temat jest właśnie o tym.
                  Tak że chłopacki niczego nie stwierdzili.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Kup kamerkę I sprawdź co tam siedzi. Niewielki koszt. Ja już mam , tylko nie mam dostępu do androida i nie mam jak sprawdzić.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Kamillo90210 Zobacz posta
                      Jednak ciekawostką jest, że chłopaki z Haparts po analizie Vinu stwierdzili, że w moim silniku są nadwymiarowe tłoki właśnie R1A
                      @Kamillo90210, możesz być pewny, że jeśli nikt nie grzebał w Twoim silniku, to nie masz nadwymiarowych tłoków, tzn. z montażowni Twój Civic na pewno wyjechał z nominalnymi. Pytanie: czy z R1A (ja według VIN-u miałem właśnie takie), czy z tymi felernymi R3A?

                      Comment


                      • Poprzednio zrobiłem zdjęcia tylko środkowych cylindrów. Okazuje się, że skrajne wyglądają gorzej. Wystarczą nominalne tłoki, czy trzeba szlifować cylindry?
                        Załączone pliki

                        Comment


                        • To wzdłużne rysy ? Nie powinno tego być.. pewnie trzeba obrobić tuleje. Może samo honowanie by wystarczyło, ciekawe jak głębokie.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez mj008 Zobacz posta
                            czy trzeba szlifować cylindry?
                            wystarczy czytać odpowiedzi padały wiele razy, wróć o 5 wpisów, jest odpowiedź i sam opisał jednocześnie wyjaśniając jak zrobił autor remontu. (nie honowano, nie szlifowano, nie obrabiano).
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Wiem, że @MiCyran nie szlifował, bo nie było takiej potrzeby. Pytałem o te konkretne cylindry ze zdjęcia.

                              Comment


                              • mikro rysy w poziomie to fabryczne honowanie, pytasz o rysy w pionie? trudno powiedzieć na podstawie foto czy są głębokie czy to tylko jakieś powierzchowne? Będzie musiał to ocenić mechanik przy rozbiórce.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X