Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    A poza tym, to dziwi mnie, co takiego wyróżnia kierowców i właścicieli Civic-ów z 2012, że leją kiepskie oleje i jeżdżą cały czas do odcinki, albo wręcz przeciwnie - skrajnie emerycko - zabijając w ten sposób silniki. Czy w 2013 roku, a samochody z tego rocznika maja, statystycznie rzecz ujmując, niewiele mniejsze przebiegi, tak nagle zmieniła się mentalność kierowców?
    No właśnie, raczej tak nie jest.. wszystko wskazuje na to, że w tym roczniku są felerne pierścienie i tłoki, być może nie we wszystkich autach.. kolega Luzny41 jest tutaj przykładem odstępstwa, ciekawe co u niego napisane jest na tłoku ? Wachlarz SAE stosowanych olei szeroki.. pozostaje dalej zbierać informacje odnośnie oznaczenia tłoków.. warto też pisać na jakim oleju jeździł od samego początku konkretny przypadek.. może udałoby się wyciągnąć jakieś wnioski, dobrze by było, żeby udzielały się osoby którym rocznik 2012' nie bierze oleju..
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #77
      Arkan też ma z 2012r. Z tego co pamiętam łyka mu około 1l na 10kkm. Przy zasilaniu lpg.
      Może też się skusi na kontrolę tłoków.

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
        Arkan też ma z 2012r. Z tego co pamiętam łyka mu około 1l na 10kkm. Przy zasilaniu lpg.
        Może też się skusi na kontrolę tłoków.
        Wasze obserwacje byłyby bardzo cenne! Gdyby, na przykład, okazało się, że z R3A można jednak długo jeździć z minimalnym poborem oleju (jak u Was), to znaczyłoby chociażby tyle, że w moim przypadku (oraz @mj008 i @gkill) wystarczyłaby wymiana pierścieni (których na razie nie ma na rynku...), a potem restrykcyjne podejście do wymian olejów.
        Last edited by MiCyran; 16-09-2019, 12:46.

        Comment


        • #79
          Tu się już wypowiadałem: https://www.civicforum.pl/showthread...-8-2012/page10 - post #93
          Ale ciekawi mnie jakie są u mnie te tłoki oraz dla wiedzy innych użytkowników rocznika 2012, jak będę miał okazję i dostęp do kamerki, to sprawdzę ich oznaczenie.
          Last edited by arkan; 16-09-2019, 15:01.

          Comment


          • #80
            W moim przypadku nawet jeśli mam nieodpowiednie tłoki założone, to pobór oleju wynika najprawdopodobniej z niewłaściwej eksploatacji silnika przez pierwszego właściciela, tzn zbyt długie interwały zmiany oleju.

            1.13tyś
            2. 32tyś
            3 56tyś
            4.73tyś
            5.88tyś
            6. 92tyś ( zmieniony po zakupie.)

            Comment


            • #81
              Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
              W moim przypadku nawet jeśli mam nieodpowiednie tłoki założone, to pobór oleju wynika najprawdopodobniej z niewłaściwej eksploatacji silnika przez pierwszego właściciela, tzn zbyt długie interwały zmiany oleju.
              Bo... pewnie stosował się do wezwań do inspekcji olejowej generowanych przez komputer.

              Comment


              • #82
                Pewnie, tak zwłaszcza,że to kobieta jeździła tym samochodem i z tego co mi mówiła, to jeździła z tym autem do z Niemiec do Grecji i pewnie dlatego tak późno włączyło się wezwanie do inspekcji olejowej., ... sprawdzę, jeszcze te tłoki, ale jeśli nawet są inne, to i tak wymiana oleju przy takich interwałach mogła uszkodzić pierścienie.

                Comment


                • #83
                  Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
                  Pewnie, tak zwłaszcza,że to kobieta jeździła tym samochodem i z tego co mi mówiła, to jeździła z tym autem do z Niemiec do Grecji i pewnie dlatego tak późno włączyło się wezwanie do inspekcji olejowej.
                  Nie zwalałbym akurat na to.. Honda na pewno przewidziała to, że interwały mogą sięgać rzędu 20tys.km i na pewno sprawdzali degradację oleju/zużycie silnika pod tym kątem... W poprzedniej Corsie C 1.2 benzyna, którą użytkowałem ładnych parę lat, wymieniałem olej co 18-19tys.km, sprzedałem ją z przebiegiem prawie 140tys.km, oleju praktycznie nie brała od wymiany do wymiany.. olej do 20tys.km daje jeszcze radę.. oczywiście w swojej Hondzie tej praktyki już nie stosuję co w Corsie zmieniam co 12-14tys.km. jak to się mówi dmucham na zimne
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #84
                    A pamiętam koronny argument handlarzy.
                    "Samochód użytkowany przez kobietę"
                    Jakby to miała być gwarancja spokojnego i odpowiedniego użytkowania.
                    Nie generalizuję ale kobiety które znam jeżdżą aż jeździ.
                    Dopiero jak nie jedzie to trzeba coś robić.
                    Oststnio jedna zachodziła w głowę "czemu śmierdzi w samochodzie?" Ale jak zapytałem czy zmienia filtr kabinowy i serwisuje klimę?
                    To zrobiła oczy jakbym zapytał niewiadomo o co.

                    Comment


                    • #85
                      Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                      A pamiętam koronny argument handlarzy.
                      "Samochód użytkowany przez kobietę"
                      Wcale nie kupiłem tego auta , bo kobieta nim jeździła, bardziej chodziło mi w tym stwierdzeniu,że stosowała się do zaleceń komputera, .

                      Comment


                      • #86
                        U mnie też jest max 24 tys. km - pomiędzy pierwszym i drugim przeglądem A i to teoretycznie bez przekroczonego terminu. Raczej spodziewałbym się takiego odstępu w okresie pogwarancyjnym, a nie w czasie serwisowania w ASO.
                        Last edited by mj008; 16-09-2019, 20:46.

                        Comment


                        • #87
                          1. Wg. książki wymiana co 17 000km (jaki olej nie wiem, pewnie OEM albo jakiś odpowiednik który ASO uzaje)
                          2. Od 90.000 wpisana zmiana oleju (przez serwis który stracił miano ASO Honda) na MOBIL 3000 X1 5W40 (na 99% stosowany do przebiegu 177 000km)
                          3. Po moim zakupie i przejechaniu 1500km - dolewka Mobil 0W40 200-300ml
                          4. Przy 178 000km zmiana w ASO na OEM 0W20
                          5. Po przejechaniu 500km na bagnecie nie widzę ubytków
                          6. Zobaczę co będzie po kolejnych 500km. W bagażniku 1l OEM 0W20. Oby starczyła na rok/10 000km.
                          Last edited by hondamanone; 16-09-2019, 21:40.

                          Comment


                          • #88
                            Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
                            Wcale nie kupiłem tego auta , bo kobieta nim jeździła, bardziej chodziło mi w tym stwierdzeniu,że stosowała się do zaleceń komputera, .
                            Delpiero02 nie pisałem tego w stosunku do Ciebie.
                            Jeżeli poczułeś się urażony to sorry
                            Napisałem ogólnie co pojawia się w ogłoszeniach.

                            Comment


                            • #89
                              Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                              Bo... pewnie stosował się do wezwań do inspekcji olejowej generowanych przez komputer.
                              Powtórzę to jeszcze raz:
                              zawarte w IO
                              pojazdy bez systemu przypominania o przeglądzie - warunki normalne max 10 tyś km i max 1 rok, warunki trudne max 5 tyś km i max 6 miesięcy.
                              Wadliwe vagi z pierścieniem olejowym niemal identycznym jak w naszych hondach nie mają problemu ze spalaniem oleju silnikowego jeżeli od samego początku serwis olejowy był wykonywany co max 10 tyś km(passat 2,0 tfsi 200km z przebiegiem 260 tyś km mojej kuzynki do tego z lpg, przy zakupie około 100 tyś km). Niski stan oleju w silniku zabija tsi i tfsi.
                              Last edited by gkill; 17-09-2019, 07:42.

                              Comment


                              • #90
                                Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                                zawarte w IO
                                pojazdy bez systemu przypominania o przeglądzie - warunki normalne max 10 tyś km i max 1 rok, warunki trudne max 5 tyś km i max 6 miesięcy.
                                Jeśli dobrze pamiętam w IO od IX jest 20tys.km lub co rok - warunki normalne. Ale mogę się mylić. Ale wracając do tematu i w sumie patrząc teraz na dwa przypadki z interwałami wymian olejów, można wyciągnąć wniosek, że te delikatne cienkie pierścienie zakokosowały się i zniszczyły przez zbyt długie interwały wymian oleju... a jak reszta przypadków z dużym poborem ? Najgorsze jest to, że interwały wymian wskazywał komputer.
                                Last edited by Grzechu; 17-09-2019, 07:56.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X