Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
    Z postów wyżej wynika, że 5w40.
    U siebie w Oplu leję 5W30. 5W30 powinien mieć mniejszy noack, od 5w40, którego nie podają niestety w kartach.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Arkan a ile ci bierze silnik oleju na shell 5w40

      Comment


      • Zamieszczone przez Stelmi Zobacz posta
        Arkan a ile ci bierze silnik oleju na shell 5w40
        Do jednego litra na 10-12 tyś. km.

        Comment


        • A próbowałeś zalewać inny np. 5w30.

          Comment


          • Jak zmieni na 5w30 to zacznie dolewać 2 litry na 12 tys km.

            Comment


            • Wszystkie testy jakie czytałem przed wyborem oleju do mojego auta, chwaliły shella jako dobry olej, ale z wad zawsze wymieniały jego wyższą odparowalność. Nawet mój szwagier w starym golfie kiedy przeszedł z LM na Shell-a (aby było taniej) stwierdził znacznie większe ubytki Shella vs LM. Co do Ravenola - jeżdżę na RSP 5W30 - przez 7 tys zero ubytków. Z wad? może ciut bardziej twarda praca silnika - ale ponoć to normalne że oleje na bazie PAO są "głośniejsze" w porównaniu do olejów HC

              Comment


              • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                Jak zmieni na 5w30 to zacznie dolewać 2 litry na 12 tys km.
                To akurat może być błędne stwierdzenie, oleje 5W30 mogą mieć odparowalność mniejszą niż 5W40 lub taką samą. To, że lepkość kinematyczna jest ciut mniejsza w porównaniu do 5W40 nie oznacza, że oleju będzie więcej ubywać. Lepkość kinematyczna nic nie znaczy w warunkach pracy silnika. Tam ważna jest lepkość dynamiczna, oleju, który poddawany jest ciągłemu ścinaniu. Wszystko oczywiście zależy od "konstrukcji" oleju. Osobiście w Oplu też miałem wrażenie, że więcej zjadał Shella niż Maxlifa.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Witam , zapoznałam się z wpisami w tym wątku, ale chyba nie dość dokładnie. Nie udało mi się odnotować jaki olej jest polecany do silników z dużym przebiegiem. Moje mają 240 i 215 tys.( kupione już z wysokimi przebiegami, na to nie zwracałam uwagi, będąc przekonana, że to trwałe silniki), bez LPG, oleju nie biorą. Od kiedy je posiadam wymiany co 10 tys., obecnie jest Shell 5w40. Niedługo czas kolejnej wymiany oleju i wpadło mi do głowy, żeby zmienić na jakiś inny. Pod uwagę biorę Ravenol VST Turbo USVO 5w40, PMO Extreme 5w40, a może Motul 300V 5w30. Jazda w terenie pagórkowatym, w różnym stylu ( czasami trzeba ostrzej), trochę miasta, trochę DK, często dzienny dystans do przejechania to 300 km, prędkość do ok. 150 km/h. W zimie bywa u mnie -30, w lecie ponad 30 stopni C. Zależy mi na tym, żeby utrzymać silniki w dobrej kondycji, chociaż tak naprawdę nie wiem w jakim są stanie, ale na razie sprawują się dobrze i nie chcę ich "zepsuć".
                  Liczę na odpowiedź, podziwiam Wasz zasób wiedzy na temat tego płynu, ja tego nigdy nie ogarnę, dlatego proszę mi doradzić. Z góry dziękuję.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    To akurat może być błędne stwierdzenie, oleje 5W30 mogą mieć odparowalność mniejszą niż 5W40 lub taką samą
                    Owszem może być tak jak piszesz, ale z własnego doświadczenia wiem że będzie raczej gorzej i patrząc na wpisy na forach typu bierze 1l na 10 tyś km 5w40, zmieniłem na 5w30 i bierze prawie 2l na 10 tyś, wróciłem do poprzedniego oleju i już nie udało się wrócić do poprzedniej wartości ubytków. W zmęczonym silniku niski noack nie pomorze.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Renata-M Zobacz posta
                      Niedługo czas kolejnej wymiany oleju i wpadło mi do głowy, żeby zmienić na jakiś inny. Pod uwagę biorę Ravenol VST Turbo USVO 5w40, PMO Extreme 5w40, a może Motul 300V 5w30. Jazda w terenie pagórkowatym, w różnym stylu
                      Wszystkie z powyższych które wymieniłeś są z górnej półki. Ja np. jeżdżę teraz na 300V 5W30. Ale Ravenol jak i PMO "konstrukcyjnie" są bdb olejami.

                      Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                      ale z własnego doświadczenia wiem że będzie raczej gorzej i patrząc na wpisy na forach typu bierze 1l na 10 tyś km 5w40, zmieniłem na 5w30 i bierze prawie 2l na 10 tyś
                      To może wynikać z niższej lepkości HTHS. Wszystko zależy jaki olej się wybierze.. są 5W30 które mają HTHS takie same jak niektóre 5W40, a przy tym niższy noack. Ja bym celował w takie oleje w przypadku gdybym zmieniałbym z 5W40 na 5W30.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Renata-M Zobacz posta
                        Pod uwagę biorę Ravenol VST Turbo USVO 5w40, PMO Extreme 5w40, a może Motul 300V 5w30.
                        Tak jak napisał Grzechu, każdy z tych produktów jest bardzo dobry. Nawet ten Shell, którego używałaś. Najważniejsze jednak jest to co napisałaś, wymiana co 10 tyś km. Nawet zalewając silnik olejem budżetowym, ale wymieniając go w takim reżimie, robisz najlepiej dla silnika.
                        PMO robi ostatnio furorę. Świetne parametry, a i cena bardzo konkurencyjna. Osobiście używam Ravenol 5W30 HCL albo SSH, ale mocno podrożały i przy następnej zmianie pójdę chyba w PMO.
                        Pozdrawiam Czarodziej
                        Mój Szogun

                        Comment


                        • Co myślicie o tym: RAVENOL FDS 5W30 CLEANSYNTO A5/B5 SL/CF?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez adsno Zobacz posta
                            Co myślicie o tym: RAVENOL FDS 5W30 CLEANSYNTO A5/B5 SL/CF?

                            https://allegro.pl/oferta/ravenol-fd...5l-10772651427
                            W temacie olejowym: Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX. przedstawiamy syntetyczną i konkretną informację dotyczącą zastosowanego oleju. W tym temacie komentujemy dyskusję dotyczącą: odczuć, uwag, problemów, spostrzeżeń i wymianę opinii o zastosowanych olejach. Temat jest uzupełnieniem powyższego tematu i odnosi się głównie do zastosowanych olejów a nie do dywagacji na temat olejów "zalecanych", o tym nie potrzeba kolejnej dyskusji. (Pożądane podejście merytoryczne z


                            Zaraz będę drugi raz wlewał FDS do siebie. Ubytków brak, olej dalej czysty po 8 tyś, ale to kwestia przebiegu u mnie.

                            Comment


                            • Zmieniałem olej i całkiem przypadkiem zamiast kupić drugi raz RAVENOL FDS 5W30 (full synthetic) kupiłem RAVENOL FO 5W30 (synthetic)
                              Normy API i ACEA takie same.



                              Po zmianie na FO silnik pracuję dużo ciszej, mniej słychać pracę góry silnika, zawory regulowane 5 tyś kilometrów temu, także mam porównanie FDS vs FO i FO wypada dla mnie lepiej pod kątem pracy silnika. tzn. jest: ciszej.

                              Nawet jak FO będzie gorszy od FDS to olej i tak zmieniam co 9/10 tysięcy maksymalnie.

                              Moje zdanie to: lepszy olej z biedy zmieniany co 9 tyś niż "super castrol" zmieniany co 30 tysięcy.


                              To pewnie większość z was widziała:

                              Last edited by slepak; 01-09-2021, 13:14.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                                Moje zdanie to: lepszy olej z biedy zmieniany co 9 tyś niż "super castrol" zmieniany co 30 tysięcy.
                                Nie tylko Twoje.. cały czas o tym piszemy w wątkach olejowych, olej wraz z przebiegiem traci szereg różnych właściwości, które to mają potem wpływ na zużycie silnika, ale interwał wymian oleju, zależy od rodzaju samego oleju jak i od stylu jazdy.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X