Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ale o ile pamiętam, bo ze dwa razy wpadłem na wątki jakżeby inaczej olejowe oczywiście i tamtejsze grono to raczej zwolennicy tego co wlała fabryka, czyli 0W20.

    Comment


    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
      A teraz pytanie kluczowe, na jakim oleju zrobił te kilometry???.
      Jak tylko się spotkam zapytam na pewno. I podam do wiadomości.
      Będzie to cenna informacja.

      Cytat Zamieszczone przez dudek_t
      To żaden wyjątek. 300kkm to żaden przebieg. Nawet na downsizingową turbobenzynę.

      Jeżeli możesz podać silnik i markę to jestem niezmiernie ciekaw.
      Jak się zdecyduję na zmianę auta za 2-3 lata to będę wiedział co kupić.
      Last edited by luzny41; 23-10-2018, 16:25.

      Comment


      • Mój ojczym miał Acco 1,8 VI od początku brał do około 1 litra na ok 15kkm (od wymiany do wymiany), później po ok 100kkm brał już zauważalnie mniej tak do 0,5 litra, ja przejąlem tego Acco jak było 210kkm i dalej do ok 250kkm brał te 0,5 litra między wymianami. Olej zawsze wynieniany w Aso 5w30 Shella.
        Później była Honda Acco VIII 2,0 i od początku do 240kkm nie brała między wymianami, a jezdziła również na tym co lali w Aso, czyli 5w30 i nie wiem czy czasami nie ten z Acea C, aczkolwiek nie chcę siać zamętu, bo nie jestem pewien. Wymiany w Acco VIII były zawsze wg komputera, średnio co 15-18kkm.
        Mój Civic IX tylko raz wział olej na 0w20 fabrycznym, z maxa po 16kkm zeszło na trochę ponad połowę, później było lane 5w30 w Aso i nie brał i do tej pory, a ma już prawie 120kkm nie bierze.
        Mój X gen jak na razie na 0w20 nie bierze nic.

        Comment


        • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
          Jak tylko się spotkam zapytam na pewno. I podam do wiadomości.
          Będzie to cenna informacja.

          Cytat Zamieszczone przez dudek_t
          To żaden wyjątek. 300kkm to żaden przebieg. Nawet na downsizingową turbobenzynę.

          Jeżeli możesz podać silnik i markę to jestem niezmiernie ciekaw.
          Jak się zdecyduję na zmianę auta za 2-3 lata to będę wiedział co kupić.
          To może ja podam (ale takiego silnika już kolega nie kupi) - 4 samochody wstecz miałem Passata B5, rewelacyjny silnik 1,8 Turbo (co ciekawe 20-zaworowy), zrobiłem 310 tys., jedyne usterki to wymiana 2 cewek zapłonowych i wariatora faz rozrządu (obydwie typowe dla tego silnika). Nie zmieniane: turbo, sprzęgło. Do dzisiaj żałuję że sprzedałem, może zrobiłbym jeszcze drugie tyle.

          Comment


          • Ten silnik znam bardzo dobrze.
            Ma go szwagier w audi A4. Nalatane ponad 500kkm.
            Z tego 300kkm na lpg. Jest to jeden z kilku najlepszych silników benzynowych w histori. Ale myśle że koledze dudek t chodziło o wykręcone silniczki benzynowe. Dlatego zapytałem
            Last edited by luzny41; 23-10-2018, 19:25.

            Comment


            • Mam Civica IX gen,1800, rocznik 2016, zakupiony w 2017, niedługo czeka mnie przegląd i wymiana oleju...
              Mam nalatane 13300 km, jaki olej polecicie?
              Nie interesuje mnie małe spalanie bo jeżdżę mało (około 9-10 tys km rocznie), raczej ochrona silnika.
              Prawie wyłącznie miasto (Kraków) - do pracy i z powrotem. 90% mojego przebiegu to miasto, 10 % to jakieś góry w weekend etc.
              Myślałem (czytając ten wątek) o tym:
              Jest to w pełni syntetyczny olej silnikowy w technologii CleanSynto® do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem

              Comment


              • Bardzo dobry olej wytrzymałościowy. Śmiało mozesz go stosować, ale nie potrzebujesz banki 5 litrowej. 4l w zupełności wystarczy.

                Comment


                • Kolega Roar wyjął mi to z ust.
                  Dokładnie to samo chciałem napisać.
                  Bańka 4 litrowa 146zł tyle zapłaciłem
                  Masz sklep w Wieliczce możesz kupić nie płacąc za przesyłke.
                  Last edited by luzny41; 23-10-2018, 19:43.

                  Comment


                  • Link nie działa, Ow30 byłby odpowiedni do tego stylu jazdy i młodego silnika , ale full syntetyk , lub na bazie syntetycznej 0W40 .
                    Jeździłem na Milleresie 5w40 EE Nano jet bardzo dobry i drogi,
                    Ja teraz wybrałem Ravenol 0W30 na pierwszą wymianę 13 tys km. Ma dużo bazy PAO . Ravenol można zweryfikować oryginalność
                    Unikaj Castrola , Mobila i tych komercyjnych , popularnych jest pełno podrobionych w sprzedaży.
                    Neste, Motul, Amsoil


                    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                      Unikaj Castrola , Mobila
                      Kiedyś tylko na tych jeździli i jakoś nic się nie działo.. Mój dawny Opel jeździł na Mobilu 1 5W50 i też było dobrze.. nie wiem czemu takie psioczenie na Castrola i Mobila.. grunt to kupować ze sprawdzonych źródeł, a nie lecieć na taniochę w internecie.. Swoją drogą Mobil1 ma również fajny olej: Mobil 1™ FS 0W-40 wcale nie gorszy od tego "Rivanola od zakażeń" hehe
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • @Grzechu , ja moim 1,9 JTD też jeździłem na Castrolu 5w40 Magnatec , silnik ładnie pracował .

                        Czytaj wypowiedzi @Rambo bo ma wiele racji , to ECO sprawiło , że wiele cząstek siarki i innych usunięto z oleju i to nie są już te same
                        Gdy raz wlałem Castrol EDGE to silnik głośno pracował jakby się tłukło wiadro gwoździ , zlałem go odrazu i wrócił Magnatec i była cisza .
                        Dzisiejsze dawne oleje już nie są do kupienia.
                        Dzisiaj na nowo musimy poszukać coś dla siebie.
                        A Komunikaty i statystyki Policji co raz podają i zlikwidowaniu rozlewni i nie tylko Castrola , już nie wspomnę co dzieje się za wschodnią granicą.
                        Rozsądne jest kupować u certyfikowanych dystrybutorów podanych na stronie producenta.
                        Castrol ma tę wadę , że to komercyjny olej i jest wiele rozlewni w różnych krajach europejskich co nie gwarantuje , że jest zawsze taki sam .
                        Milleres dla przykładu jest produkowany w jednej fabryce rozlewni i to gwarantuje , że ma zawsze takie same bazy olejowe.

                        A to czy kupujemy olej syntetyczny i płacimy za syntetyczny a faktycznie otrzymujemy mineralny, bo Castrol , czy mobil , czy inny musi zarobić to poczytaj tutaj :



                        I tutaj bardziej czytanie podział na bazy olejowe :

                        MILLERS EE PERFORMANCE C3 5W30 5L, MILLERS EE PERFORMANCE ECO 5W30 5L, MILLERS OILS XF PREMIUM C3 VW 5W30 5L, Q8 FORMULA ELITE 5W30 C2 5L


                        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                        Last edited by Bodex1; 23-10-2018, 21:31.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                          To żaden wyjątek. 300kkm to żaden przebieg. Nawet na downsizingową turbobenzynę. (...)można odnieść wrażenie że Hondy mimo że super niezawodne to jednak wymagają olejów specjalnej troski,
                          jest to bardzo duży przebieg, poczytaj fora forda na temat kurdupli z turbiną, to zobaczysz jakie to bezawaryjne. Przykłady też mam bo 2 auta (pierwsze lata produkcji) Skody Superb 1,4tsi i 1,8tsi, obie już praktycznie mają wymienione silniki, padły 2 razy wariatory rozrządu, wszystkie wtryski wymienione, sondy lambda, a olej (Castrol) jest wożony w skrzynce w bagażniku (mają nalatane około 280tys km) olej biorą tak że jak się tankuje to się dolewa oleju, trudno powiedzieć ile. Koszty utrzymania tego silnika (nie auta) są tak duże że tylko czekamy kiedy skończy się ich lizing i wypad. To nawet nie jest szajs, to jest tragedia. Autami się jedzie naprawdę komfortowo nadal, ale koszty to nieporozumienie.
                          Co do drugiego zdania, każdy silnik wymaga oleju szczególnej troski, Honda pisze w IO wyraźnie aby stosować oleje o odpowiednich właściwościach. Mówi wyraźnie aby zwrócić szczególną uwagę na klasyfikację ACEA, a lepkość dobrać odpowiednią do temp. otoczenia. Czy to są wymagania szczególnej troski? - moim zdaniem tak, i tak należy podchodzić, jeśli wolisz auto co nie wymaga troski o olej to kup nie wiem, Żuka.
                          Last edited by rambo7; 24-10-2018, 09:10.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Wracając do oleju to tutaj można sprawdzić niektóre oleje pod kątem zawartości fosforu i innych dodatków, w wyszukiwarce API będą marki dostępne w US ale też ciekawie to wygląda można sobie porównać jaki olej ma jakie dodatki i w jakiej ilości, tego na etykiecie nie znajdziemy a nawet w kartach produktu, ile oleju w oleju i ile dodatków
                            Last edited by rat4; 24-10-2018, 10:29.
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • Zauważyłem jedną rzecz, a mianowicie to, że co jakiś czas ciągle wracamy do tego samego, czyli poddajemy wątpliwości stwierdzenie, że olej 0W20 jest olejem ECO, łudzimy się, że może jednak ten olej jest taki sam jak klasyczne oleje z dawnych czasów a więc PROTECT, a przy tym pozwala na dodatek oszczędzać paliwo.. jednym słowem "cudo!". Tylko trzeba się trochę zastanowić i przypomnieć sobie o kilku argumentach na temat tego, że olej ten jest jednak tylko ECO! a więc:
                              - olej ma niższą lepkość w każdej temperaturze, a wiec szybciej spływa, łatwiej go usunąć z elementów metalowych silnika,
                              - olej ma dużo mniejszy współczynniki lepkości wysokotemperaturowej HTHS, a więc parametr mówiący o odporności na ścinanie w wysokich temperaturach pracy,
                              - został sklasyfikowany w ACEA jako olej A1/A5 albo jeszcze lepiej wg. norm ILSAC GF-4 i GF-5 - czyli oleje energooszczędne, NIE ochronne,
                              - ciągle łudzimy się, myśląc, że olej ten ma rozpuszczone w sobie jakieś super dodatki które powodują to, że olej ten chroni silnik nie gorzej niż klasyczny olej z dawien dawna.. tylko, że to akurat jest nieprawdą, gdyż testy które klasyfikują olej do odpowiednich norm pokazują, że ten olej nie ma takich właściwości jak olej PROTECT, a więc nie ma on żadnych cudownych dodatków, ma takie same jak cała reszta.. a nawet gorsze, gdyż zawartość dodatku typu popiół siarczanowy, fosfor i siarka jest mniejsza - bo tak właśnie wymaga dana norma ECO czyli np. ILSAC GF-5, ta norma nie pozwala na dużą zawartość popiołów ! Podobnie innych dodatków. np. Zn. Ma być tylko i wyłącznie ochrona środowiska.
                              Last edited by Grzechu; 24-10-2018, 10:36.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Zauważyłem jedną rzecz, a mianowicie to, że co jakiś czas ciągle wracamy do tego samego, czyli poddajemy wątpliwości stwierdzenie, że olej 0W20 jest olejem ECO, łudzimy się, że może jednak ten olej jest taki sam jak klasyczne oleje z dawnych czasów a więc PROTECT
                                ja to będę musiał gdzieś zapisać do "złotych myśli". Dokładnie tak jest. On nawet "Eko" nie jest (bo to zarezerwowane jest dla ACEA "C") to olej specjalny - energy conseving.

                                I potem zauważyłem kolejną prawidłowość, to rozważania czy energy conseving (mineralny z dodatkami) może być tak dobry jak grupa PAO czy ESTER syntetyczny. Niektórzy zaklinają rzeczywistość i twierdzą ... że nawet lepszy! Bo Honda wie co robi ..
                                To zadam inaczej pytanie... a czy wiedzą co Zieloni robią z Hondą?
                                - nie, nie, chcemy wiedzieć i koniec. . Nie chcemy tego ani wiedzieć, ani słuchać i nawet czytać. Zamykam oczy, uszy i internet. mam Honde zajebistą na oleju 0W-20 ... jestem w niebie.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X