Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Millers Trident Full Synthetic 5W40 -taki znalazlem z ACEA A3/B3 - to olej wytrzymałościowy o mocnych parametrach fizykochemicznych, pozwala na wykorzystywanie silnika w pełnym zakresie obrotów a jednocześnie pozwala na uzyskiwanie standardowych wyników spalania, przy czym wymieniony musi być co 15tys km z uwagi na dużą adsorpcję zanieczyszczeń.

    Jak widać jest różnica. W moim odczuciu w GB najlepszym, optymalnym byłby o SAE 5W-30 i ACEA A5/B5 lub A3/B3. np: Millers Trident 5W30 ACEA A3/B3 https://www.petrostar.pl/oleje/oleje...5l,p1008756488
    może jest coś takiego w GB? Millers to nie jedyna marka na półce w GB, więc myślę że jak poszukasz to znajdziesz.
    Tak jest ten olej u nas Millers Trident 5W30 ACEA A3/B3 z tymze jest to pol syntetyk.
    Wiec mam do wyboru dwa albo 5W40 full syntetic albo 5W30 pol syntetic oba Millersa i oba z ACEA A3/B3.

    Poprosze o podpowiedz w kwestii wyboru.
    Dzieki
    Konrad

    Comment


    • Zamieszczone przez freesoul Zobacz posta
      z tymze jest to pol syntetyk.
      Pokaż mi wymagania i zalecenia Hondy, mówiące o tym że jest to niedopuszczalne? (3/4 olejów na rynku to półsyntetyki lub technologia syntetyczna tylko nieliczne to syntetyki).
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez freesoul Zobacz posta
        Wiec mam do wyboru dwa albo 5W40 full syntetic albo 5W30 pol syntetic oba Millersa i oba z ACEA A3/B3.
        Wchodzisz na śliski grunt. Jedni dadzą sie pokroić za PAO, a inni leja co tańsze, byle zgodnie z wymaganiami i warunkami użytkowania. Idealnej odpowiedzi nie ma. Sam musisz zdecydować. Oleje nie są uniwersalne. To takie naciąganie przykrótkiej kołderki. Wybierasz pomiędzy interwałami wymian, ochroną silnika oraz niższym spalaniem.
        Kiedyś wpadłem na taki materiał w necie: https://www.civicforum.pl/showthread...111#post381111
        Jak sie wczytasz w gwiazdki, to zobaczysz, że cudów nie ma. Zawsze coś jest za coś.

        Comment


        • A co myślicie o tym oleju?
          FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 syntetyczny olej silnikowy fully synthetic ester oil do wysilonych silników - rajdy, wyścigi, drift. Opakowanie 5 litrów

          Zastanawiam się nad nim? Drogi i ale chyba niezły

          Comment


          • był już oceniany, zebrał wyłącznie pozytywne opinie, jedyna słabość to cena.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Ja powiem tak...nie przesadzajcie, kupujcie ACEA A3 z odpowiednim dla swoich warunków klimatycznych SAE, a jaki to będzie olej to mniejsza różnica, ważne, żeby często wymieniać, interwał ok. 10 kkm. Z w miarę tanich od siebie mogę polecić z SAE 0W40 Mobila, Shella czy Valvoline, moim zdaniem na inne marki w tej cenie nawet nie warto patrzeć, a do droższych nie ma sensu dopłacać, nie widać żadnej różnicy, a na pewno nie w silniku 140 KM .

              Comment


              • Cenowo i parametrowo rewelacyjnie wypada Ravenol SSL 0W40. Będę takiego zalewał u siebie niedługo.



                Bańka 4L kosztuje poniżej 140zł.
                Moje FD7

                Comment


                • Obecnie w d14z6 i r20a3 valvoline synpower 5w40(nie mam uwag do oliwy), na kolejną wymianę zakupiłem ravenol HCS 5w40 ze względu na bardzo mocny film olejowy.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
                    Olej spoko, naprawdę, ale jedyną zaletą w porównaniu do Mobila 0W40 jest HTHS 3.7 vs 3.6, nieznaczna różnica, a jednak 20 zł przy wymianie w kieszeni, niby nie jest to dużo, ale przy 6 wymianach siódmą masz gratis . Myślę, że różnica mieści się w tolerancji błędu pomiarowego i osobiście nie widzę sensu dopłacać. Pakowałem do swojej Hani Penrite za 270 zł za bańkę, bo ma najlepsze parametry jakie można znaleźć na rynku dla 0W40 i zeeeeero różnicy, serio.

                    Comment


                    • Oba mają bardzo zbliżone parametry - to się zgadza.
                      Mnie bardziej przekonuje Ravenol z tego względu, że podają komplet parametrów.
                      Mobil np. nie podaje wartości NOACK czy temperatury krzepnięcia (tutaj akurat można przewidywać, że jest jakieś -45 stopni albo mniej).
                      Dodatkowo masz możliwość sprawdzenia oryginalności oleju wpisują specjalny kod i weryfikując na stronie producenta.

                      Że nie ma co przepłacać - zgadzam się. Sam używałem Millersa, 180zł bańka, jednak bo analizie specyfikacji olejów Millers
                      stwierdziłem, że mają po prostu kiepskie parametry jak na cenę, którą trzeba za nie zapłacić.
                      Moje FD7

                      Comment


                      • Ravenol hcs 5w40 ma hths na poziomie 4,1.

                        Comment


                        • Na amerykańskich lub angielskich stronach dogrzebałem się kiedyś do oficjalnych informacji, że 0W40 FS ma Noack na poziomie około 6,5-7, dokładnie nie pamiętam, a nie mam czasu i chęci ponownie tego szukać.

                          Jasne, weryfikacja oryginalności to duży plus, zgodzę się. Każdy wybiera to, co personalnie pasuje mu najbardziej .

                          Comment


                          • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                            Ravenol hcs 5w40 ma hths na poziomie 4,1.
                            Zgadza się i przy okazji stosunkowo szybko traci swoje właściwości + to inne SAE, więc nie można porównywać z 0W40.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                              Zgadza się i przy okazji stosunkowo szybko traci swoje właściwości + to inne SAE, więc nie można porównywać z 0W40
                              Co masz na myśli że szybciej traci swoje właściwości? Bo wg mnie to właśnie 0w40 będzie tracił szybciej swoje właściwości niż 5w40.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                                Co masz na myśli że szybciej traci swoje właściwości? Bo wg mnie to właśnie 0w40 będzie tracił szybciej swoje właściwości niż 5w40.
                                Spojrzałem na parametry i wiem. Skąd masz takie info, że 0W40 będzie szybciej odparowywał i zmieniał swoją konsystencję? Niestety dane techniczne mówią co innego. A czy są podane zgodnie z prawdą to już inna sprawa..
                                HTHS jest określany normą SAE, każde SAE ma określoną minimalną wartość parametru, więc jeśli tak Ci na nim zależy to możesz zalać xW50 albo xW60, na pewno hths i ochrona będą wyższe.

                                Comment

                                Working...
                                X