Zamieszczone przez to-masz
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
No więc widzicie jaka jest rzeczywistość, sprzedawcy nie chodzi o wasz silnik, im chodzi o kasę! ...o kasę!
więc tak jak napisałem wcześniej, nie sugerujemy się tym co pisze sprzedawca, on może sobie nawet napisać że to "olej do Kombajnu". Obowiązkiem użytkownika jest zachować zgodność z wymaganiami!Kierownik Działu Diesla
Comment
-
-
Zamieszczone przez roar Zobacz postaalbo do snopowiązałki
Chociaż w sumie ,to można by smarować olejem listwę nożową ...
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaNo więc widzicie jaka jest rzeczywistość, sprzedawcy nie chodzi o wasz silnik, im chodzi o kasę! ...o kasę!
przekonałem się, że nie ma sensu tam pisać po poradę. Samemu musisz wiedzieć co chcesz kupić.
Pytam o olej do ostrej jazdy, nastawiany na ochronę silnika, a sklep mi poleca 0w30 A5. Na moją sugestię, że chyba się pomylił zmienia
rekomendację na 5w30 A3. Sprzedawcy jest wszystko jedno co kupisz - bylebyś kupił...
Na początku sklep polecał na lewo i prawo Amsoil oraz Millers. Potem weszły do oferty inne marki. Nagle polecany stał się SPECOL.
Od niedawna mają NESTE i wszystkim polecają w pierwszej kolejności to. Widać to np, po postach na honda accord klub polska gdzie sklep jest partnerem.
Teraz wszedł do oferty RAVENOL więc pewnie zmieni się znowu taktyka.
Comment
-
Temu trzeba słuchać się własnego rozumu i szczerych porad kolegów z forum
Comment
-
Czytam uważnie posty dot. wątku jaki olej wybrać a raczej dobrać pod preferencje danego użytkownika.
W Twoim poście zauważyłem podobieństwo co co moich warunków użytkowania: krótkie odcinki/ miasto/korki dodatkowo dorzuciłbym do tego weekendowo wypad za miasto/ wakacyjnie dłuższa trasa w kraju, . Styl jazdy określił bym jako normalny, gdzie jest potrzeba i możliwość wyprzedzenia na trasie przyspieszam (ale bez piłowania). Poleciłbyś go w dalszym ciagu? również dla civica x gen. w wersji sedan?
Może wyjaśnię dlaczego wybrałem ten olej.
Instrukcja mówi wyraźnie A3/B3 potem A5/B5 lub olej o wyższej klasie jakościowej 0W20. Ten ostatni zwrot : o wyższej klasie jakościowej 0W20 wynika z prawdopodobnie z tego że są oleje 0W20 rzadkie jak woda ale są też nazwijmy to gęstsze.
Mówia nam o tym wskaźniki lepkościowe (dynamiczne i kinematyczne ) oraz ten główny lepkościowy. Firma Fuchs na swojej firmowej stronie poleca olej TITAN GT1 0W-20 (XTL-Technology). Ale jak sprawdzimy parametry i porównamy z Pro race s 5W30 to widzimy że lepkość dynamiczna w -30C - 5000 (5W30) a przy 0W20 - 4600 a więc zbliżone wartości , wskaźnik lepkości 163(5W30) a 172 ma olej 0W20 a więc znowu blisko , mało tego olej 0W20 spełnia normę API - SL.
Tak więc uznałem że 5W30 będzie olejem idealnym bo normę ACEA ma A3 ( 0W20 ma A5). Zadzwoniłem do 3 dealerów wszyscy mówili 5W30 jak najbardziej więc wybór mógł być tylko jeden.
To doskonały olej V grupy czyli najwyższej , silnik ma u mnie ciężko krótkie odcinki , korki w mieście. Jestem pewny że wybrałem dobrze.
pozdrawiam[/QUOTE]
Comment
-
Ech, 818 postów, 82 strony o wyższości jednego oleju nad drugim oparte o "widzimisie", opisy producentów (jaki to mój olej jest zajefajny), trochę o opisach norm jakościowych ...
Tego nie da się przeczytać ze względu na ilość!
Tymczasem, ja dochodzę do wniosku, że wystarczy przeczytać instrukcję samochodu i wybrać wg niej jakiś popularny olej.
W Hondach przynajmniej jest to jasno i klarownie napisane w przeciwieństwie do Opla, gdzie producent coroku zmienia wytyczne do tego samego typu silnika (taka sraczka z zaleceniami).
Jeżeli ktoś lubuje się w analizie parametrów olejów i w jaki sposób wpływają na silnik, polecam stronkę:
strawna tylko przez chrome z wtyczką translatora, chyba, że ktoś perfekcyjnie zna rosyjski.
Z naszego podwórka, warto zaglądnąć na kanał Piotra Testera, który testuje oleje silnikowe i mierzy wartość zużycia wałeczka.
O ile nie jest to metoda pomiarowa, to nie do końca bym te porównania skreślał:
i zestawienie wszystkich jego "testów" https://docs.google.com/spreadsheets...pgg/edit#gid=0
(można wywnioskować, że "ekowoda" często lepiej smaruje jak 40'ki, uważane za najlepsze pod tym względem)
Tylko przez testy porównawcze można stwierdzić, czy dany olej jest lepszy/gorszy w kontekście danego aspektu.
Wnioski typu Motul lepszy od castrola, bo silnik ciszej mi chodzi są nic nie warte. Silnik po wymianie oleju przeważnie pracuje ciszej/bardziej gładko, bo dostał świeże smarowidło.
PS
Na koniec:
Comment
-
Zamieszczone przez SACZI Zobacz postaSilnik po wymianie oleju przeważnie pracuje ciszej/bardziej gładko, bo dostał świeże smarowidło.
Różnica zauważalna jest przez chwilę bo zlewamy starego wodnistego ,mocno rozgrzanego syfa który stracił właściwości,a lejemy nowe zimne i gęste smarowidło,które na zimno zatuszuje nawet wyklepane panewki.
Mamy w krótkim odstępie czasu do porównania próbki pracy na obu olejach i zawsze ten nowy wypadnie dobrze na tle starego,a niektórzy się cieszą że kolejny raz znaleźli lepszy od poprzedniego.
Comment
-
Ponieważ temat doboru właściwego oleju na pewno został już wyczerpany, podzielę się swoim drobnym spostrzeżeniem. Wielu kolegów dotarło do poziomu pracy doktorskiej z norm olejowych, NOACK i tym podobnych detali. No więc po wielomiesięcznej analizie, taki świadomy użytkownik kupuje swój wymarzony olej, wiezie do serwisu i co dalej???
Tutaj zaczyna się najweselsza sprawa - w wielu serwisach (o czym doktor trybologii nie wie, bo tego nie widzi) będzie miał wlane do silnika jakiś najtańszy płyn z beczki, a mechanicy jego olej wezmą sobie do opchnięcia (lub własnego użytku). Właściciel pojazdu jeździ sobie zadowolony, że silniczek ma super oleum, a mechanicy także zadowoleni z dodatkowego zarobku
Skąd to wiem? Otóż ostatnio w autoryzowanym serwisie hondy wlano mi zamiast mojego 0W20 (którego jestem zaprzysięgłym fanem swoją drogą), olej o większej gęstości (łatwo to poznać po dźwięku silnika). Koledzy na forum z doświadczeniem warsztatowym, na pewno nie takie rzeczy widzieli
Dlatego po upływie gwarancji zawsze zmieniam olej sam, wiem przynajmniej co nalałem (aczkolwiek tak do końca nie wiadomo co znajduje się w bańce, dość łatwo kupić podróbkę).
bonito
Comment
-
Zamieszczone przez bonito Zobacz postaPonieważ temat doboru właściwego oleju na pewno został już wyczerpany
Pomijając 0W20 bo on budzi emocjeto praktyka, o której piszesz jest niestety normą i dlatego cenię sobie swój serwis z szybą zamiast ściany.
Zawsze widzę co wlewają, a niejednokrotnie jest obok mechanika i sobie rozmawiamy.
Comment
-
Na pewno zdarzają się takie przypadki.. jest to czyste draństwo i świństwo.. ten kto tak robi powinien rozliczyć się potem z własnym sumieniem. Wydaje mi się, że to raczej niszowe przypadki. Ale jak napisałeś może tak być. Ogólnie można być też cwanym i po prostu zaznaczyć im, że chcesz być przy wlewaniu swojego oleju i tyle. Co do tematu "Opinie użytkowników o zastosowanych olejach.. " to w sumie jeszcze tak się nie wyczerpał.. jak ktoś zaleje nowy olej którego jeszcze tutaj nikt nie ma powinien pisać o wrażeniach, spostrzeżeniach itp.. Na forum pojawił się ostatnio olej Ravenol, jestem ciekaw tego oleju.. może już ktoś go ma ?Last edited by Grzechu; 14-02-2018, 14:32.
Comment
-
a mechanicy jego olej wezmą sobie do opchnięcia.
zamiast mojego 0W20 (którego jestem zaprzysięgłym fanem swoją drogą)no na tym wynalazku silnik chodzi bardzo fajnie płynnie cichutko wkręca się momentalnie na obroty. Co do przedwczesnego zużycia silnika to nie chcę wchodzić w dyskusje bo nie sprawdzałem stanu panewek itp.
4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaPojawił się ostatnio olej Ravenol, jestem ciekaw tego oleju.. może już ktoś go ma ?
Witam. Postanowiłem zrobić dobrze mojemu autku i wymienić oliwę po mniej więcej 3tys. przebiegu. Niby nie jest to wymagane i można jeździć do przeglądu, ale niektórzy jednak uważają że warto. W związku z powyższym zasięgnąłem osobiście informacji w serwisie arher w Krakowie i dowiedziałem się że: - olej jaki wleją to 5W30 w miejsce 0W20, jako bardziej odpowiedni w naszych polskich warunkach. - jest to olej produkowany przez Castrola specjalnie dla Hondy. Wszystko ok, natomiast nieco
Comment
Comment