Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego Civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przejrzałem kolejny raz temat i wychwyciłem coś czego aktualnie nie mogę zrozumieć(może efekt nieprzespanych nocek, bo pracuję teraz na 3 zmianie).
    Czy moglibyście łopatologicznie opisać dlaczego :

    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
    Na pb luzy rosną a na lpg maleją.
    Dodatkowe pytanie ogólne dot regulacji luzów.
    Czy konieczne jest mierzenie luzów na danym cylindrze przy GMP tłoka, czy wystarczy gdy krzywki swoim "dziubkiem" na danym mierzonym cylindrze będą pionowo w górę bez względu na to czy to suw sprężania ?

    Comment


    • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
      Czy konieczne jest mierzenie luzów na danym cylindrze przy GMP tłoka, czy wystarczy gdy krzywki swoim "dziubkiem" na danym mierzonym cylindrze będą pionowo w górę bez względu na to czy to suw sprężania ?
      Zawory nie mogą być podparte, po to są te numerki, żeby mieć pewność, że akurat na danym cylindrze, popychacze nie naciskają na zawory. Np. przypadek, masz zerowy luz na zaworze, jak to rozpoznasz, że zawór nie jest akurat podparty? Tylko po tych numerkach..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Wpadł mi w ręce fajny materiał z serwisówki Hayness więc wrzucam linka do YT:


        Niemniej jednak widzę różnicę w momentach dokręcania pokrywy zaworów. Hayness zeznaje 7Nm (od 2015), oraz 10 Nm (do 2014)
        Jak mocno kręcicie pokrywyy w IX gen?
        Last edited by job; 26-04-2024, 11:49.

        Comment


        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Zawory nie mogą być podparte,
          to może sprecyzuję inaczej.
          Czy mierząc luz zaworowy w hondzie (silnik 1,8) na jakimkolwiek cylindrze (nie wiadomo gdzie jest tłok i jaki suw pracy) popelniasz błąd robiąc to w taki sposób, że patrzysz na krzywki i sprawdzasz luz na każdej w momencie gdy "dziubek" krzywki jest pionowo w górę (czubek dziubka krzywki w skrajnym górnym położeniu nad zaworem)?

          Comment


          • Zamieszczone przez job Zobacz posta
            Wpadł mi w ręce fajny materiał z serwisówki Hayness więc wrzucam linka do YT:


            Niemniej jednak widzę różnicę w momentach dokręcania pokrywy zaworów. Hayness zeznaje 7Nm (od 2015), oraz 10 Nm (do 2014)
            Jak mocno kręcicie pokrywyy w IX gen?
            Dokręcam bez klucza dynamometrycznego (z wyczuciem). Nie ma możliwości zgniecenia uszczelki, bo sama śruba ma ogranicznik i głębiej nie wejdzie. Może jak ktoś ma imadło w łapie, to jest sznansa, że ukręci gwint w bloku, ale ja imadła nie mam

            Comment


            • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
              popelniasz błąd robiąc to w taki sposób, że patrzysz na krzywki i sprawdzasz luz na każdej w momencie gdy "dziubek" krzywki jest pionowo w górę (czubek dziubka krzywki w skrajnym górnym położeniu nad zaworem)?
              A widzisz w jakim położeniu jest wałek na rolce danej krzywki ? A jak będzie w tym miejscu na rolce ?

              rozrz.jpg
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                A widzisz w jakim położeniu jest wałek na rolce danej krzywki ? A jak będzie w tym miejscu na rolce ?

                [ATTACH=CONFIG]65005[/ATTACH]
                O to chodzi, że nie pamiętam w jakiej pozycji była krzywka gdy ostatnio regulowałem..
                Może dzisiaj sprawdzę..

                Comment


                • Zawory wyregulowane pierwszy raz przy przebiegu 117 tyś km. Praktycznie wszystkie były za luźno / poza górną tolerancją, auto jeżdżone wyłącznie na PB. Tak że warto zaglądać Hance pod czapkę i weryfikować

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    widzisz w jakim położeniu jest wałek na rolce danej krzywki
                    Cofam swoje pytania - chyba nawet się trochę wygłupiłem, ale co tam - jakoś to przetrawię.
                    Niepotrzebnie rozkminiałem pozycję krzywek skoro koło wałka rozrządu jest tak dobrze opisane.

                    Zrobiłem wczoraj regulację. Nie było tragedii, bo 4-y ciaśniejsze na wydechowych miały zmniejszone do 0,2mm natomiast na ssących rozluźniły się w 3-ech przypadkach do 0,25mm.
                    Ostatnia kontrola odbyła się 58tys km temu, zatem w moim przypadku mógłbym robić co 60tys km (instalacja lpg).
                    Wpisuję dlatego, że mimo iż u mnie generacja VIII to silniki są bliźniacze - może się komuś ta informacja przyda.

                    Comment


                    • Jaki jest moment dokręcenia śrub, które przytwierdzają do głowicy zespół dzwigienek? Jest ich 10 z gwintem m6 i rozmiarem główki na klucz 10mm.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                        Jaki jest moment dokręcenia śrub, które przytwierdzają do głowicy zespół dzwigienek? Jest ich 10 z gwintem m6 i rozmiarem główki na klucz 10mm.
                        Tam będzie pewnie coś koło 14Nm, ale przypomnij wieczorem to sprawdzę w książce.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Dzięki. Udało mi się znaleźć manualna do l13z1.
                          Dla 10 śrub m6x1, które trzymają zespół dzwigienek to 15nm a ostatnia 11 śruba 10nm.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Tam będzie pewnie coś koło 14Nm, ale przypomnij wieczorem to sprawdzę w książce.
                            Jak możesz to sprawdź, ponieważ jeden internetowy mechanik napisał mi, że 12nm a ja sprawdzałem dla silnika l13z1.

                            Comment

                            Working...
                            X