Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego Civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
    Jeśli w kabinie słychać różnicę, to po otwarciu maski, też pewnie będzie, ale sprawdzę z ciekawości.
    Sprawdziłem i przy otworzonej masce nie słyszałem różnicy, przełączając z benzyny na gaz i na odwrót. Może gdyby ktoś przełączał, a ja "wisiałbym z uchem" nad silnikiem, to bym wychwycił różnicę, ale zapewne byłaby ona nieznaczna. W kabinie przy zamkniętych drzwiach różnica jest. Na benzynie jest ciszej.
    Ostatnio zauważyłem też, że ta różnica jest jakby mniejsza. Być może zimowy gaz jest lepszy... Wcześniej efekt diesla był bardziej słyszalny.

    Comment


    • #47
      Jak auto a szczególnie podwozie i nawierzchnia są mokre,to różne dźwięki są częściowo rozpraszane.Pochlapane nadwozie nie rezonuje tak bardzo jak sucha blacha,jeśli więc słuchałeś po deszczu to mogło być nieco ciszej.
      Osobiście to bym się już nie wsłuchiwał,a jeśli już to słuchał bym wydechu i jeśli tam różnicy nie wychwycisz ,to wtryskiwacze są jedynym pozostałym czynnikiem który może ją na wolnych obrotach wywołać.

      Comment


      • #48
        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
        Osobiście to bym się już nie wsłuchiwał,a jeśli już to słuchał bym wydechu i jeśli tam różnicy nie wychwycisz ,to wtryskiwacze są jedynym pozostałym czynnikiem który może ją na wolnych obrotach wywołać.
        Chodzi Ci o to czy jest różnica w głośności wydechu podczas pracy na benzynie i na gazie ?

        Comment


        • #49
          Nie głośności tylko pulsacji,bo gaz pali się inaczej i to co słyszysz we wnętrzu może być po prostu zwyczajnym uderzeniem fali w ukladzie i z wierzchu nie słychać a po budzie niesie.Jak staniesz z tylu i ktoś przełączy Ci w tym momencie to może usłyszysz różnicę.
          Oczywiście to są jedynie domniemania i jak z każdym dźwiękiem który się jedynie "opowie" może być różnie.

          Comment


          • #50
            Różnicę w głośności i częstotliwości dźwięków pracy wtryskiwaczy benzynowych i gazowych słychać wyraźnie z pozycji kierowcy w kabinie na biegu jałowym wystarczy tylko stanąć w miejscu w miarę spokojnym i przełączyć benzyna/gaz - zmiana trybu pracy słyszalna wyraźnie nawet przy dobrych wtryskiwaczach (u mnie dobre Keihiny były w poprzedniej Hanii i też je słyszałem "jak się uparłem" )
            Ta "dziwna" praca wtryskiwaczy jest zależna od tego jak napisał wyżej m26 - buda rezonuje na różne sposoby i czasami wydaje Ci się, że puka coś z przodu a to świerszcz gra gdzieś na tyle i ciężko ustalić czasami źródło dźwięku.
            Moja Hania
            http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

            Comment


            • #51
              U mnie jeszcze reduktor wydaje jakieś "wycie" przy wyższych temperaturach powietrza. Na lato muszę wymienić bo strasznie irytuje.

              Comment


              • #52
                Witam
                Czy dla silnika R18Z1 tolerancja dla luzu jest identyczna jak dla innych R18?

                Comment


                • #53
                  Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
                  Z uszczelką jest różnie. Nie zawsze wymaga wymiany, ale warto mieć zapasową, gdyby się okazało, że jednak trzeba wymienić. Jeżeli stara będzie dobra i jej nie wymienisz, to nowa zostanie Ci na następny raz. To jeść nie woła, może poleżeć.
                  W warsztacie gdzie niebawem chcę m.in. sprawdzić luzy na zaworach powiedzieli mi, że mogą zostawić uszczelkę, ale jest ryzyko, że będzie olej przeciekać, to już moja sprawa.
                  Chyba zrobię tak, że kupię i dam im nową uszczelkę i żeby użyli jej tylko wtedy jak stara nie będzie się już nadawać założenia. Nie wiem jaką dali poprzednio: czy z gumy, czy twardszego tworzywa, więc może być różnie. Sądząc jednak po poprzednich postach zwłaszcza m26, myślę, że po roku i 20 tyś. km (LPG) wytrzyma jeszcze drugie tyle A taka uszczelka droga, przynajmniej 60 zł.
                  Last edited by arkan; 20-03-2018, 08:13.

                  Comment


                  • #54
                    Do R18 luz zaworowy taki sam:
                    Valve Clearance
                    Ssące:
                    0.18-0.22 mm (0.008-0.008 in) ~20mm
                    Wydechowe:
                    0.23-0.27 mm (0.010-0.010 in) ~25mm
                    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                    Comment


                    • #55
                      Jeżeli zakladałeś ostatnio nową uszczelkę to daj teraz na silikonie odpornym na temperature. Następnym razem wymienisz na nową.

                      Comment


                      • #56
                        Co Wy z tą temperaturą wszyscy,tam nie ma nawet 100 stopni.
                        Żadnych silikonów,a już na pewno nie tam gdzie nie trzeba.
                        Manual podaje konkretne miejsca gdzie należy położyć szczeliwo i tego należy sie trzymać.Te miejsca trzeba pokryć jak najcieniej i na tym poprzestać.Reszta ma być położona na suche i czyste,a jak cieknie to się wymienia,bo to znaczy że pod naciskiem otwierają się wszystkie mikropęknięcia,żadne silikony tego nie uszczelnią,spowodują jedynie dalsze rozłażenie z powodu wiecznego poślizgu na silikonie.
                        Po co to na zapas kupować? Czy ktoś kupuje na zapas korek paliwa,korek wlewu oleju czy płynu chłodniczego?Przecież różnica jest jedynie w sposobie docisku.To nie komuna że trzeba robić zapasy części,szczególnie te gumowe leżące odłogiem niszczeją jeszcze szybciej.

                        Comment


                        • #57
                          Ja już kilka razy rozbierałem pokrywe zaworów. Uszczelka jest w bardzo dobrym stanie. Wystarczy dobrze odtłuścić od oleju i tylko w miejscach do tego przeznaczonych trochę silikonu, jak kolega m26 pisze

                          Comment


                          • #58
                            Ja nawet nie zliczę ile razy zdejmowałem swoją .Głowice przekładałem częściej niż się zmienia olej,a uszczelka jest ciągle jest ta sama.

                            Comment


                            • #59
                              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                              Manual podaje konkretne miejsca gdzie należy położyć szczeliwo i tego należy sie trzymać.Te miejsca trzeba pokryć jak najcieniej i na tym poprzestać.Reszta ma być położona na suche i czyste,a jak cieknie to się wymienia,bo to znaczy że pod naciskiem otwierają się wszystkie mikropęknięcia,żadne silikony tego nie uszczelnią,spowodują jedynie dalsze rozłażenie z powodu wiecznego poślizgu na silikonie.
                              Czy może ktoś wrzucić grafikę pokazującą, w które konkretnie miejsca trzeba dać szczeliwo? Ostatnio jak robiłem regulację nie dawałem nigdzie i do tej pory jest spokój. Ale za ok 1,5 tys czeka mnie ponowna regulacja i chciałbym być do tego czasu bogatszy o taką wiedzę.

                              Comment


                              • #60
                                Masz po prawej i lewej stronie półkola od wałka rozrządu. W te kąciki dajesz trochę. W sumie 4 miejsca.

                                Comment

                                Working...
                                X