Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego Civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    I przydało by się wymienić uszczelke od pokrywy

    Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      Trzeba kluczyk do zaworów,ew. klucz 10 i śrubokręt.20-30 minut wystarczy.
      Do tego jeszcze klucz 19 do obracania wału

      Zamieszczone przez wujek22 Zobacz posta
      I przydało by się wymienić uszczelke od pokrywy

      Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
      Z uszczelką jest różnie. Nie zawsze wymaga wymiany, ale warto mieć zapasową, gdyby się okazało, że jednak trzeba wymienić. Jeżeli stara będzie dobra i jej nie wymienisz, to nowa zostanie Ci na następny raz. To jeść nie woła, może poleżeć.
      Last edited by rob1_s; 18-02-2017, 08:20.

      Comment


      • #33
        Nadkole trzeba zdejmować, czy jest tam jakiś otwór na klucz ? w motocyklu ogarniam bez problemu regulację zaworów ale myślę żeby w przyszłości robić to samemu też i w aucie. Mam klucze dynamometryczne więc mam możliwość dociskać wszystkie śruby tak jak przewiduje instrukcja serwisowa
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #34
          Nadkola nie trzeba zdejmować. Jak podniesiesz maskę, to widać, że od góry jest dostęp. Na youtube są filmiki z regulacji w Accordzie. Tutaj wygląda to tak samo (jeżeli chodzi o ustawianie koła i kolejność garów.

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez wujek22 Zobacz posta
            I przydało by się wymienić uszczelke od pokrywy
            Zaczepiłem o temat we wpisie 21 i podtrzymuję-szkoda siana.
            Co do wału ,to niczego nie zdejmujesz,a na dobrą sprawę to wsadzasz ostatni bieg i "szturchasz" auto do przodu.
            Last edited by m26; 18-02-2017, 14:42.

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Co do wału ,to niczego nie zdejmujesz,a na dobrą sprawę to wsadzasz ostotni bieg i "szturchasz" auto do przodu.
              Chodziło mi to właśnie też po głowie a uszczelka to do wymiany jak po którymś razie regulacji "mechanik" za mocno dociśnie pokrywkę to potem już taka uszczelka się nie nada.. w moto ustawiałem zawory i też nie wymieniałem uszczelki, spokojnie oryginał nada się na 4 razy zdejmowania pokrywki.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #37
                Nie da się tutaj sprasować uszczelki,bo pokrywa jest dystansowana.Wielu ludzi ukręca śruby ,bo dokręcają jak mają przeciek ,nie wiedząc że to niczego nie daje.
                790b80cc4e36d9e3ab1c24994b62885c-1056x527.jpg
                Kręcisz do końca i dalej nie pójdzie. Za to uwielbiam skośnookie auta,jak coś działa,to trafia do następnego modelu.Takie śruby są od 82-go roku w Hondach

                Comment


                • #38
                  Mój kuzyn serwisuje u mnie swojego civica EK3 ,auto z 1998 roku ,przebieg ponad 240000 km ,robiłem mu już dwa razy rozrząd,kilka razy regulację zaworów i uszczelki pod pokrywą nigdy nie wymieniałem ( tylko cztery ,,krople'' uszczelniacza silikonowego w czterech narożach jak podaje Honda). Uszczelka ma już 19 lat i jest git A co do dokręcania uszczelki ,to tak jak Kolega wyżej napisał ( ja dokręcam we wszystkich hondach pokrywę [śruby M6]momentem 10Nm i to wszystko,nigdy żadnych problemów.
                  Last edited by piter77; 20-02-2017, 11:24.

                  Comment


                  • #39
                    Witam wszystkich
                    Civic 1.8 z 2012 r. z LPG
                    Czy dźwięk pracy silnika na lpg, na postoju, czyli na wolnych obrotach, podobny do diesla może wskazywać na złe luzy zaworowe ? Zaznaczam, że po przełączeniu na benzynę jest ciszej. Luzy miałem regulowane w znajomym warsztacie po założeniu gazu i potem po 20 tyś. km, ale po przeczytaniu na lpg-forum postu jednego z użytkowników CRV z LPG, który też miał taki dźwięk, to nabrałem wątpliwości, czy to zostało dobrze zrobione.

                    Comment


                    • #40
                      A nie słyszysz tam czasem wtryskiwaczy gazowych?

                      Comment


                      • #41
                        Dokładnie wtryskiwacze gazowe są głośniejsze od benzynowych.

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                          Dokładnie wtryskiwacze gazowe są głośniejsze od benzynowych.
                          Wiem, że tak może być, ale z tego co czytałem to Barracudy są tak samo ciche jak benzyna.
                          No nic. Innych objawów raczej nie ma więc może to faktycznie te wtryskiwacze w tym aucie tak słychać - jak powiedział gazownik (Silesia Cars).
                          Jednak przy kolejnym sprawdzeniu luzów, zwrócę uwagę znajomemu, aby dopilnował roboty

                          Comment


                          • #43
                            Prosta metoda na sprawdzenie. Podnieś maskę i:
                            1/ posłuchaj jak pracuje silnik na LPG
                            2/ przełącz na benzynę i też posłuchaj
                            Jeżeli na benzynie będzie ciszej - to nic nie powinno się dziać, ponieważ jakby dzwoniły zawory, to dzwoniłyby tak samo na benzynie, jak i na lpg.

                            Comment


                            • #44
                              Około miesiąc temu robiłem regulację zaworów (to znaczy znajomy mechanik)
                              Regulacja po przejechaniu 20kkm od poprzedniej.
                              Wszystko ok żaden zawór nie był ciasny.

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
                                Prosta metoda na sprawdzenie. Podnieś maskę i:
                                1/ posłuchaj jak pracuje silnik na LPG
                                2/ przełącz na benzynę i też posłuchaj
                                Jeżeli na benzynie będzie ciszej - to nic nie powinno się dziać, ponieważ jakby dzwoniły zawory, to dzwoniłyby tak samo na benzynie, jak i na lpg.
                                Jeśli w kabinie słychać różnicę, to po otwarciu maski, też pewnie będzie, ale sprawdzę z ciekawości.

                                Comment

                                Working...
                                X